Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Притом, све линије које стају код Моста на Ади имају са једне стране заједничка стајалишта са 85 и 89 (чак и 13 неке), а са друге са 11.
 
Kako naterati ljude da se popnu na tramvaj u Radničkoj? Pre svega, tako što će lift stalno biti ispravan i što će onaj prostor biti u dobrom stanju i dobro održavan.

A kratak produžetak tramvajske mreže do travnjaka između Energoprojekta i Arhiva Beograda kod Opštine NB, kroz Bul. umetnosti, prazni 85 i 88 od putnika. 89 gubi putnike kad se uspostavi normalna trasa 13-ce. Prosto ko pasulj.

Ali, prvo treba da se shvati da se danas radi na NB, da je to poslovni centar grada, pa da ta činjenica ostvari kakavgod efekat na naše smart planere i gradske očuhe, da su, dakle, linije preko Mosta na Adi od ogromnog značaja... avaj, dotad ima da prođe vek. Jer, upravo su planirali metro čije prve dve linije - obilaze poslovni centar grada.
 
Tako je, slažem se sa tobom... dok god misle da im je centar grada tamo gde je do sada bio, nećemo daleko odmaći...

Sent from my SLA-L02 using Tapatalk
 
Problem je u suštini to što imamo više problema koji se međusobno prepliću, pa se desi to da smo istovremeno i u pravu i u krivu. A kako se to može rešiti? Svakako ne nečinjenjem ničega i govorenjem kako je trenutna situacija super. I to ne samo vezano za 51, nego generalno. Isto tako, ne dobija se ništa ni kada neko da predlog, a neko drugi samo kaže kako je to glupost i smatra da je time rešio stvar. Ako se već hoće nešto postići, onda je mnogo svrsishodnije dati neki konkretan predlog , pa da se raspravlja o njemu. Sa druge strane, još jedna ne tako pohvalna stvar je i to što mnogi samo gledaju vezu od tačke A do tačke B i na osnovu toga iznose svoje mišljenje. Tipa , zašto preusmeravati neku liniju i praviti dodatnu vezu, kada su već povezane tačke A i B, a niko od takvih ljudi da vidi da između tih tačaka A i B, na novopredloženoj trasi, postoji i tačka C, koja trenutno nema vezu sa tačkama A i B, a potrebna joj je. Isto tako, često se provlači ovde i ona priča kako ne može linija da ide kroz svako sokače, a sa druge strane niko od tih zagovornika da se seti da kaže nešto protiv onih silnih minibus linija koje se uvode , čak i dvosmerno, po bulevarima širine kola. Linije treba da se prave tako da prate gravitiranje tokova putnika, a ne da se građani prilagođavaju linijama gradskog prevoza, kako se danas dosta radi.

A sada konkretno, vezano za liniju 51 i ceo taj potez od Ceraka do Nemanjine. Problema je više, kao što već napisah, pa evo da grupišemo.

1. Ulica Ratka mitrovića koja se proteže od Đorđa Ognjanovića do Kneza Višeslava i dugačka je 2.1 km. Na nju se sa jedne strane nadovezuje ulica Luke Vojvodića , a sa druge strane Žarkovačka, što u suštini čini najdužu ulicu u celim tom delu Čukarice. Donji deo ulice, koji se proteže duž Repišta, opslužuje samo linija 57, a naselje se konstantno povećava (niču nove zgrade). Uz to je dosta strmo naselje, pa je problem doći do najbliže linije, a da to nije stanica 57.

2. Dom zdravlja se nalazi u Spasovdanskoj, koja je opet strma ulica, a koju opslužuje samo linija 89, te je i po ovom pitanju opet problematično doći do istog peške od Trgovačke, kuda proleze sve linije (izuzev 57). Veliki broj stanovnika Repišta, Žarkova, Ceraka, Cerak Vinogradi, Filmskog grada i Belih voda gravitira ka istom.

3. Jablanička ulica, granica između Ceraka i Cerak vinogradi, ima samo jednu liniju, i to 52, koja je vrlo često opterećena, a nemali broj ljudi zna da je koristi na tom potezu. Građani su bili i više nego zadovoljni kada su zbog radova druge linije prolazile tuda, što samo dovoljno govori kolika je potreba da se pusti još jedna linija.

4. Većina ljudi gravitira ka NBG, a sistem se oslanja na 88 i 89. U Požeškoj to su 13 i 85, pored 88.

5. Od skraćivanja linije 51 do Savskog trga, stanovnici Belih voda traže njeno vraćanje na Slaviju.

6. Trasa linije 51 se u dobroj meri poklapa saa trasom tramvajske linije 12, ali od odvajanja na raskrsnici Kirovljeve i Požeške, linija 12 ima nezavisnu trasu sve do skretanja u Resavsku, izuzimajući skretanje iz Savske u Nemanjinu.

7. Nepostojanje adekvatne veze Sajma sa Prokopom (nova GŽS).

8. Nepostojanje adekvatne veze Repišta, Žarkova, Ceraka, Cerak Vinogradi, Filmskog grada, Skojevskog naselja, Vidikovca i Belih voda sa KBC Srbije.

