Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Dobar dan svima, danas sam na Miljakovcu 3 navatao liniju 505R, medjutim o toj liniji nigde nikakva informacija apsolutno, nijedan sajt, nijedna novina nema nikakvu informaciju o njoj, cak nije ni na listi zvanicnih linija JGP. Saznao sam da kombi ide malim delom ulice Jakova Galusa i skrece u Slavka Miljkovica i spusta se ka pruznom prelazu kod ZS Jajinci i ima tri nove stanice: Azil za pse, Miodraga Bulatovica i Rakovicki potok. Linija okrece na Miljakovackim stazama svakako ali svraca u Jakova Galusa i Slavka Miljkovica i tu zaokrece i vraca se pa ide na okretnicu. O ovoj liniji jedino moze da se vidi na gugl mapama sto cu sada i pokazati
Cak sam i uslikao stanicu Azil za pse gde se jasno vidi da tu staje 505R. Da napomenem i kada kucate broj za stanice pokazuje se i 505R u poruci. Ako ima neko neke informacije, bio bi zahvalan da prosledi ovde.
Na redu vožnje za 505 su na određenim polascima označeni sa zvezdicama. To su polasci za 505R.
 
За мање од 5 минута, прошло 5 47-ица према Славији и то у периоду када сада пишем. Већ пар година, викендом увек иде конвој 47-ица, а тада нема гужви. Може евентуално бити кратка туража.
 
Ljudi, sta mislite o liniji koja bi saobracala kroz ulicu Sretena Mladenovica Mike na Vidikovcu? Ja mislim da ta ulica ima odlican potencijal da tu prolazi solo autobus.
 
Том улицом су чак саобраћали зглобови (Јапанци, Солариси...) на 56, када су били радови прошле године на Лабудовом брду, с тим што су ишли у једном смеру. Али главно питање је да ли постоји потреба да туда иде градски превоз? Треба додати у обзир да у две улице паралелно, иде превоз и то на малој раздаљини.
 
Saobraćali su donjim delom ulice.
Drugo, Ibarski put je relativno blizu Patrijarha Joanikija, pa to ne smeta da i jednom i drugoim ulicom ide gradski prevoz. Dalje, ulica Vidikovački venac je relativno blizu Patrijarha Joanikija, pa je eto opet tuda sprovedena linija 504, ali bez stanice na najudaljenijem delu ulice u odnosu na Patrijarha Joanikija.​
 
Ljudi, sta mislite o liniji koja bi saobracala kroz ulicu Sretena Mladenovica Mike na Vidikovcu? Ja mislim da ta ulica ima odlican potencijal da tu prolazi solo autobus.
Нема никакве потребе јер паралелна са Патријарха Јоаникија и 11-е Крајишке дивизије чак нема ни 3 мимута пешке до најближих станица.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
Jednostavno pitanje: zasto 3A ne saobraca do Omladinskog stadiona kako je nekada isao tramvaj kroz Nemanjinu i Beogradsku, ne mora Omladinski moze i do Slavije ili do Vukovog spomenika, mislim da bi bila korisnija vise jer joj treba bas kratko vreme do Rakovice. Da dodam jos da na relaciji Sajam-Beograd na vodi, kad prodje Sajam, bukvalno prevozi vazduh i jedva ima 5 putnika maks, mislim da ne bi prevozila vazduh kad bi isla makar malo dalje jer ja ne znam ko ide na Bg na vodi. Ja mislim da bi Vukov spomenik imao mesta za jos jednu liniju. Mislim da bi trojka dobila neku korist jer sad bukvalno ide na mesto gde ne ide niko (osim Savskog trga i BAS-A, mada niko ne ide trojkom tamo koliko vidim jer se cesto njom vozim, uglavnom mestani iz Rakovice idu trojkom do Sajma pa presedaju), a trojka sada kao autobus ima potencijal da bude odlicna linija dok je autobus kome bi ja mislim trebalo pola sata/40 minuta do Vuka.
 
Шта значи сада љубичаста боја овде?
Screenshot_20220724-190141_BeoGRADSKI prevoz.jpg
 
Šta mislite o tome da se linija 92 tokom leta produži do Trga republike ili Studentskog trga? Juče sam se vraćao sa linijom 92 i veliki broj ljudi se vraćao sa njom. To je zato što nijedna ADA linija ne saobraća dalje od nadvožnjaka za Banovo brdo, izuzev linije ADA 1 koja ide preko Čukaričke padine.
 
