Koristite zastareli preglednik. Možda se neće pravilno prikazivati ova ili druge veb stranice. Trebalo bi da nadogradite ili koristite alternativni preglednik.
Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja
Budući da se istovremeno u gradu odvijaju radovi na Trgu republike, u ulicama 27. Marta, Džordža Vašingtona, Cara Dušana i Mis Irbijeva, u periodu od 16.08. 2019. godine zbog pomenutih radova biće primenjen režim rada linija javnog prevoza:
Ukida se linija br.40 i privremeno se na trasi te linije uvodi autobuska linija br.40А na kojoj će saobraćati 20 autobusa radnim danima i 14 autobusa vikendom; Red vožnje za liniju 40А možete videti ovde.
Ukidaju se autobuske linije : 21А (Trg Slavija – Učiteljsko naselje), 22А (Trg Slavija – Kruševačka) i 29А (Palata „Аlbanija“ – Medaković 3);
Uspostavlja se autobuska linija 21А (Palata „Аlbanija“ – Učiteljsko naselje) sa 8 autobusa radnim danima i 7 autobusa vikendom; Red vožnje za liniju 21А možete videti ovde.
Uspostavljaju se trolejbuske linije 22L i 29L – od Trga Slavija do perifernih terminusa; Redove vožnje možete vodeti ovde: 22L, 29L.
Linije br. 33 i 48 se vraćaju na redovne trase i radiće po redovnom redu vožnje;
Vozila sa linije br. 5А (Dorćol /SRC „Milan Gale Muškatirović“ - Vukov spomenik) će kao i u prethodnom periodu saobraćati na trasi: Terminus Dorćol /SRC „Milan Gale Muškatirović“, Tadeuša Košćuška, Cara Dušana, Francuska, Braće Jugovića, Dečanska, Trg Nikole Pašića, Bulevar kralja Аleksandra, Vukov spomenik; Red vožnje za liniju 5А.
Vozila sa linije. br. 79 će u zoni radova saobraćati ulicama: Terminus Dorćol /SRC „Milan Gale Muškatirović“, Tadeuša Košćuška, Cara Dušana, Venizelosova, Poenkareova, Cvijićeva, Dimitrija Tucovića i dalje redovnom trasom.
Privremeno se izmešta stajalište „27.marta“ (smer prema Pančevačkom mostu) za linije javnog prevoza br. 23, 40А i 77 na lokaciju koja se nalazi oko 30 metara posle raskrsnice sa ulicom Dallmatinska, kao i stajalište „Džordža Vašingtona“ (smer prema Pančevačkom mostu) za linije javnog prevoza br. 16, 27E, 32E, 35, 43, 58, 95, 96 na lokaciju koja se nalazi oko 45,0 metra nakon postojeće lokacije (u visini saobraćajnog znaka III-30 rezervisna parking mesta). Osim ovoga, važiće privremeni režim koji je uspostavljen tokom izvođenja radova u ulicama Kraljice Marije i 27.marta na delu od Ruzveltove do ulice Takovska.
Tokom izvođenja radova na priključenju na vodovodnu i kanalizacionu mrežu tržnog centra na uglu ulica Vojislava Ilića i Mis Irbijeva u periodu od 15.08. do 02.09.2019.godine, doći će do promena u radu linija javnog prevoza.
Radovi će se izvoditi po fazama i to:
Faza 1 – u periodu od 15.08. do 24.08.2019.godine.
Faza 2 – u periodu od 25.08. do 02.09.2019.godine.
Tokom izvođenja radova u obe faze, vozila javnog prevoza će saobraćati na sledeći način:
Vozila sa linije br. 20 će u smeru ka Mirijevu saobraćati redovnom trasom, dok će u smeru ka Velikom mokrom lugu saobraćati ulicama Mis Irbijeva, Križanićeva, Velikomoravska, Vojislava Ilića i dalje redovno;
Vozila sa linije br. 21А će u smeru ka Učiteljskom naselju saobraćati u skladu sa trasom definisanom u sklopu radova na Trgu republike (Vojislava Ilića, Mis Irbijeva...), dok će u smeru ka gradu saobraćati ulicama Mis Irbijeva, Križanićeva, Velikomoravska, Vojislava Ilića i dalje u skladu trasom definisanom u sklopu radova na Trgu republike.
Tokom izvođenja radova u obe faze, umesto stajališta „Rimska“, vozila sa linije br. 20 će u smeru prema Velikom mokrom lugu koristiti stajalište „Rimska“, koje u postojećem režimu koriste vozila sa linija br. 19 i 29, dok će vozila sa linije br. 21А u smeru prema gradu koristiti privremeno stajalište „Vojislava Ilića 1“ u ulici Velikomoravska, oko 30 metara ispred raskrsnice sa ulicom Vojislava Ilića. Osim toga, tokom izvođenja radova u fazi 2 biće ukinuto stajalište „Rimska“ za obe linije u smeru prema Učiteljskom naselju i Mirijevu.
Napravio sam šablon renumeracije po blokovskom sistemu linija iz Zagreba. Razlika je u tome što 1xx drži istočni, a 2xx zapadni blok, te da se blokovi sastoje od dva, odnosno tri pogona (u blok 1 tj. starogradski blok upao i Dorćol) u zapadnom, odnosno istočnom delu grada. Pritom privatnici i ostali prevoznici neračunajući GSP drže samo minibuse i autobuske linije van glavnih terminusa a koje pripadaju 3xx ili četvorocifrenoj numeraciji. One su kao takve izuzete. Takođe blokovi su podeljeni na primarne i sekundarne (satelite), odnosno isključivo zglobne ili isključivo solo. Radi racionalnijeg raspolaganja resursima primarni su Karaburma i Novi Beograd a sekundarni Kosmaj i Zemun. Prema tome svi solaći odlaze u Kosmaj i Zemun, dok svi zglobovi migriraju iz Zemuna u Novi Beograd ili u Karaburmu.
Spisak linija u spojleru:
РЕДНИ БРОЈ ЛИНИЈЕ, ОЗНАКА ЛИНИЈЕ, РЕЛАЦИЈА
КАРАБУРМА/КОСМАЈ/ДОРЋОЛ (*ПРИМАРНИ ПОГОН/КАРАБУРМА ИСКЉУЧИВО ЗГЛОБ /ПОДЕБЉАНО/, **САТЕЛИТ/КОСМАЈ ИСКЉУЧИВО СОЛО, ***ДОРЋОЛ ИСКЉУЧИВО СОЛО ТРОЛЕЈБУС ИЛИ ЕЛЕКТРИЧНИ АУТОБУС)
Opis linija (dugačka lista, morao ovako jer ne otvara spojlere ako ih ima više u istom postu - u suprotnom i ovo bi stavio u drugi spojler):
100 - Renumerisana 32E pomerena preko Save. Eksploatacija zglobnih vozila nije moguća zbog okretišta u Višnjici zbog čega liniju održava pogon Kosmaj.
