Evo nekih mojih razmišljanja , što od ranije , što trenutno. Predlozi i mišljenja dobrodošli.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625456#p625456:1h6079p1 je napisao(la):Express » Pon Maj 27, 2019 9:42 pm[/url]":1h6079p1][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625407#p625407:1h6079p1 je napisao(la):solecar » 27 May 2019 05:25 pm[/url]":1h6079p1]Kakav solo autobus na 52. Tu zna da bude gužva već kod Hrvatske ambasade. Da ne bude opet bespotrebne rasprave o "podršci" , i kako 53 zaslužuje zgloba pre 52 , 53 ima 23 , 37 , 59 , 89 , 531 , 532 , 533 , 534 , a 52 ima 56 , 531 , 532 , 533 , 37 , 50 , 89.
52 se poput 31 često puni još na terminusu (Zeleni Venac). Ukoliko ne dođe solo 53 pola ostane. Kada se linije preklapaju ljudi koji čekaju jednu odustanu pa nagrnu ka drugoj. Za taj fenomen im nisu krivi putnici koji gledaju da izgube što manje vremena, nego oni što su takvu neadekvatnu mrežu linija pravili. Tramvaj zvrji prazan.
Za eksprese nikad čuli. Da postoji ekspres došlo bi do izdvajanja putovanja po dužini. Što duže putovanje to se očekuje veća pouzdanost, srednja brzina i kapacitet. Ekspres se napuni kod Beograđanke i vozi pun do B.Brda. Lokal se do Sajma već isprazni pa opet napuni u špicu pri čemu gubi vreme na svakom stajalištu, te ga hvata semafor koji ekspres izbegava. Ni u njemu nije ništa manja gužva zato što je vozilo manjeg kapaciteta. Ekspres ima manju razmenu. Slično je sa karakteristikama trasa šinskih sistema. LRT=zbijena stajališta uz mala vozila, metro=srednja udaljenost stajališta uz srednji kapacitet vozila, železnica=velika udaljenost stajališta uz velika vozila.
Veliki tramvaj sa slabim taktom ne može da se nosi sa mnogo frekventnijim autobusima zbog čega je i skrajnut. Druga opcija je presedanje (zagrebačko rešenje po sistemu koridorski tramvaj+fider autobus) što bi svakako bilo negativno gledano iz ugla putnika. Najbolje rešenje bi bilo da se izvrši razdvajanje putovanja po dužini. Lokalna/all stop linija niske pouzdanosti poput 26 bi trebala biti znatno kraća. Ista trasa bi trebalo da bude pokrivena ekspres linijama koje obilaze centralni deo trase nepogodan za zglobna vozila.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625419#p625419:1h6079p1 je napisao(la):Дошљак » 27 May 2019 06:26 pm[/url]":1h6079p1]Генерално, свака линија где може да прође зглобно возило, треба да има зглобна возила. По мени из угла путника је већа штета препун аутобус у који не могу да уђем или се возим прибијен са другим путницима попут сардине него када на линији вози "празно" возило (мада по мени није празно возило ако у њему сви путници могу да седну).
Generalno slabije opterećeno vozilo se manje i haba. Zglobovi na 49 bi duže trajali nego solo, pod uslovom da imamo isti takt.
Treba naći neku sredinu. Recimo opterećene linije moraju imati najniži takt i sa zglobnim vozilima koja bi relativno kratko trajala u zavisnosti od linije do linije/opterećenja i morfologije terena. Srednje opterećene linije treba klasifikovati po indeksu pouzdanosti. Ako je pouzdana onda treba zglobni da voze prazni da bi vozni park trajao duže. Dobar primer za takvu su 30 i 49. Ukoliko je nepouzdana zbog čega treba povećati interval/smanjiti takt tu nek rade zglobni uz sve teškoće onih najopterećenijih linija.
Slabe linije je opet poželjno klasifikovati, međutim na nešto drugačiji način. Poželjno bi bilo da se podele po nameni na osnovne i pomoćne.
Osnovna je 407 a pomoćna 87. Tako 407 treba pojačati još jednim solo vozilom jer nema drugih linija koje povezuju određenu zonu direktno sa gradom, linija ide retko i ne remeti se dok recimo korisnicima 87 ne smeta da ide na sat vremena (samo lokalne potrebe koje je moguće obaviti i presedanjem) pa je zglob u tom slučaju pogodan radi štednje ljudstva. 87 nije jedina, dosta bi se uštedelo.
Na taj način bi postigli neki balans, kompromis tako da gsp štedi osoblje na linijama koje su pogodne za to, dok recimo pojačava takt ili povećava kapacitet na linijama gde je potrebno postizanje što čuvanja voznog parka što frekventnije, udobnije ili pouzdanije prevozne usluge u zavisnosti od rezultata snimanja stanja linije.
Naravno da im je sve teško. Teško im je i da žive izgleda.