Šta mislite o tome da se linija 92 tokom leta produži do Trga republike ili Studentskog trga? Juče sam se vraćao sa linijom 92 i veliki broj ljudi se vraćao sa njom. To je zato što nijedna ADA linija ne saobraća dalje od nadvožnjaka za Banovo brdo, izuzev linije ADA 1 koja ide preko Čukaričke padine.
Mislim da je potrebnije da linije ADA idu dalje od Čukarice, do Makiša trasom linije 92. Neke bi eventualno mogle da ulaze na savsku stranu jezera, tj konkretno na Adu.

Mislim da produžavanje 92 do Trga Republike nije neophodno zbog poklapanja sa linijama koje saobraćaju relativno često (23 do Kneza Miloša i 37, tu su i 52, 53, 56, 58 do centra, kao i ADA1).
Surpotan smer jeste problematičan, jer su trase linija za Banovo brdo izmenjene,lakše i brže je doći bilo kojim prevozom do Sajma i tamo preći na 56, 511, 860x…
 
Pa ako znaš ulogu ADA linija, onda znaš i koja je svrha ljubičaste bolje.
Видиш да је и 38 исто те боје. Колико сам укапирао љубичаста је за линије из контра смера. Нимало ми то нема логике,ал добро
 
Mislim da je potrebnije da linije ADA idu dalje od Čukarice, do Makiša trasom linije 92. Neke bi eventualno mogle da ulaze na savsku stranu jezera, tj konkretno na Adu.

Mislim da produžavanje 92 do Trga Republike nije neophodno zbog poklapanja sa linijama koje saobraćaju relativno često (23 do Kneza Miloša i 37, tu su i 52, 53, 56, 58 do centra, kao i ADA1).
Surpotan smer jeste problematičan, jer su trase linija za Banovo brdo izmenjene,lakše i brže je doći bilo kojim prevozom do Sajma i tamo preći na 56, 511, 860x…
Pa i nije neki smer ono suprotan ides nekim do sajma i tu su linije 56,511,91,92,551,553,860,55
 
I ja sam primetio da se ažuriranje aplikacije pojavilo nešto ljubičasto... Baš htedoh da pitam šta znači.
Screenshot_2022-07-25-15-54-58-087_com.busplus.jpg
 
Najidiotskija linija je verovatno 36. Stanica prokop, MOstar, Sajam, TC Galerija, Savski Trg, Slavija.
Naravno da niko ne zeli na smrdljivi Savski trg, autobus ostajepun, sve do Slavije.
 
Da može bolje, može. Da je idiotska, to se baš i ne bih složio, pogotovu sada otkako ide na 20 minuta po smeru, a 10 sveukupno. Mnogo više ljudi viđam da je koriste.
 
Niko ne zeli u Bgd na Vodi.
Direktno do slavije je isti posao moglo da obavi 5 autobusa .
Savski Trg je lazni centar grada.
Javite to svom Vodji i Gospodaru.
 
Da li bi Eko busevi uspeli da izdrže stapanje linije 67 i Eko 1 u jednu liniju (blokovi-Vukovo spomenik) sa svojom baterijom?
 
Pade mi na pamet jedan predlog da se linije 38 i 38L spoje i da linija saobraća Južnomoravske brigade i Vladimira Tomanovića, ili da barem lionija 38 saobraća tako, u oba smera.

38 juznomoravske brigade.png


38 juznomoravske brigade uvecano.jpg
 
Zanimljiva ideja, međutim, veza Velikog Mokrog Luga i auto-puta je preuska, zbog toga je teško organizovati prolazak tuda jedne linije sa više od jednim vozilom, jer nemamo normalne redove vožnje i nepredvidivo je sve. Takođe, prolazak kroz Južnomoravske brigade je zanimljiv, ali Ustanička prolazi kroz centar naselja. Time bi ceo severni deo ustaničke (tj same Šumice) bio značajno udaljen od 38. Osim toga, gube se verovatno dva najpopularnija stajališta na 38L (Šumice i Hotel Srbija), na kojima i ulazi najveći broj ljudi, slučajno, čekajući 17.
 
Železnica (prigradski i regionalni vozovi) vrlo je loše povezana sa linijama gradskog prevoza u Beogradu. S obzirom na to, kao i na dinamičan ‘’razvoj’’ određenih delova grada, otvaranje novih poslovnih i stambenih kompleksa, mislim da bi određene linije trebalo da budu izmenjene.

Ispod su neke od mojih ideja, po mom mišljenju načina da se dostupnost i efikasnost javnog prevoza poboljša. Zanima me vaše mišljenje o ovome, želim da čujem generalno o svemu, kao i o svakoj liniji ponaosob. Ako je neko otvoren i zainteresovan za diskusiju na ovu temu tu sam.


