Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Meni se ljudi smeju kad ovo kažem, ali LASTA KOČI RAZVOJ BEOGRADA!!!
Pre je bilo ovako, kad se u nekom naselju pojave zeleni stubovi sa belim tablama sa brojevima linija dole, i nazivom stajališta gore, to naselje počne progresivno da se razvija i tek tada počinje da se smatra Beogradom.

Godinama unazad pratim cene nekretnina, i primetio sam da kada god neko naselje dobije ITS1 liniju (u žargonu GSP), cene rapidno skoče.

-Dobro, cena placa mi odgovara, nego, gde ti je to?
-Pa, pripada Beogradu, mislim, opština Barajevo.
-A, jel vozi tu gradski?
-Pa, mislim, to je deo gradskog prevoza, mislim, vozi Lasta, ali...
-Ma, jel to gradski prevoz, koji je to bre bus, jel ima broj?
-Pa, ima broj, 560, mislim, ako ste čuli, vozi Lasta... ali...
TU, TU, TU...

Mi ovde razglabamo o nekoj numeraciji. Ljudi, shvatite, LASTA NEMA NUMERACIJU. To je sve pro forme. Ne odgovara njima da se znaju brojevi i da se to tretira kao gradski prevoz. Gde ste vi videli da u gradskom prevozu imate kartu od 400 dinara? To bi im oborilo cene. Njihovim linijama se niko ne bavi. Pušteno im je da rade šta hoće, a putnicii ih tretiraju kao međugradski prevoz pa se mnogo ne bune i plaćaju koliko traže. Linije održavaju sami, DJP se mnogo ne meša, linije ne dobijaju tenderom i rade šta hoće.

-Majstore, jel ideš za Barajevo?
-Idem.
-Jel staješ kod one polomljene bandere?
-Ma stajem bre, upadaj čoveče ili se skloni, zadržavaš me.
 
Još jedno u nizu genijalnih rešenja DJP.

"...od danas je broj tramvaja na liniji 7 smanjen za 20% nakon urgencije privatnika koji drže novu minibus liniju E-5 i staru E-1.

Obe linije pokrivaju veci deo trase tramvaja broj 7 (E-5), to jest, celu trasu (E-1). Izvor iz GSP-a kaže da je to urađeno kako bi se ljudi veštački odlučivali da ulaze u minibuseve privatnika, jer je sada jeftinije voziti se minibusom, nego sa dva tramvajska prevoza. ..."

izvor: www.gspbeograd.net
 
Covek da pocne da se krsti i nogama... Boze me sacuvaj sta onu smisljaju. Smanjuju broj tramvaja na liniji koja je konstantno puna, samo da bi udovoljila nekom tamo privatnom prevozniku...
 
solecar":2t6529ql je napisao(la):
Još jedno u nizu genijalnih rešenja DJP.

"...od danas je broj tramvaja na liniji 7 smanjen za 20% nakon urgencije privatnika koji drže novu minibus liniju E-5 i staru E-1.

Obe linije pokrivaju veci deo trase tramvaja broj 7 (E-5), to jest, celu trasu (E-1). Izvor iz GSP-a kaže da je to urađeno kako bi se ljudi veštački odlučivali da ulaze u minibuseve privatnika, jer je sada jeftinije voziti se minibusom, nego sa dva tramvajska prevoza. ..."

izvor: http://www.gspbeograd.net


Солецаре, је л` нас ложиш?? Ако је ово истина, па треба им дуплу катицу са све пантографом протерати кроз дирекцију, па ко ухвати маглу, побегао је...
 
Za san se nista nevidi u redu voznje ostaju 24 tramvaja na 7 da li ce mjenjati vidjecemo od 1 .02.
 
Пантограф":tnuzmd5z je napisao(la):
Солецаре, је л` нас ложиш?? Ако је ово истина, па треба им дуплу катицу са све пантографом протерати кроз дирекцију, па ко ухвати маглу, побегао је...
:lool: :lool: :lool:
 
Пантограф":a5fbz55m je napisao(la):
solecar":a5fbz55m je napisao(la):
Još jedno u nizu genijalnih rešenja DJP.

