Šta je novo?

Gradski prevoz u svetu

Било би ту и мртвих на лицу места да ова прва бандера није ублажила брзину аутобуса. Она га је практично подигла у висину и тако смањила и брзину и силу удара !
 
Ужас, а ако је веровати сигнализацији, возач је закочио тек кад је ударио другу бандеру :|
 
Док ми имамо проблем са одржавањем, Кина са пироманима
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lJvXX8GRS6Q[/youtube]
 
Ne znam jel se pričalo o budimpeštanskom metrou. Liniju 2 su zamenili komplet sa novim vozovima, i izgradili su liniju 4.
 
Zna li se uzrok jeli sabotaza lil tehnivki propust
 
Људски фактор - у најгорој верзији.
Скретница је због радова била учвршћена обичном жицом дебљиме 3 мм (!!!), која је у тренутку проласка воза пукла. Већ су ухапсили неке, али џаба без промене менталитета.
 
Trenutno boravim u Kijevu u Ukrajini. Prevoz im se sastoji od autobusa, trolejbusa, tramvaja, metroa i marsrutki. Autobusi uglavnom MAZovi, trolejbusi neki ruski uglavnom noviji , metro jako brz i efikasan. Marsrutke su mini busevi koji uglavnom zamenjuju buseve, metro itd... Njih ima najvise. Cena metroa je 2 hrivne, marsrutke od 1,5-4 , ostali prevozi po 1,5. 11 hrivna-85 dinara.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Daj koju sliku reportszu ,ili da cekamo da s vratis , kakvo je stanje u kjevu
 
Pa stanje je ok. Na onom skveru Majdanu jos uvek kampuju ljudi. Stavicu slike kada dodjem kuci. Ali posle se ponovo vracam hehe :)
 
Ljubitelj ratnih zona uzivo ,pa poclije da te spasva ministar spoljnih poslova , nesto nevjerujem da su srbi sad omiljeni u ukraini
 
Као што нису ни хрвати овде па је у пракси другачије, политика дишо ;)
 
Upravo tako, ovde ljudi pricaju ruski a ne taj ukrajinski....
 
10499535_10152516356031840_9093495352067534245_o.jpg
 
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=e-NCCfQc4zg[/youtube]

Zanimljivo rešenje i Indiji, jedino rešenje za Borču, Ovču, Kotež i slična naselja za par godina.
 
Teško da bi jednokolosečni voz bio dobro rešenje za pomenuta naselja.
 
Zašto misliš da ne može?


U Las Vegasu ga koriste za transport između hotela. www.lvmonorail.com

about-header.jpg



Može i po Novom Beogradu, primer iz UAE, stanice su bolje urađene.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=33KTUQ9XbRg[/youtube]


Ima puno o njemu (Monorail) na internetu: www.seattlemonorail.com

Za naš centar grada bi moralo pod zemlju zbog reljefa terena i drugih brdskih delova grad, ali je zato na površini drugih opština lak za gradnju.

Monorail_About_General21.jpg
 
Mair":vuydng5d je napisao(la):
solecar":vuydng5d je napisao(la):
Teško da bi jednokolosečni voz bio dobro rešenje za pomenuta naselja.

Zašto misliš da ne može?

Najbolji primer je monorail od Pančevačkog mosta do Pančeva , koji je jako slabo iskorišćen. A kao drugo , Da bi monorail funkcionisao , morali bi da imamo mnogo više vozova , znatno učestaliji takt vozova , ekonomsku isplativost ... Ako bi funkcionisao kao što sada funkcioniše BG: voz , bilo bi isto kao da se voziš sa solaćem na 95.
 
Какав, бре, монорејл за Панчево??? То је класична једноколосечна пруга (као и Београд - Бар и све пруге у Србији, осим Шид - Ресник, Велика Плана - Сталаћ и патрљака), и искоришћена је са готово 90% одсто капацитета, због чега се управо гради и други колосек.

Једна шина и један колосек - није исто. Па то и основац зна?!
 
Naravno da bi se mreže Monorail isprojektovala po potrebnim: Pravcima, Kapacitetu voza, Učestalosti polazaka, Reljefu terena i da ne idem dalje u detalje dizajna i sl.
Na adresi: www.monorails.org koja je web stranica udruženja imaju pored istorije i aktuelna dešavanja o primeni Monorails-a u svetu. Prikazaću par primera koja imaju sličnosti sa našim reljefom terena i kapacitetom prevoza.

Ovo je primer u Japanu, grad Tama, kapacitet je 92 700 putnika dnevno, dužine je 16km i ima 19 stanica
Primer kako bi izgledao ulazak pod zemlju, to je kod nas npr. brdo ispod Terazija i Trga ili npr. Banovo brdo

Tamar.jpg





Tamas.jpg


Primer uzbrdice sa saobraćajnicom ispod Monorail.