15+27=?
Za početak – jedno možda na prvi pogled grubo i neizvodljivo rešenje, ali mislim da linije 15 i 27 treba da budu spojene u jednu liniju, uz produžetak od terminusa Zemun/Novi grad/ do železničke stanice Zemun, pored TC Zmaj. Osim veze sa železnicom, veliki deo Zemuna (Prvomajska, deo oko Zemunskog parka, Kej, Bulevar Nikole Tesle) dobiće vezu sa nečim u centru daljim od Zelenog venca (Bulevar, Vuk…). Znate i sami da je veza leve obale Save i Bulevara kralja Aleksandra slaba tačka. Problem je delimično rešen uvođenjem EKO1, međutim, intervali su ogromni i svakako je tu sedmica. Ka Zemunu nemamo ništa. Linije 15 i 27 imaju sličan vozni park, interval, red vožnje i broj putnika po poslednjim dostupnim podacima. Ovime će se takođe rasteretiti terminusi Trg Republike i Zeleni venac.
Ispod su trasa cele linije i isečak produžetka u Zemunu.

1660781459594.jpeg
1660781772919.jpeg


16
Produžetkom linije 16 od okretnica Novi Beograd/Paviljoni/ do ''Airport City'' rešava se nekoliko problema. Pomenuta okretnica bila bi rasterećena (aktuelan problem tamo), pojavila bi se nova veza sa železničkom stanicom Tošin bunar i stambenim i poslovnim kompleksima u Bloku 65, koji su trenutno kao odsečeni od sveta.
Pomenuta izmena je diskutabilna i možda teže izvodljiva, zbog velikog broja autobusa angažovanih na liniji 16. Izmena trase iziskivala bi veći broj dodatnih autobusa nego što je to slučaj kod ostalih ideja.

1660781752443.jpeg
1660781675509.jpeg


17 i 18
Ovo je svakako već pominjano. Mislim da linije 17 i 18 obe treba da budu produžene od Zemuna/Gornji grad/ i Zemuna/Bačka/ do novog naselja pored spoljne tangente.
1660781812634.jpeg
1660781823029.jpeg
1660781842933.jpeg


65
Preusmeravanjem linije 65, tako da umesto do Novog bežanijskog groblja iz Marka Čelebonovića nastavi kroz Dr Huga Klajna i Nedeljka Gvozdenovića do Bežanijske kose (trasom linije 75) pojavila bi se frekvetna veza naselja Bežanijska kosa i železnice na stanici Tošin bunar.
1660781961294.jpeg
1660782129414.jpeg


75
Umesto linije 65, linija 75 bi kao slabije frekvetna mogla da bude veza sa severnim delom Novog bežanijskog groblja, uz produžetak do železničke stanice Zemun gde bi se ostvarila veza sa vozovima. Uklanjanjem sa Bežanijske kose i preusmeravanjem linije 65 tuda nije izgubljena nijedna veza. Sve je pokriveno izmenjenom linijom 65 i linijom 74.
1660782096256.jpeg
1660782103593.jpeg


77
Malo van teme, s obzirom da je izmena na suprotnoj strani Save. Veze Dimitrija Tucovića-Bulevar, Bulevar-Vojislava Ilića i Dimitrija Tucovića-Vojislava Ilića su preloše, ili ne postoje. Produžetkom linije 77 do Konjarnika bi to bilo rešeno. Izostanak iz Čingrijine rešava se naravno trolejbusima.
1660782287452.jpeg
1660782296212.jpeg


83
Produžena na obe strane. Iz Ugrinovačke, tj od okretnice Zemun/Bačka/ do Železničke stanice Zemun i od Crvenog krsta do Zvezdare (tj do Cvetkove pijace). Nove veze sa Zemuna sa vozom, prva veza Vračara sa Bulevarom, tramvajima i linijom 309.
1660782311505.jpeg
1660782347273.jpeg
1660782984854.jpeg



To bi bilo to za sad. Naravno, neke od ovih izmena zahtevaju određene infrastrukturne radove, angažovanje dodatnih autobusa, uvođenje novih stajališta, i na kraju krajeva više novca iz gradskog budžeta. Šta mislite?
 

Prilozi

  • 1660782336759.jpeg
    1660782336759.jpeg
    27,1 KB · Pregleda: 98
  • 1660781969011.jpeg
    1660781969011.jpeg
    51,6 KB · Pregleda: 93
  • 1660782974650.jpeg
    1660782974650.jpeg
    39,9 KB · Pregleda: 93
Pohvala od mene za trud. (y) Inače, spajanje 15 i 27 je (i) stara Ticina ideja. Pričao nam je svojevremeno o tome pre skoro 10 godina na faksu. Ja sam bio protiv toga iz više razloga.

