Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Predlog da se linija 75 produži barem do okretnice 71 i 603 na Ledinama, a 603 da se produži do sadašnje okretnice 74 i 75 na Bežanijskoj kosi u ulici Srđana Aleksića. Naime, onaj prelaz od okretnice u Srđana Aleksića do Surčinske redovno prelaze putnici peške da bi nastavili put prema Surčinu. To nije velika razdaljina, a povećao bi se protok i smanjilo nepotrebni rizici sa pešacima koji trče za busom ili pretrčavaju ulicu. Produžavanjem 75 do 71 pojačao bi se protok od Zelenog venca prema Surčinu, a tome bi doprinelo i produžavanje 603. Praktično bi se samo zamenile okretnice 75 i 603 tako da ne bi bilo veće gužve vozila nego što je sada.
 
Marioneta":1wgfxzz7 je napisao(la):
Predlog da se linija 75 produži barem do okretnice 71 i 603 na Ledinama, a 603 da se produži do sadašnje okretnice 74 i 75 na Bežanijskoj kosi u ulici Srđana Aleksića. Naime, onaj prelaz od okretnice u Srđana Aleksića do Surčinske redovno prelaze putnici peške da bi nastavili put prema Surčinu. To nije velika razdaljina, a povećao bi se protok i smanjilo nepotrebni rizici sa pešacima koji trče za busom ili pretrčavaju ulicu. Produžavanjem 75 do 71 pojačao bi se protok od Zelenog venca prema Surčinu, a tome bi doprinelo i produžavanje 603. Praktično bi se samo zamenile okretnice 75 i 603 tako da ne bi bilo veće gužve vozila nego što je sada.
Podržavam. Ovako celo Ledine se gura na 601 koja nosi na grbači ceo Surčin, a još i Tošin Bunar, pa bi produženje 75 do Ledina rasteretilo 71 i 601, a 603 da se produži do sadašnje okretnice 74 i 75 zbog 74-ke.

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764024#p764024:l0dyrmnq je napisao(la):
marrecar » 07 Aug 2020 06:12 pm[/url]":l0dyrmnq]Možda lepa vest, ali mi nije jasno. Jedno milion studija je naručeno i urađeno u prethodnih 8 godina, svaka u cilju unapređenja javnog gradskog prevoza. Da li mi to nemamo stručne ljude ili šta god, pa da odjednom ne možemo da radimo sami analize i unapređenje? Pa ima ceo jedan je*eni fakultet koji se bavi saobraćajem, koji je radio toliko analiza i studija i doneo razne planove. Toliko drugih saobraćajnih instituta, šta je ovo više. Nemam ništa protiv toga da dođu stranci i da se pozabave problemom, ali ne vidim poentu ako imamo pregršt naših stručnjaka. Pogotovo što će se dobiti isti rezultat - Beogradu hitno potreban metro, mora se uraditi nova mreža linija, unaprediti naplata karata, itd. Sve će da bude isto, samo urađeno od strane drugih ljudi.

U pravu si što si napisao, imamo dosta dobrih stručnjaka, međutim, nikako ne bi odbio pomoć Japanaca. Obzirom da sam bio u kontaktu s njima, mogu da kažem da su oni radini ljudi koji neće za*ebati nikoga. Veoma su stručni i imaju velika iskustva u organizaciji i primeni javnog gradskog saobraćaja. Japan je sigurno zemlja u kojoj se najviše koristi javni gradski saobraćaj. Ako sve to uzmemo u obzir plus domaći stručnjaci, ajde da budem optimističan, ovakva saradnja može samo proizvesti nešto dobro. A što se tiče metroa, pre bi njima dao da nam rade studiju i grade ga nego Kinezima. Imaju dužu tradiciju, prvi metro u Aziji (Tokyo 1928). I ne samo metro. Svi iole veći japanski gradovi imaju razvijenu gradsko-prigradsku železnicu.

Sećam se, kada su 2005 došli MAN autobusi donirani od japanske vlade, rekli su da će nam u svemu pomoći, osim u pitanju vojske i naoružanja. I to treba iskoristiti!
 