Tražeći cenu izrade našao sam ove primere:
Cena izgradnje je kako piše na sajtu 333 miliona $ za 24km dužine sa 30 stanica u gradu Daegu u Južnoj Koreji ili primer iz Irana koja treba da se otvori ove godine je 120 miliona $ za prvih 6,2km dužine sa 8 stanica u gradu Qom, Iran.

cnstQom16.jpg


Izgled unutrašnjosti kabine kompozicije koja će se koristiti u Iranu.


cnstQom17.jpg


Proizvođač je iz Italije.



Ovako izgleda spajanje novih linija (nova linija je u izgradnji na slici) sa starim pravcima u Japanu grad Tokyo.

cnstHaneda03.jpg


cnstHaneda05.jpg


Jedan od većih kapaciteta kompozicije u svetu.



Kako se ponaša kada je sneg, našao sam primer u Moskvi od 2004 god.

CnstMM07.jpg


CnstMM08.jpg




Jedan primer iz grada Xi'an, Kina, jednosmerna trasa:

CnstXian04.jpg


CnstXian05.jpg



Kada su složeniji zahtevi za postavljenje stubova onda to izvedu u gradu
Daegu, Južna Koreja, ovako:

cnstDaegu20.jpg





Ovo je klasičan primer sa saobraćajnicom.

cnstDaegu18.jpg





Način gradnje

cnstQom10.jpg


cnstQom11.jpg


Qom, Iran



cnstSaoPaulo25.jpg


cnstSaoPaulo37.jpg


Sao Paulo, Brazil

Njihov voz je većeg kapaciteta, ove godine bi trebalo da puste prvu liniju u rad dužine 26km sa 18 stanica i 48 000 putnika dnevno.



[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ox4EG4KGATA[/youtube]

U centru grada Sydney, Australija, ali su ga zatvorili kako piše na ovom videu. Video sam postavio da bi prikazao šta sve može Monorail, ali treba biti umeren u izgradnji rešenja, ne znam koji je razlog zatvaranja, ali mogu da pretpostavim.



Hteo sam da prikažem izvodljivost projekta u našim uslovima s obzirom da za prvu trasu metroa potrebno 600 miliona €, a pri tome se ukopava u teren na mestima gde to nije baš preporučljivo kao Novi Beograd i pri tome se oštećuje jedva izgrađena i dimenzionisana infrastruktura, kanalizacija, toplovodi, kablovi itd, bušenjem stubova se na par metara to preskače, a putovanje čini čoveku prirodnijim jer nije pod zemljom. Samo opštine Satri grad, Vračar, deo Zvezdare i deo Savskog Venca i deo Čukarice tačnije Banovo brdo zahtevaju izgradnju pod zemljom dok za ostale delove kada se popne na kotu ili spusti može nastaviti iznad zemlje.

Kod nas već sada treba linija Batajnica - Grocka kao i Padinska skela - Sremčica, a tu je i potreba za Surčin - Padinska skela ili Surčin - Rakovica preko Novog Beograda i Čukarice u daljoj razradi. Recimo da Rakovica za sada ima železničku prugu i mogućnost BG voza, ali kroz godine bi i tu bila linija Monorail-a. Namerno sam izabrao ove lokacije jer Beograd odavno nije samo od Bulevara Mihaila Pupina do Ustaničke.
 
U Moskvi je izgrađen o čelične konstrukcije radi grejanja tj. otapanja leda, a s obzirom da će sada 10 godina od izgradnje ta konstrukcija traži servis, ako ne i zamenu, hrabro je bilo napraviti Monorail u Moskvi. Verovatno je sneg i led problem i kod nas za izgradnju Monorail dok ne osmisle način čišćenja leda i snega.
Ima u Nemačkoj koji radi sa renoviranjima od 1901 godine Wuppertal, Nemačka 13,1km dužina sa 20 stanica i 87 000 putnika dnevno, ali je viseća konstrukcija.

Wupprtal.jpg
 
Gde ce ovo kod nas kad nam je zeleznica jos uvek u 19. veku.
 
Пантограф":a4zoaz50 je napisao(la):
Какав, бре, монорејл за Панчево??? То је класична једноколосечна пруга (као и Београд - Бар и све пруге у Србији, осим Шид - Ресник, Велика Плана - Сталаћ и патрљака), и искоришћена је са готово 90% одсто капацитета, због чега се управо гради и други колосек.

Једна шина и један колосек - није исто. Па то и основац зна?!

Poenta je u tome da voz ne može istovremeno da ide u oba smera.
 
Vrh