Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Samo da napomenem da nisam hteo da budem grozan i nešto tu ispravljam i bahatim se. :D Inače anglofone osobe to izgovaraju "livajz", ali kao što je često u Srbiji slučaj, ne znaš kako da se ponašaš i da li da izgovoriš najbliže moguće originalu ili onako kako se najčešće izgovara u običnom govoru.

:lol:
 
Види се да их нисам купио годинама, па сам и заборавио како се пише. Наравно да све схватам као шалу, ја сам шаљиво и одговорио. Нико овде није злонамеран, бар по мени, само јаче или блаже нешто коментарише :D
 
Извињавам се што је пост опширан :oops: морало је тако, јер нема више опције "Спојлер". Око 11 сати ми је требало да 20.1.2013. изчитам целу тему, и одабрао сам само предлоге који су иоле релевантни. Уз то, присетио сам се шта су све грађани предлагали на Миксеру. Циљ је да се обједине сви захтеви, да захтеви буду релевантни за што више људи, да већи број организација стане испред ових захтева, и да се за исте направи петиција и јавна кампања. Ја сам у "Удружењу љубитеља железнице", а позивам "Удружење љубитеља јавнох превоза" и "Имамо план" да се придруже обједињеним захтевима. :gobb: :pob:

Линија 10: Због великих интервала слеђења на овој линији, путници између Трошарине и Поштанске штедионице највише користе 33 и 48. Уједно су и 33 и 48 управо најпопуњеније између Трошарине и Поштанске штедионице. На линијама 33 и 48 су искључиво кратки (соло) аутобуси, где су уз минималне поремећаје реда вожње гужве несносне. Захтева се да трамвај 10 у вршним сатима иде на сваких не више од 7-8 минута.

Трамвајске линије 11 и 13: Доста житеља Блокова (44,45,70,71,72 итд) и Бановог брда траже да им се врате 11 и 13 старом трасом, за Калемегдан.

Линија 14: Мишљења о тој линији су подељена. Део грађана би више желео мање поузадин линија са већом учесталошћу полазака, а део да остане ова директна линија упркос малој учесталости полазака.

Општи захтев за све трамвајске линије: Сигнални приоритет за укрштање са свим улицама нижег ранга.

Линије 19,21,22,29: Неке од тролејбуских линија из Краља Милана преусмерити у улицу Деспота Стефана, и направити тролејбуски терминус код Панчевачког моста. Даље, проширивати тролејбуску мрежу у правцу Карабурме, Вишњице и Миријева. (могуће преуредити део Депо-а Карабурма за смештај и одржавање тролејбуса).

Линија 20: Насеље уз Улицу Матице српске се стално гради, и линије 20 са садашњом учесталошћу полазака ће бити недовољна.

Линија 23: Предугачка линија, стварају се велики поремећаји на истој. Најоптерећенији део линије је од Бановог брда до Панчевачког моста. Поделити на две линије, Видиковац-Панчевачки мост и Карабурма-Баново брдо.

Линије 25 и 25п: Укинути линију линију 25п, а на линији 25 повећати учесталост полазака. Ради боље покривености јавним превозом дела Карабурме, Миријева и Кумодража где сада саобраћа 25п, увести потпуно нову аутобуску линију Кумодраж – Роспи Ћуприја, која ће спајати насеља на перифериј: Кумодраж, Насеље Војвода Степа, Трошарина, Браће Јерковић, Коњарник, Звездара, Миријево, Вишњица. (Потреба да линија пролази поред Трошарине је зато што је линија 50 једина и веома оптерећена линија између Трошарине и Браће Јерковића.)

Линија 34: Тролејбус од центра града кроз Кнеза Милоша до Прокопа. (постоји и сугестија да та линија касније продужава за ортопедију, а да аутобус 42 иде бржом и крађом трасом кроз Незнаног јунака. Линија би била тада била центар града – Прокоп – Ортопедија ВМА).

Линија 42: Превише времена се губи улажењем у улице код Ортопедске клинике. Дешава се да путници чекају и по сат времена, због поремећаја дуж линије. За неколико насеља је једина линија градског превоза у близини.

Линија 44: Различити предлози по питању повезивања Сењака. Сугерише се да се Сењак споји са Прокопом.

Линија 49: Продужити до Миљаковца 1 кроз Српских ударних бригада (поред Дома здравља Раковица.

Линија 50: Линија 50 је изузетно важна и изузетно оптерећена линија, и потребно је растеретити је. На делу трасе западно од Трошарине је растерећују линије 37,47 и 59, али источно од Трошарине нема линија које би је растеретиле, и биле алтернатива у случају проблема на линији 50. Предлаже се увођење експресне линије 50Е, која би стајала само на неколико станица са највећом изменом путника. Највећи део путника на линији 50 су путници који преседају, тако да су ту кључне преседачке станице. Такође, новом предложеном линијом која би се увела уместо 25п би се линија 50 растеретила источно од Трошарине.

Линија 53: Уместо поред Аде, преусмерити преко Цареве ћуприје као брзу линију за Видиковац.

Линија 57: Житељи насеља Голф и Жаркова траже да се 37 од Скојевског насеља иде улицом Ратка Митровића у Насеље голф, одатле преко Цареве ћуприје на Сајам и даље истом трасом као ддо сада. Тада се линија 57 може и укинути.

Линија 67: Вратити да иде старом трасом.

Линија 69: Недостаје квалитетна фреквентна линија центра Новог Београда са Бувљаком. Додати више бусева, да иде чешће, или заменити ову линију неком другом фреквентном на овом правцу. Постоји и сугестија да линија 69 постане кружна линија, Омладинских Бригада - Михајла Пупина - Пролетерске солидарности - Железничка станица Нови Београд – ОТЦ - Депо Нови Београд – Омладинских бригада.

