Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Bilo bi korisno da se sadasnja linija 39 Kumodraz-slavija produzi do zeleznicke stanice gde bi mogla da koristi okretnicu na savskom trgu.
 
Hvala ti vozdovacki na razumevanju, najzad su poceli da se pojavljuju ljudi koji razumeju da je sasvim prirodno da ulice mogu da postoje i bez kola i da treba da vratimo oko nas to sto je tu oduvek i bilo, prirodu i sve sto je prirodno.A hvala i stf, JohnyLee u i drugu Njiletu koji su i ranije pisali i podrzavali predlog da V. Stepe bude pesacka.

Sto se tice ostanka tramvaja, nije ni to lose, mada mislim da je Bul. oslobodjenja bolje resenje, jer sine moraju da se menjaju u svakom slucaju, a ako bi ostao u ulici sine bi morale da budu samo na jednoj strani, ali tada bi pesacka uloga ulice bila ostecena, jer bi pesaci mogli da predju samo na odredjenim mestima, a time bi se zaustavljao i usporavao i tramvaj ili bi to moralo da se resi pesackim prolazima ispod tla, a s obzirom da je ulica duga moralo bi da bude ili previse zaustavljanja tramvaja ili previse prolaza za pesake, sto bi bilo i skuplje resenje.
j
Na slican nacin bi i neke druge ulice mogle da postanu pesacki bulevari, tamo gde je ulica srediste dela grada i gde ima usluznih sadrzaja i puno prolaznika.

Npr. Glavna u Zemunu ili Pozeska i jos neke.
 
Pozdrav narode,
Evo mog prvog posta :D

Pokusao sam da iscitam teme vezane za gradski saobracaj i evo mojih zapazanja (oprostite ukoliko je tako nesto vec napisano, ili ako sam neki post prevideo):

Negde sam video predlog da se 96 ukine, 95 prebaci na Omladinski - to bi bila katastrofa... Ne moze se toliko naselje prebaciti na OS, pa odatle tranzitirati dalje. Ujedno, pored Borce, i sva ostala naselja tako gube vezu sa centrom grada (svi oni koji presedaju iz 1xx buseva, negde na Zrenjaninskom putu). 96 pokriva drugi deo Borce, i to je linija na koju idu oni koji zive i po 2km dalje od nje (veliko naselje). Ukidanjem 96, neki bi pesacili jos vise...

Reorganizacija je potrebna, ali ne takva... 95 ima problem sa prelaskom izmedju dva mosta, to stoji...
Dalje, problem je ukoliko pokusavate da udjete u 95/6 ispod P.Mosta, jer su ti autobusi puni, ali samo dok ne predju most. Zasto? jer se tamo isprazne, tj izadju oni koji zive uz Zrenjaninski put, u Kotezu (a ne udju u 43), ili oni koji presedaju na 1xx. Dobar deo problema bi se resio spustanjem 101 na Dunav stanicu (nekada je isao do Bot.baste). To je linija sa dosta dobrim redom voznje i tako bi preuzela dobar deo putnika sa 95ice, jer bi imali izbor presedanja na 16,23, 58, a dosta njih bi sa linija 104,105,106 mogli da presednu i na 101, umesto u 95/6... i pri povratku kuci, ne bi morali cekati 95 da predju most, jer ih mrzi da se cimaju do Omladinskog (sto jeste cimanje).
Ili bi mozda trebalo pretvoriti 96 u ekspres liniju, koja bi preskakala stanice od mosta do Borce, cime bi se ubrzao saobracaj, a istovremeno obeshrablili oni koji zive odmah preko mosta (Krnjaca, Kotez) da ulaze u isti taj bus. Sa obzirom da postoji dosta dobra linija 95, ljudi bi imali izbor, u slucaju ekspres varijante 96.

Dakle, produzenjem 101 do Dunav St. /Pan.Mosta i ekspres 96icom, donekle bi se rasteretila linija 95, a i svanulo bi mnogima iz P.Skele i okolnih 1xx naselja, jer bi imali jos jednu opciju, ili presedanje manje.

