Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

3A najverovatnije ostaje trajno, to već nije ni privremena linija, a u planovima u Bul. Patrijarha Pavla nema tramvajskih šina.
Ali svakako, to nam je jedna od retko dobrih linija i ja je ne bih dirao nikako.
Ima šina u planovima Bulevara patrijarha Pavla, kako nema. Pa na jedinom urađenom delu trenutno imaš sad već odavno uređenu bašticu, koja je čak uspela da zaraste u korov. Svakako da će se linija 3 vratiti jednog dana.
 
Okretnica u Topčideru trenutno ne postoji, šine su demontirane, no i dalje je ucrtana u planovima za obnovu. Cela pruga svakako mora da se skroz obnovi od okretnice do Careve Ćuprije + Pere Velimirovića do Kneževca biće potpuno nova trasa sa novim Bulevarom, no daleko smo trenutno od toga.

Zanimljivo da se u neposrednoj okolini okretnice Topčider planira potpuna devijacija od Bulevara, odnosno pruga će prolaziti ispod i neće biti više ukrštavanja sa ostalim saobraćajem.
Pogledajte prilog 249479

Što se tiče organizacije saobraćaja, kod bivše ŽS Topčider može da se organizuje presedanje sa tramvaja na autobus i obrnuto do Kneževca, time se dobija veza do Omladinskog i biće potrebno manje angažovanih autobusa na 3A. Nadalje do Kneževca pitaj kada ćemo dobiti tramvaj, ne skoro s obzirom da će to biti najobimniji posao na čitavom ovom Bulevaru zbog nove trase., sa druge strane ne zahteva se puno sredstva da se sredi pruga od Topčidera do Ćuprije, to je kilometar ipo, deluje kao najrealnija opcija.
Ja mislim da treća faza neće skoro, a to je Bulevar patrijarha Dimitrija. Čak mislim da je bilo reči o vraćanju trojke nakon urađene prve dve faze, i to tako što bi se postojeća pruga od Pere Velimirovića do Kneževca sredila. Tačnije i nije potreban verovatno kompletan remont dok se i taj deo ne uzme u rad. Naravno, nema ni mreže, al to barem nije svetski problem.
 
Ja mislim da treća faza neće skoro, a to je Bulevar patrijarha Dimitrija. Čak mislim da je bilo reči o vraćanju trojke nakon urađene prve dve faze, i to tako što bi se postojeća pruga od Pere Velimirovića do Kneževca sredila. Tačnije i nije potreban verovatno kompletan remont dok se i taj deo ne uzme u rad. Naravno, nema ni mreže, al to barem nije svetski problem.
Колико се чека(ло), на претходне, трећа фаза не да неће скоро, него је и врло упитна осим ако следећа градска управа не промени драстично приоритете. На том потезу мора да се ради и проширење до раскрснице са Мишка Крањца (па можда и до Ослобођења), што знаци и измештање тренутних шина и улазак унутар парцеле ИМРа, а град би морао у том случају да откупљује део земљишта назад, које је претходно продао будзашто.
Да ли имамо трамваја коју могу да мењају правац? У том случају би скретница код раскрснице са Пере Велимировића могла привремено да премости да макар дотле иду возила.
 
Nemamo dvosmerne tramvaje, iako je bilo reči da će se oni uzimati za Beograd. Okretnice moraju da postoje.
 
Prethodne sedmice sam se vozio svako jutro u špicu od starog merkatora do Jurija Gagarina i reći ću da je tu situacija baš loša. 73 koja je jedina normalna na tom potezu mi je svaki put došla solo, od opštine NBG do airport city ljudi ko sardine u njoj, a avgust, poluprazan grad. 610 sa svojim intervalom tu ništa ne pomaže. Tako jedan bitan pravac prepustiti faktički da voze 2 linije i to možda čak sa više solo vozila nego zglobnih je kriminal. Meni deluje da Strela još uvek nije ispunila kvote zglobnih vozila na linijama koje je dobila po tenderu.
 
Što se tiče organizacije saobraćaja, kod bivše ŽS Topčider može da se organizuje presedanje sa tramvaja na autobus i obrnuto do Kneževca, time se dobija veza do Omladinskog i biće potrebno manje angažovanih autobusa na 3A. Nadalje do Kneževca pitaj kada ćemo dobiti tramvaj, ne skoro s obzirom da će to biti najobimniji posao na čitavom ovom Bulevaru zbog nove trase., sa druge strane ne zahteva se puno sredstva da se sredi pruga od Topčidera do Ćuprije, to je kilometar ipo, deluje kao najrealnija opcija.

Okretnica u Topčideru trenutno ne postoji, šine su demontirane, no i dalje je ucrtana u planovima za obnovu. Cela pruga svakako mora da se skroz obnovi od okretnice do Careve Ćuprije + Pere Velimirovića do Kneževca biće potpuno nova trasa sa novim Bulevarom, no daleko smo trenutno od toga.