Линија 71 и 72: Житељи Старе Бежаније и блокова уз Војвођанску улицу су, најпре променом трасе 71, затим променом трасе 72 изгубили директну везу са средиштем Новог Београда. Захтавају да се макар једна од те две линије врати, као директна веза тог дела Новог Београда са његовим средиштем.

Линија 73: Проблем са поузданошћу и учесталошћу полазака. Поделити у две линије, једна од Блока 45 до терминуса Земун горњи град, а друга од Железничке станице Батајница до Земун горњи град. Сугерише се да се нова линија 701, која би из Батајнице била замена за 73, преусмери, продужи од Земун горњи град до Железничке станице Земун, како би се омогућила добра преседачка веза на већи број градских аутобуских линија ГСП и на једину линију градске железнице, са које су доносиоци одлука у Београду скинули анатему.

Линија 80: Блокови-Галеника. Захтева се линија, која би од Блокова 44,45,61,62,71,72 ишла према Квантаташу, мегамаркетима Темпо, Родић, Дис, и даље за Земун Горњи град. Са таквом линијом, 612 би се могао укинути.

Линија 88: За растерећење линије 88 и боље преусмеравање путника, увести линију 88Е. Интервал полазака не би смео да буде већи од 15 минута ни викендом, а линија би од Пожешке ишла према Општини Нови Београд директно преко Моста на Ади, поред ОТЦ и Ж.Ст. Нови Београд.

Линија 89: Непоуздана, житељи Жаркова траже још једну линију, која би се из Аце Јоксимовића пребацила у Спасовданску и Ратка Митровића (као 89). Предлог за улицу Ратка митровића у оквиру предлога за линију 37. Доста грађана сугерише да линија 89 треба да иде преко Моста на Ади.

Линија 94: Премештањем линије 94 са Газеле на Мост на Ади, изгубљена је важна преседачка веза из Миљаковца и са Дедиња за северни Нови Београд и цео Земун. Сугерише се да између Пролетерске солидарности и омладинских бригада линија 94 не иде Милутина Миланковића, већ Булеваром Арсенија Чарнојевића, како би се остварила погодна преседања на линије 18,74,88 и 601.

Линија 95: Врло дугачка и врло оптерећена линија. Поремећаји на једном делу линије се преносе на целу линију. Поделити на 2 преклопљене линије, Ушће-Борча 3 и Панчевачки мост-Блок 45.

Линија 96: Линије 95 и 96 велики део корисника из свих насеља са леве обале Дунава користи само да би преседао на неку од линија у Булевару деспота Стефана, јер градске линије у Булевару деспота Стефана повезују са више различитих делова града него линије на Омладинском стадиону. За растерећење линија 95 и 96 преко моста, довољно је линију 101 преусмерити да окреће на терминусу Панчевачки мост. Друго решење је направити стајалиште на мосту, на месту где се Булевар деспота Стефана укршта са вијадуктима према Панчевачком мосту.

Приградски превоз:

Дефинисање политике развоја, и максималног коришћења приградских железница, као економски, еколошки, енергетски, соционално, регионално и функционално одрживог вида градског транспорта. Интеграција у јединствен тарифни систем свих возова за Батајницу, Овчу, Умчаре, Младеновац, Лазаревац и Железник. Основни стандарди су:
1) Свака приградска линија мора садржати макар једну од станица Вуков споменик, Нови Београд или Београд главна.
2) Интервали између полазака за Умчаре, Младеновац и Лазаревац не смеју бити већи од 120 минута.
3) Интервали између полазака за Панчево, Инћију, Рипањ и Железник не смеју бити већи од 60 минута.
4) Јединствен тарифни систем за све путничке возове у оквиру Београдског округа.
5) Политиком развоја предвидети куповину нових возова, повећање капацитета и квалитета приградских пруга, а максималне интервале на линијама преполовити.

Линије на обилазници 421, 521 и 621: Повезати правцем Старог кружног пута све прилазе граду јужно од Дунава. Интервал слеђења на линијама не већи од пола сата радним даном.
Линија 421 Винча-Раковица. Повезује приградске линије на Смедеревском и Авалском путу, Кнежевачки крак трамвајске мреже, градске аутобуске линије у Раковици и Јужну железничку станицу. Додирује или пролази кроз насеља Винча, Лештане, Бубањ поток, Бели поток, Ресник, Кнежевац, Раковица.
Линија 521 Раковица-Сурчин. Уместо линија 54 и 521 које иду ретко, увести једну линију која ће између Петловог брда и Железника ићи често. Због досадашњих корисника линије 521, стајалишта линија 531,532,533, 534 и Ластних аутобуса се приближавају Старом кружном путу, и уређују асфалтиране пешачке стазе између преседачких стајалишта. Повезује градске аутобуске линије у Раковици, Јужну железничку станицу, приградске аутобусе који саобраћају Ибарском магистралом, аутобуске линије за приградска насеља општина Чукарица и Обреновац, са приградским линијима јужног Срема. Додирује или пролази кроз насеља Раковица, Кнежевац, Петлово брдо, Железник, Остружница, Сурчин. (док се не заврши прикључак на обилазници из Сурчина, могуће је да саобраћа до Добановаца).
Линија 621 Сурчин-Батајница: Повезује скоро све приградске линије према Сремским приградским насељима. Могуће је потпуно укинути линију 603, а да линија 621 у оба правца улази у Угриновце.

Остале приградске аутобуске линије:

Линија 309: Врло велико насеље Калуђерица има само једну линију градског превоза, и једино је од приградских насеља са преко 30.000 становника које нема директну аутобуску линију према центру Београда. Велике су жалбе на проблеме функционисања трамвајског саобраћаја између Вуковог споменика и терминуса Смедеревски пут, због којих се дешава да и до пола сата нема трамваја. Житељи Калуђерице траже да се линија 309 продужи до Вуковог споменика. Група "Имамо план", сугерише да се успостави брза аутобуска линија из Калуђерице, која би повезивала Калуђерицу и терминал приградских аутобуса код "Ушћа" вожњом аутопутем.

