Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Поздрав из Љубљане! Одушевљен сам њиховим градским превозом, аутобуси су у феноменалном стању. Бићу пар дана у депресији када се вратим у Београд...
Pogledajte prilog 237692Pogledajte prilog 237693Pogledajte prilog 237694Pogledajte prilog 237695

Наравно, имају и нове аутобусе, али када сам видео колико су старији аутобуси очувани, нови ме нису занимали.
Slično me je zadesilo nakon Zagreba, depresija u povratku, naročito kad sam seo u Cafa koji ide 10 na sat preko Mosta na Adi, dok u Zagrebu tramvaji jurcaju 50 lagano svuda i uz to mi je tramvaj u kom sam bio bez ikakve najave skratio do Taša, čekao 15 minuta sledeći, on takođe izbacio putnike kod Taša.
 
Samo što u Ljubljani nema prilaza javnom prevozu u samom srcu grada, linije nisu preterano česte ni preko dana, a uveče pogotovu. Grad je jako lep, čist, al i prilično mrtav. Noćni im kreće oko 22h već, i nakon tog vremena lakše je ići peške nego se oslanjati na prevoz. I ovako bicikle jurcaju na sve strane, tako da ljudima to ne smeta. Mene njihov prevoz ni najmanje nije fascinirao. Stanje samih vozila nije sve. Jedini grad gde me je mrzelo da ga koristim, već sam isključivo išao peške, pa makar mi trebalo i preko 40 minuta do željene lokacije. Zagreb je za njih ipak pojam što se javnog prevoza tiče.
 
Zagreb je za njih ipak pojam što se javnog prevoza tiče.
Nisu ni oni najbolji. Za razliku od nas, oni imaju samo jednu liniju do Aerodroma na 35 minuta (pritom joj je aerodrom samo prolazna stanica) koja ide samo do Kvaternikovog trga, pa posle moraš da presedaš. A naš aerodrom ima linije do skoro svih bitnih tačaka u gradu. Samo kad bi pojačali sve linije sa po još 2-3 vozila, bilo bi top.
 
То је тачно, нису наш добро распоређене линије по граду, али може се кретати градом и даље без претераног пешачења уз преседање и мало дужом вожњом тј. кружењем.
 
Pa mislim mala je Ljubljana, većinom ravna sem brda u samom centru grada gde postoji i uspinjača do tvrđave. Tamo su ljudi navikli da pešače i voze bicikle, a prevoz su valjda pre nekoliko godina malo odaljili iz pešačke zone, a pod parolom zaštite životne sredine. Uspeli su čak da uvesele i stare sive betonske blokove. Grad je izuzetno čist, al van letnjih meseci često pod maglom. Generalno mi je Slovenija prelepa zemlja, neverovatno čista i uredna. Prošao sam dosta, Postojnu, celu obalu od Izole preko Portoroža do Pirana, a nikako da zaboravim da pomenem i Kopar, koji me je baš prijatno iznenadio. Prošao i Bohinj sa Bledom, s tim što je Bohinj stvarno nešto posebno. Elem, ovde je tema javni prevoz, i jedino me tu Ljubljana nije oduševila, al treba reći da imaju razgranatu lokalnu mrežu, tako da su im gradovi fino povezani, a tu je i solidna železnica za tako malu državu. Voze autobusi prema obali redovno, i s obzirom da je zemlja mala, svuda se brzo stiže što mi se jako dopalo. Putevi su većinom dobri. Bio pre par godina, nemam nešto slika, al evo da stavim jednu kad već pišem, a u pitanju je Citaro K na liniji 1, koja spaja Portorož i Piran.
20211112_125141.jpg