Sto se reda voznje tice, dzaba 95ici i 100 autobusa, kada prolazi kroz sve saobracajne haose beograd (osim Gazele) :lol: Krece na sakih par minuta, ali stize na 15 i to u grupama po nekoliko...
 
kako vam se cini ideja da se nakon probijanja zeleznickog nasipa u produzetku bulevara umetnosti instalira tramvajska infrastruktura (posto bulevar ima po 3 trake u oba smera, da se od svakog uzme po 1 traka za sine, i ostaje bulevar sa 2+2, jer i onako ovo nece biti opterecena deonica jer ima dobre alterantive), i da se sine postave u delu bulevara zorana djindjica na kom postoji veliko razdelno ostrvo, a da se neka od tramvajskih linija (7 ili 9) preusmeri na ovu novu trasu
i da, da me ne shvatite pogresno nisam od onih "sa tramvajem u 21. vek" :cool: ali mislim da ovo nije veliko ulaganje i da ne predstavlja pretnju pocetku izgradnje metroa ;)
48301379.jpg


98700956.jpg
 
Svidja mi se ideja,ali to jedino ako nema nista od metroa.

Takodje bi predstavljalo problem ukrstanje sa trasom UMP-a cime bi bio smanjen protok istom.
 
ово може да се уради, али да прво сачекамо и видимо шта ће бити од метроа. у крајњу руку, и не мора да иде скроз Булеваром Уметности, него може из њега да скрене у Милутина Миланковића, па
Ђорђа Станојевића поред депоа и изађе у Јурија Гагарина из Агостина Нета. тиме се не би секао УМП
 
Ne-daj-boze da se izgradi metro, ostali bi politicari bez glavnog aduta u predizbornim kampanjama. ;)
 
Матеја Бељан":eaawbbzd je napisao(la):
Pa naravno, mogla bi i sada. Ali nije popularno uvoditi trole na 31, jer je ona pouzdanija kao autobuska. Ali mislim da bi mogla da se uvede linija za Banjicu. Tada bi u slučaju kvara u Kneza Miloša ili kod Politike umesto 41A bio pojačan taj neki koji bi vozio do Banjice preko Autokomande.

U threadu "Veliki propusti" upravo smo konstantovali da u Bulevar Oslobođenja može opušteno da se vrati trolejbuska mreža bez izmeštanja tramvajske, jer je tako i bilo od 1947. sve do početka sedamdesetih godina.
Ne mislim da je "nepopularno" prebaciti liniju 31 na zglobne trolejbuse, jer ako mogu u Vojislava ilića da saobraćaju 19,21,22,29 bez ijednog autobusa, zašto ne bi i 31 mogao da saobraća kao trolejbus? Strah od ispadanja nije neki argument, jer u Ustaničkoj ostaje autobus 17 kao backup, a od Autokomande do Slavije postoji gomila drugih linija za backup.

Prednosti trolejbusa 31: u slučaju kvarova negde na sredini trase, trolejbus 29 bi mogao vanredno da vozi Ustaničkom a trolejbus 31 preko Crvenog krsta, dakle povećanjem broja trolejbuskih linija one bi postale pouzdanije nego sada! Treba imati u vidu da najveća masa putnika ulazi u zoni terminusa Šumice, dakle oni vrlo često mogu da biraju da li će ka Slaviji ići sa 29 ili 31, u zavisnosti od toga gde je manja gužva. Još jedna bitna stvar: zglobni trolejbus bi se duplo brže uspinjao Ustaničkom od hotela Srbija naviše kao i preko Karađorđevog parka, nego sadašnji Ikarbus krševi. Dakle, brži i kvalitetniji prevoz.
Jeftinoća uvođenja: jako je bitno što terminusi 31 (Studentski trg i Konjarnik) već imaju trolejbusku infrastrukturu, kao i skoro pola trase. Takođe od Slavije do veterinarskog faksa i od dušanovačke pijace sve do Vojislava Ilića već stoje zabodeni stubovi spremni da nose trolejbusku mrežu! Što se tiče dodatnih niskopodnih zglobnih trolejbusa, po meni je najpametniji način njihove kupovine second hand iz Austrije, recimo Salzburga - tamo su najstarija vozila tipa Graf&Stift u boljem stanju nego naši novi BKM-ovi! Dakle, ovaj projekat mogao bi biti mnogo jeftiniji nego što se misli.