"...od danas je broj tramvaja na liniji 7 smanjen za 20% nakon urgencije privatnika koji drže novu minibus liniju E-5 i staru E-1.

Obe linije pokrivaju veci deo trase tramvaja broj 7 (E-5), to jest, celu trasu (E-1). Izvor iz GSP-a kaže da je to urađeno kako bi se ljudi veštački odlučivali da ulaze u minibuseve privatnika, jer je sada jeftinije voziti se minibusom, nego sa dva tramvajska prevoza. ..."

izvor: http://www.gspbeograd.net


Солецаре, је л` нас ложиш?? Ако је ово истина, па треба им дуплу катицу са све пантографом протерати кроз дирекцију, па ко ухвати маглу, побегао је...

Izgleda da treba da ideš kod očnog jer nisi primetio da ovo nisam ja napisao , već preuzeo sa drugog sajta.
:lool: :lool: :lool:
 
Talin prvi glavni grad u Evropi sa besplatnim javnim prevozom

AFP, Beta | 28. 01. 2013. - 08:43h |

Bespalatan javni prevoz u borbi protiv zagađenja vazduha...
Od početka godine, besplatna vožnja autobusima, tramvajima i trolejbusima za 420.000 stanovnika Talina je besplatna.

Građani moraju samo da plate dva evra novu "zelenu karatu" koju "overe" svaki put po ulasku u vozilu. Karta je potvrda da putnik ima boravište u Talinu, a broj vožnji nije ograničen.

Jedna prosečna estonska porodica, roditelji i dvoje dece, godišnje će moći da uštede 600 evra zahvaljujući besplatnom prevozu.


...i saobraćajnih gužvi
Kako navodi Frans pres, to nije zanemarljiv podatak budući da je prosečna mesečna zarada u zemlji 900 evra.

Zvaničnici u Talinu tvrde da je rano da se kaže da li ova akcija ima efekta, a navode i da basplatne vožnje imaju svoju cenu pošto će u gradskoj kasi biti 12,4 miliona evra manje, koliko se dobijalo od prodaje karata za prevoz.

Zbog besplatnih zelenih karata protestuju oni koji nemaju stalni boravak u glavnom gradu, na primer studenti.

Neki se protive ovoj meri tvrdeći da u Estoniji, zemlji sa 1,3 miliona stanovnika, ljudi na selu zarađuju manje od ljudi u glavnom gradu.
 
solecar":1f31yk9h je napisao(la):
Пантограф":1f31yk9h je napisao(la):
solecar":1f31yk9h je napisao(la):
Još jedno u nizu genijalnih rešenja DJP.

"...od danas je broj tramvaja na liniji 7 smanjen za 20% nakon urgencije privatnika koji drže novu minibus liniju E-5 i staru E-1.

Obe linije pokrivaju veci deo trase tramvaja broj 7 (E-5), to jest, celu trasu (E-1). Izvor iz GSP-a kaže da je to urađeno kako bi se ljudi veštački odlučivali da ulaze u minibuseve privatnika, jer je sada jeftinije voziti se minibusom, nego sa dva tramvajska prevoza. ..."

izvor: http://www.gspbeograd.net


Солецаре, је л` нас ложиш?? Ако је ово истина, па треба им дуплу катицу са све пантографом протерати кроз дирекцију, па ко ухвати маглу, побегао је...

Izgleda da treba da ideš kod očnog jer nisi primetio da ovo nisam ja napisao , već preuzeo sa drugog sajta.
:lool: :lool: :lool:


Па јес`, носим наочаре 8)
 
Na studiu B sam čuo odgovor ljudi iz DJP vezano za promenu trase linije 81. Rekli su da se neće menjati njena trasa kroz Altinu , ali da se razmatra preusmerenje linije 707 , ali se još uvek ne zna kada će biti i kuda će ići , jer treba da se uradi neka saobraćajnica kako bi bilo moguće to izvesti.
 
Par mojih zapazanja. Govoricu samo o linijama o kojima zaista dovoljno znam.

