zidar":21j5owpb je napisao(la):
1111":21j5owpb je napisao(la):
У Милентија Поповића једноставно треба поставити саобраћајца који заиста
неће дозвољавати идиотима да возе кроз трамвајске баштице у шпицевима и
за линије 68 и 95 неће бити проблема.
Isto to vazi i za Karadjordjevu, ali avaj, saobracajna policija radi za
vozace automobila a putnike u javnom prevozu tretira kao plebs.
Za 95 se vecina na ovom forumu slaze da je predugacka i da bespotrebno
sabira hendikepe: glavna autobuska veza za dva velika i potpuno odvojena
dela grada (Blokovi i Borca), prelazak preko 2 mosta i prolazak kroz
Centar i tunel.
Seckanje 95 na barem 2 linije, jedna za NBGD i jedna za Borcu je
neminovna, samo je pitanje detalja njihovih trasa to jest okretnica, da
li da budu na trgu/zeleznjaku ili da prodju kroz Grad pa okrenu negde
dalje (Dunav Stanica, Dorcol, Usce...) sa mogucom delimicnom zajednickom
trasom.
Kada bi se od 7. ili 9. napravila pouzdana tramvajska linija sa taktom
3/4 min bez i jedne druge na toj trasi vecini stanovnika Blokova bi se
isplatilo da njome idu do Zeleznicke/Slavije ili da presednu kod Usca na
bilo koji autobus za centar.
Potrebna je potpuno obrnuta stvar, da se tramvaji dovedu do Zelenog
venca, a da putnici iz autobusa presednu na tramvaj !
Ali naravno to se nece dogoditi, jer i dalje cekamo da metro resi sve.
Sve i da dobijemo taj metro za tih pet godina, u sta retko ko veruje s
obzirom na dosadasnje iskustvo, isplatilo bi se da se tih pet godina
dolazi tramvajem na prag centra grada !
U stvari linija sedam bi trebalo da postane jedna brza i nezavisnija
linija sa malim usavrsavanjima.
Da se izgradi novi deo trase u ulici V. Popovica, tako da ide pravo, a
ne cik cak kao sada, da se smanji broj stajanja na semaforima,
zatvaranjem za pravac koji preseca trasu, nekih od bocnih ulica i najzad
da se dovede do Zelenog venca.
Devetka moze da se obrce na Slaviji.Drugi nezavisni tramvaj bi isao od
Zelenog venca do Banovog brda.
Tako bi dobili dve nezavisne i brze linije koje bi citav zapadni i juzni
deo Beograda povezale sa centrom bez ili sa jednim presedanjem sa
autobusa.
Na ovoj i temi tramvaji se vise puta pisalo o izvesnom planu koji
iskljucuje vise linija na jednoj trasi, plan je u osnovi dobar, ali cini
mi se da bi po tom planu nepozeljna nasa stara dobra dvojka koja sada
radi bas tako - staracki, mogla da ima bas vazno mesto.
Te samostalne linije bi, da se ne bi preklapale dolazile do okretnica na
krugu dvojke, a putnici bi po potrebi nastavljali kroz centar dvojkom
koja bi opet kao i ostale linije bila samostalna na svojoj trasi !
Takva resenja nisu savrsena, ali do pojave metroa treba traziti sva
resenja koja bi unapredila sadasnji prevoz, a posebno ona koja autobuse
zamenjuju elektroprevozom u gradskom sredistu.