101 - Renumerisana 35. Liniju održava pogon Karaburma sa isključivo zglobnim vozilima (7 dana u nedelji uključujući i rezerve, šihtu s obzirom na to da pogon po predloženom modelu funkcionisanja ne bi imao nikakva druga vozila osim zglobnih, isto pravilo važi i za sve druge zglobne linijem, bilo da su u sektoru 1 ili 2).
102 - Renumerisana 27E pomerena preko Save i to u ekspres režimu. Zglob, Karaburma.
103 - Renumerisana 43 pomerena preko Save. Zglob, Karaburma.
104 - Renumerisana 96 u ekspres režimu pomerena preko Save. Može imati dve alternativne trase kroz Borču, odnosno drugu trasom 95. Zglob, Karaburma.
105 - Renumerisana 27 (bivša 27A) pomerena na Dorćol (nebitno koja okretnica, Dunavska ili SRC ili neka treća nova, linije mogu biti raštrkane s tim da sve pripadaju jednoj grupaciji/grozdu, najvažnije da je maknuta s Trga a da pritom ne prelazi Brankov Most). Zglob, Karaburma.
106 - Renumerisana 29 pomerena na Dorćol. U nedostatku novih zglobnih trola može saobraćati zglobni autobus, Karaburma, a moguće i mešano - Dorćol zglobne trole - Karaburma zglobne autobuse. Glavno solo ni pod tačkom razno.
107 - Nova ekspres linija kombinacija 29 i 31. Zglob, Karaburma.
108 - Renumerisana 31 pomerena na Dorćol. Zglob, Karaburma.
109 - Nova ekspres linija nastala cepanjem 26 na solo i zglob verziju. Zglob skrene u Ustaničku trasom 31, onda se popne do Beogradskom i dalje redovnom trasom. Zglob je moguće provući nakon završetka novih saobraćajnica u sklopu projekta UMP. Zglob, Karaburma.
110 - Renumerisana 26 sa redukovanim taktom. Solo, Kosmaj.
111 - Ovde još nisam smislio dal da se vrati solo bez promene trase ili zglob na pola sata - sat ovako skraćeno jednosmerno? Iz Južnog Bulevara u Mihaila Gavrilovića može bez problema u smeru ka Neimaru i Čuburi. Pošto je trasa kratka da zglob ne bi gušio Kralja Milutina tu bi se samo okretao (izlazno i ulazno stajalište u Kralja Milana) dok bi na Neimaru odmarao. I pored toga onda bi pripadao numeraciji grupe terminusa u zoni Slavije (Birčaninova, Kralja Milutina), odnosno 148/149. Jel bolje 111 ili 148/149? Mada može zglob na napravi ovakav "balon" pa da ide za Dorćol kao trole i ostali autobusi kroz Kralja Milana, ili čak Beogradskom.
112 - Renumerisana trola 28 pomerena na Dorćol. Solo trolejbus ili elektrobus, Dorćol.
113 - Renumerisana trola 22 pomerena na Dorćol. Solo trolejbus ili elektrobus, Dorćol.
114 - Renumerisana trola 21 pomerena na Dorćol. Solo trolejbus ili elektrobus, Dorćol.
115 - Renumerisana trola 19 pomerena na Dorćol. Solo trolejbus ili elektrobus, Dorćol.
116 - Renumerisana 79. Solo autobus, Kosmaj.
120 - Renumerisana 37 skraćena do Železničke Stanice Rakovica u ekspres režimu. Zglob, Karaburma.
121 - Renumerisana 48 u ekspres režimu. Zglob, Karaburma.
122 - Isečena 42 pa produžena na oba kraja, odnosno stara 42 produžena do P.Mosta, odnosno Banjice 2 i to u ekspres režimu. Zglob, Karaburma.
123 - Renumerisana 202. Solo, Kosmaj.
124 - Renumerisana 101 u ekspres režimu. Zglob, Karaburma.
125 - Renumerisana 104. Solo, Kosmaj.
126 - Renumerisana 106. Solo, Kosmaj.
127 - Renumerisana 107. Solo, Kosmaj.
128 - Renumerisana 105. Zglob, Karaburma.
129 - Renumerisana 108. Zglob, Karaburma.
130 - Renumerisana 16. Zglob, Karaburma.
131 - Renumerisana 23 vraćena na stari terminus Banovo Brdo. Zglob, Karaburma.
132 - Pocepana renumerisana 25 preko Autokomande i Slavije (kombinuje 18 i 48 pa skrene desno u Bulevar) u ekspres režimu. Zglob, Karaburma.
140 - Renumerisana 32 pomerena na Slaviju (Manjež? Iz Birčaninove ne može levo a Kralja Milutina zauzeto za aerodromski ekspres). Solo, Kosmaj.
141 - Renumeisana produžena 35L. Kad ima Višnjica i za Trg i za V. Spomenik zašto ne i Višnjička Banja? Šalim se, možda je ova linija suvišna. Solo, Kosmaj.
142 - Renumerisana 66 pomerena na Slaviju. Solo, Kosmaj.
143 - Renumerisana 59 skraćena do Vidikovca u ekspres režimu. Zglob, Karaburma.
144 - Drugi deo 42 i to kao fider do Železničke Stanice Rakovica, na Dedinju kao ispomoć postojećim linijama i to u ekspres režimu. Zglob, Karaburma.
145 - Renumerisana izmenjena 30. Nakon završetka gradnje novih saobraćajnica u sklopu UMP-a moguće je sprovesti zglob do Medakovića 3 i to preko severne ivice Medakovića 2. U toj zoni predviđena je gradnja zgrada uz rušenje postojećih kuća. Taj kraj biće neprepoznatljiv, pa i rešenje prevoza zajedno sa njim. Postojeća trasa 29 više neće biti primarna veza sa centrom grada. Postojeća 30 je izuzeta jer može biti minibus, dakle podleže drugoj numeraciji 3xx. Dakle 145 zglob, Karaburma.
146 - Renumerisana izmenjena 39. Ne provlači se kroz Kumodraž 1 već u oba smera saobraća kroz Vojvode Stepe i ne zavlači se do postojeće okretnice 33. Nju sam izuzeo jer je moguće uz proširenje puta uvesti poprečnu liniju preko Malog i Velikog Mokrog Luga do Mirijeva, a koja može ispasti iz numeracije ako je privatna. Linija ima dva kraka, drugi ide preko Trošarine te vrši funkciju zamene za 33. Dakle 146 zglob, Karaburma. Alternatvno krak preko Trošarine moguće odvojiti kao 148/9.
147 - Kombinacija 51 i 52 u ekspres režimu. Zglob, Karaburma.
150 - Renumerisana 308. Zglob, Karaburma.
151 - Renumerisana 38. Solo, Kosmaj.
152 - Renumerisana 461. Zglob, Karaburma.
153 - Renumerisana 462. Solo, Kosmaj.
154 - Renumerisana 463. Zglob, Karaburma.