Karlo del Ponte":1ygw09j4 je napisao(la):
Линија 34: Тролејбус од центра града кроз Кнеза Милоша до Прокопа. (постоји и сугестија да та линија касније продужава за ортопедију, а да аутобус 42 иде бржом и крађом трасом кроз Незнаног јунака. Линија би била тада била центар града – Прокоп – Ортопедија ВМА).

Линија 42: Превише времена се губи улажењем у улице код Ортопедске клинике. Дешава се да путници чекају и по сат времена, због поремећаја дуж линије. За неколико насеља је једина линија градског превоза у близини.

Upravo ova linija je jedna od retkih, ako ne i jedina koja se nije oporavila jos od uvodjenja sankcija 1992. godine.
Pored naselja koje je zadnjih godina izgradnjom dodatno uvecano, upravo Ortopetski institut (nikada ovo nije bila Ortopetska klinika) je institucija republicke kategorije, u kojoj radi oko 500 zaposlenih, koja ima isto toliko bolesnickih postelja i koja dnevno pregleda preko 300 pacijenata i to ne samo nasih sugradjana, vec sa podrucja kompletne Srbije.

Nekada je ovaj autobus nosio oznaku 32 i njegova okretnica je bila upravo ispred Ortopetsko hiruske bolnice Banjica. trasa je bila pored belog dvora, Zeleznicke i bolnice dr dragisa Misovic, stadion JNA, muzej 25 maj, prokp, kneza milosa, (Savezna) skupstina, Trg republike... U prvoj fazi isla na Kalemegdan...
Izgradnjom trolejbuske mreze ka naselju Banjica 2, linija 32 menja numeraciju u 42 i trasa ide niz Lj. Bogdana pored jos 2 bolnice ( kardiovaskularna i sokobanjska), Marakana, Autokomanda, Slavija, Beogradjanka, Trg Republike (a jedno vreme i niz Francusku do Dunav stanice). Objasnjenje tadasnjih celnika Beograda zasto je u to vreme ovo bio jedini autobus u ovom delu grada (jer je linija 59 dosta kasnije uvedena) je bilo da i u slucaju nestanka el. energije obezbedjuje prevoz do i od velikog broja zdravstvenih ustanova.
Uvodjenjem sankcija UN 1992. godine linija je skracena do Slavije, a broj vozila je sveden na 2 u spicu i 1 van spica sa poslednjim polaskom u 21.00 iz grada. U stvarnosti linija je funkcionisala samo sa 1 vozilom, a ne retko se cekala i po 2 sata.
Pre uvodjenja sankcija linija je imala 7 vozila koja su isla izmedju Trga republike i okretnice iznad VMA.
Danas je linija produzena do Petlovog brda, a ima najcesce 4 vozila na liniji !!!

Mislim da je broj vozila i polazaka mnogo veci problem od toga sto prolazeci pored Ortopetske izgubi nekih maksimalno 2-3 minuta u odnosu na trasu kojom ide linija 59.

Karlo del Ponte":1ygw09j4 je napisao(la):
Линија 49: Продужити до Миљаковца 1 кроз Српских ударних бригада (поред Дома здравља Раковица.

Problem ove linije je urbanisticka mafija (u sprezi sa gradskom birokratijom) koja je u zoni oko Lisicijeg potoka (cije je izvoriste i cesma totalno devastirano i delimicno zatrpano !!!), Omladinske, Miloja djaka i V. Vulovica, kao i Baje Pivljanina napravilo mrezu slepih i uzanih ulica. I sam vrh V. Vulovica je ostao sa `S` krivinom mada je tuda recimo moglo da se skrati put ka Rakovici za nekoliko kilometara i da se preusmeri makar neka od linija koje se ka naselju Banjica penju Borskom ulicom.

Karlo del Ponte":1ygw09j4 je napisao(la):
Линија 53: Уместо поред Аде, преусмерити преко Цареве ћуприје као брзу линију за Видиковац.

Линија 57: Житељи насеља Голф и Жаркова траже да се 37 од Скојевског насеља иде улицом Ратка Митровића у Насеље голф, одатле преко Цареве ћуприје на Сајам и даље истом трасом као ддо сада. Тада се линија 57 може и укинути.
Za obe linije vazi isti komentar. Mislim da su mnogi danas u zabludi da ce se po zavrsetku petlje Radnicka brze stizati od B.Brda ka sajmu preko Careve cuprije.

