Добар дан, поздрав од новог члана.
Рођени сам Београђанин, живим преко већ годинама уназад, али ме то дефинитивно не спречава да пратим дешавања у својој земљи, у нади да ће једног дана бити боље.
Пре пар месеци сам по препоруци блиске особе почео да читам овај форум а као љубитељ јавног превозa још од малена (од малих ногу сам кренуо да се интересујем који бус, трамвај, трола где иде + сам имао аверзију према колима (сушта супротност у односу на нашег градоначелника хаха)) крајње је време било да се и ја учланим.
Не знам да ли је ово идеална тема да поделим моје oпште мишљење о дешавањима по питању јавног градског превоза у Бг-у али трамвај је једно од мојих омиљених ако не и омиљено превозно средство па нек буде симболика.
1) Што се аутобуског подсистема тиче сматрам да никако није добро ово што се збива.
Ја имам ту привилегију да се возим линијама попут 16, 17, 18, 65, 67, 68, 77, 88, 95 и Еко1 али кад одем на Славију или до Бг-а на Води нпр. помало ми боде очи кад видим масу соло аутобуса приватних превозника. Што се тиче типа бусева мој омиљени је Соларис и баш је глупо што хоће да их повуку (боље би било да ове што ће да расеку дају неком мањем месту у Србији ако не то онда Подгорици (тамо уопште нема зглобних бусева а то би итекако унапредило тамошње стање у Саобраћају, барем по мом мишљењу)
Што се тиче расподеле ГСП-Приватници сматрам да би било идеално када би ГСП држао све линије које полазе кроз и са главних тачака у центру града (Зелени венац, Трг Републике, Студентски трг, Вуков Споменик, Славија, Београд на Води) с тим што троцифрене линије могу да се поделе на пола-пола, по систему који је био на снази пре 2016 (oво задње такође важи и за двоцифрене линије које не пролазе кроз центар град нпр 17, 18, 73, 85 ,88, 89, 94).
Taкође би било добро да се ЕКО линије пренумеришу тј. ЕКО 1 да постане 61 а ЕКО 2 62 и да у блиској будућности електрични аутобуси возе на линијама попут 67 и 68.
Линије попут 72 и 75 су слика и прилика онога што је тренд а то је да се форсирају Соло бусеви иако су линије раније биле зглобне колико знам (иначе био сам у Женеви и Базелу где од Аеродрома до центра града возе двозглобни аутобуси тј тролејбуси)
2) Што се трамвајског подсистема тиче, иако нисам становник Раковице мени је крајње фасцинантно да је линија 3 већ годинама уназад привремено укинута. То само може код нас..
Такође многи истичу проблематику линије 2 која се задржава на Пристаништу и ремети 11, стога сматрам да би било идеално кад би се двојка поделила у 2 линије које би полазиле са Омладинског Стадиона:
2A би ишла од Омладинског стадиона па Цара Душана - Пристаниште, Немањина, Славија, Булевар, Вук па назад до Стадиона.
2Б би ишла истим улицама само супротним смером
Кад је у питању ширење трамвајске мреже треба дефинитивно узети у обзир НБГ и његову равницу
-да се од Вера иде Милутина Миланковића до Тошиног Бунара па даље Марка Челебоновића према Бежанији
-од Милентија Поповића скроз Булеваром Ђинђића до Студентског Града па лево до Жел.Станице ТБ
-булеваром Уметности па Никола Тесле до Кеја Ослобођења
-пречица од Моста на Ади преко Белвила до Јурија Гагарина
3) Што се тролејбуског система тиче, под условом да исти опстане, 31 би требало претворити у двозглобну тролејбуску линију а 29 и 41 100% зглобне да буду.
Такође би мрежу требало ширити где год је то могуће, што се НБГ тиче троле треба обавезно да пролазе кроз булевар Михајла Пупина а не би било лоше и Булeвар Николе Тесле.
4) Што се метроа тиче, само ћу ово рећи: Кад год се возим негде по Паризу или Лиону метроом, мислим се: "E мој Београде, е моја Србијо.."