Naravno, slažem se da ne treba odbiti pomoć, pogotovo što dolazi od onih koji imaju odličan prevoz. Samo me nervira to što se uporno daju pare na razne tendere i izrade studija, a onda se to ne iskoristi. Prvo što to vređa stručnost naših ljudi, drugo što je to bacanje pare na kraju.
 
Pa ni nema mnogo potrebe za većim taktom, u Makišu ne živi mnogo ljudi, a većina Makišana koristi 92.

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
54 омогућава бржу преседачку везу Раковице и насеља у близини са Сремчицом, Остружницом, Умком и Обреновцем, а то што иде до Макиша, то је због радника у индустријској зони која се налази близу Макиша. Сматрам да треба да иде на 20-25 минута.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764270#p764270:8wf1yf5s je napisao(la):
lolitha » Sub Avg 08, 2020 10:59 pm[/url]":8wf1yf5s]
Marioneta":8wf1yf5s je napisao(la):
Predlog da se linija 75 produži barem do okretnice 71 i 603 na Ledinama, a 603 da se produži do sadašnje okretnice 74 i 75 na Bežanijskoj kosi u ulici Srđana Aleksića. Naime, onaj prelaz od okretnice u Srđana Aleksića do Surčinske redovno prelaze putnici peške da bi nastavili put prema Surčinu. To nije velika razdaljina, a povećao bi se protok i smanjilo nepotrebni rizici sa pešacima koji trče za busom ili pretrčavaju ulicu. Produžavanjem 75 do 71 pojačao bi se protok od Zelenog venca prema Surčinu, a tome bi doprinelo i produžavanje 603. Praktično bi se samo zamenile okretnice 75 i 603 tako da ne bi bilo veće gužve vozila nego što je sada.
Podržavam. Ovako celo Ledine se gura na 601 koja nosi na grbači ceo Surčin, a još i Tošin Bunar, pa bi produženje 75 do Ledina rasteretilo 71 i 601, a 603 da se produži do sadašnje okretnice 74 i 75 zbog 74-ke.

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
Linija 603 ima još jedan, naizgled sitan nedostatak na okretnici na Ledinama jer preskače prvu stanicu posle okretišta, jer je blizu, svega 20-30 metara, ali se tu dešava problem da oni koji dođu sa 71 moraju da se odluče hoće li da pređu semafor i čekaju na 72, 604, 605, 601 ili uđu u 603 i čekaju da on krene. Kada bi se okretište 603 na Ledinama izmestilo na okretište 74 onda bi 603 stajao na sve stanice kao što to čine i ostale linije. Problematično je što bi 75 i 71 imale praktično ista okretišta, ali drugačije rute. No, cilj je bolja povezanost.
 
Marioneta":1jduelap je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764270#p764270 je napisao(la):
lolitha » Sub Avg 08, 2020 10:59 pm[/url]":1jduelap]
Marioneta":1jduelap je napisao(la):
Predlog da se linija 75 produži barem do okretnice 71 i 603 na Ledinama, a 603 da se produži do sadašnje okretnice 74 i 75 na Bežanijskoj kosi u ulici Srđana Aleksića. Naime, onaj prelaz od okretnice u Srđana Aleksića do Surčinske redovno prelaze putnici peške da bi nastavili put prema Surčinu. To nije velika razdaljina, a povećao bi se protok i smanjilo nepotrebni rizici sa pešacima koji trče za busom ili pretrčavaju ulicu. Produžavanjem 75 do 71 pojačao bi se protok od Zelenog venca prema Surčinu, a tome bi doprinelo i produžavanje 603. Praktično bi se samo zamenile okretnice 75 i 603 tako da ne bi bilo veće gužve vozila nego što je sada.
Podržavam. Ovako celo Ledine se gura na 601 koja nosi na grbači ceo Surčin, a još i Tošin Bunar, pa bi produženje 75 do Ledina rasteretilo 71 i 601, a 603 da se produži do sadašnje okretnice 74 i 75 zbog 74-ke.