Karlo del Ponte":1ygw09j4 je napisao(la):
Остале приградске аутобуске линије:

Линија 504: Док је линија 47 веома коришћена од стране житеља Ресника, линија 504, иако покрива већи део насеља него 47, у најбољем случају је осредње попуњена. Врло важан фактор је мала учесталост полазака, и то што не пружа директну везу малтене ни са једном локацијом важном за саме Ресничане. Ресничанима, али и житељима Миљаковца је потребна алтернативна линија, али би она морала да буде фреквентнија. Ако би се 504 сматрао линијом која преусмерава Ресничане и Миљаковчане на трамвај број 3, или градске железнице уколико се скине анатема доносиоца одлука у Београду са истих, интервал полазака на истој не сме бити већи од 15 минута. Ако се директно жели да се расподеле путници са других линија, онда би 504 требало да из Ресника иде на Баново брдо, и то да директно изађе на Трговачку из Пилота Михајла Петровића.

Samo bi dodao na ovo da se ziteljima Rusnja omoguci direktna veza sa Resnikom, koja ima omogucava dalju vezu ka Rakovici i Vozdovcu, kao i mobucnost da od Zeleznicke stanice Resnik ka centru grada nastave gradskom zeleznicom.
Vrlo jednostavno produzenjem linije 532 ili 47 (duzina 2km). Trenutno direkcija odbija da preduzme nesto po ovom pitanju uz obrazlozenje da ne vuvde linije na velikim usponima. Uspon zaista jeste dosta veliki (8*) na jednom kratkom delu (400m), ali postoji stara (neasvaltirana) trasa koja je 300m duza i kojom bi se ovaj uspon izbegao.
 
Што мене највише фасцинира код градских линија у Београду, и чему не могу довољно да се начудим, јесте то да су оне често и школски аутобус, и испомоћ за приспећа на локалну пијацу и дом здравља, и веза са суседним крајем, и "раднички" бус до центра и некаква веза са супротним делом града - у исто време?!
Што је најгоре, понегде и функционише, али док сам жив нећу разумети логику састављача линија попут 74, логику мрцварења 17 око Арене и слично.
Било би лепо да томе видимо крај.
 
Пре завршетка тих петљи 17 и 18 нису имале стајалишта од укључења на аутопут до Сава центра. То је било заиста експрес, а дуж тог дела трасе није ни било објеката.
 
O toj logici sam već pisao. Linija 17 je upropašćena kompletno. Izbegavam je u svim mogućim situacijama, osim kad baš nikako nemam izbora. Ono petljanje po onim petljama, krajnje bespotrebno i neozbiljno. Po tim sporednim Bulevarima neka puste 67, 68, ali duge linije moraju da idu glavnim saobraćajnicama jer njihova svrha nije da skupljaju putnike po Bulevaru Zorana Đinđića i da se pola sata vrte u krug.
Ako im Novi Beograd nije dovoljno snabdeven linijama, eno im 69, nega rade nešto sa tom linijom a ne da prazan vozi napred nazad.
 
I ta stajališta su smešna. Što mora 601 da tu zaustavlja, onolika linija. Tu po par ljudi uđe. Nije to pešačka zona, niti se pešaci mnogo služe onim kilometarskim trotoarima na petljama.
 
Bilo bi lepo da konacno uvedu feeder liniju za potez Smederevski put-Mirijevo 2, koja bi se zaustavlja na bitnijim presedackim cvoristima (Prva stanica posle pocetnog terminusa 27e,pijaca Mirijevo-D.Zdravlja, i na stanici kod Raiffeisen banke dalje do okretnice 46), mnogo ljudi pesaci 1 km na lokaciji koja je nocu mracna i koja nema trotoare.