155 - Nova linija preko Vrčina autoputem. Zglob, Karaburma.
156 - Renumerisana 38A sa uravnoteženim taktom na 60min celodnevno. Zglob, Karaburma.
157 - Spojene 38 i bivša 69. Celodnevno na 40min, ukoliko se javi potreba može se pojačati. Zglob (dva vozila), Karaburma.
160 - Renumerisana 50. Zglob, Karaburma.
161 - Renumerisana 302. Zglob, Karaburma.
162 - Renumerisana 305. Zglob, Karaburma.
163 - Renumerisana 303. Solo, Kosmaj.
164 - Renumerisana 304. Solo, Kosmaj.
165 - Renumerisana 311. solo, Kosmaj.
166 - Renumerisana 306. Solo, Kosmaj.
167 - Renumerisana 307. Solo, Kosmaj.
168 - Renumerisana 309 skraćena do Ustaničke. Solo, Kosmaj.
170 - Renumerisana trola 40 ili konvertovana u zglobni autobus ili kombinovano zglob trola, zglob bus kao sa 29.
171 - Renumerisana trola 41 pomerena na Dorćol. Isti slučaj kao sa 106 i 170.
172 - Renumerisana 400 stalna s tim da sezonski vozi produženo do vrha Avale. Solo, Kosmaj. Potrebna gradnja okretnice.
173 - Renumerisana 402 vraćena na Voždovac. Solo, Kosmaj.
174 - Renumerisana 401 vraćena na Voždovac. Solo, Kosmaj.
175 - Renumerisana 403. Solo, Kosmaj.
176 - Renumerisana 408 u ekspres režimu. Zglob, Karaburma.
177 - Renumerisana 405 u ekspres režimu. Zglob, Karaburma.
178 - Renumerisana 407. Solo, Kosmaj.
200 - Renumerisana 707 u ekspres režimu. Zglob, Novi Beograd.
201 - Renumerisana 704 u ekspres režimu. Zglob, Novi Beograd.
202 - Nova linija nastala sečenjem 73 pa produžavanjem perifernog dela do grada i to u ekspres režimu. Predstavlja pojačanje 203 kao i pojačanje fidera 246. Zglob, Novi Beograd.
203 - Renumerisana 706. Zglob, Novi Beograd.
204 - Renumerisana 56 u ekspres režimu skraćena do Vidikovca. Zglob, Novi Beograd.
205 - Renumerisana 53 u ekspres režimu. Zglob, Novi Beograd.
210 - Renumerisana 84. Solo, Zemun.
211 - Preusmerene renumerisane 81 i 81L spojene u jednu i to u ekspres režimu. Ima dve verzije ali isti broj. Na polascima postoji sufiks D ili U što označava ulicu preko koje vozi. Na displeju menja ispis u zavisnosti od polaska. Zglob, Novi Beograd.
212 - Renumerisan jugozapadni deo 95 u ekspres režimu. Zglob, Novi Beograd.
213 - Renumerisana EKO1. Može je držati Dorćol iako je numerisana na 2xx dok Zemun ne dobije solo elektrobuse ili alternativno da se pređe na dizel ili CNG. Moguće je i spojiti oba bloka pogona na terminusu Vukov Spomenik kako bi linija bila numerisana 1xx. Drugim rečima vratiti deo linija sa Slavije na Vukov Spomenik, međutim onda nastaje gužva. Zato sam ih i odvojio.
214 - Renumerisana 67. Solo, Zemun.
215 - Renumerisana 68. Solo, Zemun.
216 - Renumerisana produžena 75. Zglob, Novi Beograd.
217 - Renumerisana produžena 71 u ekspres režimu. Zglob, Novi Beograd.
220 - Renumerisana 601 u ekspres režimu. Zglob, Novi Beograd.
221 - Renumerisana preusmerena 610 u ekspres režimu i to Gagarinovom. Zglob, Novi Beograd.
222 - Renumerisana 511. Zglob, Novi Beograd.
223 - Renumerisana 92. Solo, Zemun.
224 - Renumerisana 91. Zglob, Novi Beograd.
225 - Renumerisana modifikacija 551 u ekspres režimu. Zglob, Novi Beograd.
226 - Renumerisana 553. Solo, Zemun.
227 - Renumerisana 46 u ekspres režimu. Zglob, Novi Beograd.
230 - Renumerisana produžena 602 da bi se nadomestilo preusmerenje bivše trase 610 u vidu novonastale 221. Solo, Zemun.
231 - Renumerisana 706E. Solo, Zemun.
232 - Renumerisana 613. Solo, Zemun.
233 - Renumerisana 607. Solo, Zemun.
234 - Renumerisana 612. Solo, Zemun.
235 - Renumerisana 611. Zglob, Novi Beograd.
236 - Renumerisana 703. Solo, Zemun.
237 - Renumerisana 711. Zglob, Novi Beograd.
238 - Renumerisana 88 skraćena do starog terminusa Julino Brdo i to u ekspres režimu. Zglob, Novi Beograd.
239 - Renumerisana 705. Solo, Zemun.
240 - Renumerisana 17 u ekspres režimu. Zglob, Novi Beograd.
241 - Renumerisana skraćena 73. Zglob, Novi Beograd.
242 - Renumerisana 18 u ekspres režimu. Zglob, Novi Beograd.
243 - Renumerisan južni deo 85. Isečena u Bačkoj, produžena do Julinog Brda. Zglob, Novi Beograd.
244 - Renumerisan severni deo 85 od Bačke do Borče 3. Solo, Zemun.
245 - Renumerisana 83 produžena do postojeće okretnice 55 (obeležio sam je kao Zvezdara Pijaca 2 jer očito nije samo Zvezdara zato što je opet i ona na pijaci samo sa druge strane Bulevara). Zglob, Novi Beograd.
246 - Renumerisana produžena 709. Solo, Zemun.
247 - Renumerisana 700. Solo, Zemun.
248 - Renumerisana 702. Solo, Zemun.
250 - Renumerisana 77. Zglob, Novi Beograd.
251 - Renumerisana 76. Solo, Zemun.
252 - Renumerisana 65. Zglob, Novi Beograd.
253 - Renumerisana 604. Zglob, Novi Beograd.
254 - Renumerisana 605. Solo, Zemun.
255 - Renumerisana 45. Solo, Zemun.
256 - Renumerisana 82. Zglob, Novi Beograd.
257 - Renumerisana 89. Zglob, Novi Beograd.
258 - Renumerisana 94 vraćena na Miljakovac 1 i to preko Železničke Stanice Rakovica. Zglob, Novi Beograd.
260 - Zamena za A1, autoputem do Mostara. Zglob, Novi Beograd. Svi aerodromski autobusi su zglobni i imaju nosače za prtljag kao deo Urbina namenjenih za X linije u Atini.
261 - Renumerisana 70 preusmerena pravo na aerodrom autoputem. Zglob, Novi Beograd.
262 - Renumerisana produžena 72 u ekspres režimu. Zglob, Novi Beograd.
