Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Da li bi 15 i 84 mogle do SRC?

P.S. Potpuno sam svestan da Studentski trg uopšte nije adekvatna okretnica ni za sadašnje linije, ali pokušavam da zaobiđem osetljivu temu terminusa u Dunavskoj.
 
Pa verovatno da mogu. Ja bi tu okretnicu i dodatno proširio, al ako se spuste dole, treba dodati onda još vozila. Ja bi pre dole spustio sve trolejbuske linije.
 
Spajanjem 32 i 67 ili 68 bi se izgubila pouzdanost tih linija jer retko ispadaju iz vremena
yeah-about-that-trell-thomas.gif


Za 68 ne znam ali 32ku umeju da syebu čak i vikendom kao da voze do Vršca a ne 6 km i to 2/3 po širokim i prohodnim ulicama.

Mada slažem se sa članovima gore da Višnjici treba nova okretnica. Sramota je da do sada nije napravljena, pa će ubuduće sve eksproprijacije da koštaju boga oca.

P.S.
Rekord gluposti na 32 je bilo kad sam pre dva meseca video 4 Higera kako idu ka Višnjičkoj banji i tamo se naravno međusobno naslažu i blokiraju ko kornjače kad se okrenu na leđa. Pa smo svi mi nesrećnici koji smo išli ka centru i stajali na suprotnoj strani, čekali još 20 minuta, dok su se odglavili i dok je prvi u redu pošao nazad.
 
Poslednja izmena:
Још за такву линију би највероватније требао зглоб. А у Вишњици не може да окрене зглоб.
Zglob nije neophodan ali jeste neophodno da maknu us..ne Higere koji imaju presmešan kapacitet i zamene ih nekim od modela koje imaju prostran salon sa mnogo mesta za stajanje. Kao što je i bilo sa Arrivinim Temsama ako se dobro sećam.
Pitanje za sve. Kakva je situacija što se tiče ulica u produžetku poslednje stanice 32 / 32E? Koliko bi bilo izvodljivo da se sistemom ulica okreću autobusi (mislim na deo u produžetku)?
Teška priča, pošto su tu jedne od onih BG ulica koje nisu napredovale od 19. veka a u 20. se niko nije iscimao da ih širi dok je Beograd bio prazniji a kvadrat jeftiniji.
Treba i 60, 67 i 68 staviti da idu do Studentskog trga.
Nema potrebe, jer je St. trg na 4 bloka od Zelenog venca i Brankove, i to polovina rute je pešačka zona. Plus, St. trg je već pretrpan.
 
Postoji interesantan podatak za novu okretnicu u višnjici, jedan plac je oduzet od neke porodice i epilog nikad nije objavljen. Svakako, trenutno okretanje je protivno saobraćajnim propisima, kao i produženje linije jer su ulice uske.
 
Zaboravili smo jednu stvar, rapidno se linije sa poteza 60 prebacuju na zvezdaru, 66, 64, 63. Ne bi me iznenadilo da sutra saopšti, na konferenciji, da spaja ili produžuje 60, 67 i 68 radi ostanka zemunskih na ZV.
 
Zaboravili smo jednu stvar, rapidno se linije sa poteza 60 prebacuju na zvezdaru, 66, 64, 63. Ne bi me iznenadilo da sutra saopšti, na konferenciji, da spaja ili produžuje 60, 67 i 68 radi ostanka zemunskih na ZV.
Zvezdarske linije treba da počinju na 20, ali pošto su sve zauzete dodeljuju im bilo koje slobodne brojeve. 61-64 su slobodni još od 80ih kad su uvedeni tramvaji na Novi Beograd, a 66 otkad je spojena sa 95. Linije 60, 67 i 68 su izuzetno slabo frekventne za razliku od linija sa kojima bi se mogle spojiti (27, 27E, 35, 43). Jedino 32E može da prođe ali to bi bila još jedna predugačka linija koja nije u stanju da ispoštuje interval.
 