S druge strane, protiv sam vraćanja trolejbusa 12 preko Autokomande i Ljutice Bogdana jer se tamo stvaraju nenormalni saobraćajni čepovi, to je trasa za izbegavanje, a povrh toga trolejbus koji čeka u koloni da se iz Ljutice Bogdana uključi na Autokomandu tačno bi se svojim trolama zaustavio na spoju sa tramvajskim vodom koji kruži oko Autokomande i ostao bez struje. Plus rizik da cela ispravljačka stanica Autokomanda sa svim tramvajima i trolama u kružnom toku ode u shutdown...
Ako se želi alternativni koridor za linije 40/41 u slučaju izmena režima, mnogo je bolje razvući žicu za liniju 50L Banjica II - Medaković III - Konjarnik. Ovo nije velika distanca, strmine na kružnom putu su idealne za trolejbus koji bi ih mnogo lakše savlađivao nego ovi krševi sada na 50. Sada je ustvari zadnji voz da se preostali stari trolejbusi, umesto da rđaju na Dorćolu i jedan po jedan bivaju očerupani, uposle na toj liniji. Niko izgleda i ne misli o tome koliko se ogromno naselje Vojvoda Stepa gradi i koliko bi ova trolejbuska linija 50L bila neophodna kao rasterećenje pedesetke...
 
Једини пробле код троле 31 је што целокупни Коњарник зависи од електричног превоза, што није најсрећније у нашој средини. ПОстоји опасност да цео Коњарник по неком кијамету остане одсечен од града.
 
dusan":19vamgfe je napisao(la):
kako vam se cini ideja da se nakon probijanja zeleznickog nasipa u produzetku bulevara umetnosti instalira tramvajska infrastruktura (posto bulevar ima po 3 trake u oba smera, da se od svakog uzme po 1 traka za sine, i ostaje bulevar sa 2+2, jer i onako ovo nece biti opterecena deonica jer ima dobre alterantive), i da se sine postave u delu bulevara zorana djindjica na kom postoji veliko razdelno ostrvo, a da se neka od tramvajskih linija (7 ili 9) preusmeri na ovu novu trasu
i da, da me ne shvatite pogresno nisam od onih "sa tramvajem u 21. vek" :cool: ali mislim da ovo nije veliko ulaganje i da ne predstavlja pretnju pocetku izgradnje metroa ;)
48301379.jpg


98700956.jpg

U raspravi koja se sad vodi na temi metro, preispitivali smo temu savremenih tramvaja na nezavisnim trasama u ulozi metroa.Zanimljivo je da nekim ljudima ne bi smetao obican tramvaj na novim trasama na Novom Beogradu koje su ovde predlozene, a protive se nezavisnim trasama.

Doneta je i odluka na gradskom nivou da se na Novom Bgd. metro gradi iznad tla. Na stubovima bi izuzetno naruzio gradske predele i sirio buku na sve strane, slicno bi bilo i na tlu, znaci jedino moguce resenje za Novi Bgd. je niskopodni tramvaj na trasama nezavisnim od ukrstanja sa drugim prevoznim sredstvima ili trasa postavljena plitko ispod tla, sto je daleko skuple resenje.


Sto se linije 95 tice nije tacno da ona ide svakih par minuta, to je 16, a 95 ide na 5 do 7 minuta, ali je sasvim tacno da je vrlo neredovna , pa se na Novom Bgd. ceka cesto i u spicu po 15 do 20 minuta, a cesto dodje i nekoliko njih za redom.

Zato je potrebno vratiti liniju 66 koja je do pocetka devedesetih vozila od bloka 45 do Zelenog venca, a 95 skratiti do neke okretnice u centru.

Takodje je neophodno da ta obnovljena 66 ica izmeni trasu i krene posle Gagarinove ulice, ulicom V. Popovica, pored hotela Kontinental i kod Starog sajma se ukljuci na Pupinov bulevar.

Savski blokovi su jedan gusto NASELJEN deo grada sa velikom brojem trgovinskih sredista koja koriste stanovnici svih delova Beograda i zato je potrebna trasa koja nece krivudati izmedju blokova i stajati na bezbroj semafora, uz sve to i najduza u gradu, nego kraca trasa koja ide pravo i najkracim putem do centa.
 
stf":24vlq5rr je napisao(la):
Једини пробле код троле 31 је што целокупни Коњарник зависи од електричног превоза, што није најсрећније у нашој средини. ПОстоји опасност да цео Коњарник по неком кијамету остане одсечен од града.

