Oni od 2012 godine najavljuju novi tender i nove linije pa do dana danasnjeg nista, ajde da im opet verujemo. Slao sam im predloge za reorganizaciju vise puta u ovih par godina, nikad nista konkretno nisam dobio kao odgovor. U medjuvremenu su mi padale razne ideje na pamet, neke predloge sam poboljsavao, i evo nekog kratkog osvrta na to:
1. Placanje- suludo je da bude razlicit tarifni sistem i da nas lazu kako je svuda po Evropi tako- u vecini gradova ako imate mesecnu vazi vam bilo kad, a karta za nocni je jednaka ceni dnevne karte.
2. Organizacija linija: Treba "decentralizovati" nocni prevoz, tako sto ce se povezati razliciti delovi grada. Prvobitni moj predlog je bio da se pored postojecih uvedu i neke linije koje bi spajale razlicite delove grada, ali sam shvatio da je to dupliranje kapaciteta, tako da sam dosao do zakljucka da je dobra ideja spojiti pojedine nocne linije, tako da cu prvo o tome, a onda ostalo: (i da napomenem, za sve ove linije bi bilo zajednicko i da se ubace i polasci u 3 ujutru, tako da ne postoji rupa izmedju nocnih i jutarnjih polazaka)
15N+32N- na svakih pola sata Zemun- Karaburma ili Zemun- Visnjica
27N+75N- Bez. Kosa- Mirijevo, tako da polasci na pun sat idu do Mirijeva 3, a na xx:30 do Mirijeva 4, da bi se opsluzio sto veci deo naselja
68N+29N, i 68N+31N- Blok 45- Konjarnik u xx:30, odnosno Blok 45- Medakovic u 00:00,xx:00...
To je sto se tice postojecih linija, uz jos spajanja:
84+56- Galenika- Petlovo brdo
95N- trasom dnevne 95
Takodje smatram da je neophodno napraviti i nocne 50N na svaki sat, kao i 45N za pocetak sa jednim vozilom na sat i po, da bi se povezali i ovi delovi grada bez zalazenja u centar i presedanja.
E sad trocifrene i ostale linije: Odmah da kazem prvo sto mora da se uradi je da 601N ide sa Trga, kao i sve ostale linije nocne linije, a kada bude (ako bude) ukinut terminus Trg i za nocne linije, predlog je sledeci- linije koje idu ka starom delu grada (100,200,300,500 potez) da krecu sa Bloka 20 ili Usca, a linije za Surcin i Zemun da krecu sa Dorcola.
Idemo redom:
101N- Trg- Borca- Padinska skela na svaki sat
105N- Trg- Kotez- Borca- Ovca na svaki sat tako da Zrenjaninski put i Borcu opsluzuju linije na 30 minuta
202N- Trg- Visnjica- Veliko selo, direktno sa Trga pa kroz 29. novembra, na svaki sat ili sat i 10 zbog turaze
301N- skratiti do Ustanicke i staviti polaske za Grocku na svaki sat, da se uklapa sa ostalim linijama koje krecu sa Trga
304N- Trg- Kaludjerica- Vinca- Ritopek- polasci na svaki sat
306N- Trg- Kaludjerica- Bolec- Lestane- polasci na svaki sat, tako da Smederevski put i Kaludjerica imaju prevoz na 30 min.
403N- Trg- Beli potok- Zuce- na svaki sat
405N- Trg- Pinosava- Ripanj- na svaki sat tako da Banjica i Avalski put imaju prevoz na 30 min
511N- Trg- Novi Zeleznik- Sremcica- na svaki sat plus 58N- Trg- Novi Zeleznik na svaki sat, tako da Zeleznik ima prevoz na 30 min
601N- Trg- Surcin- Becmen- Jakovo- na svaki sat
603N- Trg- Surcin- Dobanovci- Ugrinovci- na svaki sat, tako da Bezanija, Ledine i Surcin imaju prevoz na 30 minuta
704N- izmena, umesto u Galeniku, koja bi imala svoju liniju, da ide preko Altine, tako da ide Trg- Altina- Zemun polje na 45 minuta
706N- Trg- Batajnica na 45 min kao i do sad, s tim sto bi prvi polazak isao ranije, da se ne pravi rupa od skoro sat vremena
Linije koje dele deo trase kroz Novi Beograd bi isle drugim ulicama, tako da recimo 704N ide kao do sada, a 706N da ide kao i dnevni, kroz Bulevar Nikole Tesle.
Do sada su svi autobusi isli istom trasom do Opstine Novi Beograd jer je to nekad davno bila presedacka tacka, sad to vise ne funkcionise i treba izbegavati presedanja zbog placanja duple karte.
U tom smislu, dodatno pokrivanje Novog Beograda bi moglo da se izvrsi tako sto bi 601N isao od Arene svojom normalnom trasom, 75 N bi mogao da ide preko bulevara Avnoja, i tako resavamo problem prevoza celog Novog Beograda.
Takodje, linije 47N i 48N bi razdvojile trasu, tako da 48N ide kao trolejbus 41 do Pet solitera i dalje redovno.
Takodje, umesto 37N uspostaviti 42N koji bi isao Marickom do Petlovog brda.
47N da i u poslednjem polasku ide sa Trga, takodje 308N da ide sa Trga za Veliki mokri lug, na svakih sat i deset minuta.
Uspostaviti novu nocnu liniju 551N- Trg- Ostruznica- Umka- Velika Mostanica na sat vremena
Rusanj povezati da ide ili sa Trga, ili sa Banovog brda u kombinaciji sa 56N na svaki sat.
To je otprilike to i mislim da nisam nista izostavio.
I dalje postoje naselja koja zbog udaljenosti nemaju nocni prevoz, tako da je moj predlog da ove linije dobiju po jedan polazak na sredini izmedju poslednjeg dnevnog i prvog jutarnjeg, koji bi kretao sa redovnih termunusa dnevnih linija, ali tako da ceka linije koje koje taj terminus povezuju sa centrom, tu mislim na linije 303,408, 604,605,702.
Ja se iskreno nadam da ce ovo procitati neko ko odlucuje o ovim stvarima i da cemo konacno imati smisleniji nocni prevoz.