Линија 504: Док је линија 47 веома коришћена од стране житеља Ресника, линија 504, иако покрива већи део насеља него 47, у најбољем случају је осредње попуњена. Врло важан фактор је мала учесталост полазака, и то што не пружа директну везу малтене ни са једном локацијом важном за саме Ресничане. Ресничанима, али и житељима Миљаковца је потребна алтернативна линија, али би она морала да буде фреквентнија. Ако би се 504 сматрао линијом која преусмерава Ресничане и Миљаковчане на трамвај број 3, или градске железнице уколико се скине анатема доносиоца одлука у Београду са истих, интервал полазака на истој не сме бити већи од 15 минута. Ако се директно жели да се расподеле путници са других линија, онда би 504 требало да из Ресника иде на Баново брдо, и то да директно изађе на Трговачку из Пилота Михајла Петровића.


Линије 602 и 604: Ускладити поласке тако да иду неизменично.

Линије 603 и 605: Ускладити поласке, тако да иду неизменично. Продужити у правцу града до терминуса фреквентних линија линије 74 и 75.

Линија 607: Житељи насеља Радиофар немају градски превоз. Насеље има 1500 становника, и захтевају да добију своју линију.

Линија 612: Има јако мало корисника, зато што има велику конкуренцију фреквентних линија. Интервал од 45 минута је потпуно неприхватљив већини оних који имају бар једну фреквентну линију. Постоји велика потреба за интеграцијом целог Земуна са овом једином линијом градских железница, са које су доносиоци одлука у Београду одлучили да скину анатему 2010. године, и за то је потребно да интервал полазака аутобуса из Железничке станице Земун за Горњи град и Галенику не буде већи од 15 минута. Предложено је потпуно укидање линије 612 и увођење линије 80 Галеника-Земун нови град- Бежанија-савски блокови.

Линија 700: Продужити је како би боље покривала Батајницу, повећати учесталост полазака.

Ноћни превоз:

- Уместо 2 ноћне линије кроз Војводе Степе, једна кроз Кумодрашку, друга кроз Војводе Степе.
- У 1 сат после поноћи имати ноћне поласке из Београда за приградске центре: Лазаревац, Барајево, Сопот, Младеновац, Обреновац и Стару Пазову.
- Увести полукружну ноћну аутобуску линију, чија би се траса делимично преклапала са дневном линијом 50, а која би повезивала депо-е Карабурма, Космај, Нови Београд и Земун.

Убрзане и експресне линије аутобуса:

Направити приградски "Хаб" аутобуски терминал на Ушћу за брзе приградске аутобуске за највећа приградска насеља: Батајница, Земун Поље, Сурчин, Борча, Сремчица, Петлово брдо и Калуђерица. Аутобуске линије за та насеља више не би заузимале просторе централних градских тргова, и дошло би до смањења загађења на истима. (разрадити предлог).

Градске линије, за које постоји захтев за разматрање увођења експресне линије, су: 23, 26, 27 (стварно експрес), 47, 50, 56, 88, 96

Приградске линије, које би требало убрзати су:

Линије 302 и 303 од Терминуса Смедеревски пут до Болеча (на том делу оставити само по једну међустаницу у сваком успутном насељу) (За повезивања центра општине Гроцка са насељима у истој увести линију 301 Калуђерица-Гроцка) (предлог самих житеља Гроцке)

Линије 405, 407, 408 од Бањице до Кружног пута (размотрити и да се нека од линија са Авалског пута усмери у Раковицу).

Линије 602, 603, 604 и 605 од центра Сурчина до Бежанијске косе. Оставити по неко стајање између.
 
Protiv sam da se uvodi jedinstveni tarifni sistem za vozove i da se putnički vozovi i Beo voz u to integrišu, jer će time cene da porastu. Železnice Srbije imaju najnižu cenu javnog prevoza. Gde se DJP umeša, tu cene rastu. Npr. karta u putničkom vozu od Beograda do Zemuna košta 64 dinara, a u autobusima gradskog prevoza i Bg vozu je 72 dinara. Karta u Beovozu od Pančevačkog mosta do Pančeva (drugi grad i okrug) je 60 dinara, a karta od Pančevačkog mosta do Vukovog spomenika (ista ulica) u Bg vozu je 72 dinara. Nikako ne uvlačiti železnicu u ove lopovske gradske vode.

Što se prigradskih linija tiče po selima Zemuna i Surčina, ne mogu da verujem da niko nije spomenuo uvođenje više linija koje bi povezivale ova naselja sa Obrenovcem, preko novog mosta. Taj most je potpuno neiskorišćen, jer preko njega ide jedna jedina linija 904, koja je jako kratka. Ona ide do okretnice 601 u Surčinu. Trebalo bi ili produžiti 904, ili uvesti još najmanje dve linije. Taj most pruža ogromne mogućnosti za razvoj svih tih naselja i širenje grada.
 
ево пар предлога:

901: Умка-Барич-Обреновац-Бољевци-Јаково-Сурчин-Ледине
902: Тесла Б-Обреновац-Бољевци-Јаково-Сурчин
903: Степојевац-Мислођин-Обреновац-Бољевци-Јаково-Сурчин-Добановци
904: Обреновац-Бољевци-Јаково-Сурчин-Аеродром-Бежанија (11. април)-Тошин бунар-Вртларска-Кеј ослобођења
905: Тесла Б-Обреновац-Барич-Умка-Остружница-Ада-Сајам-Главна ЖС
 
Добро је, посебно 904. Ал` кад направимо воз за Обреновац - укида се :)
 
Karlo del Ponte":1nye6vij je napisao(la):
Линије 302 и 303 од Терминуса Смедеревски пут до Болеча (на том делу оставити само по једну међустаницу у сваком успутном насељу) (За повезивања центра општине Гроцка са насељима у истој увести линију 301 Калуђерица-Гроцка) (предлог самих житеља Гроцке)
И евентуално додати Е у име да би људи знали да су делимично експрес линије :) Иначе све ок.
 
