Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Po planu iz 2015. linija 81 trebalo je da se produži do bloka 58 ulicom Španskih boraca (što bi omogućilo presedanje na mnogobrojne linije ka Zelenom vencu), a linija 81L bi postala 80 i produžila se do bloka 44. Uz određene korekcije ovaj plan bi i danas dobro došao.
 
Glavni problem nas sa mračne opštine
Grocka tj poslednja rupa na svirali, je što nemamo liniju BG voza... Aj što nemamo to, nego nemamo nijednu liniju dalje od Cvetka (čitaj Ustaničke).
Pa se svi kao sardine trpamo, dok neka podneblje, imaju i voz i mnoštvo linija koje voze do Centra.
I onda kao, pa opterećenje su 17. i 31.
Pa logično, kada one skupljaju 80% nas.
Od tramvaja onako nepouzdanih me glava zaboli, kada iole moram na tu stranu... Uvek presedan na 309 do Cvetka, jer znam da ona ide sigurno, pa od tamo da se snađem.

Ali zamislite nešto dodatno, tipa BG Voz trasom Smederevca koji bi svi koristili i mnogo bi se smanjila upotreba vlastitih vozila.
Mogli bi negde do/ oko Kružnog puta, gde će i proći poslednji krak famozne obilaznice koju rade od Karađorđa.

Ali znam da od toga nema ništa, tako da bi mogla neka zglobna linija od Tri Tiganja, sa ekspres režimom Tri Tiganja, OŠ Dragojlo Dudić, Bajdina, Cvetkova Pijaca, i dalje Bulevarom do Omladinskog Stadiona, recimo... Ili na drugu stranu.

Samo da se maknemo negde, izuzetno je nefer odnos.
Pogledajte ko sve danas ima i voz i direktne Linije (Resnik, Ovča, Batajnica itd...).
A mi ništa.
 
Baš sam skoro seo da se provozam od Karađorđevog Parka Bg vozom i bukvalno za 10 minuta sam bio u Kotežu, dok do naših naselja mi treba laganih sat vremena. Već sam pričao kako sam umalo zakasnio na voz za Novi Sad, a krenuo sam sat ipo vremena ranije iz Vince i to je stvarno poražavajuće koliko mi imamo očajan gradski prevoz. Zato je ponikla moja ideja da dobijemo liniju koja će ići autoputem i kojom bi dobili liniju koja će izbeći famozne semafore na Smederevcu, kao i haos kod skretanja za Mirijevo, a dobili bi bržu vezu sa Autokomandom i Mostarom, a to su ključne veze sa celim gradom za sve stanovnike Opštine Grocka i uz to bi imali rešen prevoz do Železničke stanice i konačno bi od Kosmaja dobili mogućnost presedanja do Ikee bez da kružimo gradom, ili pešačimo 10-15 minuta ispod Plavog Mosta.
 
Југ општине Гроцка има железницу, и нико се не сети да уведе линију БГ воза до тамо, с друге стране Лештане које буквално леже на аутопуту немају ниједну линију јавног превоза до тамо. Куд Лештане ту и Винча, Болеч и Калуђерица.
Гроцка преко Заклопаче и Врчина такође има излаз на аутопут. За Врчин би се БГ возом стизало релативно истовремено као и до Котежа. Нико се није сетио такође да изгради Железничку станицу код Икее него се брже боље погурала аутобуска линија 70. Неко чак са Бежанијске косе има директну везу са Икееом док неко из Лештана, Болеча и Винче нема а ту је "преко брда"
 
Власт општине доживљава општину да је аутомобилски-оријентисана и да је од јавног превоза довољан постојећи потез 300.
 
Glavni problem nas sa mračne opštine
Grocka tj poslednja rupa na svirali, je što nemamo liniju BG voza... Aj što nemamo to, nego nemamo nijednu liniju dalje od Cvetka (čitaj Ustaničke).
Pa se svi kao sardine trpamo, dok neka podneblje, imaju i voz i mnoštvo linija koje voze do Centra.
I onda kao, pa opterećenje su 17. i 31.
Pa logično, kada one skupljaju 80% nas.
Od tramvaja onako nepouzdanih me glava zaboli, kada iole moram na tu stranu... Uvek presedan na 309 do Cvetka, jer znam da ona ide sigurno, pa od tamo da se snađem.