Izvinjavam se na upornosti, ali već sam napisao da po meni ovo ne stoji. Kao što su Medaković i cela ulica Vojislava Ilića već zavisni od trolejbusa, može i Konjarnik. Uostalom nije to potpuna zavisnost, u slučaju otkaza trolejbusa svako može sa 17 da se spusti do Autokomande ili sa 50 da se popne na tramvaj. Ja živim na Konjarniku, dakle ne predlažem neke megalomanske ideje koje treba po tuđim glavama da se obijaju.
Ko se plaši trolejbusa 31, samo neka zamisli kako se puna trola brzinom preko 60 penje na Karađorđev park ili uzbrdo od hotela Srbija pretiče dve sedamnaestice. Ponekada vredi nešto menjati!
 
Glas prirode":qxkw0scm je napisao(la):
Zato je potrebno vratiti liniju 66 koja je do pocetka devedesetih vozila od bloka 45 do Zelenog venca, a 95 skratiti do neke okretnice u centru.

Takodje je neophodno da ta obnovljena 66 ica izmeni trasu i krene posle Gagarinove ulice, ulicom V. Popovica, pored hotela Kontinental i kod Starog sajma se ukljuci na Pupinov bulevar.

Savski blokovi su jedan gusto NASELJEN deo grada sa velikom brojem trgovinskih sredista koja koriste stanovnici svih delova Beograda i zato je potrebna trasa koja nece krivudati izmedju blokova i stajati na bezbroj semafora, uz sve to i najduza u gradu, nego kraca trasa koja ide pravo i najkracim putem do centa.

А шта остаје онда у Милентија Поповића? Не може овако никако. А и нико не би трпео да им се после двадесет и више година одузме линија 95, тако да ово не би функционисало. А и док се линија 66 вуче кроз гужву на Бранковом мосту, оду три 95ице из центра града. А кад смо већ код центра, ту постоји линија 96 која је једна од бољих у граду, према томе, сматрам да не треба дирати линију 95.

Реалније је да се 95ица само преусмери у Милутина Миланковића када се пробије пруга у Агостина Нета.
 
Glas prirode":2xp90wje je napisao(la):
Sto se linije 95 tice nije tacno da ona ide svakih par minuta, to je 16, a 95 ide na 5 do 7 minuta, ali je sasvim tacno da je vrlo neredovna , pa se na Novom Bgd. ceka cesto i u spicu po 15 do 20 minuta, a cesto dodje i nekoliko njih za redom.

Na sajtu GSPa pise da je vrsno 4, vanvrsno 5 min, vikendom 5-6
Sa obzirom da je svako jutro koristim od pocetne (oko 7h), svedok sam da u spicu polaze na nekoliko minuta - 5max. Mogu pogledati i tacan red voznje...

No nije to ni bitno. Bitno je da je nemoguce (od linije koja je dugacka preko 20km, ide kroz centar grada i prelazi dva mosta) ocekivati da odrzi konstantan interval dolazaka na stanice.
Kada na to dodamo da trpi i sve one iz 1xx buseva koji se njom spustaju ka gradu i sve koji iz centra idu u blokove (jer tramvaji ne idu iz centra), i obrnuto, to je strasno opterecena linija, sa velikim protokom putnika.

Sreca je pa 96 ide relativno dobro, pogotovo u spicu, ali je velika guzva, zbgo onih koji sa njom samo predju preko mosta... Zato ponavljam da se neki od 1xx autobusa (a najbolje 101) mora spustiti u Bul.D.Stefana, makar do Dunav stanice. To bi rasteretilo 95/6, ali i obradovalo mnoge koji koriste 101, liniju koja ima sasvim lep broj polazaka (mada postoji mogucnost da bi se sve to izgubilo i haosu Bul.D.Stefana - iako su to samo dve stanice :o )
----

Kada se radio Pancevac, odnosno petlja, 95 je bila odeljena na dve linije, do i od Dunav stanice. Jeste, muka je presedati, ko ide dalje, pa bi mogli da ih preklope? Tipa, iz Borce do Trga, a sa NBGda do Dunav stanice (jer ionako nema gde ranije da okrene, na Trg i Vencu je ionako haos - jedino na 25.maj da ide). Problem je terminus naTrgu, koji ne bi mogao da istrpi jos jednu liniju, pogotovo ne frekventnu kao 95 (pa makar ni sa pola autobusa).
 