263 - Nova linija do Cvetka (okretnica 55) autoputem u ekspres režimu. Zglob, Novi Beograd. Sve ove linije rasteretile bi 17 i 18.
264 - Nova linija koja se odvaja od 261 i 263 na Autokomandi ka Vojvode Stepe gde odakle staje na sva stajališta. Zglob, Novi Beograd.
265 - Nova linija koja preko Kvantaša i Mosta preko Ade spaja Banovo Brdo, Žarkovo, Vidikovac i Petlovo Brdo sa aerodromom takođe u ekspres režimu. Zglob, Novi Beograd.
270 - Renumerisana 49. Zglob, Novi Beograd.
271 - Renumerisana skraćena (stara) 57. Zglob, Novi Beograd.
272 - Renumerisana 87 koja terminira na Padini a svraća na terminus B.Brdo radi presedanja i pripada grupi linija sa pomenutog terminusa. Solo, Zemun.
273 - Istočni deo 57 produžen do Skojevskog naselja. Solo, Zemun.
274 - Renumerisana 54 pomerena preko Vidikovca (trasa 521) a produžena od Makiša do Banovog Brda. Ka Makišu, odnosno Miljakovcu 1 ide isto kao 271, odnosno sadšnji 87 s tim da u Radničkoj posle skrene kao renumerisan 92 odnosno 223.
275 - Novi fider koji predstavlja južni deo 55. Solo, Zemun.
276 - Nova linija koja preuzima zapadni/južni deo postojeće 521, a preusmerava trasu ka B.Brdu. Zglob, Novi Beograd. U taraišu može knap da okrene vraćanjem unazad.
277 - Novi fider koji preuzima južni deo 58/88. Zglob, Novi Beograd.
278 - Renumerisana 512. Zglob, Novi Beograd.
279 - Novi fider formiran produžavanjem južnog dela 47 ka B.Brdu tako da putnici sa Ceraka ili iz Žarkova mogu lako pristupiti BG:Vozu u Rakovici. Severni deo ove linije ujedno predstavlja bržu verziju 52 do Banovog Brda. Zglob, Novi Beograd.
280 - Renumerisana 533. Solo, Zemun.
281 - Renumerisana 531. Zglob, Novi Beograd.
282 - Renumerisana 532. Solo, Zemun.
283 - Renumerisana skraćena 55. Zglob, Novi Beograd. Kao i ostale zglobne linije na tom potezu zglobovi skreću iz Južnog Bulevara desno u Maksima Gorkog, zatim levo u Gospodara Vučića da bi izbegli lakat krivine u Grčića Milenka i Đerdapskoj. Istom trasom saobraćaju i u suprotnom smeru. Gornji deo J.Bulevara bio bi opslužen privatnom linijom na 3xx ili alternativno produžetkom J.Bulevara do Bačvanske da zglobovi saobraćaju normalno kroz novoizgrađeni deo bez dodatnih zamenskih solo linija. To je ujedno i najbolje rešenje.
290 - Renumerisana 534 skraćena do Vidikovca. Solo, Zemun.
291 - Renumerisan južni deo 42 ka Prokopu u ekspres režimu. Zglob, Novi Beograd.
292 - Kombinacija 94, 502 i 504. Solo, Zemun.
293 - Renumerisan 501. Solo, Zemun.
Ima tu dosta za kraćnje i pomeranje. Ovo je samo šablon prenumeracije u dva bloka pogona sa linijama numerisanim u dve grupe.
Biće nezgodno ispomerati terminuse a ostaviti iste linije u skraćenom formatu. Recimo ako ostane pola linija na Dorćolu ostale moraju biti renumerisane. Jedino da se formiraju tzv. parent grupe. Recimo parent Ustaničke je Dorćol pa oba imaju isti spisak linija, možda čak više od 30 (lupam 100-129). Isto tako moguće je izbeći i problem sa linijama čija su oba terminusa van važnih poput 404 i 405L. U tom slučaju obe bi takođe mogle biti GSP i to vezane za parent Voždovac. U tom slučaju 404 je nastavak 407 a 405L nastavak 405 s tim da bi u tom slučaju "repovi" poremetili numeraciju voždovačkih linija zbog kaskade 405>177, 405L>178, 407>179, 404>180 što znači da bi bila ispomerana i numeracija preostalih terminusa, no ima lufta do 199.
74 je suvišna jer se može znatno brže stići bilo gde presedanjem na bilo koji ekspres a alternativa ima na pretek. samo bi pojela vozila. Alternativno može biti privatna u 3xx numeraciji.
Против сам било какве ренумерације линија које опслужују ГСП и приватници, поготово приградских потеза, унеће забуну, и то огромну. Какав црни блоковски систем, какви бакрачи? Нека остане тако како јесте - једноставно, препознатљиво и лако за сналажење. То Вам нећу рећи само ја, него и већина житеља Београда. Боље усмерити концентрацију на ренумерацију збуњујућег 860 буквара док некој линији не буде додељен број 860ШЉ (додуше, то је домен теме за приградске линије). :wink:
43 u Kotežu umesto 103, 45 u Zemunu umesto 85, 85 u Borči umesto 115, 85 na B.Brdu umesto 55, 55 u Železniku umesto 505, 505 u Miljakovcu umesto 94, 94 u Resniku umesto 534, 534 na Ripnju umesto 415, 58 u Železniku umesto 508, 65 na Zvezdari umesto 25, 25 u Kumodražu umesto 35, 35 u Višnjičkoj Banji umesto 15, 15 u Zemunu umesto 95, 95 u Blokovima umesto 65 samo su neki od bisera nanizanih u proteklih pola veka.
Kad vidim toliko potpuno drugačije numerisanih linija i ja se uplašim, međutim od ovih promena ne treba bežati već ih što pre izvršiti kako ne bi bilo kuku lele kad krene "štrićkanje" povodom otvaranja prve faze metroa. Tek taj scenario ne valja.
Mislim da nam nema spasa. Neka radikalna promena desiće se kad tad. Nije više pitanje da li će nego kada će. Grad je odavno prerastao stari sistem numeracije - to je i više nego očigledno.
A što se tiče blokova, odnosno sektora to je podela čisto operativne prirode da bi se lakše izdvojili raspoloživi resursi, odnosno racionalnije iskoristili na linijama. Šumadijski pogoni logično da treba da drže linije u starom delu grada i Banatu dok su sremski pogoni pogodniji za zapadni deo starog, odnosno novi deo grada plus Zemun.
Linije su samo numerisane shodno tim grupama/sektorima/blokovima - zovi ih kako hoćeš u odnosu na grupe terminusa širom grada.
Dobro, ovo je samo šablon modifikovane postojeće mreže (sa mnogo crosstown linija), međutim u hub&spoke sistemu veći broj linija biće kraći u formi fidera što zahteva još manji broj vozila.