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
Linija 603 ima još jedan, naizgled sitan nedostatak na okretnici na Ledinama jer preskače prvu stanicu posle okretišta, jer je blizu, svega 20-30 metara, ali se tu dešava problem da oni koji dođu sa 71 moraju da se odluče hoće li da pređu semafor i čekaju na 72, 604, 605, 601 ili uđu u 603 i čekaju da on krene. Kada bi se okretište 603 na Ledinama izmestilo na okretište 74 onda bi 603 stajao na sve stanice kao što to čine i ostale linije. Problematično je što bi 75 i 71 imale praktično ista okretišta, ali drugačije rute. No, cilj je bolja povezanost.
Ne vidim zašto bi isti terminusi bili problem.

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764367#p764367:11jhb5fs je napisao(la):
протектор » Нед Авг 09, 2020 11:15 am[/url]":11jhb5fs]54 омогућава бржу преседачку везу Раковице и насеља у близини са Сремчицом, Остружницом, Умком и Обреновцем, а то што иде до Макиша, то је због радника у индустријској зони која се налази близу Макиша. Сматрам да треба да иде на 20-25 минута.

И омогућава везу са БГ Возом као и са Вождовцем, Браћем Јерковићем итд. Јако добра линија која нажалост због срамног такта од 50 минута није искоришћена у свом пуном потенцијалу. :)

Оригинална 54 ишла је од окретнице Савска у Железнику, тамо где 511 некад одмара јер чека ред вожње, до Миљаковца а тек онда је продужена ка Макишу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764504#p764504:2ctcxady je napisao(la):
lolitha » Ned Avg 09, 2020 8:43 pm[/url]":2ctcxady]Ne vidim zašto bi isti terminusi bili problem.
Polazim od toga da je važno što bolje povezati delove grada, prevesti građane i pri tome biti maksimalno ekonomičan i funkcionalan, tj. uz što manje troškova i što manje gužvi obaviti zacrtane ciljeve. Ako dve linije imaju oba ista okretiša onda se definitivno povećava gužva na tom prostoru, posebno ako je deo rute isti. Možda bi recimo bilo interesantnije da se jedna od te dve linije malo produži, a da ne ošteti one koji su do sada koristili liniju. Ne bi bilo loše da se 75 produži do okretišta u Braće Jugovića, tj. bliže Trgu republike, a ujedno konekcijama za druge delove grada, jer sve linije sa Zelenog venca idu na Kneza Miloša i prema južnim delovima grada, dok je povezanost prema severu i istoku slabija. U tom smislu mi izgleda problematično imati linije sa istim odredištima. Ako je moguće neko produženje ili skraćenje linije da se protok putnika učini bržim i efikasniji, kao i da se ne povećavaju gužve. ... No, kao što prethodno napisah, taj problem nije toliko važan ako su ostali parametri dobri. U svakom slučaju, produženje 75 na okretiše Ledine i 603 na okretište Srđana Aleksića n a Bežaniskoj kosi bilo bi veoma lekovito u prilično smušenoj situaciji na raskrsnici Surčinske i Nedeljka Gvozdenovića. ..
 
Продужетак 75 до Трга Републике је лоша идеја зато што
1. Аутобуси ће губити ненормално времена у гужви у Теразијском тунелу и Дечанској
2. Из правца Булевара Михаила Пупина и Бежанијске косе постоји већ довољно линија (16, 65, 77) које иду даље од Зеленог венца и са којих је могуће преседати.
3. Могуће је преседање и на 27Е, 35, 95, ЕКО1 код Бранковог моста и то на потпуно истом стајалишту
4. Постоји фантастична линија 70 са које је (не превише удобно и лако) могуће много преседања.
5. Ако неко већ не жели да председа може да иде око пола града 74ком.

Највећи проблем са Зеленим венцом су 15 и 84, зато што из правца Земуна стварно не може да се дође нигде даље од тога
 
