Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

@Gaspar18

Nažalost, jasno je da više neće biti u centru, ni 601 ni još neke linije, pa zato razmatramo mogućnosti.
71 ionako treba pojačati, i zglobnim vozilima i manjim taktom, jer je jedna od pouzdanijih linija u gradu.

Pošto je jasno da ih na Zelenjak neće pustiti, jer tamo nema mesta za još frekventnih linija, mislim da je najbolje i 601, kao i 511, preseliti u Blok 20. Alternativa je Mostar. Da će biti nešto treće - ne verujem.
 
Ne znam kako ce se resiti problem 601-a i 511-ice jer iako frekventni, pocetna stanica je uvek relativno popunjena...
 
511 ili Gazela - Novi Beograd - blok 20 ili Savski trg - Stari savski most - blok 20
601 Bulevar Milutina Milankovića - Milentija / Vladimira Popovića - blok 20

Po mom mišljenju , ovako bi se najmanje izgubilo sa 601 , jer čak i da se 601 prebaci da se okreće na Zelenom vencu , morala bi neka od linija ka Sajmu da se skraćuje , a to bi onda dovelo do problema druge vrste. Jeste da bi bilo idealno da se 601 okreće negde u centru , ali gde god bi se to uradilo , moralo bi da dođe do pretumbavanja drugih linija , i pitanje je efikasnosti , a ovako sa okretnicom kod bloka 20 , maltene sve veze koje se imaju sada se zadržavaju. Jedina razlika bi bila u tome što bi se umesto na Savskom trgu , presedalo na Starom sajmištu , pluš to se dobija veći broj linija za presedanje ka Zelenom vencu , koje je pojednostavljenije , plus što se deli okretnica sa linijama 27E i 35 , a i dobija se veza sa Bulevarom despota Stefana i Trgom republike.
Okretnicu koju su zamislili kod Mostara izuzimam , zato što se time samo stvara dodatni haos na linijama koje saobraćaju dublje ka centru (23 , 37 , 58) , koje i sa sadašnjim stanjem stvari znaju da kubure sa kapacitetima. Isto važi i za blok 42. Tamo bi bio ogroman pritisak na 67 , 95 i EKO 1. A sve to bi bilo samo zato što bi se prekinuo prirodan tok putnika na mestima koja im najmanje odgovaraju za tako nešto. Pravljenje presedanja čisto presedanja radi , samo da bi se na kraju došlo do iste tačke gde se sada dolazi direktno , je čista glupost i bespotrebno gubljenje vremena. Ako se već nešto ukida , onda treba da se napravi presedačka opcija kojom će se omogućiti da deo putnika koristi druge linije kako bi došao do krajnje lokacije uz jedno presedanje , kao što je sada slučaj , a ne da mora da preseda 2 ili 3 puta , i to bespotrebno.
 
To bi trebalo sve skratiti na okretnice tranvaja kada mozemo mi sa poteza 100 ,300,400 da presedamo tri ,cetiri puta mogu i ovi sa poteza 500 i sa 601 .Pa da budemo svi ravnopravni.I onako ima ljudi koji non stop pricaju da su nam tranvaji ne iskorisceni .
 
A što bi se to radilo , kada je mnogo bolje da se bolje rasporede linije sa poteza 300 na okolne okretnice , uz reorganizaciju par linija koje se tu okreću a idu ka centru / NBG , pa da se i tu dobije samo jedno presedanje. Potezi 100 i 400 imaju sasvim dobru povezanost (Banjička pijaca i Omladinski stadion) , plus što potez 400 ima i linije 401 i 402 do Slavije.
Ne vidim logiku u tome da ako je nekome loš prevoz , da se zbog toga bore da bude i drugima , kako bi svi bili ravnopravni , umesto da ako je nekome loš prevoz , da se bori da i njima bude dobar prevoz kao i drugima , pa da na taj način svi budu ravnopravni.
 
У неку руку истина, потези 500, 600 и 700 имају привилегију да им одређене линије окрећу у центру, док са друге стране ипак нису сви троцифрени потези баш једнаких карактеристика и оптерећења. 601 конкретно треба посматрати пре као 95, 96, 85 него као 101, 302.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600824#p600824:2vqlnsrf je napisao(la):
solecar » Пет Феб 08, 2019 2:45 pm[/url]":2vqlnsrf]511 ili Gazela - Novi Beograd - blok 20 ili Savski trg - Stari savski most - blok 20
601 Bulevar Milutina Milankovića - Milentija / Vladimira Popovića - blok 20


511 на Газелу? Ви нисте читави. Преко моста на Ади па окретницу 27Е. :D

Ево овако

511/551/553/860X Блок 20 - Мост на Ади - и даље (најбоља ствар на свету :kk: )
601 Блок 20 - Булевар Милутина Миланковића - Сурчин
46 - Прокоп - Миријево
51 - Прокоп - Беле виде
91/92 Прокоп - Остружница
 
Не, јер укидаш људима преседање на Сајму. Многи корисници 511 преседају на Сајму.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600857#p600857:1ks9tj36 je napisao(la):
Djole Pevcanin » Пет Феб 08, 2019 5:18 pm[/url]":1ks9tj36]Не, јер укидаш људима преседање на Сајму. Многи корисници 511 преседају на Сајму.