Kad vidim toliko potpuno drugačije numerisanih linija i ja se uplašim, međutim od ovih promena ne treba bežati već ih što pre izvršiti kako ne bi bilo kuku lele kad krene "štrićkanje" povodom otvaranja prve faze metroa. Tek taj scenario ne valja.
Ја баш тврдим супротно. Када добијемо метро све то ће бити разумљиво, далеко једноставније за снаћи се, тако да је још рано за разноразна експериментисања. Али чак ни тада се не треба разбацивати неким компликованим бројевима. Једноставно, приградске и градске линије треба да се бројчано разликују по количини употребљених цифара. Одувек се знало - једноцифрене и двоцифрене линије су градске, а троцифрене приградске линије. Е су експрес, П су продужене варијанте постојећих, А су привремене аутобуске као замена за трамваје и тролејбусе, Л су скраћене (тзв. локали). Зашто? Због сналажења. Наравно, то ни случајно не значи да због те чињенице приградска насеља треба да буду дискриминисана по питању квалитета возила и интервала слеђења у односу на градска само зато што им линије иду ван ужег језгра града. Ту је и незаобилазна чињеница да Загреб, чини ми се, не планира градњу метроа, док Београд планира, тако да, ако добијемо метро, имаћемо можда и мање аутобуских линија него Загреб, па је ова 2 града немогуће поредити.
Reorganizacija linija uz proširenje trolejbuske mreže i sa postojećom tramvajskom mrežom (produženje do Trga Nikole Pašića)
Predlog je delom odgovor na predlog Mitroslava , a delom kombinacija mojih i predloga drugih članova (što sa ovog foruma , što sa drugih mesta).
Adekvatnu alternativu za tramvaj na delu od Tašmajdana do Kalemegdana nisam našao , tako da sam se odlučio samo za produženje do Trga Nikole Pašića.
U predlog sam ubacio i moju mrežu trolejbusa. Kako nisam za ukidanje trolejbusa kroz Kralja Milana , taj potez bi i dalje ostao u funkciji , a kako stvari stoje , nakon rekonstrukcije Trga republike , ostaće tako.
Po ukidanju Studentskog trga , trole bi se Dobračinom preusmerile do planirane okretnice u Dunavskoj. Za 31 bi opcija bila ili Francuskom ili Bul. despota Stefana i Džorđa Vašingtona do okretnice u Dunavskoj. Linije koje se trenutno okreću na Trgu , bi bile uglavnom raspoređene na okretnicu u Dunavskoj. Širenje trolejbuske mreže ka Miljakovcu i Vidikovcu nisam uradio , jer nisam 100% siguran šta i kako bi bilo najoptimalnije rešenje.
U predlog uključeno i pomenuto ukidanje okretnica Savski trg i Trošarina.
Zamolio bih sve koji daju odgovore , da to ne bude pljuvačina , nego da se konkretno kaže šta nevalja , da li nešto što sam predložio treba da bude kao potpuno nova linija ili da se nešto menja i šta , ili mi je neki predlog potpuni promašaj... Ono što bih posebno voleo , je da čujem mišljenje vezano za prigradske linije , kao i da se baci pogled na Birčaninovu i Narodnu banku , i da predlog šta bi moglo tu da se poboljša. Takođe , ako imate još neki predlog vezano za EKO linije , iznesite. Linije koje su konvertovane , po dužini su slične EKO 1 , i to mi je bila , u neku ruku , vodilja , naravno , pored izvodljivosti na terenu. Isto i što se tiče mreže trolejbusa. Takođe , prilikom (re)numeracije EKO linija , vodio sam se time da brojevi budu što sličniji konvertovanim autobuskim linijama. E da , i da nezaboravim da napomenem i da sam napravio neke rotacije između privatnika i GSP – a , kao i solo / zglobni , pa i o tome recite šta mislite , šta bi i kako moglo da bude drukčije , šta dodatno da se poboljša. Tu sam neke stvari ostavio kakve jesu , iako znam da postoji prostor za dodatne promene. Što se tiče linije 83 , tu sam ostavio da bude solo , jer je dosta ljudi zadovoljno sadašnjom situacijom. Otprilike je odnos 50% - 50% u korist solo , odnosno zgloba.
U posebnoj tabeli je izlistana podela autobuskih linija , kao i trolejbusa (solo / zglobni) , prema novoj numeraciji. Plavom bojom su označene linije koje bi održavala Lasta. Kliknuti na sliku da bi se videla u punoj veličini. Ukoliko neko želi da vidi dokument u WORD formatu , to može učiniti ovde.
@ Mitroslav
Kao što reče Srbo , ne valja ti ovo sa isprekidanom trolejbuskom mrežom. To u mnogome poskupljuje proširenje , jer je neophodno da se imaju trole sa znatno većom nezavisnošću. Može i mreža sa takvim trolama , ali ne da one budu osnov trolejbuskog podsistema , što bi bio slučaj sa tvojim predlogom. Drugo , neke od trolejbuskih linija su preglomazne , neke nepotrebne (pre svega tu mislim na pretvaranje autobuskih u trolejbuske) , neke se bespotrebno skraćuju... Što se tiče Čukaričke padine , tu bih pre vratio tramvaj , kao što je nekad bio. Što se tiče ideje sa proširenjem tramvajske mreže , to mogu da iznesem u drugom predlogu , ako ima interesenata za tako nešto. Već sam govorio o proširenju mreže na NBG , u temi o tramvajima. Što se tiče postojećih predloga za tramvaje , tu ću biti radikalan , jer ima nekoliko linija koje su po mom mišljenju nepotrebne. Takođe , opet bih skrenuo pažnju na to da tramvajske i trolejbuske linije ne mogu da budu ekspres linije , jer nisu u mogućnosti da zaobilaze vozila ispred sebe (osim u slučaju kada trola naiđe na autobus). Što se tiče prigradskih linija koje su van teritorije Beograda , time se ne bih bavio , jer to zavisi od toga koliko su i da li su spremni iz lokalnih samouprava da plaćaju gradski prevoz (izuzetak su linije 109 i 110).
@ solecar
Одакле простор за терминус код Саобраћајног за 403 (ако није тајна)? Више него одличан предлог терминуса, тако да може да се бира између тог и изградње новог терминуса у Баштованској преко пута трамвајске окретнице, само што бих ја, за разлику од Вас, читав потез 400 (осим 401 и 402) преместио на тај терминус ради брзог и лаког преседања на трамваје и са трамваја. Узгред, браво за предложене зглобове на 405 и 408, испрва ми је промакло. :wink:
Елем, ђе нестаде 406Л?
ок је ово. уз нека неслагања са моје стране, а тиче са линије 25П. ако већ иде као експрес, стави да буде 25Е или јој додели посебан број, а 26Л, тј. 18Л, треба да добије посебан број.