One size fits all ideologija (sa solo vozilima) nije efikasna jer na taj način često trpi pouzdanost, tehnička ispravnost (uz prerano povlačenje vozila iz saobraćaja/rashoda), brzina putovanja, udobnost istog te izaziva i preopterećenje kadra. Logično bi bilo da se izvrši "fine tuning" celog sistema kako bi se postiglo najracionalnije iskorišćenje raspoloživih resursa.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625462#p625462:1h6079p1 je napisao(la):Žika » Pon Maj 27, 2019 10:25 pm[/url]":1h6079p1]Čuli su za eksprese i postojali su pre 30 godina. Znali su, tada za prednosti i radili su ih uglavnom šihtaši. Čak su pojedine linije postale komplet ekspresne. Pitanje je sada kad su velike gužve koliko bi bile korisne.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625464#p625464:1h6079p1 je napisao(la):Дошљак » Pon Maj 27, 2019 10:27 pm[/url]":1h6079p1]На најоптерећенијим линијама верујем да би експрес линије доста растеретиле.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625473#p625473:1h6079p1 je napisao(la):direktor » Pon Maj 27, 2019 10:49 pm[/url]":1h6079p1]Bio 27E pa ga produzise i stavise da staje na svakoj stanici takodje ukinuse 27L lokal
Cilj produzavanje linija do beskonacnosti ....
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625480#p625480:1h6079p1 je napisao(la):Žika » Pon Maj 27, 2019 11:13 pm[/url]":1h6079p1]16 e, 26e, 27 e, 37 e, 53 e , 56 e, 704/6 e to su neke od ekspresnih linija koje se sećam (nije 100% tačno). Treba iskopati još neke.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625484#p625484:1h6079p1 je napisao(la):predrag1978 » Pon Maj 27, 2019 11:58 pm[/url]":1h6079p1]Ako bi postojala mogućnost povratka ekspres linija, onda to treba da budu alternativne linije onim linijama koje konstantno upadaju u čepove... linije tipa 25,25p i 26,27e,43,74,95.....poenta bi bila da ove linije imaju nekoliko osnovnih stanica koje bi putnicima služile za ulaženje u iste, i samim tim bi omogućile makar odredjeno veće ubrzanje u intervalu na trasama takvih problematičnih linija... ovaj višak solo autobusa može kvalitetno da se koristi, to jest odredjeni broj autobusa, prilikom takozvanih šihti, u špicevima koji bi prevashodno bili kao razlog uvodjenja ekspres linija... po nekadašnjem receptu iz osamdesetih... s tim što u ovim novim vremenima realan špic kreće od pola 8 i traje do pola 10 prepodne.... a popodne od 3 do 6...kada sam pomenuo nove solo autobuse, naravno da sam tu mislio na linije koje pokriva GSP, mada je primetno da postoje i novi kontigenti vozila kod pojedinih privatnih prevoznika... dakle, mislim da je neophodna takozvana nova organizacija prevoza u pogledu ponovnog uvodjenja ekspres linija... u svakom slučaju, ova tema nije direktno povezana sa temom Autobusi, ali delom jeste u smislu toga da se proširenjem kapaciteta, stvaraju uslovi i kod GSP-a i privatnika da omoguće stvaranje ovakvih linija na problematičnim pravcima...
Slažem se. Zato sam i stavio opciju da se skinuta vozila sa 302 prebace na druge linije poteza 300.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628468#p628468:370tp99j je napisao(la):Vinča307 » Pet Jun 07, 2019 10:50 pm[/url]":370tp99j]Ako 302 i 303 ne staju na Smederevcu, onda bi baš morao da se pojača takt na 305, 307 i 311, jer i ovako zna da se desi da na Smederevcu ne naiđe ni jedan bus 10 minuta i onda kad naiđe neki, napravi se haos. To se dešava kada idem sa polaskom u 7:02 iz Vinče i naravno izađem kod Mlina jer posle njega idu 3-4 autobusa poteza 300 za redom i zaobiđu ga posle par stanica. Isto je kritičan i polazak 307 sa Ustaničke u 20:29, jer poslednji bus sa Ustaničke je takođe 307 u 20:15 i onda se napravi haos, jer se ljudi uvek guraju u prvi bus koji naiđe
Ako bi 56E išao preko Banovog brda , onda bi se izgubio smisao ove linije , jer bi u nju masovno nagrnuli korisnici sa 52 i 53 , kada bi došla , pored postojećih korisnika sa 56. O ovom problemu sa 52 i 53 su neki već pisali , i zamisao sa 53E mi je bila da se na određeni način taj problem razreši , tj. da ne bude da prvi autobus koji naiđe sa 52 ili 53 pokupi putnike i jedne i druge linije , nego da korisnici imaju funkcionalniji i kol'ko tol'ko rasterećeniji prevoz.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=628503#p628503:370tp99j je napisao(la):predrag1978 » Sub Jun 08, 2019 1:06 am[/url]":370tp99j]Imam nekoliko zamerki... naravno to je opet samo moje mišljenje... bilo kakva opcija 26 u ekspres rezimu nije moguca ukoliko je uglavljujes na potez oko Kalenic pijace... potpuno nepotrebno... umesto toga, po meni bi bilo bolje rešenje 26E koji bi išao od Birčaninove do Jerkovica kroz Juzni Bulevar, dakle da na Autokomandi udje u Juzni Bulevar i da se kod Maksima Gorkog uključi na ostatak trase... nekako mi potez oko Kalenica ne uliva poverenje sto se takta tice...