Ali zamislite nešto dodatno, tipa BG Voz trasom Smederevca koji bi svi koristili i mnogo bi se smanjila upotreba vlastitih vozila.
Mogli bi negde do/ oko Kružnog puta, gde će i proći poslednji krak famozne obilaznice koju rade od Karađorđa.

Ali znam da od toga nema ništa, tako da bi mogla neka zglobna linija od Tri Tiganja, sa ekspres režimom Tri Tiganja, OŠ Dragojlo Dudić, Bajdina, Cvetkova Pijaca, i dalje Bulevarom do Omladinskog Stadiona, recimo... Ili na drugu stranu.

Samo da se maknemo negde, izuzetno je nefer odnos.
Pogledajte ko sve danas ima i voz i direktne Linije (Resnik, Ovča, Batajnica itd...).
A mi ništa.

Verujem da je caka u tome da kod nas opstine uopste i nisu neko bitno telo u ovoj drzavi i sistemu. Nekad se iscimaju da odrade nesto, nesto malo asfaltiraju ili poboljsaju, ali to vise cisto da se slika i pokaze kako su uradili nesto. Kod mene u Rakovici ja se iskreno ne secam da je ista uradjeno u zadnjih 5 godina od strane opstine uopste, cak ni na svom sajtu gde kace neke vesti kao, nema nicega, sve je isto kao i pre 5 godina, ako ne i losije po pitanju stanja puteva, guzvi i slicno. Kod nas u drzavi, opstina se vise gleda kao drzavni posao, neka kancelarijica, e kao mali mi radi u opstini nije los posao i tako to. Sve na kraju dolazi od vrha tog nekog sekretarijata ili u nasem slucaju od gradonacelnika i ljudi iza njega. Uvek se gleda da se operu pare, kao sa farbanjem autobusa, namestanjem linija kao Strela i slicno, nikoga ne zanima interes ovog grada i stanovnista kako mozda da svima bude bolje. Neke vece opstine koje bi mozda i mogle da izbore nesto kao sto su Novi Beograd, Zemun, Vozdovac Palilula i slicno jer imaju veci udeo stanovnista i da na taj neki nacin uticu na neku promenu u njihovoj opstini, oni i njih takodje srozavaju (kao i pokusaj sa onim 700 linijama). A mogu da zamislim u kakvom su polozaju prigradske opstine ili cak opstine koje uopste nisu deo glavnog grada. Gde u glavnom gradu samom centru nista ne funkcionise kako treba, samo se vade neke kocke, ukidaju trotari, prevoz ne funkcionise, otvaraju kladionice, forsiraju se projekti koji uopste nisu bitni za ovu drzavu i grad. Neko je gore napisao (mozda i u drugoj temi) da smo daleko od tih nekih evropskih standarda, da se se ugledamo na vece gradove i primenjujemo neke njihove metode, kako da bolje organizuje prevoz i slicno. Mi smo miljama daleko od tih evropskih gradova, daleko smo od nekog normalnog grada i sistema, a ne Evrope, uvek kaskamo za svima bar 10-20 godina u svemu, pa tako i u ovome.
 
Од приградских општина Обреновац је једина која има нормалан превоз, зна се и због кога. Ово остало је подједнако катастрофално, мада Гроцка је и гора од овог катастрофалног
 
Од приградских општина Обреновац је једина која има нормалан превоз, зна се и због кога. Ово остало је подједнако катастрофално, мада Гроцка је и гора од овог катастрофалног
Dovoljno je samo reći da je jedina linija koja je Grocku i Smederevac uopšteno vezivala direktno sa centrom grada ukinuta, bez obzira što su i ona dva bedna polaska na 468 bila prilično popunjena.
 
Nemar opštine Grocka je poražavajući.
Nikada ih nije bilo briga za JGP osim da 302 bude ok linija, jer prolazi jelte kroz samu opštinu. Koliko puta mi je na Ustaničkoj rečeno da nemaju vozača vikendom, pa se čeka po sat i 10 min.
I za 309 jer njeni građani godinama teže ka osamostaljenju tj formiranju svoje opštine.
Dobro to je delom i zbog toga što živi toliko ljudi.
Da bi im se još učepili i da bi smirili te ambicije, uveli su i liniju 309L.