Карло, још нешто.
Аутопут као најбржа друмска саобраћајница у Београду недовољно се користи за јавни превоз, посебно ка великим насељима која му гравитирају. На пример, када ја са Бежанијске косе возим ка центру, идем аутопутем до Арене, а онда у З. Ђинђића, Милентија Поповића, па на мост. Много је брже него преко Фонтане и Општине!

Стога:

75Е (мења 75): Б. коса - Аутопут (стаје једино на петљи код Студењака) - Арена - Хајат - З. венац (уштеда у времену путовања бар 10 минута)

74: као садашња 75, затим: Теразијски тунел - Булевар краља Александра и даље редовно (значајно смањење времена путовања, уз мању подложност застојима од садашње линије)

72
остаје као и сада.

Коришћење аутопута до Арене увести и за експресне линије ка другим насељима у сремском делу града.
 
Линија бр 53:
Петлово Брдо, Видиковац, Кошутњак, Пожешка, Шумарски факултет, Мост на ади, Бувљак, Сава центар, Бранков мост, Зелени Бенац.
 
Mislim da bi kao neko instant rešenje bilo da sadašnju 904 izmene da ide do Aerodroma, umesto što okreće na okretnici sa 601.
 
EUKALIPTUS":361q5xq3 je napisao(la):
Protiv sam da se uvodi jedinstveni tarifni sistem za vozove i da se putnički vozovi i Beo voz u to integrišu, jer će time cene da porastu. Železnice Srbije imaju najnižu cenu javnog prevoza. Gde se DJP umeša, tu cene rastu. Npr. karta u putničkom vozu od Beograda do Zemuna košta 64 dinara, a u autobusima gradskog prevoza i Bg vozu je 72 dinara. Karta u Beovozu od Pančevačkog mosta do Pančeva (drugi grad i okrug) je 60 dinara, a karta od Pančevačkog mosta do Vukovog spomenika (ista ulica) u Bg vozu je 72 dinara. Nikako ne uvlačiti železnicu u ove lopovske gradske vode.
Највећи број корисника јавног превоза у Београду користи маркице, затим следе они који се шверцују, а најмање је оних који плаћају појединачне карте. Број корисника услуга, које нису БГ:Воз за кретања унутар Београдског округа је занемарљив. Разлози су прости:
1) непотпуна и техничка и финасијска конструкција за одржавање линија,
2) могућности шверцовања у ГСП, а последњих пар година и у Ласти
3) чак и они који купе маркице, маркице им не важе у возовима
4) поукидани директни возови, од како је уведен БГ:Воз
5) лош избор полазака
6) медијско политичка подршка Ласти и ГСП, а ниподаштавање железница
7) неразвијена култура коришћења тих возова што постоје
Изузев БГ:Воз-а путничке линије се оржавају животарењем, и највише под притиском синдиката. Насеља Бешка, Лајковац, Кусадак и Лапово су насеља са јако пуно радника железница, и они највише недају да се поукида оно мало путничких возова. Под јединственим тарифним системом подразумевам да маркица за превоз у првој зони важи и за све возове у истој, а у Лазаревцу, Барајеву итд. да садашња ИТС маркица важи и у возу. Појединачне карте возом су двоструко јефтније, и сматрам да ван градске зоне (ГСП) свако има право да уведе свој систем појединачних карата. Такође, да се пружи шанса конкурентним превозницима у приграду да издају чисту Ластину или чисту железничку маркицу, уколико сматрају да могу повољније да возе путнике без ИТС.
 
Karlo del Ponte":1o2mcivt je napisao(la):
могућности шверцовања у ГСП, а последњих пар година и у Ласти
У понедељак се у један Ластин аутобус прошверцовало око 30 Заклопчана :D
 
Karlo del Ponte":2z38c9j5 je napisao(la):
Линија 50: Линија 50 је изузетно важна и изузетно оптерећена линија, и потребно је растеретити је. На делу трасе западно од Трошарине је растерећују линије 37,47 и 59, али источно од Трошарине нема линија које би је растеретиле, и биле алтернатива у случају проблема на линији 50. Предлаже се увођење експресне линије 50Е, која би стајала само на неколико станица са највећом изменом путника. Највећи део путника на линији 50 су путници који преседају, тако да су ту кључне преседачке станице. Такође, новом предложеном линијом која би се увела уместо 25п би се линија 50 растеретила источно од Трошарине.

Линија 309: Врло велико насеље Калуђерица има само једну линију градског превоза, и једино је од приградских насеља са преко 30.000 становника које нема директну аутобуску линију према центру Београда. Велике су жалбе на проблеме функционисања трамвајског саобраћаја између Вуковог споменика и терминуса Смедеревски пут, због којих се дешава да и до пола сата нема трамваја. Житељи Калуђерице траже да се линија 309 продужи до Вуковог споменика. Група "Имамо план", сугерише да се успостави брза аутобуска линија из Калуђерице, која би повезивала Калуђерицу и терминал приградских аутобуса код "Ушћа" вожњом аутопутем.

Samo se manje-vise slazem za ove dve linije.
Uvodjenje 50E, odnosno ekspres linije, bi vrlo malo doprinelo obicnoj liniji 50. Sadasnja linija ima problema zbog predugacke trase, i ako se u bilo kom njenom delu dogodi neka guzva, ceo red voznje se poremeti. Ako bi se uvela ekspres linija, vrlo su velike sanse da se i njen red voznje poremeti uprkos tome sto je ekspres linija.