Glas prirode":2zs2oa7q je napisao(la):
Zato je potrebno vratiti liniju 66 koja je do pocetka devedesetih vozila od bloka 45 do Zelenog venca, a 95 skratiti do neke okretnice u centru.

Savski blokovi su jedan gusto NASELJEN deo grada sa velikom brojem trgovinskih sredista koja koriste stanovnici svih delova Beograda i zato je potrebna trasa koja nece krivudati izmedju blokova i stajati na bezbroj semafora, uz sve to i najduza u gradu, nego kraca trasa koja ide pravo i najkracim putem do centa.
To majstore!!! Konačno da još neko podrži ideju SKRAĆIVANJA linija! Jbm mu miša, pa valjda je POUZDAN gradski prevoz važniji od izbacivanja 1-2 okretnice iz centra grada?
 
mekbejn":154bf0rp je napisao(la):
To majstore!!! Konačno da još neko podrži ideju SKRAĆIVANJA linija! Jbm mu miša, pa valjda je POUZDAN gradski prevoz važniji od izbacivanja 1-2 okretnice iz centra grada?

Samo što ne treba preterivati ni sa skraćivanjem linija. Recimo, kako bi sa Novog Beograda ljudi dolazili na Trg da ne postoje 16,95,65? Kada ne bi postojale prolazne linije, svima bi nam putovanje bilo duže zbog pešačenja preko Terazija.
Beograd je već trideset godina u fazi da je zreo za metro a metroa nema, ali u takvim neoptimalnim uslovima mislim da već postoji dosta dobra formula funkcionisanja GSP linija. Ovakav sistem je najotporniji na gradsku gužvu, prolazne linije i one koje polaze sa centralnih terminusa međusobno se idealno dopunjuju i saobraćaj bi lošije funkcionisao i kad bi sve bile prolazne i kad bi sve linije polazile sa centralnih okretnica.
 
Po plus i za Peđu i za Dušana. Meni su oba predloga skroz ok.

Uz veliku ogradu da novi deo tramvajske mreže nikako ne znači zamenu za budući metro (ili kako god nazvali nezavisni sistem), ali se oko toga manje-više svi slažemo. Ako se proceni da bi ovo moglo da posluži za zamazivanje očiju građanima, onda je bolje odustati. Ovo bi, po meni, bilo lako i brzo izgraditi, i mislim da bi fino služilo dok ne prođe metro. Arena je tu, dosta poslovnih i stambenih zgrada, opština NBG je blizu, dosta prednosti.
 
Naravno, ne treba preterivati ni u skraćivanju.
Ali imamo situaciju da su linije predugačke, i zaglavljuju se na uskim grlima, što se onda prenosi na druge delove grada.
Već je ovde billo predloga da se napravi okretnica kod Ušća. Onda bi recimo 65 i 95 mogle da okreću tu. A ideja je i uvesti neku visokovrekventnu liniju odatle do Z. Venca. Na taj način se uvodi više presedanja, ali daleko pouzdaniji sistem. S tim da je onda neophodno uvesti vremenske karte (što novi sistem tehnički omogućuje, ali se #$%"#$%" nisu udostojili...)
 
питање: зар није боље да се 95 и 96 мало рационализују? тј. да се обе линије скрате до Богословије? 95 из правца НБГ, а 96 из Борче. и два од 1хх бусева иду до Дунав станице, таман да ослободе окретницу за 95/96
 
Mislim da se naselje velicine Borce ne moze svesti na Omladinski st., Nekada je 95 isao do Botanicke baste, kao i 101. Od tada je naselje visestruko naraslo. Ipak, mislim da sada pre Trga, ne sme da se skrati. Ogroman je broj ljudi koji korisite tu liniju, a veliki deo njih izlazi tek na Baniji, Trgu, Vencu, a u poslednje vreme i na NBGDu. Problem je i u tome sto u povratku, ka Borci, najveci broj putnika ulazi pre Dunav stanice (Venac, Trg, Banija, pa tek ona Pan.Most), i skracivanjem ovih linija bi izbili neredi :D
Uz to, BGVoz ide do mosta i cimenje je penjati se sa /od Omladinskog.

