S obzirom da je "autoput" kroz Beograd pretvoren u gradsku saobraćajnicu (kojeg god reda), pala mi je na pamet pomalo ekstra ideja kako Leštane, Vinču, Boleč i Ritopek povezati sa bržom autobuskom linijom 70. U ovom slučaju radi se o bržoj vezi ovih naselja sa gradom, posebno onim preko Save.
Za početak potpuno neoznačena slika onoga što bi trebalo uraditi kako bi se napravila veza:
Sa desne strane je Kružni put i vidi se na snimku okretnica 306, koja ima tek nekoliko polazaka dnevno. Kružni put prolazi ispod starog autoputa - a upravo na toj deonici autoputa je potrebno napraviti proširenje, sa obe strane, odnosno napraviti uvučena stajališta za liniju 70. Dalje je onda potrebno napraviti stepenice i lift koji će putnike dovoditi/odvoditi sa stanice na autoputu. Potom je potrebno napraviti bezbedne trotoare za pešake do okretnice 306 - u ovom slučaju problem predstavlja dostupan prostor ispod mosta, odnosno na kružnom putu, koji bi zauzeo trotoar.
Sad kada imamo urađenu bezbednu infrastrukturu, potrebno je uskladiti red vožnje 306 sa linijom 70. To znači da bi 306 na okretnicu dolazila dovoljno ranije tako da putnici imaju vremena da dođu do stanice linije 70 (fokus na polaske iz Ikee), odnosno da 306 kreće dovoljno kasnije nakon prolaska autobusa 70 i da još stignu putnici.
Jedna od prednosti je to da se dobija brža veza stanovnika sa celim gradom, pri čemu ne bi bila ona varijanta da autobus ide do Ikee, pa onda da se preseda na 70, nego da se već u prvom presecanje ove dve linije i dobije direktno presedanje. Uz ovo bi trebalo i strogo kontrolisati displeje na autobusima, gde bi bilo jako važno za putnike da znaju da polazak ide na Bubanj Potok, a ne u Leštane, odnosno za putnike iz Leštana, da polazak ne ide odmah na Ustaničku (dakle koristiti liniju 311). Dalje bi trebalo uvesti najave stajališta sa dodatkom informacije o mogućem presedanju na druge linije (u datim smerovima). Pa tako npr. putnici na liniji 70 bi dobili zvučnu najavu za ovo stajalište uz informaciju da mogu presedati na liniju 306 ka tim i tim naseljima.
Mana je to što ne znam da li je ovo izvodljivo, odnosno da li "autoput" na ovom delu ima mogućnost za proširenje i pravljenje stajališta, razmišljajući o nagibu puta. I naravno već spomenuti problem sa širinom tunela ispod mosta. I na kraju, da li je uopšte potrebna ovakva veza, odnosno da li se zaista ostvaruje brža veza sa gradom i da li je ona u predloženom obliku korisna za stanovnike.
Svaki komentar je dobro došao, neću se ljutiti. Ali ko kaže nešto negativno, on radi za Đilasa i strani je agent. I komunista.