Sad se postavlja pitanje kako rešiti sve ove probleme, a da to nije ono klasično počupati šine i kontaktnu mrežu za trolejbuse i tramvaje, a uvoditi autobuske i elektrobuske linije na njihovim pravcima. Postoji više opcija, ali kako god da se okrene, nekako se kao najlogičnije rešenje nameće da se uradi nešto sa 50, 51 i 37. Naravno, ovo ne znači da je predloženo jedino moguće. Da postoji potreba za dodatnim povezivanjem sa NBG, postoji, isto koliko i sve ostalo spomenuto.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711104#p711104:573lpqjw je napisao(la):
Пантограф » 23 Feb 2020 11:41[/url]":573lpqjw]Ali, prvo treba da se shvati da se danas radi na NB, da je to poslovni centar grada, pa da ta činjenica ostvari kakavgod efekat na naše smart planere i gradske očuhe, da su, dakle, linije preko Mosta na Adi od ogromnog značaja... avaj, dotad ima da prođe vek. Jer, upravo su planirali metro čije prve dve linije - obilaze poslovni centar grada.
Sve bi se to lako rešilo da je drukčije stanje u najbitnijoj zgradi na NBG, kod kružnog toka.
 
Počev od ponedeljka 24.02.2020. godine menja se trasa linije JLPP-a br. 26L u naselju Vojvoda Vlahović.

Na zahtev stanovnika dela naselja Vojvoda Vlahović za produženjem trase predmetne linije javnog prevoza u okviru samog naselja, a u cilju bolje opsluženosti javnim prevozom i veze stanovnika naselja sa lokalnom predškolskom ustanovom u ulici Veselina Čajkanovića, izvršena je analiza mogućnosti promene trase postojeće linije br. 26L.

S tim u vezi, izvršena je izgradnja okretnice na novoj lokaciji u funkciji promene trase linije br. 26L.

Nova trasa linije je:

u smeru prema terminusu „Vojvode Vlahovića /terminus/“:

MEDАKOVIĆ 3 - Svetozara Radojčića - Braće Jerkovića - Vojvode Vlahovića – Miljana Miljanića – Milovana Vidakovića – Mate Miloševića – Miljana Miljanića – Veselina Čajkanovića - VOJVODE VLАHOVIĆА /TERMINUS/;

u smeru prema Medakoviću 3:

VOJVODE VLАHOVIĆА /TERMINUS/ - Veselina Čajkanovića - Miljana Miljanića – Mate Miloševića – Milovana Vidakovića – Miljana Miljanića - Vojvode Vlahovića - Braće Jerkovića - Svetozara Radojčića - MEDАKOVIĆ 3.

Na liniji će saobraćati dva vozila na intervalu od 15 minuta.

izvor: bgprevoz.rs
 
To je nevidjeno glupo resenje. Oni su umesto formiranja jednosmernih ulica i ubrzanja saobracaja u Veljka Vlahovica izmenili trasu 26 l tako da ide dvosmerno ulicama u kojima je samo jedna traka prohodna zbog parkiranih vozila...
 
Kako da ih uklone kada su pravili zgrade sa jednim parking mestom na deset stanova. Vrlo lako moze da se formira sistem jednosmernih ulica, jer mnoge su kruzne i dolaze na istu poziciju, onda obeleze lepo parking mesta i problem resen, ali treba upaliti mozak
 
Fico kako je naselje divlje ako je 90 % kupaca stanova kreditnim putem kupilo, ako su stanovi 90% uknjizeni, a 90% zgrada ima gradjevinsku dozvolu. Objasni ti meni sta je tu divlje. Ja cu ti reci divlja je sprega investitora i gradskih vlasti koji su prodali drzavno zemljiste odobrili takve projekte zgrada, kao i sprega sa katastrom gde se svi uknjizavaju cim malo odmakne gradnja. E sad uhapsiti odgovorne ili ljudima omoguciti da normalno zive pravljenjem parkinga i skole na praznim parcelama, formiranjem jednosmernih ulica, pravljenjem sire ulice od Ulice kuda ide 20 ka Kumodraskoj. Kada su uknjizili hiljade stanova u tom naselju sada nema nazad. Sta briga savesnog kupca uknjizenog 1/1 sto investitori i gradske vlasti rade kao organizovana mafija i sto je drzavni aparat ogrezao u korupciji.
 
Divlje je bez obzira na dozvole ako pre gradnje nije isparcelisano, urađena infrastruktura - kvalitetna strzja, voda, kanalizacija, normalna ulica...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=711410#p711410:27hjpp46 je napisao(la):
prostorni planer » 24 Feb 2020 16:10[/url]":27hjpp46]Kako da ih uklone kada su pravili zgrade sa jednim parking mestom na deset stanova. Vrlo lako moze da se formira sistem jednosmernih ulica, jer mnoge su kruzne i dolaze na istu poziciju, onda obeleze lepo parking mesta i problem resen, ali treba upaliti mozak

Што су правили онда такве зграде, када је тада постојао урбанистички стандард. Апсолутно ме не занимају њихова права и шта хоће и остала трабуњања. Зграде су добиле дозволе корупцијом, треба их укинути, а цело насеље сравнити са земљом. Житељи нек живе у контејнерима на годину дана док се не направи нормално. Прекопирати решење на цео Београд, па онда и остатак Србије.
 