Poslednja izmena:
Dugo nisam koristio gradski prevoz i pre neki dan sam primetio linije 16L, 17L koje idu skraćeno. Kojim dobrom? Nisam uspeo da nađem nikakvu vest o uvođenju tih linija.
 
Predlažem da se linija 704, 706 i 707 vode do ŽS NBG (novi terminus kod NCRa). Trasa linije bi išla preko Opštine NBG pa ili Omladinskih brigada-Milutina Milankovića ili Španskih Boraca/Antifašističke borbe zavisno od smera.
Prednosti:
1) Ostavila bi se presedačka veza kod opštine NBG na linije ka gradu (tu stvarno prolaze autobusi svakih 2 min)
2) Povezivanje sa poslovnim delog NBG što može koristiti većini stanovnika
3) Prolazak saobraćajnicama gde nema zagušenja, pa ni u špicu. (Veća pouzdanost)
4) Povezivanje sa multimodalnim čvorištem, najvećim u državi (voz, tramvaji za banovo brdo, blokove, prigradski busevi i međugradski busevi)
 
Ovo nije loša ideja, ali ljudi žele direktan prevoz do centra kao i do sad. Ne mogu da ih krivim. Što se tiče predloga, da bi se ostvarila brza veza morale bi da staju gde i 16 i ostali, što znači dalje kroz Bulevar umetnosti ili Španskih boraca. Da li ima potrebe da idu tim ulicama?
 
Kako god se okrene to je pretrpavanje i preopterecenje ostalih gradskih linija.A nisam ni za to da se 27e i 35 spoje sa nekom linijom,jer bi oslobodili blok 20.
Treba da linije te iz poteza 700 ostanu,jer ima ljudi koji iz tih naselja presedaju na linije iz poteza 50 koji tu okrecu ili oni koji bi isli na Dorcol i hvatali 26,24,37,44.Ili gde god da uhvate mozda trolu.Jer kad bi se to uradilo prema ovome sto sad govorim 2 puta bi se presedalo i gubi se na vremenu.Eto iz tih razloga govorim.A plus i ja sam iz Batajnice pa znam kako je

704,706,707 postoje od 60-tih god proslog veka i uvek su isle do Zelenjaka/Trg Republike. Ako je do rasterecenja okretnica i guzvi trebalo bi izgraditi metro i obnoviti pruge gde bi isle BG voz linije ka prigradskim opstinama,kao i izgraditi nove pruge.Jer sve te guzve sto vidite u gradu dolazi iz periferija. A za sad bi produziti neke druge linije koje tu okrecu(ni njih ne treba skracivati) produziti na najblize okretnice koje nisu opterecene ili nova Dorcolska okretnica,jer ima tamo koje su Gspove,a Gsp moze kroz zonu 1. Za 3 navedene linije je jedino problem ulazak u Zemun iz pravca Batajnice.Od kad se Pupinov most izgradio guzve su velike. Pricalo se da bi od tog mosta da se prosiri Batajnicki drum,a mislim da bi bilo super i rasteretio bi se saobracaj.
 
Da me neko pogrešno ne shvati, ali normalno je da se polako, ali sigurno prigradske linije izbacuju iz centra Grada, znači pričamo u Evropi kakva je praksa.

E sada u BG mi imamo problem transparentnosti, po meni sve odluke moraju da se donose nakon ozbiljnih analiza koje moraju biti javne i obrazložene, da se organizuju uvidi u vezi planova na kojima građani tih opština mogu da iznesu predloge / kritike i da se onda tek tada uvedu promene. Alternative i presedačke veze moraju biti jake, najpoželjnije šinskim sistemom ka centru.
Ovo što je uradio Sekretarijat se ne poklapa sa takvim sistemom vrednosti i donošenja i zato nije legitimno.
 