Takodje, iz Borce moraju ostati te dve linije, ne moze samo 96. Zasto? Pa, ne idu istom trasom, i izostankom jedne od linija ispasta drugi deo naselja. Jedino da uvedu lokalni bus, koji bi kruzio po Borci :lol:

Tako da, ukoliko mora da se skracuje i deli linija 95, ja sam za predlog:

1. Borca - Trg (moze biti i prolazna stanica, da ne pravi guzvu, ionako je vreme Borca-Trg-Borca malo krace od Borca-Blok 45) i Blok45-Dunav St. Tako bi se linije preklopile, za presedanje, a svi bi imali vezu do centra grada.

2. 101 produziti do Dunav stanice, kao najfrekventniju od 1xx linija. Cime bi se delom rasteretili 43/95/96.

3. 96 napraviti kao neki ekspres, koji bi preskakao pojedine stanice na Zr.Putu , sto bi obeshrabrilo "neborcane" i kotezance da je koriste i prave guzvu, odnosno - "nateralo" bi ih da koriste taj 101, ili 43 za Kotez.

Tu samo ostaje pitanje Trga kao terminusa, ukoliko bi 95 okretao tamo, pa makar i kao na prolaznoj stanici. Sta uraditi sa 96? Da li skratiti do Dunav St. (Losa strana je to sto najveci broj ljudi ipak ulazi na Trgu ili Baniji. Sa druge strane, redovniji i frekventniji 95 sa Trga bi to kompenzovao donekle.)
Omladisnki nije resenje, produzenje do 25.Maja takodje.
Mozda da i ona bude prolazna na Trgu, tako sto ce ici kroz:
- Despota Stefana u oba pravca, kao i do sada
- Do Dunav st. pa kroz Venizelosovu i Francusku na Trg, ili Dz.Vasingtona pa na Baniju, pa nazad kroz Despota Stefana...
-----

Sad ja imam pitanje:
Da li se planira neka autobuska linija preko novog mosta (Ada)? Tj da li ce neka od postojecih biti prebacena na njega, ili ce se napraviti neka nova?
Izvinjavam se ako je vec bilo price o tome...
 
mekbejn":2so9dtro je napisao(la):
Glas prirode":2so9dtro je napisao(la):
Zato je potrebno vratiti liniju 66 koja je do pocetka devedesetih vozila od bloka 45 do Zelenog venca, a 95 skratiti do neke okretnice u centru.

Savski blokovi su jedan gusto NASELJEN deo grada sa velikom brojem trgovinskih sredista koja koriste stanovnici svih delova Beograda i zato je potrebna trasa koja nece krivudati izmedju blokova i stajati na bezbroj semafora, uz sve to i najduza u gradu, nego kraca trasa koja ide pravo i najkracim putem do centa.
To majstore!!! Konačno da još neko podrži ideju SKRAĆIVANJA linija! Jbm mu miša, pa valjda je POUZDAN gradski prevoz važniji od izbacivanja 1-2 okretnice iz centra grada?
А зашто не бисмо добили и једно и друго? Зидарев предлог Антигона је вредан проучавања.
Ево, да наведем пример. 95. би била исецкана на 3 линије. Једна (95А) од Борче до окретнице у ширем центру. Нпр. Панчевачки мост. Одатле би ишла 95Б до окретнице код бувљака, а одатле до блокова 95Ц.

Окретнице из центра града треба да лете што пре, и да се уведу пролазне линије које неће бити дугачке.
 
Poznato je da je Bulevar despota Stefana (29. novembra) jedna od najzagađenijih ulica u Beogradu. Trg Republike je kao terminus prenatrpan, pa zar onda nije bolje rešenje uvesti recimo trolejbusku liniju duž 29. novembra do Pančevca sa dobrim intervalom, a ostale linije 35,32E,27E,96 itd skratiti do nekog odgovarajućeg terminusa. Novi sistem bi trebao omogućiti presedanje uz istu kartu, a delimično bi se ulica rasteretila autobuskog saobraćaja, kao i sam centar grada. Poređenja radi, ni korisnici linija 30,39,42,47,59... nemaju direktan prevoz do Trga Rep. već do Slavije, gde presedaju na neke od linija.
 
Vrh