Naselje Kaludjerica nema preterano veliki problem sa intervalom, odnosno ucestaloscu svog prevoza, koji po meni funkcionise sasvim dobro. Jedini, pomenuti problem je slaba povezanost sa gradom. Linija koja bi isla autoputem bi imala problem da se prvenstveno ukljuci na taj autoput, jer jedino prikljucenje je kod Bubanj potoka ili "Lasta", sto je dosta udaljeno od samog naselja, dok autoput prolazi pored naselja. S toga bi autobus morao da kruzi. Ja bih najpre napravio novi terminus u Kaludjerici, gde bi se okretala linija koja ide do Vukovog spomenika ili mozda dalje, pod uslovom da je zglobni autobus. Po mom misljenju treba da bude negde na Smederevskom putu, da ide istim, zatim Bulevarom kralja Aleksandra, pa do Vukovog spomenika ili mozda dalje. Time bi se rasteretila i linija 309 i mnoge linije koje se okrecu na terminusu Ustanicka, jer se guzve stvaraju upravo zbog Kaludjericana i ljudi koji zive u blizini Smederevskog puta.
 
marrecar":1iwlunp9 je napisao(la):
Karlo del Ponte":1iwlunp9 je napisao(la):
Линија 50: Линија 50 је изузетно важна и изузетно оптерећена линија, и потребно је растеретити је. На делу трасе западно од Трошарине је растерећују линије 37,47 и 59, али источно од Трошарине нема линија које би је растеретиле, и биле алтернатива у случају проблема на линији 50. Предлаже се увођење експресне линије 50Е, која би стајала само на неколико станица са највећом изменом путника. Највећи део путника на линији 50 су путници који преседају, тако да су ту кључне преседачке станице. Такође, новом предложеном линијом која би се увела уместо 25п би се линија 50 растеретила источно од Трошарине.
Uvodjenje 50E, odnosno ekspres linije, bi vrlo malo doprinelo obicnoj liniji 50. Sadasnja linija ima problema zbog predugacke trase, i ako se u bilo kom njenom delu dogodi neka guzva, ceo red voznje se poremeti. Ako bi se uvela ekspres linija, vrlo su velike sanse da se i njen red voznje poremeti uprkos tome sto je ekspres linija.
Линија 50Е бисигурно имала смисла. Од Устаничке, прва следећа станица би била Шумице, затим Браће Јерковић па Трошарина, Паунова... Смањење броја станица, тј. заустављања, смањује се време полуобрта, мање станице, мање људи у бусу, значи и мања задржавања на самим станицама. Ово би вероватно ипак допринело не само растерећењеу 50 него и спречавању њеног испадања из реда вожње.

marrecar":1iwlunp9 je napisao(la):
Karlo del Ponte":1iwlunp9 je napisao(la):
Линија 309: Врло велико насеље Калуђерица има само једну линију градског превоза, и једино је од приградских насеља са преко 30.000 становника које нема директну аутобуску линију према центру Београда. Велике су жалбе на проблеме функционисања трамвајског саобраћаја између Вуковог споменика и терминуса Смедеревски пут, због којих се дешава да и до пола сата нема трамваја. Житељи Калуђерице траже да се линија 309 продужи до Вуковог споменика. Група "Имамо план", сугерише да се успостави брза аутобуска линија из Калуђерице, која би повезивала Калуђерицу и терминал приградских аутобуса код "Ушћа" вожњом аутопутем.
Naselje Kaludjerica nema preterano veliki problem sa intervalom, odnosno ucestaloscu svog prevoza, koji po meni funkcionise sasvim dobro. Jedini, pomenuti problem je slaba povezanost sa gradom. Linija koja bi isla autoputem bi imala problem da se prvenstveno ukljuci na taj autoput, jer jedino prikljucenje je kod Bubanj potoka ili "Lasta", sto je dosta udaljeno od samog naselja, dok autoput prolazi pored naselja. S toga bi autobus morao da kruzi. Ja bih najpre napravio novi terminus u Kaludjerici, gde bi se okretala linija koja ide do Vukovog spomenika ili mozda dalje, pod uslovom da je zglobni autobus. Po mom misljenju treba da bude negde na Smederevskom putu, da ide istim, zatim Bulevarom kralja Aleksandra, pa do Vukovog spomenika ili mozda dalje. Time bi se rasteretila i linija 309 i mnoge linije koje se okrecu na terminusu Ustanicka, jer se guzve stvaraju upravo zbog Kaludjericana i ljudi koji zive u blizini Smederevskog puta.
Не слажем се да је линија 309, тј, Калуђеричани лоше повезани са градом. Терминус на Цветковој пијаци је доста добра локација. Одатле трамваји нису проблем јер имају независну реконструисану трасу, такође је ту преседање за Главну ж. станицу, Мостар, Сајам, и цео југ Београда (46, 55), са пар минута пешачења ту је конекција на троле.... Практично је 309 повезана са свим деловима града сем Земуна (ако не рачунамо 17).

Линија до Вуковог споменика би стварала загушење на само Вуковом споменику. Уосталом, зато је и склоњена одатле, као и сви остали 300 бусеви (некад су сви окретали ту)

Линија СМедеревсим путем коју помињеш је постојала под нумерацијом 302Л и укинута је због малог броја путника. Сматрам да је то била генијална линија која је уведена ад хок без регулисања осталих. Рецимо, она би итекако имала смисла да су за линије 302, 303 и 304 укинута сва стајалишта од Винча млин до града.