иначе, нешто сам се ја размишљао о линији 25П. променио бих јој део трасе, па би у Јерковићу ишла десно уз Дарвинову до Заплањске, па поред Стадиона као 26, и онда после Душановца Крушевачком и Јужним булеваром, па даље стандардном трасом
Postoji sistem ulica koje okružuju Saobraćajni fakultet , te bi se tako linija okretala.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=650541#p650541:opk2apf8 je napisao(la):
Рипањац 405 » Uto Avg 20, 2019 8:22 am[/url]":opk2apf8]Више него одличан предлог терминуса, тако да може да се бира између тог и изградње новог терминуса у Баштованској преко пута трамвајске окретнице, само што бих ја, за разлику од Вас, читав потез 400 (осим 401 и 402) преместио на тај терминус ради брзог и лаког преседања на трамваје и са трамваја.
Ne mora persiranje. Nije ovo nikakvo formalno ili zvanično obraćanje nekome , nego forum.
Po meni i sadašnji sistem sa okretnicom na Trošarini ima odličnu presedačku opciju na tramvaje. Sa ovim mojim predlogom , ona se uopšte ne gubi , a nisu potrebni nikakvi dodatni radovi oko izgradnji okretnica.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=650541#p650541:opk2apf8 je napisao(la):
Рипањац 405 » Uto Avg 20, 2019 8:22 am[/url]":opk2apf8]Узгред, браво за предложене зглобове на 405 и 408, испрва ми је промакло. :wink:
Na 405 su konstantno gužve i na ovaj način bi linija bila značajno rasterećena, dok je na 408 dok ih je držala Lasta , radio zglob , tako da samo vraćam ono što je dobro funkcionisalo.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=650541#p650541:opk2apf8 je napisao(la):
Pogledaj ponovo i videćeš da ti je isprva promaklo. Tu je, samo što je renumerisana.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=650573#p650573:opk2apf8 je napisao(la):
JohnnyLee » Uto Avg 20, 2019 10:28 am[/url]":opk2apf8]ок је ово. уз нека неслагања са моје стране, а тиче са линије 25П. ако већ иде као експрес, стави да буде 25Е или јој додели посебан број
Prema predlogu Nove mreže linija , linija je trebalo da bude renumerisana u 36 , ali je kasnije "uletela" kružna 36. Obzirom na renumeraciju (konverziju) nekih linija u elektrobuske, ostavio sam 25P, kako ne bi bilo zbunjivanja sa preuzimanjem slobodnih brojeva iz opsega 30.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=650573#p650573:opk2apf8 je napisao(la):
JohnnyLee » Uto Avg 20, 2019 10:28 am[/url]":opk2apf8]иначе, нешто сам размишљао о линији 25П. променио бих јој део трасе, па би у Јерковићу ишла десно уз Дарвинову до Заплањске, па поред Стадиона као 26, и онда после Душановца Крушевачком и Јужним булеваром, па даље стандардном трасом
иде нормалном трасом до раскрснице Браће Јерковић и Дарвинове, после стајалишта Мештровићева. онда скреће десно (иначе скреће лево) и уз Дарвинову дође до Заплањске, где скреће лево у Замплањску ка Стадиону и Душановцу, трасом 26
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=650451#p650451:1utx8p46 je napisao(la):
Рипањац 405 » 19 Aug 2019 07:34 pm[/url]":1utx8p46]
Kad vidim toliko potpuno drugačije numerisanih linija i ja se uplašim, međutim od ovih promena ne treba bežati već ih što pre izvršiti kako ne bi bilo kuku lele kad krene "štrićkanje" povodom otvaranja prve faze metroa. Tek taj scenario ne valja.
Ја баш тврдим супротно. Када добијемо метро све то ће бити разумљиво, далеко једноставније за снаћи се, тако да је још рано за разноразна експериментисања. Али чак ни тада се не треба разбацивати неким компликованим бројевима. Једноставно, приградске и градске линије треба да се бројчано разликују по количини употребљених цифара. Одувек се знало - једноцифрене и двоцифрене линије су градске, а троцифрене приградске линије. Е су експрес, П су продужене варијанте постојећих, А су привремене аутобуске као замена за трамваје и тролејбусе, Л су скраћене (тзв. локали). Зашто? Због сналажења. Наравно, то ни случајно не значи да због те чињенице приградска насеља треба да буду дискриминисана по питању квалитета возила и интервала слеђења у односу на градска само зато што им линије иду ван ужег језгра града. Ту је и незаобилазна чињеница да Загреб, чини ми се, не планира градњу метроа, док Београд планира, тако да, ако добијемо метро, имаћемо можда и мање аутобуских линија него Загреб, па је ова 2 града немогуће поредити.
Promena numeracije ili promena mreže linija ne predstavlja nikakav eksperiment. To spada u tekuće poduhvate jer grad je organizam koji se vremenom menja. Nazvati vrsne svetske mreže koje funkcionišu decenijama eksperimentalnim je krajnje neozbiljno.
Pazi smetaju ti silne cifre a ne smeta ti isti broj karaktera? Ne smeta ti 25P ali zato je 205 komplikovan broj u odnosu na 25. I onda je 277 komplikovan u odnosu na 521 a 177 u odnosu na 405. Istovremeno ti smeta 860AdoŠ, pa kad ošišamo te silne cifre i po prigradskim potezima još će 405 postati 40Š.
Osim toga kada prođu gradske 42, 47 i 56 laju psi i mjauču mačke dok eto na prigradske 501 i 502 zakokodače koja kokoška. Sa druge strane na takođe prigradsku 402 uvek mekeće koza pa je zato ona manje gradska od 502. Daj molim te dvocifrene=gradske, trocifrene=prigradske. Bilo nekada davno u doba komunizma sa 800 i kusur hiljada stanovnika. Onda nema šta 42 da radi na Pevcu, 542 ima itekako.
Izgleda ne kontaš poentu takve numeracije. Ne postoje samo prigradski već i gradski potezi a numeracija sa potezima pogodna je samo za radijalne linije. Sa jedne strane gradski potezi paradoksalno ne samo što imaju veći broj linija a manji broj dostupnih brojeva već se isti pogrešno koriste i za poprečne linije koje pojedu i to malo slobodnih mesta što ostane. Sa druge strane prigradski imaju 50 slotova - ne 10 dakle 5x više) iako imaju manje linija po potezu. Ekstrem predstavlja potez 2xx sa 99 slobodnih mesta i (čitavom) jednom linijom - 202.
Kad smo već kod berlinskog "eksperimenta" daću ti primer na koji način metrobus "zavodi red":
Krostauni su 16, 17, 18, 20, 23, 25, 33, 37, 40, 45, 48, 49, 50, 54, 55, 58, 65, 70, 73, 74, 77, 78, 81, 82, 83, 85, 88, 89, 94 i 95 pa ako bi ih ređali imali bi 16>M1, 17>M2, 18>M3...89>M28, 94>M29, 95>M30. Za to vreme na B.Brdu imali bi 87>50, 57-1>51, 57-2>52, 53>53, 52>54, 51>55, 13(stara 13 u autobuskom obliku, umesto za Beko na Dorćol)>56, na Petlovom Brdu 56>540, 59>541, 42>542.