I nemojte me pogrešno shvatiti, nisam sujetan, drago mi je zbog tih ljudi koji kao i svi ostali zaslužuju bolji prevoz.

Od ostatka linija #300, godinama ništa... Dešavalo mi se pre Higera da sam čekao 305. po 40 min, a onda ovaj 4. bus koji pošalju, pokvari se a u sledeći koji dođe ne može da se uđe. Bilo je opšte rasulo.

303,304,306 blagi užas.
Redukcije reda vožnje na 305 & 307 dva puta zaredom.

Opština se uopšte nije borila da nam iole bude bolje, evo ne mogu kod mene kod crkve 30 godina da srede odvode i trotoar, nego kada kiša padne to je jedno veliko jezero, a pored gde mora da se ide jer će te kola udariti, tu je blato.

Tako da ako se uopšte razmišljate da je kod vas loše, kod nas u srednjem veku je gore.
I prevoz i povezanost i briga.

DNO DNA.
 
Predlažem još jednu liniju koja bi spojila Blokove i Ostružnicu, a to je linija 90. Išla bi na relizaciji Blok 45-Osrtužnica /Novo Naselje/ i nju bi držao C&LC Group
 
Opština se uopšte nije borila da nam iole bude bolje, evo ne mogu kod mene kod crkve 30 godina da srede odvode i trotoar, nego kada kiša padne to je jedno veliko jezero, a pored gde mora da se ide jer će te kola udariti, tu je blato.

Tako da ako se uopšte razmišljate da je kod vas loše, kod nas u srednjem veku je gore.
I prevoz i povezanost i briga.

DNO DNADNA
Пролазим тим делом свакодневно и згражавам се да насеље 20км од центра града тако изгледа
 
Za jug grocke ne bi bilo loše da se 303 pusti autoputem do Mostara (slično kao 493K). Što se tiče Laste, vozila sa 351 i 363, prebaciti na 352 i 362.
 
Za jug grocke ne bi bilo loše da se 303 pusti autoputem do Mostara (slično kao 493K). Što se tiče Laste, vozila sa 351 i 363, prebaciti na 352 i 362.
Никако не треба мењати 351 и 363 за 352 и 362 због повезаности са Гроцком, већ искључиво појачати поменуте линије. Пресипање из шупљег у празно неће ништа донети
 
Никако не треба мењати 351 и 363 за 352 и 362 због повезаности са Гроцком, већ искључиво појачати поменуте линије. Пресипање из шупљег у празно неће ништа донети
koliko se ja sećam, na tim linijama radi Territo (samo bez 7805 koji je u Mladenovcu), Sorovi 8135 i 8141, Temsa LD13 9466 i Temsa iz Niša.
 
имам два предлога:

1. 25П и 36 у једну линију 36: Кумодраж - Браће Јерковић - Љубе Вучковића - Војводе Степе - Аутокоманда - Милутина Ивковића - Прокоп - Савска - Немањина - Славија (Краља Милутина). опција Б је да иде до Зеленог Венца, али не бих да тамо залази због постојеће гужве на том терминусу

2. МЗ Кумодраж - Војводе Степе - Аутокоманда - Устаничка - Римска - Војислава Илића - Шумице
 
е да, имам и предлог Б за ову другу линију:

Бањица (Паунова) - Трошарина - Војводе Степе - Аутокоманда - Устаничка - Римска - Војислава Илића - Шумице

можда би тако већи део Вождовца (укључујући и подавалска насеља) имао бољу покривеност и повезаност за централним ДЗ-ом и општином
 
Добар дан, поздрав од новог члана.

Рођени сам Београђанин, живим преко већ годинама уназад, али ме то дефинитивно не спречава да пратим дешавања у својој земљи, у нади да ће једног дана бити боље.
Пре пар месеци сам по препоруци блиске особе почео да читам овај форум а као љубитељ јавног превозa још од малена (од малих ногу сам кренуо да се интересујем који бус, трамвај, трола где иде + сам имао аверзију према колима (сушта супротност у односу на нашег градоначелника хаха)) крајње је време било да се и ја учланим.
Не знам да ли је ово идеална тема да поделим моје oпште мишљење о дешавањима по питању јавног градског превоза у Бг-у али трамвај је једно од мојих омиљених ако не и омиљено превозно средство па нек буде симболика.

