Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Seća li se neko TAM-a?

Pa TAM se vratio, Kaljari je uzeo Vero 8 midibuse čime se na neki način ovaj proizvođač vratio u gradskom segmentu u Evropi.
Do sada su novi Kineski vlasnici bili fokusirani na specifična vozila za aerodrome, delom turističkih čiji je izvoz sve jači na Bliskom Istoku, pa evo ih sada i u gradskom segmentu.
Trenutno su u fazi razvoja i klasičan 12metarni autobus (saradnja sa Hyundai), ali i zglobni model.
1754797009626.jpg

1754797001137.jpg

Ove godine će TAM biti prisutan i na Busworldu.

Ovo je za sada TAM-ova ponuda:
 
Bio sam u Barseloni ovih dana,koristio sam sve prevoze sem tramvaja,čak i uspinjaču za Tibidabo. Pod zemljom sve radi kako treba,na površini je malo čupavo.
Metro brz i tačan,stanice male,pomalo haotične sa lavirintima hodnika. Garniture nove i malo starije,ali sve očuvano.
Gradska železnica fenomenalna,u gradu ispod zemlje,na obodima na površini. Cirkus počinje na površini,šareniš koji nisam video ni u Beogradu,MAN,Mercedes,Solaris,Volvo,Irizar naravno u svim mogućim izvedbama,BYD( ima ih dosta).
Busevi uglavnom dobiar ali često očešani i ne baš sjajno održavani. Sjajna opcija za turiste, primer, karta od 72 sata vožnje u svemu neograničeno (primer,postoje naravno i druge vremenske opcije),24 eur,kupiš online,na prvoj metro stanici na aparatu je dobiješ i važi 72 sata od prvog validiranja.
 
Poslednja izmena:
Sistem za praćenje dolaska na skoro svakoj stanici a ima ih milion u celom gradu. Svi apsolutno se validiraju kad uđu,bilo da imaju papir kao što sam ja imao ili plastiku kao domaći jer je svuda izlepljeno da je kazna za nevalidiranje 100 pa izvoli bato. U svim prevozima sistem za obaveštavanje,glas i ekran,svaka stanica,svako ukrštanje na njoj,sledeća naravno i još dve pole nje tako da možeš da planiraš sve na vreme.
 
Njihove još uvek vuku klase i to punom parom... eh...
 
зато што они имају доста деоница без струје, као на пример Огулин-Сплит, Вараждин-Загреб, Вараждин-Копривница-Осијек
 
Trip Report са викенда у Сарајеву крајем августа
Стигао сам на аутобуску станицу Источно Сарајево, недалеко је тролејбуска окретница Добриња, 103ком сам дошао до смештаја (у Скендерији). Тролејбуси су све саме хармонике што је за похвалу, (у Бг-у о томе можемо да сањамо) али јбт они га претераше са рекламама.. наиме тражећи место са све кофером и ранчевима морао сам на прва врата и то на места која су предвиђена за особе са инвалидитетом, иначе не бих знао где сам (од реклама буквално не видиш ништа + нема никакве најаве стајалишта) срећом возач је био кул и рекао ми кад тачно да сиђем.
Сутрадан сам се провозао тројком од прве до последње станице (од Башчаршије до Илиџе) и то Штадлером. Класа нема шта, имају панеле са најавом стајалишта и приказују могућности преседања (нешто чега гле чуда у Бг-у нема) . Вожња је трајала 35 минута. Назад сам се возио Сатром/Прагоимексом.
Све у свему имајући у виду да сам недавно пре овога био у Загребу, Сарајево није оставило неки спектакуларан утисак што се тиче ЈГП-а (на појединим аутобуским и тролејбуским стајалиштима нема никаквих информација о линијама које пролазе), изузев Штадлера, и чињенице да набављају зглобне Соларис троле (е мој Београде).
1000035743.jpg
1000035777.jpg
1000035928.jpg
1000035918.jpg
1000035975.jpg
1000035973.jpg
1000035977.jpg
1000035987.jpg
1000035989.jpg
1000035993.jpg
1000035991.jpg
1000036067.jpg
 
Evo prinove u Zagrebu, uz 2 električna Crosswaya su sada stigla i 2 električna Mana Nlc. Uz to je zavrsen i tender za 70 elektrobusa iz 3 partije, gde će uzeti solo, zglobove i midibuse. Pretpostavljam da su pobednici Man i Iveco, a ne iskljucujem i zglobne e-Citare. Zagreb nastavlja tradiciju da nabavlja iskljucio Man, Mercedes i Iveco.
 
Vrh