Da me neko pogrešno ne shvati, ali normalno je da se polako, ali sigurno prigradske linije izbacuju iz centra Grada, znači pričamo u Evropi kakva je praksa.​
Samo da napomenem da Beograd ne funkcioniše kao ti evropski gradovi i da nema to što imaju drugi gradovi. Tako da šta god da se predlaže da bude kao u Evropi ili se ističe kako je nešto normalno, ovde ne pije vodu. I što se pre manemo tih stvari, to bolje. Potrebno je mbogo toga da se desi i odradi u Beogradu da bi moglo uopšte da se razmatra o implementiranju nekih stvari iz Evrope.​
 
I to sam napisao u drugom delu posta.

Potrebno je dosta implementacije da bi se to postiglo, ali je neminovao da će se desiti kad tad, odnosno da će naredne (nadam se) normalnije vlasti zasigurno raditi na tome.
To su neki novi pravci u planiranju i organizovanju javnog saobraćaja, naravno ne ovakvim pristupom kao što je sekretarijat uradio.
 
Akcenat si stavio na transparentnost i javnu raspravu sa graðanima. A sve te rasprave su besmislene sve dok se ne odradi sistem koji čini gomila malih stvari da bi smo uopšte i mogli da razmišljamo o krupnijim promenama​
 
Ovo nije loša ideja, ali ljudi žele direktan prevoz do centra kao i do sad. Ne mogu da ih krivim. Što se tiče predloga, da bi se ostvarila brza veza morale bi da staju gde i 16 i ostali, što znači dalje kroz Bulevar umetnosti ili Španskih boraca. Da li ima potrebe da idu tim ulicama?
A to što mi iz npr opštine Grocka nemamo ništa dalje od Ustaničke, to nikog nije briga i to je Šapić spomenuo na konferenciji i jedna stvar u kojoj se slažem sa njim. Baš sinoć sam pošlo zahtev za uvođenje linije iz Vinče preko kružnog puta do Prokopa i jutros sam odmah dobio odgovor sekretarijata, ali iskreno sumnjam da će išta biti od toga, iako je predlog dobar i nije potrebna nikakva nova infrastruktura, a mi kao građani opštine Grocka bi dobili odličnu presedačku vezu sa celim gradom i vezu do ŽS.
Zašto su stanovnici Batajnice, ili Zemun polja važniji od nas iz Grocke, to samo nek mi neko objasni i zašto je njima teško da presednu ma 3 stanice do centra, a mi iz Grocke moramo da se vozimo od Ustaničke, iako je najveća ironija da je npr. Vinča, ili Kaluđerica bliža centru grada od Batajnice i Zemun Polja.
 

Prilozi

  • 54A88AA3-E330-4132-9C8A-059E969E6D32.png
    54A88AA3-E330-4132-9C8A-059E969E6D32.png
    135,6 KB · Pregleda: 43
To je generičan odgovor.

I ja moram da presedam do centra, iako sam 5km od njega (Voždovac), sistem nije završen JGP-a, čak štaviše svake godine idemo nekim koracima unazad.
 
A to što mi iz npr opštine Grocka nemamo ništa dalje od Ustaničke, to nikog nije briga i to je Šapić spomenuo na konferenciji i jedna stvar u kojoj se slažem sa njim. Baš sinoć sam pošlo zahtev za uvođenje linije iz Vinče preko kružnog puta do Prokopa i jutros sam odmah dobio odgovor sekretarijata, ali iskreno sumnjam da će išta biti od toga, iako je predlog dobar i nije potrebna nikakva nova infrastruktura, a mi kao građani opštine Grocka bi dobili odličnu presedačku vezu sa celim gradom i vezu do ŽS.
Zašto su stanovnici Batajnice, ili Zemun polja važniji od nas iz Grocke, to samo nek mi neko objasni i zašto je njima teško da presednu ma 3 stanice do centra, a mi iz Grocke moramo da se vozimo od Ustaničke, iako je najveća ironija da je npr. Vinča, ili Kaluđerica bliža centru grada od Batajnice i Zemun Polja.
Nisi me razumeo. Nisam rekao da mora tako, nego da ih razumem pošto 50 godina imaju vezu sa centrom. Nekako je logično da će da se bune. Ja sam prvi za neke terminuse koji će da zamene ZV, ali gde? Da je okretnica odmah kod kružnog toka između Dejtonke i Brankovog, bila bi druga priča. Možda kad se konačno spoji Vladimira Popovića, da se uspostavi stanica u zoni Mihajla Pupina, a da se stanica kod Dejtonke pomeri malo ka kružnom toku, onda mogu da se skrate linije.
 