Prvo, recimo da bude kvar na vratima zbog kojeg vozač može da odradi smer ali posle mora ili da se uputi u depo ili da na okretnici angažuje službu. Kada 15 i 27 bile jedna linija, to bi značilo da za takav manji kvar vozač u Despota Stefana mora da izdrži sve do Zemuna pa da tek tamo proba da reši to. A izdržati do onde je lakše reći nego uraditi.

Drugo što takve linije stavljaju ogroman teret na vozača zbog svoje dužine. Da, naravno da u Beogradu postoje i duže linije, ali par najdužih linija koje znam voze ka periferijama ili duž njih, ne kroz centar i kroz neke od najgorih tačaka u gradu, kao što su Despota Stefana i Brankova.

Treći razlog što sam bio protiv ranije je što je uz taj predlog Tica brže bolje istakao svoju nameru da pogasi okretnice po centru. Što je za mene bilo i ostalo apsolutno nedopustivo. Jer u vremenima kada bismo svi da se kao koorčimo kako smo zeleni, pešak i JGP friendly, humani i održivi, ukidati okretnice po gradu je kontraproduktivno. Šalje se poruka da su svi drugi problemi rešeni ili minorni, a autobus koji stoji na parčetu asfalta i čeka da krene je jedino što ruži neki deo grada. Recimo, Zeleni venac, gde ne znaš šta je odvratnije i haotičnije i nehumanije, a ispade da su Solaris i Ikarbus koji čekaju i stoje najveći problem.


Naravno, ti nisi Tica niti si pričao išta za ukidanje celih okretnica i stoga ja ni ne pišem ovo upućeno tebi. Nego, pošto smo oživeli temu, samo radi preventive dajem rezime raznih ideja i predloga s foruma, faksa i medija u zadnjih 10 godina i usput podsećam zašto sam militantno protiv ukidanja okretnica. Pogotovu kada se nekima argumenti svode na ''ovakav prizor autobusa koji stoji mi peče oči, a inače bih baš uživao u ostatku Zelenog venca, Crvenog krsta, Studentskog platoa i Staklenca na Trgu''... Ili na koncept ''ako imaš problem, ukineš sve redom, i više nemaš problem''. I za kraj, veliko je razočarenje kada čuješ šatro stručnjaka, kako na jednom času kaže da on obožava trolejbuse i da čak i njihove žice smatra odlikom grada i odličnim orijentirima kroz ulice... a na drugom času čuješ kako mu smetaju okretnice pa bi da ih isteruje jednu po jednu (čitaj - jer drukčije ne ume da ih razreši).

Beograd je takav grad sokaka, gudura i svojevrsnih favela, da mu uvek dobro dođu mesta gde vozila poput autobusa (pa i tramvaja i trolejbusa) mogu da okreću ili se smeste po potrebi. Zbog kvarova, vanrednih zatvaranja, radova, sezonskih ili specijalnih linija, premeštanja s jedne na drugu liniju i sličnih improvizacija, pa i zbog vidljivosti i prisutnosti samog javnog prevoza. Stoga ja svaku okretnicu gledam da ne rušim (pa makar ostala neaktivna, kao rezerva) jer lako ih je isterati, ali jako teško posle vratiti ili napraviti nove u 2/3 grada.

Opet, pošto nigde nije pominjano gašenje Trga i Zelenog venca, već samo rasterećenje i spajanje 15 i 27, ova moja stavka pod 3) ne važi za ovaj tvoj primer, nego je to samo kao podsetnik. Ali i dalje ostaje problem što bi ila predugačka za vozače i/ili za sitne kvarove koje treba izdržati do okretnice. I za kraj, dugačkim linijama koje pritom prolaze kroz centar je jako teško odžavati takt i učestalost. Zato što lako može da se desi da se nagomilaju na jednoj tački duž trase, a zato se na drugim čekaju dugo.
 
@Bender Rodriguez , hvala ti što si se odazvao :)
Nisam za gašenje okretnica u centru nikako, samo je problem povezanost linija koje do istih okretnica idu. Recimo, ako neko želi da preseda sa pomenute 27 na 15, mora da šeta kroz dva podzemna prolaza od Terazija do Zelenog venca.
Slažem se sa svime što si naveo, i za vozila i za vozače, samo što mislim da nekada nečim moramo žrtvovati.
Imaš li bolje rešenje za bolje povezivanje Zemuna i centralnog dela Beograda?
 
Vrh