Nisu ni oni najbolji. Za razliku od nas, oni imaju samo jednu liniju do Aerodroma na 35 minuta (pritom joj je aerodrom samo prolazna stanica) koja ide samo do Kvaternikovog trga, pa posle moraš da presedaš. A naš aerodrom ima linije do skoro svih bitnih tačaka u gradu. Samo kad bi pojačali sve linije sa po još 2-3 vozila, bilo bi top.
Znam da Zagreb nije baš sad nešto vau sa prevozom, al iskreno mislim da ima fantastičnu mrežu tramvaja za ne baš veliki grad. Mnogo linija, idu dosta često, a bio sam baš davno pa se i ne sećam toliko, al beše imaju jednu kratku liniju, valjda 6, koja ide kroz neku šumicu, park ili šta već, kao naša trojka. Slatka linija, a tu je za nacionalni park i valjda ima neka gondola, nisam više siguran. Posetiću ga valjda u neko skorije vreme da se podsetim. Bio sam klinac zadnji put. Ne znam koji su im kapaciteti aerodroma, i kolika je potreba za prevozom, mislim koliko putnika dnevno prometuje aerodrom. Možda im više i ne treba.
 
Ne znam koji su im kapaciteti aerodroma, i kolika je potreba za prevozom, mislim koliko putnika dnevno prometuje aerodrom. Možda im više i ne treba.
Jeftinije je nego taksijem, ali je veće cimanje i problem je što autobus ide iz Velike Gorice, a nema nikakve info table ni reda vožnja sa okvirnim vremenom kada bi autobus trebao da dođe (makar nije bilo kada sam bio pre 3 godine). Kod nas makar postoji info tabla, a aerodrom je početna stanica.
al iskreno mislim da ima fantastičnu mrežu tramvaja za ne baš veliki grad.
jedina dobra stvar je što idu često.
 
U Sloveniji je javni prevoz na mnogo većoj razini u odnosu na Hrvatsku i Srbiju, o železnicama da ne pričamo, miljama su daleko iznad dve zemlje. A na kraju dana to je najbitnije.

U Srbiji i Hravtskoj prevoz je OK samo u Glavnim Gradovima, sve ostalo je žnj, u Sloveniji je to malo više kontinuirano. Imaju čak i Integrirani prevoz, što je veliki plus.
 
Železnicu nisam koristio, al sam otprilike video kako to izgleda na glavnoj stanici u Ljubljani. Isto kao i ti što kažeš, povezani su gradovi međusobno stvarno dobro. Ne znam kakav je prevoz u Kopru, nisam ga koristio. Uz obalu mi je delovalo ok povezano, a kao što rekoh, nisam stekao utisak da je u Ljubljani nešto posebno dobar. Uredan da, al sama frekventnost, kao i linije šta znam. Samim tim što baš sve ide oko centra mi je čudno, a nekako mi je i kuso bez i jedne tramvajske linije. Grad jeste mali, pogotovo u poređenju sa Beogradom, al tramvaj uvek daje na ozbiljnosti, naročito za nas koji smo samo posetioci. Na kraju, gužve nisam primetio. Računam da je njima i lakše da organizuju ne baš tako veliki broj linija, plus imaju posla i sa narodom malo drugačijeg mentaliteta od našeg.
 
Da su dobili metarsku prugu, baš bi bio prizor sad na toj trasi moderan tramvaj. No, linija 1 valjda ide na 15 minuta van sezone, radi im midibus, pa verovatno putnika imaju dosta samo leti. Ali da su uspeli za zadrže i uskokolosečnu prugu, pa da održavaju liniju sličnim vagonima kao Lisabon, opet bi imali interesantnu liniju, koja bi pride bila i velika atrakcija za turiste.
 
