Problem je u suštini to što imamo više problema koji se međusobno prepliću, pa se desi to da smo istovremeno i u pravu i u krivu. A kako se to može rešiti? Svakako ne nečinjenjem ničega i govorenjem kako je trenutna situacija super. I to ne samo vezano za 51, nego generalno. Isto tako, ne dobija se ništa ni kada neko da predlog, a neko drugi samo kaže kako je to glupost i smatra da je time rešio stvar. Ako se već hoće nešto postići, onda je mnogo svrsishodnije dati neki konkretan predlog , pa da se raspravlja o njemu. Sa druge strane, još jedna ne tako pohvalna stvar je i to što mnogi samo gledaju vezu od tačke A do tačke B i na osnovu toga iznose svoje mišljenje. Tipa , zašto preusmeravati neku liniju i praviti dodatnu vezu, kada su već povezane tačke A i B, a niko od takvih ljudi da vidi da između tih tačaka A i B, na novopredloženoj trasi, postoji i tačka C, koja trenutno nema vezu sa tačkama A i B, a potrebna joj je. Isto tako, često se provlači ovde i ona priča kako ne može linija da ide kroz svako sokače, a sa druge strane niko od tih zagovornika da se seti da kaže nešto protiv onih silnih minibus linija koje se uvode , čak i dvosmerno, po bulevarima širine kola. Linije treba da se prave tako da prate gravitiranje tokova putnika, a ne da se građani prilagođavaju linijama gradskog prevoza, kako se danas dosta radi.
A sada konkretno, vezano za liniju 51 i ceo taj potez od Ceraka do Nemanjine. Problema je više, kao što već napisah, pa evo da grupišemo.
1. Ulica Ratka mitrovića koja se proteže od Đorđa Ognjanovića do Kneza Višeslava i dugačka je 2.1 km. Na nju se sa jedne strane nadovezuje ulica Luke Vojvodića , a sa druge strane Žarkovačka, što u suštini čini najdužu ulicu u celim tom delu Čukarice. Donji deo ulice, koji se proteže duž Repišta, opslužuje samo linija 57, a naselje se konstantno povećava (niču nove zgrade). Uz to je dosta strmo naselje, pa je problem doći do najbliže linije, a da to nije stanica 57.
2. Dom zdravlja se nalazi u Spasovdanskoj, koja je opet strma ulica, a koju opslužuje samo linija 89, te je i po ovom pitanju opet problematično doći do istog peške od Trgovačke, kuda proleze sve linije (izuzev 57). Veliki broj stanovnika Repišta, Žarkova, Ceraka, Cerak Vinogradi, Filmskog grada i Belih voda gravitira ka istom.
3. Jablanička ulica, granica između Ceraka i Cerak vinogradi, ima samo jednu liniju, i to 52, koja je vrlo često opterećena, a nemali broj ljudi zna da je koristi na tom potezu. Građani su bili i više nego zadovoljni kada su zbog radova druge linije prolazile tuda, što samo dovoljno govori kolika je potreba da se pusti još jedna linija.
4. Većina ljudi gravitira ka NBG, a sistem se oslanja na 88 i 89. U Požeškoj to su 13 i 85, pored 88.
5. Od skraćivanja linije 51 do Savskog trga, stanovnici Belih voda traže njeno vraćanje na Slaviju.
6. Trasa linije 51 se u dobroj meri poklapa saa trasom tramvajske linije 12, ali od odvajanja na raskrsnici Kirovljeve i Požeške, linija 12 ima nezavisnu trasu sve do skretanja u Resavsku, izuzimajući skretanje iz Savske u Nemanjinu.
7. Nepostojanje adekvatne veze Sajma sa Prokopom (nova GŽS).
8. Nepostojanje adekvatne veze Repišta, Žarkova, Ceraka, Cerak Vinogradi, Filmskog grada, Skojevskog naselja, Vidikovca i Belih voda sa KBC Srbije.
Sad se postavlja pitanje kako rešiti sve ove probleme, a da to nije ono klasično počupati šine i kontaktnu mrežu za trolejbuse i tramvaje, a uvoditi autobuske i elektrobuske linije na njihovim pravcima. Postoji više opcija, ali kako god da se okrene, nekako se kao najlogičnije rešenje nameće da se uradi nešto sa 50, 51 i 37. Naravno, ovo ne znači da je predloženo jedino moguće. Da postoji potreba za dodatnim povezivanjem sa NBG, postoji, isto koliko i sve ostalo spomenuto.