Дакле, увести поново ту линију, са зглобним бусевима на релацији Болеч раскршће-Цветкова пијаца под бројем 300. Интервал на 5 минута. На Цветковој пијаци је планиран терминус за троле и 65 те ће бити елеминисано и то пешачење. Још да се терминус 17, 19, 31 помери и повеже са потезом 300 биће стварно сјајно.
Линија 309 до Вука је могућа и пожељна само ако се уклоне остале линије којима је Вук терминус. Присетимо се колика је тамо гужва била када се на Вук убаци високофреквентна линија (6а)
 
^^ Ne znam, meni 50ica ostavlja takav utisak da je ne moze spasiti jedna linija koja ce se kretati istom trasom. Veliki problem je to sto ljudi koji prave guzvu izlaze na prvoj sledecoj stanici, zatim se autobus opet napuni kod Sumica, pa u Brace Jerkovic i na Trosarini... Za dalje ne znam, ali sigurno ima jos dosta stanica gde se autobus napuni i isprazni. S druge strane, zglobni autobs jedino resava problem. Sad mnogi misle da bi imali problema, ali okretnica na Ustanickoj je mnogo laksa za okretanje nego kod solo autobusa, a ono ostro skretanje kod Jerkovica ne stvara problem. Danas sam video kako se zglobni spusta niz to skretanje i nije imao problema, kao ni kod raskrsnice sa Vojvode Stepe.
Za 309 ne znam, ne koristim je toliko cesto, tako da ne zna koliko je slabo povezana sa gradom, ali se ipak slazem da je Cvetkova pijaca sasvim dobra lokacija.
 
309-ци ништа не фали. Не би било лоше да се уведе нека линија од Шумица до Устаничке или да се 308 доведе до такта од 5 или више минута. Не знам колики је сад интервал само знам да није довољан.
 
Zašto ne zahtevati otvaranje statističkih podataka o kretanju broja putnika, njihovo stavljanje u javnu bazu podataka, pa da onda ljudi sami mogu da operišu i da prave svoje predloge?

Podatke skupljaju javnim prevozom, kako može tako nešto onda biti privatizovano? Ako jeste privatizovano, onda kako se to nama vraća/plaća?

Ja ovo ozbiljno kažem. Bez statistike putovanja i broja putnika na svakoj trasi, apsolutno je nemoguće efektivno isplanirati gradski prevoz, i ovo je sve jalov posao.
 
Pohvala za del Ponte.Napokon da iz gomile predloga napravimo jedinstveni zahtev.Po mom misljenju odlicna rekapitulacija o svim linija koje smo spominjali na forumu.Ne ulazim u politiku,ali smatram da o prihvatanju nema nista.DJP gotovo da i ne cita predloge korisnika prevoza,eventualno kaze po zahtevu MZ ili opstine usvajamo predlog.Svi ovde prisutni koristimo javni prevoz i nepristrasno zelimo da u svim delovima grada bude vide koristi od njega.
Primetio sam komentar da se 17,31 produze do Ustanicke,pomenuta okretnica jedva omogucava da se okrene solo,a kamoli neki zglob.Zasto su na potezu 300 samo solo autobusi...Sledece,ako se Cvetkova pijaca pretvara u okretnicu za 65 i trole,da nije zaboravljena linija 77 ciji bus napravi tragediju na okretnici.Uostalom,zasto vise praviti cirkus od 65ice kada je dosta izgubila promenom trase.Naravno,verujem da bi bolje bilo neka nova linija,ali opet okretnica Blok 37 vise ne postoji,a bila je improvizovana do izgradnje novih poslovnih zgrada duz ulice.
 
jovanovm":fph4c5qi je napisao(la):
Zašto ne zahtevati otvaranje statističkih podataka o kretanju broja putnika, njihovo stavljanje u javnu bazu podataka, pa da onda ljudi sami mogu da operišu i da prave svoje predloge?

Podatke skupljaju javnim prevozom, kako može tako nešto onda biti privatizovano? Ako jeste privatizovano, onda kako se to nama vraća/plaća?

Ja ovo ozbiljno kažem. Bez statistike putovanja i broja putnika na svakoj trasi, apsolutno je nemoguće efektivno isplanirati gradski prevoz, i ovo je sve jalov posao.

Ти подаци би требало д абуду јавно доступни. Наравно, не очекујем да их објаве, али би на захтев требало да уступе у складу са Законом о доступности информација од јавног значаја.
 
jovanovm":cnl55vnj je napisao(la):
Zašto ne zahtevati otvaranje statističkih podataka o kretanju broja putnika, njihovo stavljanje u javnu bazu podataka, pa da onda ljudi sami mogu da operišu i da prave svoje predloge?

Podatke skupljaju javnim prevozom, kako može tako nešto onda biti privatizovano? Ako jeste privatizovano, onda kako se to nama vraća/plaća?

Ja ovo ozbiljno kažem. Bez statistike putovanja i broja putnika na svakoj trasi, apsolutno je nemoguće efektivno isplanirati gradski prevoz, i ovo je sve jalov posao.
I kada bi dostavili ,baš će da nam kažu prave cifre,Pa sve se krije o broju putnika radilo se brojanje u avgustu i sl ,Zato što su ovi saobraćajci gurali koncept automobilskog grada,sa što grandiozniijim saobraćajnicama,petljama i sa zakržljalim palanačkim lrt-tramvajskim javnim transportom bez metroa,njima je važno da pričaju da će most na adi imati 12.000 automobila na čas,umesto putnika javnim prevozom,a sve to kada se uloži još 2.miljarde evra u ump.
 
Joca28":tihem5g4 je napisao(la):
Pohvala za del Ponte.Napokon da iz gomile predloga napravimo jedinstveni zahtev.Po mom misljenju odlicna rekapitulacija o svim linija koje smo spominjali na forumu.Ne ulazim u politiku,ali smatram da o prihvatanju nema nista.DJP gotovo da i ne cita predloge korisnika prevoza,eventualno kaze po zahtevu MZ ili opstine usvajamo predlog.Svi ovde prisutni koristimo javni prevoz i nepristrasno zelimo da u svim delovima grada bude vide koristi od njega.
Primetio sam komentar da se 17,31 produze do Ustanicke,pomenuta okretnica jedva omogucava da se okrene solo,a kamoli neki zglob.Zasto su na potezu 300 samo solo autobusi...Sledece,ako se Cvetkova pijaca pretvara u okretnicu za 65 i trole,da nije zaboravljena linija 77 ciji bus napravi tragediju na okretnici.Uostalom,zasto vise praviti cirkus od 65ice kada je dosta izgubila promenom trase.Naravno,verujem da bi bolje bilo neka nova linija,ali opet okretnica Blok 37 vise ne postoji,a bila je improvizovana do izgradnje novih poslovnih zgrada duz ulice.