Za 75 je glavni predlog da se okretnica pomeri za 3 stranice na Ledine, tamo gde je okretnica 71. Razlog je u tome što mnogo putnika koji dolaze sa 75 do sadašnje okretnice pešači par stotina metara do stanice na Surčinskoj gde čeka dalju vezu za Surčin 601, 604, 605. Isto tako okretište 603 na Ledinama je prilično nekomforno jer preskače prvu stanicu, pa bi sa okretištem u Srđana Aleksića, gde se sada okreću 70,74,75, bilo efikasnije rešenje pošto bi se 603 popunjavala bolje na te 3 stanice nego na samom okretištu Ledine.
U vezi predloga da se 75 produži i na drugu stranu do Trga republike kroz Terazijski tunel, tu praktično imamo 2 stanice više, jedna kod Sunca, a druga kretište u Braće Jugovića.
1. Gužve jesu velike u špicevima, ali ništa specijalno neće da se desi sa jednim autobusom svakih 20 minuta. Tom putanjom ide osim 16 i 95 preko Zelenog venca.
2. Ovde se radi o povezivanju Ledina i Surčina sa Trgom republike. Sada imamo 71 i 72 koji idu do Zelenog venca, 601 do Savskog trga, a 604 i 605 na okretnicu tramvaja u bloku 45.
4. Linija 70 i nije nešto fantastična, a ni česta ni popunjena, jer joj je glavna namena Ikea.
5. 74 se okreće u Srđana Aleksića kao i 75 ali ne ide na Brankov most već na Mostar pa peko Beograđanke na Bulevar i dalje pored Centralnog groblja itd. prema Mirijevu 3. 74 je dugačka linija i sa 75 ima istu putanju od okretišta u Srđana Aleksića do Studentskog doma. No, poenta predloga sa 75 jeste pre svega premoštavanje rupe između Surčinske i Nedeljka Gvozdenovića, kao i u tom slučaju spajanje Ledina, preko Bežanijske kose sa Trgom republike. Ni sa Bežanijske kose od groblja nema veze sa Trgom bez presedanja, a 75 je kratka i sa produženjem od 2 stanice prema Trgu republike od Zelenog venca i 3 stanice iz Srđana Aleksića do okretišta Ledine napravila bi se atraktivnija linija.

Ne bi bilo loše ni da se jedna od te dve linije iz Zemuna prebaci do Trga, iako, ako se radi o presedanju sa Zelenjaka ili sa Brankovog za dalje, postoje varijante.
NO, ponavljam, to produženje na Trg i nije preterano važno osim da se rastereti Zelenjak. Mnogo je interesantnije i produktivnije produžiti 75 na okretnicu Ledine ...
 
Али каквих 10 минута, подземни пролази, онај теснац између Зеленог венца и Сремске, па обигравање на семафорима на тргу пошто се мора прећи најмање два пута до окретнице на Тргу Републике.
 
Da, sve je to na 10-15 minuta od Zelenjaka i nije strašno, ako se ne žuri i ako je lepo vreme. No, ako može da bude brže i bliže, a nije veliki trošak zašto ne menjati rutinu? Osim toga Zelenjak je konstantno opterećen velikim brojem vozila i putnika pa bi svako rasterećenje bilo korisno. ...

Pošto mislim da je bolje promeniti trasu kojom ide prevoz nego terati putnike da se šetaju od stanice do stanice, mada rekreacija nije loša, ali treba imati na umu da je korišćenje prevoza dominantno za odlazak na posao ili obavljanje vremenski definisanih obaveza onda treba obezbediti putnicima što manje lutanja, pretrčavanja i šetanja. U tom smislu sam primetio da se na kružnom toku raskrsnice Vojvođanska-Surćinska-Vinogradska-dr Ivana Ribara mimoilaze 604, 605, 610 sa 601 i 71. Samo je 45 u oba smera povezana sa svim linijama dok se pomenute mimoilaze praveći prilično nekonfornu situaciju. U protekloj godini je to još uočljivije od kada je počeo sa radom Lidl. Kada se dolazi sa Ledina situacija je više manje prihvaljiva jer su stanice relativno blizu, ali kada se ide na Ledine stanica 604, 605, 610 pre kružnog toka je udaljena 200-300 metara, što u praksi dovodi do toga da možete videti autobus koji dolazi i koji vam treba ali ako ste na stanici 601 i 71 ne možete da stignete čak da trčite poput Bolta. Tu možda ne bi bilo loše da se 604 i 605 usmere na Gagarinovu i onda Nehruovom ili Gandijevom do Vojvođanske pa dalje ka kružnom toku i na Surčinsku. ... Ili, samo to zahteva novčana ulaganja, da se stajalište Blok 61 izmesti bliže Lidlu, preko puta staljališta koje se nalazi u suprotnom smeru. To su dva rešenja koja mi padaju na pamet kao relativno lako izvodljiva, ali sigurno ih ima još, a pošto se u skorije vreme planiraju radovi na Vinogradskoj i povezivanje sa auto putem onda bi moglo da se napravi neko efikasnije rešenje za presedanje. ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764315#p764315:1qfm0tap je napisao(la):
Norexan » Ned Avg 09, 2020 3:46 am[/url]":1qfm0tap]Највећа срамота јесте што 54 иде на 50 минута.
Teška je sramota takođe da 307 vikendom ide na sat vremena posle 20h, a da jedna 202 ide 30 minuta, 305 ide na 30-40 minuta, a da uzmemo u obzir da naselje veliko selo ima 4-5 puta manje stanovnika nego naselje Vinča, a da Boleč ima otprilike isto stanovnika koliko i Vinča.
 