Има код Шећеране станица. Ту сви сиђемо углавном. На Сајму само ако чекаш трамвај. :)

А Газелу би за све приградске линије избегавао у широком луку. Кад се изгради нови БАС исто би саветовао за 465 493 и остале да иду преко Сајма и онда на Мост на Ади. :D
 
Ујутру кад идем у школу испразни се на Сајму. Не треба бацати оптерећење на друге линије ако то није потребно.
 
Linije 302 i 303 trebaju da se produže do terminusa Vukov spomenik. Na taj način napraviće se nekadašnja veza između gročanskih naselja i beogradskog centra.
 
Bolje da se produzi 309 do Vuka.Ako bi se produzavale 302 i 303 napravile bi se megalinije što mislim da nije potrebno.
 
Linija 309 ima trasu Zvezdara (Pijaca) - Kaluđerica, što ukazuje da nema smisla premeštati je na terminus Vukov spomenik. Ako linije 302 i 303 ostanu pri sadašnjim trasama, postoji opcija za produženje linija 305 i 307 na kojima su veće gužve.
 
Ova varijanta 601 da ide Milutinom mlankovica nikako nije niti ikada moze da bude brza varijanta od autoputa
Ma kolika god guzva bila na autoputu,jednostavno je tako,trasa je brza sto zbog manje stajalista,sto zbog manjeg broja semafora,ne osporavam da je automobilom velika verovatnoca da je i brze tuda,ali autobusom nije.
Drugo svako sklanjanje 601 iz centra predstavlja, drasticno povecanje putovanja putnika koji zive na celom potezu 600, gradjane sa Novog Beograda, Stare Bezanije,i Ledina itd..
Samo ne znam za kad je planirano to premestanje i sta je odluceno i kako ce biti odluceno,jer ako planiraju da ukidaju tramvaje zbog Starog Savskog mosta, ne znam ni kakvu oni presedacku tacku planiraju,pogotovo ako planiraju da 601 ide milutina milankovica,jer u tom slucaju se gubi direktna veza sa 17,18,88...
na 95 realno ko god je iz pravca poteza 600 icice ili na 605,610... isto vazi i za 94 i ostale linije,
Linija ce izgubiti svoju funkciju.
A i kad smo kod toga koja linija ima koju privilegiju,ne moze se porediti recimo 601 i 302
Ali mozemo porediti 302 i 605,koje su u tom slucaju potpuno ravnopravne ,sto se tice pozicija okretnica,kao i daljine linije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600863#p600863:1msafeqn je napisao(la):
Djole Pevcanin » Пет Феб 08, 2019 6:00 pm[/url]":1msafeqn]Ујутру кад идем у школу испразни се на Сајму. Не треба бацати оптерећење на друге линије ако то није потребно.

Све би то било супер али на кад би 511 ишла преко Газеле направили бисмо још једну 88.
Значи "сад ме има-сад ме нема линија". Тако нешто не сме да буде приградска линија.
Уосталом треба да узмеш у обзир да људи сиђу на Сајму како би преседали на 23 37 58 88 а што неће бити више потребно у толикој мери јер имаћеш више опција тј. децентрализовано кретање путника. Даље, ако желиш да до центра града створилило би се неколико струја, једна струја људи која иде до Блок 20 и даље на Трг, Дорчол, Карабурму али иза Земун,Бежанијску косу и тако даље, онда би друге струја сишла код жел станице НБГ да чека БГ:ВОЗ, онда би још једна сишла код Сава Центра и чекала 17 18 70 исто као на Мостару. Значи дошло би до значајног растерећења линија 85 88 89 али и 23 37 58. Наравно да неки би сишли код Шећеране али не сви. :)

На Сајму је гужва јер дође 511 и 860Х и онда само набаце путнике.
 
Moram da kažem da mi smeta ovo razmišljanje ''ako mogu kornisnici poteza XXX da se klackaju do perfierije pa posle snalaze za dalje do centra, što bi ovi iz 500 i 600 bili povlašćeni''. Razlog zašto potez 300 i 400 ne dopire do centra i zašto njihovi korisnici imaju više cimanja nije to što ih neko manje voli od ovih ka jugu. Nego zbog konfiguracije grada, a i konfiguracije linija. 500 i 600 voze po delovima grada koji su em prostrani, em ravni em planski(je) građeni u odnosu na istočni deo grada, koji je pun brda, dolina i katastrofalno koncpirianih naselja (ne mislim samo na divlja nego i na urbane gradske blokove u tom delu grada).