Potreban je za početak BG:VOZ na 15 minuta sa novim garniturama i većim kapacitetom, i proudženim radom.

Zasigurno će morati nova okretnica negde, odnosno na javnim čvorištima za metro / efikasan tramvaj koji će ići u centar.
Dok ne dobijemo jak šinski prevoz ka centru, onda prigradske linije ne mogu glumiti fidere i zato je trenutna odluka sporna. Ne postoji ta jaka alternativa ka centru, odnosno normalni autobusi ne mogu da je iznesu.
 
A to što mi iz npr opštine Grocka nemamo ništa dalje od Ustaničke, to nikog nije briga i to je Šapić spomenuo na konferenciji i jedna stvar u kojoj se slažem sa njim. Baš sinoć sam pošlo zahtev za uvođenje linije iz Vinče preko kružnog puta do Prokopa i jutros sam odmah dobio odgovor sekretarijata, ali iskreno sumnjam da će išta biti od toga, iako je predlog dobar i nije potrebna nikakva nova infrastruktura, a mi kao građani opštine Grocka bi dobili odličnu presedačku vezu sa celim gradom i vezu do ŽS.
Zašto su stanovnici Batajnice, ili Zemun polja važniji od nas iz Grocke, to samo nek mi neko objasni i zašto je njima teško da presednu ma 3 stanice do centra, a mi iz Grocke moramo da se vozimo od Ustaničke, iako je najveća ironija da je npr. Vinča, ili Kaluđerica bliža centru grada od Batajnice i Zemun Polja.
Тешка прича да ће бити ишта од те линије иако је преко потребна.
 
A to što mi iz npr opštine Grocka nemamo ništa dalje od Ustaničke, to nikog nije briga i to je Šapić spomenuo na konferenciji i jedna stvar u kojoj se slažem sa njim. Baš sinoć sam pošlo zahtev za uvođenje linije iz Vinče preko kružnog puta do Prokopa i jutros sam odmah dobio odgovor sekretarijata, ali iskreno sumnjam da će išta biti od toga, iako je predlog dobar i nije potrebna nikakva nova infrastruktura, a mi kao građani opštine Grocka bi dobili odličnu presedačku vezu sa celim gradom i vezu do ŽS.
Zašto su stanovnici Batajnice, ili Zemun polja važniji od nas iz Grocke, to samo nek mi neko objasni i zašto je njima teško da presednu ma 3 stanice do centra, a mi iz Grocke moramo da se vozimo od Ustaničke, iako je najveća ironija da je npr. Vinča, ili Kaluđerica bliža centru grada od Batajnice i Zemun Polja.
Zalaganje naše opštine po pitanju javnog prevoza je apsolutna nula. Nešto bi i moglo možda da se menja, ali iz opštine ne postoje nikakvi napori niti pritisci da se prevoz poboljšava. Ima izuzetnih mogućnosti za poboljšanjem prevoza i boljom vezom ka gradu, što preko autoputa, Mirijeva ili produžavanjem od Ustaničke, ali njih jednostavno to ne zanima. Opština Grocka se oglušuje na sve što ima veze sa javnim prevozom i uopšteno ne mare za većinu stvari. Kad već spominjem Ustaničku, videli smo apsurd sa linijom 63 gde se na već pretrpanu okretnicu uspostavila nova linija. Kako su i neke linije poteza 300 pojačane, u poslednje vreme je sve češća slika da se autobusi zaglave na Ustaničkoj i duže od 5 minuta. Toga je bilo i ranije, ali je poslednjih meseci jako izraženo. Ustanička je po meni veći problem od ZV.
Batajnica je slične veličine i broja stanovnika kao Kaluđerica, a imaju 706 do ZV, veoma korisnu 73 i kakav-takav BG voz. Tim linijama se pokriva sve gde Batajničani najviše gravitiraju.
Vinčanci, Kaluđerčani i Leštanci velikim delom gravitiraju ka Autokomandi, Mostaru i Novom Beogradu, a svi su natrpani u 17-icu za koju ni nemaju direktno presedanje. Ka Bulevaru je veza sa tramvajima, a kako oni često otkazuju, nije retkost da se i ta veza izgubi. Interesantno je da kada dođe do zastoja tramvaja, Bulevar nekada i satima nema javni prevoz što je nedopustivo. U takvim situacijama bi 309 trebala po automatizmu da se produžava do Vuka i da se ni u jednom momentu ne gubi veza.
 