Jedna slična takva pruga, 760 mm i na moru je bila u Dubrovniku od 1910 do 1970. Imali su čak i tip tramvaja iz fabrike Đuro Đaković, neka manja verzija Stojadina (TMK 101). Pruga je ukinuta zbog nesreće kada je iskočio tramvaj.
tramvaj-dubrovacki-68.jpg

Primorski gradovi na moru su bili i u Puli, Opatiji (Matulji-Opatija-Lovran) i Rijeci. I bila je neki industrijski tramvaj u Rovinju.
BTW, Kada smo kod Ljubljane, postojala je železnička linija od Ž.St. Ljubljana do BTC City tržnog centra sa pet pari polazaka. Na njoj je vozio Kanarček, ali je negde 2014 ukinuta. Neke priče su da će ponovo vratit, ali za sada ništa.
 
Нови снимци из несреће метро аутобуса у којој је погинула 1 особа | Пратите ГЗТ да бисте били у току 🙌🏻

📌У Бејликдузуу је камером унутрашњег возила забележена несрећа аутобуса у којој је погинула 1 особа, а 57 особа повређено. На аутобуској станици Бејликдузу Харамидере индустријске метро аутобуске станице, још један метро аутобус који је чекао да покупи путнике сударио се од позади укључен је у снимак Снимке показују како метро удара у паркирано возило и путници тренутно падају на земљу због последица несреће. 37-годишњи Ебру Хепер изгубио је живот, а 57 особа је повређено у несрећи метроа која се догодила јуче

Nezgoda se dogodila 10.5.
 
BTW, Kada smo kod Ljubljane, postojala je železnička linija od Ž.St. Ljubljana do BTC City tržnog centra sa pet pari polazaka. Na njoj je vozio Kanarček, ali je negde 2014 ukinuta. Neke priče su da će ponovo vratit, ali za sada ništa.
Neće se vratiti, pruga je ukinuta i povađena. Jedini trag da je bila je prijelaz na ulazu u Atlantis.
1747224195898.png
 
Ukidanje prvobitne namjene (nema više skladišta robe ni industrije unutar BTC), naknadno i prekid subvencioniranja linije od strane BTC. Svakako je bilo "smotano" izvedeno, budući da bi voz morao proći kroz stanicu Moste i onda se vratiti industrijskim kolosijekom do Atlantisa. Dodatni trošak je bio što je morala ići dizelska garnitura.
 
Tramvajsko Udruženje u Bazelu, koje sam često spominjao ovde, ove godine je imalo aktivno učešće u Evroviziji.
Na otvaranju su vozili kroz grad izvođače, a Talijanski izvođač je u sklopu afirmacije izreklamirao vožnju, snimak vožnje je pušten pred današnji nastup.


1000055924.jpg

1000055925.jpg

1000055927.jpg

1000055928.jpg
 
Јучерашњи обилазак Темишвара након две године.
Karsan e-ATA код катедрале Митрополитана на електрификованој линији 33. Раде и на неким експресима. Укупно би требало да их има 56.
IMG-0578.jpg
Преправљени Mercedes Vario који је радила фирма C&I Eurotrans XXI S.R.L. из Букурешта под називом Cibro C2 на неком линијском превозу
IMG-0620.jpg

Жуте и љубичасте Бозанкаје, имају тренутно 23 љубичасте и 17 жутих
IMG-0587.jpg

IMG-0591.jpg

IMG-0609.jpg

IMG-0610.jpg

IMG-0594.jpg

IMG-0595.jpg

Armonia GT4MT рађена у Астри Арад
IMG-0590.jpg

IMG-0612.jpg

IMG-0614.jpg

IMG-0615.jpg

IMG-0618.jpg

IMG-0617.jpg

3x Škoda 24TR Irisbus Citelis, тролејбус са треће фотографије у тренутку фотографисања користи аутономију, након фотографисања качи мотке назад на мрежу
IMG-0602.jpg

IMG-0603.jpg

IMG-0604.jpg

Duewag GT4F Wegmann у улози туристичког трамваја
IMG-0606.jpg
 
Од 1ог септембра, у Лиону тј његовој регији сва приградска удружења се уједињују са главним превозником TCL (еквивалент ГСП). Мрежа постаје унификована.
 
Vrh