1) Што се аутобуског подсистема тиче сматрам да никако није добро ово што се збива.
Ја имам ту привилегију да се возим линијама попут 16, 17, 18, 65, 67, 68, 77, 88, 95 и Еко1 али кад одем на Славију или до Бг-а на Води нпр. помало ми боде очи кад видим масу соло аутобуса приватних превозника. Што се тиче типа бусева мој омиљени је Соларис и баш је глупо што хоће да их повуку (боље би било да ове што ће да расеку дају неком мањем месту у Србији ако не то онда Подгорици (тамо уопште нема зглобних бусева а то би итекако унапредило тамошње стање у Саобраћају, барем по мом мишљењу)
Што се тиче расподеле ГСП-Приватници сматрам да би било идеално када би ГСП држао све линије које полазе кроз и са главних тачака у центру града (Зелени венац, Трг Републике, Студентски трг, Вуков Споменик, Славија, Београд на Води) с тим што троцифрене линије могу да се поделе на пола-пола, по систему који је био на снази пре 2016 (oво задње такође важи и за двоцифрене линије које не пролазе кроз центар град нпр 17, 18, 73, 85 ,88, 89, 94).
Taкође би било добро да се ЕКО линије пренумеришу тј. ЕКО 1 да постане 61 а ЕКО 2 62 и да у блиској будућности електрични аутобуси возе на линијама попут 67 и 68.
Линије попут 72 и 75 су слика и прилика онога што је тренд а то је да се форсирају Соло бусеви иако су линије раније биле зглобне колико знам (иначе био сам у Женеви и Базелу где од Аеродрома до центра града возе двозглобни аутобуси тј тролејбуси)
2) Што се трамвајског подсистема тиче, иако нисам становник Раковице мени је крајње фасцинантно да је линија 3 већ годинама уназад привремено укинута. То само може код нас..
Такође многи истичу проблематику линије 2 која се задржава на Пристаништу и ремети 11, стога сматрам да би било идеално кад би се двојка поделила у 2 линије које би полазиле са Омладинског Стадиона:
2A би ишла од Омладинског стадиона па Цара Душана - Пристаниште, Немањина, Славија, Булевар, Вук па назад до Стадиона.
2Б би ишла истим улицама само супротним смером
Кад је у питању ширење трамвајске мреже треба дефинитивно узети у обзир НБГ и његову равницу
-да се од Вера иде Милутина Миланковића до Тошиног Бунара па даље Марка Челебоновића према Бежанији
-од Милентија Поповића скроз Булеваром Ђинђића до Студентског Града па лево до Жел.Станице ТБ
-булеваром Уметности па Никола Тесле до Кеја Ослобођења
-пречица од Моста на Ади преко Белвила до Јурија Гагарина
3) Што се тролејбуског система тиче, под условом да исти опстане, 31 би требало претворити у двозглобну тролејбуску линију а 29 и 41 100% зглобне да буду.
Такође би мрежу требало ширити где год је то могуће, што се НБГ тиче троле треба обавезно да пролазе кроз булевар Михајла Пупина а не би било лоше и Булeвар Николе Тесле.
4) Што се метроа тиче, само ћу ово рећи: Кад год се возим негде по Паризу или Лиону метроом, мислим се: "E мој Београде, е моја Србијо.."
 
Добар дан, поздрав од новог члана.

Рођени сам Београђанин, живим преко већ годинама уназад, али ме то дефинитивно не спречава да пратим дешавања у својој земљи, у нади да ће једног дана бити боље.
Пре пар месеци сам по препоруци блиске особе почео да читам овај форум а као љубитељ јавног превозa још од малена (од малих ногу сам кренуо да се интересујем који бус, трамвај, трола где иде + сам имао аверзију према колима (сушта супротност у односу на нашег градоначелника хаха)) крајње је време било да се и ја учланим.
Не знам да ли је ово идеална тема да поделим моје oпште мишљење о дешавањима по питању јавног градског превоза у Бг-у али трамвај је једно од мојих омиљених ако не и омиљено превозно средство па нек буде симболика.