A to što mi iz npr opštine Grocka nemamo ništa dalje od Ustaničke, to nikog nije briga i to je Šapić spomenuo na konferenciji i jedna stvar u kojoj se slažem sa njim. Baš sinoć sam pošlo zahtev za uvođenje linije iz Vinče preko kružnog puta do Prokopa i jutros sam odmah dobio odgovor sekretarijata, ali iskreno sumnjam da će išta biti od toga, iako je predlog dobar i nije potrebna nikakva nova infrastruktura, a mi kao građani opštine Grocka bi dobili odličnu presedačku vezu sa celim gradom i vezu do ŽS.
Zašto su stanovnici Batajnice, ili Zemun polja važniji od nas iz Grocke, to samo nek mi neko objasni i zašto je njima teško da presednu ma 3 stanice do centra, a mi iz Grocke moramo da se vozimo od Ustaničke, iako je najveća ironija da je npr. Vinča, ili Kaluđerica bliža centru grada od Batajnice i Zemun Polja.
Cenim tvoje stavove i slažem se, ali gradska vlast i Sekretarijat ne rade po logici saobraćajne struke već selektivno se pozivaju na nju kada trebaju da opravdaju neku političku odluku. Npr ukidanje 28 pre 5 godina kada smo objašnjavali na sastanku u sekretarijatu za javni prevoz sa Ivanom Bankovićem tadašanjem sekretaru za javni prevoz koji je bio DR Saobraćaja (a ne sadašnji Kremić koji nije ni saobraćajni inženjer) i Tici sa Saobraćajnog fakulteta da 77 nije i ne može biti alternativa troli 28 jer je duplo duža linija, em prelazi Brankov most i ide Terazijskim tunelom gde se često zaglavi.

Batajnica i Zemun su jaka baza SNS-a i zato njih ne smeju da diraju, otud i reakcija opštine Zemun protiv odluke sekretarijata to jest Šapića. Istok Beograda u smislu Zvezdare i Grocke je diskriminisan i nama najviše što mogu je da daju neke besmislene minibus linije kao 64.

Potrebna je reforma trasa linija javnog prevoza, uvođenje noćnih linija (ne postoji noćna 7 ili 308N koja bi pokrila Bulevar već samo ima 304N koja ide kroz dimitrijalu) i još puno stvari, ali za to trebaju ozbiljne studije i strategije koje su javne i transparentne a ne da se probudimo i saznamo da su nam liniju koju koristimo svaki dan neki u Sekretarijatu skratili ili ugasili preko noći.

Nemamo tramvaj u centru, a ni metro, glavna strategija je pumpaj buseve dok ukidaš žute trake i uvodiš još privatnih automobila u centar umesto da radiš suprotno, pa ko živ ko mrtav. Tako se ne vodi ni grad 10 puta manji od Beograda.
 
Poslednja izmena:
Predlažem da se uvedu dve nove linije za Altinu, a to su 80 i 86. 80 bi išla na relizaciji Zeleni Venac-Altina 1, a 86 bi išla Blok 45-Altina 1 i išlo bi po 6 vozila. Te linije bi držala Strela.
 
Vrh