Slazem se, DJP nista nece uraditi ako im vlast to ne kaze. A 17 i 31 ne treba i ne mogu da se produze jer Ustanicka nema mesta, a ne zato sto ne mogu da se okrenu... A ustvari oni se mnogo.lakse okrecu od solo autobusa, ali zbog malo prostora ih nema tu, kao ni na potezu 300 jer Kosmaj nije prilagodjen zglobnim autobusima.
 
Проблем је више него лако решити. Треба направити преклапање траса потеза 300 са 17, 19, 31.

Зидар је давно предложио да се терминус Устаничка премести на Шумице, иза Ластиног терминуса у сервисну саобраћајницу. Сем те локације (у државном власништву), на истој локацији само прекопута такође постоји државно земљиште огромне површине.

Има више него довољно места за цео потез 300. Потом продужити 17 и 31 на садашњу окретницу потеза 300. 19 може остати на Коњарнику да не мора да се продужава контактна мрежа.

И сви срећни!

x4rm0l.jpg
 
50 razloga zašto je 50-ica dobra linija GSP-a

Otkad sleti na aerodrom u Surčinu ili se dokotrlja drumom do štajge pa dok se vrati nazad u svoju Nemačku, Holandiju ili Burkinu Faso, svetski putnik namernik obiđe jedno 120 kafana i splavova, vidi Kalemegdan, skupštinu, Hram i taman kad priupita a šta se koj moj nalazi nizvodno Vračarskog platoa, ljubazni vodič mu odmahne rukom u fazonu „Tebra, dovoljno si video, aj sad mrš nazad tamo okle si dovukao dupe i 300 evra, pričaj kako su nam ukusni ćevapi i ribe predusretljive te da je gnusna laž da smo ksenofobi.“
I dok lakomi strejndžer, s mislima da Srbija i nije tako daleko od švedskog standarda kao što se priča, odlazi k domovini svojoj, brkati šofer nevoljno baca poluispušenu pljugu i nevoljno sa vrha Ustaničke zalaufava vozilo privatnog prevoznika na liniji 50 i sa 17 minuta odstupanja od reda vožnje kreće u bitku kroz industrijske zone, strmine, uspone, periferna naselja, svinje, ovce, koze i grafite „Rakovičani svih zemalja, ujedinite se“ i „Cigani, je*******aćemo vas komplet u picu i u bulju“ do konačne pobede na samom ulazu na Banovo brdo.“
Možda živiš na Novom Zelandu, u Subotici ili na Dedinju pa o antologijskoj liniji gradskog prevoza ne znaš ništa, ali ovo je svakako prilika da u narednih 50 tačaka iskusiš zašto je putovanje 50-icom najlepša i svakako najduža periferijska odiseja svih vremena.

1. Da je loša ne bi se toliko ljudi vozilo u njoj.
2. Zato što ne može da joj se otkači trola.
3. Zato što je pitanje dana kada će uvesti puš pauzu na Trošarini.
4. Dok se voziš, saznaš sve masonske zavere protiv Beograda.
5. Zato što ona neće doći kada zapališ cigaretu na stanici.
6. Zato što je nikada nije zahvatila gužva na Gazeli ili na Brankovom.
7. Zato što se guraš i kada izlaziš.
8. Zato što umaraš samo jednu nogu, onu na kojoj stojiš.
9. Zato što u njoj ne možeš da sretneš Đilasa čak ni u predizbornoj kampanji.
10. Zato što možeš da saznaš sa kim se tajno viđaju gospođe od Kaluđerice do Sremčice.
11. Zato što možeš da saznaš kako je to biti u prevozu kada mu pukne guma.
12. Zato što ide brže od BG metroa.
13. Zato što si privilegovan u odnosu na ostale i znaš gde je naselje Stepa Stepanović.
14. Zato što možeš da saznaš više o Zvezdama Granda od Saleta Popovića, a da ni ne uključiš ”Pink”.
15. Zato što ne može da ispadne iz šina.
16. Zato što ne može da te odvede u Borču. Uglavnom.
17. Ne možeš pasti u zadnjem delu zglobnog autobusa ako se voziš 50-icom.
18. Zato što možeš da saznaš koji ručak je u trendu.
19. Imaš vremena da smisliš zašto kasniš kući.
20. Zato što kontrola nema mesta da uđe, a i neće.
21. Ako si vozač, shvatiš da ti i nije toliko loše u životu.
22. Zato što je to odlična priprema za ”Survivor”.
23. Zato što možeš da spremiš ceo ispit iz SPT-a dok dođeš do Trošarine.
24. Zato što možeš da odgledaš sva tri dela ”Kuma” dok dođeš do svoje stanice.
25. Zato što u njoj ne dele letke za ”Britaniku”. Još.
26. Možeš da se razboliš, pa da ne ideš u školu.
27. Veoma je dobra ukoliko si džeparoš.
28. Zato što ti šef neće zameriti kada zakasniš na posao.
29. Zato što baka koja te gura uvek može da propadne kroz rupu.
30. Zato što od malih Roma možeš da naučiš napamet pesme Ljube Aličića.
31. Zato što možeš da ugovoriš tri dejta dok ne izađeš.
32. Zato što nema prodavaca čestitki iz organizacije ”Maštalište” ni kupona za pozorišta. Još uvek.
33. Zato što ne moraš da čekaš da izađeš da bi znao da li pada kiša.
34. Zato što su vozači 50-ice veoma obazrivi i paze da ne pregaze nijedan kamen.
35. Zato što možeš da dotakneš najbolje dupe u gradu, a da devojka nema pojma da si to ti uradio.
36. Uvek možeš da saznaš šta je bilo u epizodi omiljene turske serije koju si propustio.
37. Idealna je za dijete jer zaboraviš da si gladan dok dođeš kući.
38. Zato što možeš da se grudvaš sa ostalim putnicima ukoliko je napolju snežno.
39. Zato što joj ne rade kočnice, pa imaš utisak da ne staje.
40. Zato što niko ne sumnja da ti smrdiš na alkohol.
41. Nikada ti ne ode prazna 50-ica pred nosem.
42. Zato što ide na pola sata, pa je se uželiš.
43. Zato što ne možeš da se validiraš, pa i da si toliko lud da hoćeš.
44. Ako ti je hladno, ona uvek može da se zapali.
45. Zato što vožnjom u ovom autobusu dobijaš besplatnu simulaciju zemljotresa.
46. Sve mitske stvari koje niko nije video su lepe.
47. Zato što nikada nije imala sudar sa trolejbusom.
48. Zato što nema potrebe da se držiš za šipku, samo se nasloniš na nekoga. A i nema čitavih šipki.
49. Zato što ne može biti gore.
50. Zato što ima čak 50 razloga zašto je dobra.