Sto se tice predloga za produzetak 309 do Vuka kao putnik bih voleo da vidim tako nesto i znam da bi dosta mojih komsija volelo direktniju liniju do uzeg gradskog jezgra ali to po meni nije realno iako se cesto desi da tramvaji ''zakazu'' u jednom pravcu u intenzitetu 20min.-pola sata, ali kao sto stf kaze, oni koji su navikli koriste alternativu, u tom slucaju lepo na dimitrijalu pa 77,28,40 do cvetka, a 79 je odlicna... za izbegavanje... a moze i na trole do Vojislava Ilica,samo treba izvuci uz ono brdo do Cvetka peske :D

Isto tako mislim da je vreme da se 79 preusmeri u ulicu Matice Srpske, tu ima dosta novogradnje a 20 uopste nije pouzdan prevoz.
 
Samo bi dodao na ovo da se ziteljima Rusnja omoguci direktna veza sa Resnikom, koja ima omogucava dalju vezu ka Rakovici i Vozdovcu, kao i mobucnost da od Zeleznicke stanice Resnik ka centru grada nastave gradskom zeleznicom.
Vrlo jednostavno produzenjem linije 532 ili 47 (duzina 2km). Trenutno direkcija odbija da preduzme nesto po ovom pitanju uz obrazlozenje da ne vuvde linije na velikim usponima. Uspon zaista jeste dosta veliki (8*) na jednom kratkom delu (400m), ali postoji stara (neasvaltirana) trasa koja je 300m duza i kojom bi se ovaj uspon izbegao.

Pogodak bi bio produzenje 532 uz uvodjenje jos mozda 1 ili 2 autobusa, ali je pitanje da li moze da se osposobi ova stara trasa od 300m na usponu, a i zimi bi bilo veselo tuda a ima i jedna lakat krivina na pocetku uspona(zna ko je prolazio) gde bi mozda cak i kacili podovi autobusa.
 
Kako je to izgledalo 1983 sa FPZ a
gsp1983god.jpg
 
неке од овде споменутих линија могу комотно да се врате (31, 31А, 36Б, 308 и цео правац 300 на Цветкову пијацу)
 
Никако :D Може се код Цветка евентуално спустити 307, а 308 не дирати јер он спасава 50 од потпуне преоптерећености и колапса :D
И никако ми се не уклапају криви, препуни, одвратни жути аутобуси у Булевар :)
 
U temi autobusi postavio sam spisak linija iz 1990 i red voznje za par linija iz 1983 cisto da mnoze da se poredi
 
Kaко 95 и 96 имају коридоре који се, мање више, поклапају, а како све линије из Трећег Београда иду или у Деспота Стефана, или на Омладински стадион, размишљао сам како да се побољша повезаност директним и преседачким везама, а да линије опет не буду предугачке.

Разматрао сам дали да линије из Трећег Београда иду на Вук, Славију или кроз Кнеза Милоша, и закљичио да је најбоље да изађе на Славију.

Конкретно линија 96, Борча 3- Славија, која би јужно од Деспота Стефана ишла Здравка Челара, Старине Новака, Београдска, Славија. Кретања и позиције стајалишта на Славији сам приказао на слици. Терминус би био заједнички са 30, 33, 39, 42, 47, 59, односно линију 33 скраћујемо до Славије, како би била поуздана као некад. Аутобуси зглобни, а интервал 6-10 минута, као сада 95. А саму 95, према старијим предлозима, скратити са новобеоградске стране до Ушћа, Сава центра или Арене.
291yv52.jpg


А саму 95, према старијим предлозима, скратити са новобеоградске стране до Ушћа, Сава центра или Арене. Стајалиште код паркинга на Славији сматрам јако важним, и да би на њему требало да стају и 48 и 96.
 
Predlog za stanicu u Beogradskoj nije dobar , zato što bi se tu samo pravila bespotrebna gužva. Mnogo bolje rešenje je da se linija okreće kao i linije 30 , 39 , 42 , 47 i 59 , s tim što bi iz Bičaninove skrenula levo u Bulevar oslobođenja. Samim tim bi linija koristila postojeću stanicu u Bulevaru pre kružnog toka , i ne bi se stvarala bespotrebna gužva u Beogradskoj.
Teško da bi u Birčaninovoj mogle da dodatno okreću i 33 i 96. Jedino jedna od njih , jer i ovako je već gužva tamo.
 
Vrh