Barselona skoro promenila celu mrežu uvođenjem H-V-D sistema (Hrozonatlne, Vertikalne, Dijagonalne). U tom slučaju linije sa gore pomenute liste bile bi 16>H1, 17>H2, 18>H3, 20>V1, 23>V2, 25>V3, 33>D1, 37>V4, 40>V5 itd.
Ustvari za hub&spoke sistem najbolja je kombinacija zagrebačkog i berlinskog sistema. Obični fideri na 1xx i 2xx, krostauni Mxx a aerodromski eksresi X (u našem slučaju E ili A). U tom slučaju imali bi oslobođen lot 260-269.
Ne slažem se za takt jer on zavisi od generisanja putovanja. Manji broj putovanja=slabiji takt, posebno u slučaju polazaka sa zglobnim vozilima.
Možda da prigrad rade midibusi pa da se sve linije pojačaju, mada to nije pogodno za sistem sa ograničenim ljudstvom.
Takođe kakve veze ima to što Zagreb ne planira metro? Fider je fider a da bi ti metro radio potreban ti je još bolji fider nego u slučaju tramvaja, tj. zagreba. I manji broj ljudi može više da se vozi pa da opravda češći takt, a sad vidi kad je Beograd ne samo veći već još beograđani više kortiste prevoz po glavi stanovnika nego zagrepčani. S obzirom na velčiinu Beograda i broja generisanih putovanja suludo je misliti da će Beograd imati manji broj slabijih linija od Zagreba samo zato što je kičma metro a ne tramvaj koji i ne zavisi toliko od fidera.
Kada vidimo kuda metro prolazi po aktuelnom planu jasno je da će mnogi morati da presedaju, da linije neće moći da idu kao antibiotik niti da ih bude mali broj. U najkonzervativnijem slučaju linija bi bilo isto kao sada s tim što bi bile kraće i pokrivale bi i one ulice koje danas nisu pokrivene javnim prevozom - sve to uz manji broj vozila.
Predlozi su fenomenalni, još da ima ko da ih posluša. Jako mi se sviđaju predlozi za dodatne linije u Vinči, jer Vinča ima veliki potencijal za nove linije jer postoje čak 3 mesta gde bus može bez problema da se okreće. Ali istina je da nije dobro da se mnogo menjaju brojevi linija, nama koji se razumemo bar malo u gradski prevoz to nije problem, ali penzionerima jeste i urnisali bi vozače sa pitanjima kakva je ovo linija i gde ide
Ako pogledamo ovo danas , kako rade , kako se frljaju sa upotrebom oznake "L" , gde imamo apsurde da je negde čak takva linija duža nego osnovna linija i kako maltene i ne dele trasu , pa i ona azbuka na 860 , što ne tako mali broj ljudi zbunjuje , gde ljudi ulaze u linije za Banovo brdo i ka Barajevu , verujući da će ići Obrenovačkim putem , više nego jasno je da je renumeracija neophodna. Ako bi se i radila neka veća renumeracija , to ne bi moglo tek tako da se odradi , nego postepeno i da se radi nekim smislenim redom. Moja renumeracija određenih linija je vođena time da se mnogo ne menja , a da ostane i dalje logično i lako pamtljivo , a istovremeno i smisleno. Pod tim mislim i na bespotrebno komplikovanje sa slovnim oznakama ispred broja , jer bi ljudi pomislili da su to neke specijalne linije gde se plaća posebna karta , pošto već imamo takav sistem sa minibus "E" i "A" linijama. Gde god je bilo izvodljivo , a za tim je bilo potrebe , ja sam promenio broj linije , u onaj , koji je po mom logičniji. Pod ovim prvenstveno mislim na one linije sa slovnim oznakama.
Da li ovo što si napisao za linije u Vinči, znači da je izvodljiva trasa linije 314?
Sole prijatelju, pozdrav i pohvale za ovoliki trud, ja cu pokusati da prenesem svoje utiske, svakako i pohvale i kritike ne umanjuju vrednost ovog mogu reci projekta u koji si realno ukljucio i nase opservacije....
Ja cu prvo reci da sto se tice numeracije, moja jedina zamerka je za liniju 323,takozvanu kruznu liniju, ja bih stavio oznaku 300...mislim da bi bilo efektnije, a broj je ionako upraznjen, a linija ce biti dosta atraktivna, tako su slicno onda najavili iz opstine Rakovica.
Vezano za tip vozila na odredjenim linijama, ja ne bih pretvarao liniju 15 u trolejbus, mislim da je Mitroslav izneo interesantan predlog da to budu elektricni dabl deckeri... mada je i to utopija, ali sto da ne...
Kada je o terminusima rec, mislim da bi bilo dobro da si tu ubacio i Tasmajdan i Botanicku Bastu... mislim da i oni mogu za neku minibus liniju da budu resenje...
E sad da kazem i neke stvari konkretno vezano za sam plan...
Plan za liniju 49 podrzavam, samo mi fali da mi razjasnis kojim ulicama linija ide ka terminusu Cerak Vinogradi, jasno mi je da bi isla kao sadasnja 57 u smeru ka gradu, ali te ulice nisu dvosmerne, pa me zanima kako je to reseno.
Plan za 37 preko Repista pun pogodak.
Terminus Slavija Narodna Banka bi imao 5,6 linija, a terminus Bircaninova 4 linije, doduse 17 L samo u spicu... da li smatras recimo da ces imati dovoljno prostora kod Narodne Banke da smestis toliko linija.. obzirom na takt linija koje bi okretale u Bircaninovoj, mozda bi mogao recimo 67 prebacis u Bircaninovu.
Odlicna ideja za terminus Saobracajni Fakultet, interesantno resenje.....
Podrzavam predlog za 511.
Ono sto mislim da nisi po meni obuhvatio ovim predlogom, ja da neku od linija poteza 300 spustis na auto put ka gradu, tu pre svega mislim na 302 i 308....obzirom na situaciju za liniju 70,a podrzavajuci tvoj deo predloga za liniju 302 da budu zglobna vozila, smatram da bi se pojacao kvalitet prevoza ka Novom Beogradu za potez 300...ali ok, u svakom slucaju, to je samo moje misljenje...
Najvise mi se svidja tvoj predlog za linije 26E,37,49,51 i 323....
Trg Nikole Pasica kao terminus ostaje nedefinisan, to nije naravno do tebe, kao i pocetak koriscenja terminusa Dunavska, ima mnogo stvari koje jos treba da se dese, sirenje trolejbuske mreze takodje...
I za kraj potrebno mi je da mi razjasnis tacno, terminus Zeleznicka Stanica Centar, terminus Prokop i terminus Dragana Mancea.... meni sve to deluje kao jedan terminus ili gresim... ako mozes pomocu mape da mi to razjasnis... hvala unapred i pozdrav...