Bolje pitanje je što su građani kupovali stanove u takvim zgradama i što to generalno rade svugde po Beogradu? Ta logika da se nešto kupi bez razmišljanja o dostupnosti gradskog prevoza, normalnih ulica, snabdevanja, blizini škola i vrtića... , nikada mi neće biti jasna. Mada, možda je i do mene, možda samnom nešto nije u redu kada mi je bitno prilikom kupovine / zamene stana, da vodim računa o svim ovim stvarima.
 
Ljudi su jurili jeftiniji kvadrat, investitori ti pricaju bajke. Mojim prijateljima su rekli da ce iza njihove zgrade biti nova okretnica 18 ce plus trzni centar. Takodje su im pokazali i plac za skolu. Obecavaju parking na nekom placu, posle i tu nikne zgrada i to tako ide. Takodje investitor ti glat pozajmi pare za ucesce za kredit, pa ti odjednom nisi podstanar. Pa gde to ima? Banka kaze sve je cisto, hocete odmah stan za 150 e mesecno, kada vam vrate pdv vraticete investitoru i svako odmah uleti u to kome je podstanarakog zivota preko glave. A iza svega toga sistemska korupcija...
 
Sve je to lepo, ali opet, moram da istaknem da mi nije jasna ta logika trčanja pošto - poto i verovanja u bajke. Na kraju, koja je razlika između muka podstanarskog života i muka sa novogradnjom?
 
Verovatno kao i ja nisi bio podstanar. Znas kada si podstanar deset godina, pa shvatis da si dao nekom "gazdi" pola stana, da on uziva a ti tapkas u mestu, verovatno poludis i odlucis se za kredit. Nisu tamo sve novogradnje lose, bio sam u par zgrada. Nisu ni sve starogradnje u Beogradu dobre, ne znam odkud takav mit, nikada ne bih voleo da zivim u nekoj socijalistickoj sivoj betoncini, ne mislim da je to ista bolje od novogradnje
 
Једина разлика је што је за време грађења "социјалистичких сивих бетончина" цела градска инфраструктура пратила развој града. Ја живим у социјалистичкој сивој бетончини, и немам проблем са недостатком линија јавних превоза, паркинг местима, школом, вртићем, домом здравља, продавницом итд. И наравно, не идем на посао комбијем по сокацима
 
Pa ja ne zivim u socijalistickoj sivoj betoncini a imam sve to sto si nabrojao, nije to ili, ili. Jednostavno nije bilo dovoljno ponude u starim zgradama. U to vreme pre pet sest godina imao si u ponudi zgrade po Vojvode Stepe za 2000 +, zgrade po Nbg novogradnja za 2000 plus, Visnjicka banja 1500 + i ostalo poneki sitni projekat, a Veljko Vlahovic bio 1000 sa pdv-om. Sta moze mladi bracni par iz unutrasnjosti sa dve prosecne plate i jedno do dvoje dece u Bg da priusti nego Veljka za 1000 evra. Nisu svi programeri, politicari i gastrabajteri da uzimaju na ekskluzivnim lokacijama stanove od preko 100 k
 
Проблем је пре свега у урбанизму и корупцији која толерише свињарије као што су насеље Вељко Влаховић. Могло је и то насеље да буде смишљено и функционално али је власт и инвеститоре болело уво, гледали су само лаку лову.
 
Činjenica je da se Beograd gradi i širi, ali je poražavajuće što se jako malo vodi računa o infrastrukturi, pa čak i tamo gde bi mogla linija normalnog kapaciteta (solo ili zglobna), na kraju ne može ni pod razno. I tako, na kraju imamo dobar deo zaostale infrastrukture, na koji se nadovezuje dobrim delom neadekvatna nova, pa tako imamo situacije da bude malo i pet minibus vozila (primera radi) da pokrije neko naselje, koje ima broj ljudi za minimum jednu jaču solo liniju.
 
Чињеница је то, да је све почело још пре почетка 90их година, да су нека насеља попут оних испод Медаковића и дела Матице Српске у Миријеву имала највише 500 становника, сад имају преко 20.000 нису предвиђена за толики број људи. Насеља која јесу плански прављена су ИМТова насеља попут Бољеваца, Јакова, Прогара, Бечмена и Петровчића... Ово данас је све од људи, који су побегли из централних делова Новог Београда и отишли на разне Алтине, Земун Поља, Батајнице, Степе и остале, где нема канализације, где људи кукакју да немају превоз, а сами нису свесни да су у старту сами себе закопали!
 
Лепо је то што су им продужили линију (купили гласове под уценом), али имали смисла на такав начин правити овакве глупости?
 
Vrh