Možda bi mogla 71 da se okreće na Slaviji, preko Starog savskog pa trasom 78, 83 pa da tako dobije taj deo dobru vezu sa Slavijom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765188#p765188:13qqlca6 je napisao(la):
Vinča307 » Uto Avg 11, 2020 6:09 pm[/url]":13qqlca6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=764315#p764315:13qqlca6 je napisao(la):
Norexan » Ned Avg 09, 2020 3:46 am[/url]":13qqlca6]Највећа срамота јесте што 54 иде на 50 минута.
Teška je sramota takođe da 307 vikendom ide na sat vremena posle 20h, a da jedna 202 ide 30 minuta, 305 ide na 30-40 minuta, a da uzmemo u obzir da naselje veliko selo ima 4-5 puta manje stanovnika nego naselje Vinča, a da Boleč ima otprilike isto stanovnika koliko i Vinča.
Slažem se da bi 307-ici dobro došlo pojačanje kao i većini linija sa tog poteza i dobra reorganizacija, ali ne zaboravi da 202 opsluzuje i Slance koji imaju nešto više stanovnika od Velikog sela.
 
303 опслужује Заклопачу (отприлике 2200 становника) и Врчин (9000 становника) па иде на сат времена, целог викенда

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Slazem se za 75 i produzenje do Ledina ,kao I premestanje 603. Takodje bi bilo dobro da se vrati 74 do O stadiona .Ovakva kakva je sad spada u jednu od duzih linija koja po centru krivuda I gubi vreme.A za kruzni tok ka Surcinu mozda je resenje 605E (samo na glavnim stanicama kroz surcin) koja bi od ledina skrenula kod Lidla pa onda gandijevom do okretnice 68.Posto ima 610 ne gubi se veza sa tramvajima ,a kod imo centra moze da se hvata 95.

Sto se tice Trga republike tu problem pravi ideja o ukidanju terminusa Trg rep I student. trg koje su najavili. Oni ukunuse 96 do centra zbog toga. Tesko ce pristati da stave 75 tu. A onda kao alternative ostaju dunavska I dunav stanica sto je predaleko i njima predlog gubi smisao.

Ono sa 71 i Slavijom nije lose ako bi islo kralj. Natalije u jednom ,a balkanska/ g principa u drugom(tom trasom su isle 78/83 dok su bili radovi. Mana Slavije je veliki broj linija koje okrecu tamo. Evo predloga kako da se Slavija rastereti da bi bilo mesta .

a) 22a + 30= medak II /studentski trg

b)30 do v spomenika preko beogradske kraljice marije

c)42 ili 59 do v.spomenika preko beogradske I kraljice Marije.
 
Не дирати 42 и 59. Ни случајно.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
^^^ To su jako važne linije za stanovnike Petlovog brda, Rakovice, Dedinja i ako se diraju postaju nepouzdane i dobre su ovakve kakve su. Isto važi i za 39.

Sent from my A5_Pro using Tapatalk
 
Samo sam primetio da su sada retardiranu liniju 502 produžili zbog gorblja do groblja, a nikako da je pojačaju za vreme Zadušnica kada inače pojačavaju redom linije koje ka grobljima gravitiraju. Interval je jak ili je ljudi ne koriste za tu namenu?
 
Vrh