Što se tiče linije 53E koju si predlozio, ja bih taj predlog spojio sa predlogom za 56 E... da to bude jedna linija 56E koja bi išla preko Banovog Brda ka Petlovom Brdu... o broju vozila se ne bih izjasnjavao, zato što smatram da za mene linija 56 L nema nikakvu funkciju, i po meni je logičnije da se spoji sa nekom od linija sa N. Beograda tipa 76 ili 82..potez Čuk. Padina-Belvil ima izuzetno mnogo putnika kod Šećerane na stajalištu, a taj deo tramvaji neće kačiti, pa bi bilo lepo da se uz 85 i 89 da jedna brza i prodorna linija sa kraćom trasom koja bi te putnike brze prebacivala do Buvljaka... Svi drugi predlozi su mi ok, ovo je bilo nesto sto bih korigovao...
Наравно да треба да иде до Церака али не, мора да превози живе лешеве до гробља. Пошто никада неће ићи до церака, најбоље би било додати једно возило и да линија у периоду од почетка рада до 7:00 и после 16:00 до краја рада линије окреће на Видиковцу јер нико није луд да у 4 иде на гробље и или да се у 22:00 враћа са истог а од Лабудовог брда иду празни. И 501 појачати са још једним комбијем да иде на 30 мин и наравно продужити рад линије до 23:00 максимум.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629627#p629627:1abrmmcb je napisao(la):beobike » 12 Јун 2019, 19:56[/url]":1abrmmcb]Tema su tramvaji, ali taj 502 je trebao/morao bar do Ceraka kroz centar Vidikovca, kao prava lokalna linija.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629609#p629609:1abrmmcb je napisao(la):Djole Pevcanin » Sre Jun 12, 2019 6:52 pm[/url]":1abrmmcb]Све за пензионере пензионерске општине Раковица тако су због истих тих пензионера (да не искористим неку тежу реч) продужили 94 у Ресник уместо да су само пребацили 503 и 504 да окрећу горе али је*ига мора све за њих а појачање 502 са барем једним возилом не може...
solecar":1jvuo439 je napisao(la):303 Cvetkova pijaca – Zaklopača - Vrčin
- Linija bi radila u ekspres režimu celodnevno i bila produžena do Cvetkove pijace.
- Broj vozila bi ostao isti , a dobio bi se češći takt i pouzdanija linija. Od Cvetkove pijace pa do stanice Bare ne bi koristila ni jedno stajalište , a dalje sva stajališta. Na ovaj način se linija rasterećuje jer bi je koristili samo korisnici kojima je jedini prevoz.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=629824#p629824:1wzdkop5 je napisao(la):Somi303 » Čet Jun 13, 2019 2:04 pm[/url]":1wzdkop5]solecar":1wzdkop5 je napisao(la):303 Cvetkova pijaca – Zaklopača - Vrčin
- Linija bi radila u ekspres režimu celodnevno i bila produžena do Cvetkove pijace.
- Broj vozila bi ostao isti , a dobio bi se češći takt i pouzdanija linija. Od Cvetkove pijace pa do stanice Bare ne bi koristila ni jedno stajalište , a dalje sva stajališta. Na ovaj način se linija rasterećuje jer bi je koristili samo korisnici kojima je jedini prevoz.
Ово је тако глуп предлог да ја стварно немам речи. Па кога ће онда та линија са таквим таквом да превози када јој се укине 70% стајалишта? Ако неко из Зк хоће да иде у Болеч мора да иде до Цветка па да хвата 305 за назад? Мислим стварно, ако би се икада и претварала у Експрес морала би да стаје редовно до Болеча, па онда Винча, Калуђерица, ВМЛ и Устаничка. А ни тиме се не би убрзала нешто драстично, гужве постају све горе и горе па није ни битно јел стаје на 5 или 50 стајалишта јер од Калуђерице до Устаничке вози 10 км/х.
Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
@ solecar405 Voždovac – Ripanj – Glumčevo brdo
Linija bi radila u ekspres režimu celodnevno.
Broj vozila bi ostao isti , a dobio bi se češći takt i pouzdanija linija. Linija bi koristila sva stajališta duž Banjice , a odatle pa sve do odvajanja za Ripanj svega nekoliko stanica , a od skretanja za Ripanj sva stajališta do Glumčevog brda. Druga varijanta je da se pola vozila sa linije 405 prebaci na novu liniju 405E , koja bi radi po režimu u prvoj varijanti.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=631177#p631177:3fullk36 je napisao(la):Mitroslav » Uto Jun 18, 2019 11:05 am[/url]":3fullk36]Da li da izbacim predlog:
a)Ekološki i održivi gradski prevoz
b)Kao i dosadašnji tip prevoza sa autobusima na Dizel
Glasajte