Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

^^Kako lepo očuvane Katice :)

Malo Španije
Donostia metro, zvani Topo, vodi se kao metro, iako ima na snimku pružne prelaze i dosta deonica sa jednim kolosekom. Zadnja stanica je u Francuskoj.

Barcelona L8, takođe se vodi kao metro, mada je više kao prigradski voz koji imaju dva nivoa.

Bilbao metro. I on ima jednokolosečnu deonicu na L1 prema zadnjoj stanici, Plentzia

Palma de Mallorca metro

Valencia metro, teško da bi ovo nazvao metroom, ali ajde. Ima pružnih prelaza, jednokolosečnih deonica i ide u daleku periferiju. Nekakva mešavina lakog metroa, S-bahna i metroa.

Svim ovim metroima zajedničko je što imaju metrski kolosek.
 
Sarajevo kida!

Povratak prvog električnog tramvaja na sarajevske šine - tramvaj od danas u saobraćaju
Odlukom Vlade Kantona Sarajevo uspostavljena je nova linija prvim električnim tramvajem: Željeznička stanica - Baščaršija.

Prvi električni tramvaj ponovo je na šinama našeg grada.

Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo i KJKP GRAS uspjeli su u svojim ciljevima da prvi električni tramvaj bude spreman za sezonsku liniju, a nakon obavljenih testnih vožnji u proteklim danima, od danas počinje saobraćati.

Tramvaj je jedan od simbola Sarajeva. Mnogo zahtjeva za ovaj tramvaj smo imali od građana i turističkih agencija našeg grada. Vožnja će biti autentično iskustvo i vjerujem da će svi biti zadovoljni. Cilj je bio da ga osposobimo i uredimo za vožnju, a da pri tome ne gubi svoju autentičnost. Najbitnije od svega da smo tramvaj ponovo vratili na šine, a prijedloga i ideja za njegov sadržaj i izgled, ne sumnjam, će biti sve više, što me i raduje.

1895. godine, Sarajevo je dobilo eletričnu rasvjetu i uporedo sa njom krenuo je kružiti i prvi električni tramvaj. Električni tramvaj zamijenio je dotadašnji tramvaj na konjsku vuču, koji je Sarajevom počeo voziti prije 140 godina.

TRAM 1895 vozit će radnim danima od 10:00 - 13:00 i od 18:00 do 22:00. Vikendom će voziti od 10:00 - 21:00.

Povratak prvog tramvaja na ulice našeg grada donijet će novu dimenziju turističkoj ponudi, jer trasa kojom će prolaziti nudi bogat historijski i kulturni prikaz glavnog grada Bosne i Hercegovine.
Cijena vožnje ovim tramvajem je 10,00 KM za odrasle i 5,00 za djecu.
Prevoznik će detaljno u saradnji sa agencijama planirati i dogovarati turističke ture.
Fb

SA 1.jpg
SA 3.jpg
SA 4.jpg
SA 5.jpg
SA 6.jpg
SA 8.jpg
SA 9.jpg
SA 10.jpg
 
Zanima me ko je pravio repliku ovog tramvaja i koje su motore koristili?
 
Čak iako je ovo nešto ilegalno, svetlosnim godinama je ispred onoga što rade naši.​
 
Mislio sam da neću ovo nikad reći, ali ima retardiranijih i od Šapića:


Ovi ljudi ubeđuju stanovnike Liverpula da je ovaj zglobni Irizar tramvaj, jer: ima troje vrata, karta se kupi pre ulaska u vozilo i "kad biste mu skinuli točkove i stavili na šine, bio bi tramvaj".
 
Hvala kolezi Gintarasu... Za one koji žele da znaju više i zašto je za nas u Srbiji intersantan ovaj grad iako sumnjam da je Gintaras kao neko sa Baltika bio toga svestan kada je video postavio - Rešica je grad od 50000 stanovnika i nalazi se u planinskom delu Banata, vrlo blizu Srbije. Radio Rešica se često može uhvatiti u kolima u Beogradu. Ovaj tramvajski sistem je postojao od 1988. do 2011. godine... zatim se odlučilo da se rekonstruiše i ponovo uspostavi. Počeo je sa radom prošle godine.

Rešica se nakon kraja Prvog svetskog rata pola godine nalazila u Srbiji (ili Kraljevini SHS) kojoj je prisajedinjena po odluci donetoj u Novom Sadu u novembru 1918. godine. zajedno sa ostatkom teritorije koja se zvala Banat, Baranja i Bačka. U martu 1919. godine je pripala Kraljevini Rumuniji prema međunarodnom sporazumu. Dominantno je bila naseljena Nemcima do Drugog svetskog rata. Ime Rešica vodi poreklo od slovenskog izraza "u rečice" (kod potoka, jaruge).

A sada poenta, ne znamo šta bi bilo da su Temišvar i Rešica do danas ostali u sklopu Srbije. Ono što znamo je - Velika Britanija, Mančester, 2,92 miliona stanovnika, nema metro, nema tramvaj, uvodi autobus na jednoj šini, tvrdi da će to doneti revoluciju u gradskom prevozu. Srbija - nema metro, ukinula tramvaj svuda sem u Beogradu, uskoro planira ukidanje kruga dvojke i trolejbusa. Rumunija - metro u Bukureštu, metro u izgradnji u Kluž Napoki, tramvaji u 11 gradova, trolejbusi u 10 gradova.
 
Par fotografija iz grada na Miljacki - Sarajeva.
Dva operatera na linijama standardno, gradski (GRAS) i Centrotrans iz Istočnog Sarajeva. Inače, lepo je GRAS živnuo i pomoću kantona obnovio vozni park (BKM trole i Stadler tramvaji, samo špartaju), dosta MAN polovnjaka na CNG iako su u višegodišnjoj poslovnoj dubiozi. Prevaziđoše Beograd po mom mišljenju.












Ala u Bosni vole MAN program (kao što VW maltene), mislim da je tolika lojalnost možda jedino u Nemačkoj odakle i potiču. 😁







Odvikao sam se od reklama po vozilima JGP-a.





"Debeljko" pri okretanju kod zgrade Vjećnice.



 
Poslednja izmena:
Vrh