@ Express
Пази, нека су ти системи по 100 пута врсни и врхунски, али велика је разлика у томе што се у тим градовима то примењује одавно и у складу са њиховим језицима. Што је применљиво нпр. у Берлину не мора нужно да буде тако и у Београду. Слажем се, постоји одређен број линија које су апсурдно означене, неки бројеви (61, 62, 63, 64, 69, 80, 90, 97, 98, 99) су и даље слободни, али једноставно систем означавања мора бити једноставан, уз обавезно распознавање приградских линија од градских. :wink: Против фидера за будући метро немам ништа.
@ solecar
Око фрљања ознаком Л могу да се сложим, пример за то је 406Л, која нема ништа краћу трасу од њене ,,обичне" колегинице 406. Пре бих је означио ознаком 406Б. :wink:
Svejedno, poenta je bila da se trocifrene trpaju u naselju koje je postalo gradskog tipa, te da je stara numeracija upravo predviđala trocifrene.
Al ne mogu Srbi da izađu na kraj ni sa samim sobom, to je uzrok svih nedaća. Ne daj bože da nađu način kad je mnogo lakše naći brojne izgovore.
Nešto treba da se preduzme a sad kako će na kraju ispasti zavisi od odabira širokog spektra rešenja. Bilo šta da preduzmu biće bolje nego sad.
Evo da se nadovežem na Soletovu priču o biserima poput 38L koja kad već nema slobodnog broja u pravilnoj numeraciji bolje da je označena kao 38M. 38A isto bolje da je 38T (Topčider) jer ljudi mogu da pomisle da je 38L skraćena verzija 38 do Kosmaja, odnosno da je 38A linija koja spaja iste terminuse kao 38 samo prolazi kroz druge ulice. Sufiks A se obično koristi za "stalne devijacije" odnosno normalne linije koje su drugačije verzije osnovnih - nikakve privremene poput A za autobus i sl..
Ovo A za autobus je čista glupost. Znači da 29 treba da bude 29T jer je trolejbus i tu je već neizbežan "sudar" s tramvajem. Kakve veze ima što ide autobus? Baš nikakve ako se trasa podudara sa onom na kojoj normalno saobraća trolejbus.
Ne znam ni zašto koriste takve gluposti za režimske izmene kada za to imamo R. Imali smo slučaj 31R pa zašto stalno 29A kad može 29R.
A L mi se uopšte ne dopada jer lokal je u celom svetu umesto skraćene trase ustvari omnibus=sva stajališta.
Umesto lokal koristi se termin kratki obrt iliti short turn pa bi umesto kružne linije skraćene umesto L trebalo da budu K (kratki obrt) ili S (skraćen obrt) s tim da ukoliko ima krućnih linija obeleženih sa K onda je S svakako bolje rešenje za označavanje skraćene trase. Drugim rečima dok je 56 sa jedne strane sam po sebi L jer staje na sva stajališta 56L je sa druge strane onda 56 short turn iliti 56S.
Da se ja pitam 29 trolejbus permanentno skraćen do Slavije bio bi logično samo 29, povremeno skraćen 29S a ukoliko se radi o dužoj privremenoj izmeni bilo da se radi o skraćenju, devijaciji, korišćenju autobusa umesto trolejbusa ili nekoj kombinaciji onda naravno 29R.
I dalje najveću pometnju prave krostauni koji se nikako, ali nikako ne uklapaju u metodologiju poteza. Ako krostaun koristi broj poteza ne samo što pojede broj za novu liniju u jednom kraju grada već ostavlja slobodan pogrešan broj na drugom a što se dešava nakon masovnog produžavanja ili spajanja radijalnih linija.
15 treba ostaviti za tramvaj 1-15, 15 i 16 spojiti u 16 ili 15 renumerisati u 85 a 85 u 86. I to sve odgovara numeraciji, međutim 17 i 18 blage veze sa istom nemaju. Logičnije je da bude 17>87 a 18>38 dok bi 38 onda bio 312. Onda nastaje problem sa preostalim 38 azbukama kad nemaju blage veze sa trasom pravilno numerisane 18.
Altarnativa je da 18 bude 88 ali onda nalećemo na drugi problem u vidu 88>58. Dakle rezultat su dve 58ice u Železniku po staroj numeraciji na 50x. Da bude još gore ta numeracija odšetala na Petlovo i u Resnik sve do Voždovca (503). Postojao je 501 i to je to. 501=Železnik, 511=Sremčica pa se rećaju koliko god ih ima. Sremčica samo još 512 a Železnik 55>501, 58>502, 88>503, 521>504.
Znači da dugu priču učinim kraćom šta god da uradiš sa starom numeracijom nakon rešenja jednog problema javiće se nekoliko novih. Možeš se samo vrteti u krug do besvesti. Problem nije u samoj numeraciji već u tome što odgovorni za istu uopšte ne shvataju da ovaj grad u 2019 godini ima samo isto ime i ništa više. Funkcionalno radi se o potpuno drugoj i to većoj "životinji".
Dakle numeracija kao i svaka druga s tim da je pregazilo vreme. Sitnica.
Ljudi ne shvataju ili ne žele da shvate da prosta matematika ne dozvoljava normalno funkcionisanje takve numeracije u mnogo većem sistemu.
Ako ima 99 dvocifrenih gradskih slotova, odnosno 350 trocifrenih prigradskih onda ne može biti 120 gradskih linija numerički gledano (moje saučešće ali imaš 21 slot manje). Sa druge strane od 350 prigradskih iskorišteno je samo 40.
U stvarnosti nema 120 gradskih linija, međutim naleće se na problem sa krostaunima. Dakle ne može se gledati ceo dvocifren fond slotova već pojedinačno. 50-59 ima 10 slotova (0-9 sufiksa pod 5x potezom) ali 19 linija koje su zauzele još 9 "tuđih" slotova. Šta ćemo sad? Tu nastaje začarani krug tipa Zemun "pozajmi" 45 pa Voždovac i Rakovica počnu da "gutaju" i trocifrene pri čemu zaboravljaju priču trocifrene=prigradske.
Ako išta drugo treba ih pustiti da se vidi dokle će. Svakako neće moći doveka, već neko vreme ljudima ide na živce.
Čuj, Resnik bio prigrad, postao grad pa primio 47 i 94 dok se istovremeno nije "razveo" od 503 i 504. Cirkus.
Што се саме нумерације тиче, у суштини би најлакше било да се садашње двоцифрене линије пренумеришу у троцифрене простим додавањем јединице (15 у 115, 38 у 138, 95 у 195 итд.), а померањем линија из скупа 100 у скуп 200 где има само једна линија, (101 у 201, и сл. са преименовањем 102 у 203 због постојеће линије 202). Двоцифрени и једноцифрени остају само трамваји, тролејбуси и електробуси, чиме се добија и простор у скупу 100 за нове линије.
Ovaj veb sajt koristi kolačiće radi prilagođavanja sadržaja, poboljšanja korisničkog iskustva i očuvanja prijave ako se registrujete.
Nastavkom korišćenja ovog veb sajta saglasni ste sa našom upotrebom kolačića.