Uživao u blagodetima gradskog prevoza čitalac Filip Ugrenović. Ukoliko i ti ne voziš majbah, pošalji nam svoje dogodovštine na fan pejdž.

Преузето са:

http://www.tarzanija.com/50-razloga-zas ... map=%5B%5D
 
У скором разговору са СТФ, закључили смо да, ако правимо обједињене захтеве, требало би да обрадимо и подручје Ластиног монопола. :violina:

На том подручју постоји сијасет линија са бројевима, које имају само 1-2 поласка дневно, а које збуњују свакога ко треба да оде у неко мање насеље. Доста насеља уопште немају директан аутобус према Београду, него морају да преседају на линије из Сопота, Барајева, Лазаревца, Обреновца, Младеновца према Београду. Истина је и да је доста тих мањих насеља више оријентисано на те локалне центре него Београд због домова здравља, основних школа 5-8 разреда, средњих школа, администрације, пијаце и мноштво радњи у локалном центру итд.

Добар пример су насеља Гунцати и Баћевац. Оба насеља имају по око 2000 становника. Налазе се између Барајева и Мељака. У Другом светском рату, Баћевац и Гунцати су били претежно четничка села, а Мељак, Барајево и Вранић претежно партизанска, тако да политички кажњена насеља дан данас заостају, како са градским превозом тако и комунално.
Барајево има:
1) линију 560 Барајево-Баново брдо сваких 10-40 минута, радним даном, сваких 30-60 минута викендом. Ласта је у ИТС систему. Барајево-Баново брдо 40 минута, ефективно Барајево-центар Београда 60-90 минута.
2) од градских власти анатемисану запостављену брзу везу железницом са тренутно 7 пари полазака дневно. Веза је због лошег стања пруге тренутно само 20% бржа него аутобуска, а не дупло како би било да је градска власт системски не запоставља. Капацитет ремонтоване пруге дозвољава такт приградских возова сваких приближно сат времена.
Мељак има:
1) линију 581 Београд-Лазаревац сваких 15-30 минута радним даном, сваких 30-60 минута суботом и недељом. путовање од Мељак Рибарница до Београда 40 минута аутобусом који поштује прописе, ефективно због неодрживости моторно-друмског концепта великог града 45-70 минута, у вечерњим сатима уз некажњено кршење ЗОБС 30 минута.
2) линију 591 Баново брдо-Вранић (највећим делом се преклапа са 592 Баново брдо-Дражевац). Радним даном сваких 30-120 минута, суботом и недељом сваких 60-120 минута. Мељак Рибарница-Баново брдо око 30 минута.

Пут Барајево-Мељак је 7 километара, а центар Баћевца је тачно на пола пута. Главни пут у Гунцатима почиње од Барајевског пута на јужном крају Липовачке шуме, дуг је око 6 километара и завршава у центру Баћевца. Овим путевима иду локалне линије, углавном кружне и највише оријентисане на смене ђака. Имају два директна поласка радним даном Барајево-Баћевац-Гунцати-баново брдо и један полазак суботом. Мноштво житеља Баћевца и Гунцата пешачи и по пола сата до линија 560, 581, 591 јер су аутобуске везе ретке и никакве. Уз то, најјефтинија карта у Ласти је 96 динара, а захтева се преседање.

Предлог решења: Направити редовну линију Барајево-Баћевац ФК-Гунцате-Баново брдо.
- Дужина линије 30 километара (Барајево-Баново брдо 24км).
- Време вожње у једном правцу (полуобрта) 50 минута (Барајево-Баново брдо 40 минута).
- Целог радног дана свака 2 сата, по потреби у вршним сатима увести интервал сваких 50-60 минута.
- Суботом и недељом минимално 4 поласка: ујутру, око подне, поподне и увече.
- Укинути све садашње полазак-линије кроз Гунцате.
- Од осталих линија кроз Баћевац може остати Барајево-Вранић и његови продужеци (Тараиш, Рашић крај, Дражевац, Обреновац).
- Оба насеља су повезана и са Београдом и са Барајевом.

Уосталом, када су те регије већ жртва монопола Ласте, и када је Ласта политички јака ко црна земља, бар да им се пружи нека стандардизована услуга. Потреба за полазак-линијама ће и даље поатојати, али линије које немају такт сваких макар два сата би требало да имају другачију номенклатуру (обележавање). Мислим да би требале имати неке словне ознаке, и то са минимално 2 слова.
 
Vrh