Okolnosti su htele da postoji mogućnost da se ljudi, i to poveći broj, iz nekoliko perifernih naselja direktno doveze autobusom do centra. I tu priliku treba iskoristiti, odnosno ne treba je propustiti ni u budućnosti. Većina linija koje sada okreću na Savskom trgu, treba i budućnosti da dopiru do centra, a ne da šaraju po Novom Beogradu koji već ima svoje linije. Najbolja opcija bi bila da prolaze kroz Savsku kao do sad, zatim preko budućeg Novog savskog mosta i do okretnice u Bloku 20. Tako bi nekoliko desetina hiljada ljudi koji ih koriste ne samo zadržali direktan i brz pristup do centra, nego bi dobili i brz pristup ka delu Novog Beograda koji, de fakto, postaje prošireni centar zbivanja. Predlozi u fazonu ''e ionako nam tramvaji idu polu prazni od GŽS pa nadalje pa ajd da im bar nađemo neku svrhu'' po meni nisu ni blizu dovoljan argument da se autobuske linije do GŽS sakate a ljudi teraju na tramvaje ako već postoje uslovi za direktnu vezu do centra. Pustite više te priče s tramvajima, rekao sam gde i kako bi oni ostvarivali svoj pun potencijal. To što se 3-ka klacka prazna od Sajma do Tašmajdana nije dužnost ljudi iz južnog dela grada da ispravljaju i trpe.

Tako da sve u svemu apsolutno sam za to da većina linija do Savskog trga i dalje dopire do njega, i da se produže ka NBG. Sad, da li to znači da će stanovnici južnog dela grada imati (opet) nešto lakše putovanje do centra? Da. Ali da li je to opravdani razlog da se drugome nešto uskrati i nešto funkcionalno obogalji samo da bismo svi bili jednaki? Ne. Da sam na mestu stanovnika istočnog dela grada, pre bih cimao nadležne da se napokon prošire i srede saobraćajnice u tom delu grada, kao i da GSP dovede u red čuveni Kosmaj i limenke u njemu. A ne da tražim da se drugome nešto uskrati samo da bi moglo da se kaže da su svi jednaki, ko da se radi o nekoj deci... :roll:

Uostalom evo lepo ljudi predložiše da se neki s poteza 300 produže do Vuka. I eto već nekog napretka ka rešenju.
 
Da li je tu ljubomora zbog privilegije jednih u odnosu na druge, možda. Ali ja bih pre rekao da je tu činjenica osećaja nepravde i nepostojanja logike, dobre povezanosti i lakoće prevoza po gradu, odnosno dostizanja svog cilja. Ne znam koliko drugim potezima treba vremenski da dođu do terminusa ili dela grada gde mogu da se prebacuju na druge linije, prvenstvo gradske. Ali na primer, mi na potezu 300 moramo da idemo do poslednje stanice da bismo došli do tramvaja, koji su baš onako prosečna veza, a 50, bolje da ne postoji. 17, 19, 31 jesu relativno blizu, ali to nije na dohvat ruke. I to je to. Izbor je siromašan. Dok ostale linije nekih drugih poteza koje idu do šireg centra grada, u mnogo tačaka imaju poklapanje i mogućnost presedanja na mnoštvo linija koje voze u različite delove grada. Ja lično to vidim kao problem između svih poteza, jer nekima putovanje do neke tačke grada podrazumeva višestruko presedanje i duže putovanje, pri tome veću mogućnost za neplanirane zastoje i kašnjenja, dok neki drugi imaju višestruke mogućnosti za jedno presedanje i vožnju u više delova grada, uz manju mogućnost da se putovanje oduži, a pri tome još ima i više alternativa. Naravno da ne treba sve gurati u centar, niti neke skraćivati. Samo ne možemo da smatramo da smo mi nešto što nismo i da nipodoštavamo druge kako bismo opravdali naše želje.
 
U večernjim časovima , i ranim jutarnjim je brže da se sadašnjom trasom 601 (preko autoputa) stigne od Tošinog bunara do Savskog trga i obrnuto. U svim drugim periodima ne. Par puta sam sa 74 išao u vreme špica od skretanja na petlju kod Arene do Kneza Miloša , i vreme je iznosilo između 35 i 45 minuta. U koje god doba dana da sam išao kroz Bulevar Milutina Milankovića , vreme putovanja je uvek bilo približno isto. U vreme špica , autobus "prepiša" Bulevar Milutina Milankovića , sa sve semaforima , i dok je on već kod Buvljaka , 601 i druge linije koje idu autoputem , još uvek su zaglavljene na potezu Omladinskih brigada - petlja kod Arene.
Takođe , ne vidim što je problem da se preseda iz Milentija / Vladimira Popovića na linije na autobutu , kada bi se stanica nalazila u neposrednoj blizini , na svega pet minuta peške. To što je određeni deo stanovništva lenj , pa ih mrzi da naprave više od dva koraka i dignu nešto teže od kašike , je smešan razlog za neizmeštanje linije 601. Da se načisto gubi veza sa Sava centrom , pa da kažemo da izmeštanje nije prihvatljivo... Uostalom , manja fizička aktivnost nikog do sada nije ubila , dok fizička neaktivnost to i te kako pospešuje.