1) Што се аутобуског подсистема тиче сматрам да никако није добро ово што се збива.
Ја имам ту привилегију да се возим линијама попут 16, 17, 18, 65, 67, 68, 77, 88, 95 и Еко1 али кад одем на Славију или до Бг-а на Води нпр. помало ми боде очи кад видим масу соло аутобуса приватних превозника. Што се тиче типа бусева мој омиљени је Соларис и баш је глупо што хоће да их повуку (боље би било да ове што ће да расеку дају неком мањем месту у Србији ако не то онда Подгорици (тамо уопште нема зглобних бусева а то би итекако унапредило тамошње стање у Саобраћају, барем по мом мишљењу)
Што се тиче расподеле ГСП-Приватници сматрам да би било идеално када би ГСП држао све линије које полазе кроз и са главних тачака у центру града (Зелени венац, Трг Републике, Студентски трг, Вуков Споменик, Славија, Београд на Води) с тим што троцифрене линије могу да се поделе на пола-пола, по систему који је био на снази пре 2016 (oво задње такође важи и за двоцифрене линије које не пролазе кроз центар град нпр 17, 18, 73, 85 ,88, 89, 94).
Taкође би било добро да се ЕКО линије пренумеришу тј. ЕКО 1 да постане 61 а ЕКО 2 62 и да у блиској будућности електрични аутобуси возе на линијама попут 67 и 68.
Линије попут 72 и 75 су слика и прилика онога што је тренд а то је да се форсирају Соло бусеви иако су линије раније биле зглобне колико знам (иначе био сам у Женеви и Базелу где од Аеродрома до центра града возе двозглобни аутобуси тј тролејбуси)
2) Што се трамвајског подсистема тиче, иако нисам становник Раковице мени је крајње фасцинантно да је линија 3 већ годинама уназад привремено укинута. То само може код нас..
Такође многи истичу проблематику линије 2 која се задржава на Пристаништу и ремети 11, стога сматрам да би било идеално кад би се двојка поделила у 2 линије које би полазиле са Омладинског Стадиона:
2A би ишла од Омладинског стадиона па Цара Душана - Пристаниште, Немањина, Славија, Булевар, Вук па назад до Стадиона.
2Б би ишла истим улицама само супротним смером
Кад је у питању ширење трамвајске мреже треба дефинитивно узети у обзир НБГ и његову равницу
-да се од Вера иде Милутина Миланковића до Тошиног Бунара па даље Марка Челебоновића према Бежанији
-од Милентија Поповића скроз Булеваром Ђинђића до Студентског Града па лево до Жел.Станице ТБ
-булеваром Уметности па Никола Тесле до Кеја Ослобођења
-пречица од Моста на Ади преко Белвила до Јурија Гагарина
3) Што се тролејбуског система тиче, под условом да исти опстане, 31 би требало претворити у двозглобну тролејбуску линију а 29 и 41 100% зглобне да буду.
Такође би мрежу требало ширити где год је то могуће, што се НБГ тиче троле треба обавезно да пролазе кроз булевар Михајла Пупина а не би било лоше и Булeвар Николе Тесле.
4) Што се метроа тиче, само ћу ово рећи: Кад год се возим негде по Паризу или Лиону метроом, мислим се: "E мој Београде, е моја Србијо.."
Dvojka boga mi ima okretnicu kod pristanista.Nema sta da 11icu zadrzava.Sto se tramvaja tice treba probiti kroz Djordja stanojevica pored depoa NBGD pa levo u oba smera da ima kroz Agostina Neta gde izlazi kod delta sitija za liniju 11 i 13.Ne bi sad tramvaj kroz zemunski kej jer je Zemun preuzak.Vise sam za trole
Sto se trola tice 31 ne moze da bude trola jer prolazi kroz Bulevar Oslobodjenja gde idu tramvaji vec ka Slaviji
A 3ka pod hitno da se vrati.A mogli su bus da produze do Bogoslovije,jer ne dao Bog radovi kod Sajma, a 12ica ide preko Novog Beograda.I preopterecenje linija.BG na Vodi ima 51,511 i 601 kroz Savsku i Vudroa Vilsona i to je dovoljno.Za tramvaj jesam,ali za sad 3A trasom kao tramvaj
 
Nikakve prepreke nema za trolejbus na 31 i na linijama prema Miljakovcu i Petlovom brdu. Deo oko autokomande i Franša se lako premosti baterijskim trolama.
 
Imaju baterije za kretanje van mreže određeni broj kilometara spram kapaciteta baterije. Najčešće je to između 10 i 20 kilometara. Autonomni trolejbusi narodski rečeno.
 
Vrh