Zanimljivo da se u neposrednoj okolini okretnice Topčider planira potpuna devijacija od Bulevara, odnosno pruga će prolaziti ispod i neće biti više ukrštavanja sa ostalim saobraćajem.
Pogledajte prilog 249479

Što se tiče organizacije saobraćaja, kod bivše ŽS Topčider može da se organizuje presedanje sa tramvaja na autobus i obrnuto do Kneževca, time se dobija veza do Omladinskog i biće potrebno manje angažovanih autobusa na 3A. Nadalje do Kneževca pitaj kada ćemo dobiti tramvaj, ne skoro s obzirom da će to biti najobimniji posao na čitavom ovom Bulevaru zbog nove trase., sa druge strane ne zahteva se puno sredstva da se sredi pruga od Topčidera do Ćuprije, to je kilometar ipo, deluje kao najrealnija opcija.
Ta kombinacija nikako nije funkcionisala. Uvek se čekalo poprilično ili na tramvaj, ili na autobus. Ja ovde ne bih ništa menjao dok se ne završi jednog lepog dana cela trasa...Čak i pomeranje okretnice sa Galerije na neko drugo mesto bi samo pokvarilo situaciju. Ovako 3a ulazi u saobraćajnu gužvu samo kod Topčiderskog parka, uglavnom. Da se produži do Omladinskog stadiona bila bi nepouzdana linija.
 
Nije funkcionisalo zato što mi ne znamo (i bogami nećemo) da dobro organizujemo presedanja, svuda gde sam bio sve funkcioniše samo u Beogradu i Srbiji nikada ništa.

Nije to ništa komplikovano, uzmimo primer takta od 10 minuta, autobus čeka vezu od tramvaja, u slučaju da tramvaj kasni do 5 minuta autobus čeka dodatno vezu, sa kašnjenjem preko 5 minuta, autobus polazi, a putnici se presumeravaju na sledeći polazak za 5 minuta.
Isto važi i u suprotnom slučaju, znači nikakva nuklearna fizika, ništa, samo dobra organizacija.
 
Prethodne sedmice sam se vozio svako jutro u špicu od starog merkatora do Jurija Gagarina i reći ću da je tu situacija baš loša. 73 koja je jedina normalna na tom potezu mi je svaki put došla solo, od opštine NBG do airport city ljudi ko sardine u njoj, a avgust, poluprazan grad. 610 sa svojim intervalom tu ništa ne pomaže. Tako jedan bitan pravac prepustiti faktički da voze 2 linije i to možda čak sa više solo vozila nego zglobnih je kriminal. Meni deluje da Strela još uvek nije ispunila kvote zglobnih vozila na linijama koje je dobila po tenderu.
610 Mora da se pojača da ide bar na 15 minuta radnim danom i možda 20 minuta vikendom. 605-ca je sa ovim taktom dovoljna za sela kao što su Boljevci i Progar, nije normalno da ogromno naselje kao što je Jakovo ima buseve na 25-30 minuta, i to samo do Zemuna i Novog Beograda. Skoro sam putovao do Jakova vikendom kad je misaona imenica uhvatiti autobus, podjednako se muče oni duž glavne ulice koji imaju na raspolaganju i antibiotike 605 i 860I, kao i oni na jugu naselja koji su osuđeni samo na antibiotik 610.

Što se tiče 73 i 706, batajničani bi trebali da krenu u proteste dok se te obe linije ne vrate na 100% zglobna vozila, onakve kakve su bile pod GSP-om. Batajnica ima 40.000 stanovnika, bolesno je da se svi guraju u solo konzerve.
 
Dobanovci su približno iste veličine i udaljenosti kao Jakovo, a nesrazmerno bolje su povezani 611-com sa njenim redom vožnje koji ne zaostaje mnogo ni za nekim gradskim transverzalnim linijama kao što su 77 i 83 a kamoli prigradskim. Pa i Ugrinovci jako slabo stoje sa 711-com koja radnim danom vozi na 25 minuta a vikendom na celih 50 :rolleyes: Ko odatle treba da stigne do centra ili ne daj bože do suprotnog kraja beogradske regije ima peripetije i presedanja kao da putuje na drugi kraj sveta.

Neka druga naselja veličine Ugrinovaca(10-13.000 stanovnika) imaju buseve na manje od 10 minuta, Padinska Skela i Kumodraž na primer.
 
Poslednja izmena:
73 isto kršenje ugovora o tačnom broju zglobnih autobusa, mada pričao sam u drugoj temi i za 101, gde nema svih 11 autobusa (zimski red vožnje) da su zglobnog tipa.
Za 73 su stavili da nije potpuno zglobna u ugovoru.
U ovom trenutku forsirao bih 706 da je potpuno zglobna linija, ali morale bi se žrtvovati linije 704 i 707 što imaju neke zglobove.
Slažem se da 73 treba da ima samo zglobne autobuse, često je puna.
Linija 610 je pre uvođenja 610E imala 2 vozila više radnim danima pa je super funkcionisala.
U ovom trenutku samo jedan zglob viđam radnima danima, a subotom ponekad 2.
Dvoumim se da li da se ukine 610E i vrate 2 autobusa gde su i bila pa onda 604 ili 605 idu magistralom NBG Surčin.
 
Pa i 101 je imala samo zglobove dok ju je držao GSP. Osim eventualno poteza 300 gde kažu da su u zadnje vreme pristojni(kako čitam na forumu, inače se tim krajem vozim ekstremno retko), privatnici su usrali svaku autobusku liniju u Beogradu koje su se dočepali.
 
Vrh