Što se tiče linije 511 , tvrditi da se sve može rešiti sa presedanjem na Adi Ciganliji , i to samo u smeru ka centru , i da zato treba da ide preko Mosta na ADI , :roll: . Kako ja , koji sam dosta fizički aktivan , linije 78 i 83 smatram neupotrebljivim za vraćanje iz Zemuna , jer ne postoji stanica Birčaninova u smaru ka Banjici / Sajmu , tako će i većina drugih da smatra to isto za liniju 511 , te bi samo pravili gužvu na 85 i 88 , a ne bi bile rasterećene.

Što se tiče ovoga za linije na Savskom trgu , slažem se sa Benderom , osim što se tiče linije 601 , jer bi linija u tom slučaju išla preko dva mosta na Savi. Takođe , slažem se i sa onim vezano za linije sa poteza 300 i 400 , kao i onim što je napisao Marecar.
 
Što se tiče linije 511 , tvrditi da se sve može rešiti sa presedanjem na Adi Ciganliji , i to samo u smeru ka centru , i da zato treba da ide preko Mosta na ADI , :roll: . Kako ja , koji sam dosta fizički aktivan , linije 78 i 83 smatram neupotrebljivim za vraćanje iz Zemuna , jer ne postoji stanica Birčaninova u smaru ka Banjici / Sajmu , tako će i većina drugih da smatra to isto za liniju 511 , te bi samo pravili gužvu na 85 i 88 , a ne bi bile rasterećene.

А зашто би ишао са 85 и 88 до Аде кад ћеш моћи са на НБГ-у да преседаш? Онда друге варијента је да уопште не идеш на 88 већ на 15 16 83 84 па до Ушће на 511, дакле није све уфиксирано ка једном правцу, већ имаш више путева како доћи. Уосталом ако се не варам 511 је планирана да се окреће на новој окретници на Мостару али ако већ треба да иде до НБГ-а онда треба да преко Моста на Ади и ниакако другачије. :kafa:

И није Сремчица привилеговано насеље него Београд почиње од Железника и имамо квалитетне путеве за разлику од неких. Наравно ту је и величина самог насеља, урбанистичка сређеност истог као и чињеница да је 511 дефакто једина линија Сремчице. Онда линију користе и Желеник као експресну везу са градом а део Железника и као дефакто једину линију. :dil:
 
Ako grad počinje od Železnika , onda lepo sve linije skratiti dotle , pa nek se svi lepo guraju u 58 , 55 i 88. Da svim delovima grada budu jednaki uslovi , što se tiče gradskog prevoza. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=600929#p600929:3mzm3ucb je napisao(la):
solecar » Пет Феб 08, 2019 11:01 pm[/url]":3mzm3ucb]Ako grad počinje od Železnika , onda lepo sve linije skratiti dotle , pa nek se svi lepo guraju u 58 , 55 i 88. Da svim delovima grada budu jednaki uslovi , što se tiče gradskog prevoza. :)

Па 511 је прво ишла само Железника па онда до Адмирала Герпарта где окретала са 501 па онда до рахметли Главне железничке станице. А и ништа се не брини, када саграде Метро све линије ове 91 92 511 551 553 860 окретаће се у Железнику Мислим да ће само једна линија да иде до града и да ће управо то бити 511 зато што је она као линија 601 ВИШЕ ГРАДСКОГ ТИПА.

И друго требало да знаш 300+ и 400+ потез има трамвај и да те линије фунционишу као сваке приградске линије у неком граду. Док 511 и компацнија они немају ништа, имају само аутопут као брзи превоз и зато иду као експресни превоз до града. 601 је носач читавог 600+ потеза. Надам се да ти је јасно како функционишу приградске линије. :)
 
A ne , to mora kolko odmah , i moraju sve. Svima mora da bude jednako.
Sa druge strane , situacija u gradu nije ista kao pre 30 , 40 , 50 godina. Dosta toga se promenilo , te tako i gradski prevoz , koji prati razvoj grada , doduše kilavo u današnje vreme.
 
Са друге стране никад ниси отворио мапу градског превоза неког европског града и видео ово о чему причам.
Београду треба метро и нове трамвајске линије. Не може паланачки систем све из центра до мог села. :kafa:
 
Vrh