Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

Sto se tice 405 u ekspres varijanti stanice koje bi trebalo ostaviti po meni su avala,kumbara,selo rakovica jedna od dve stanice jajinci ideja ,dom zdravlja i sve stanice na banjici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614254#p614254:359dik6q je napisao(la):
Expert » Pet Apr 05, 2019 6:00 pm[/url]":359dik6q]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614241#p614241:359dik6q je napisao(la):
solecar » 05 Apr 2019 16:13[/url]":359dik6q]To što sam sebe vidiš kao budalu , ja tu ne mogu ništa.
Eto.

Kad smo kod organizacije linija 400, imam predlog koji košta i možda se neće mnogima svideti. Radi se o izmeštanju linija 400, 403, 405, 406, 406L, 407, 408 i 409 na okretnicu u naselju Braće Jerković. Predlažem i ukidanje linije 503 i preusmeravanje autobusa s nje na 50. Mislim da bi ovako u prednosti bili Kumodraž, Jajinci, Beli potok, Resnik i druga voždovačka naselja.
Mislim da ne bi bilo dobro trpati sve linije u jerkovic zbog uskog dela puta od pumpe na banjici pa sve do jerkovica upadali bi u guzvu bez potrebno ma da ne bi bilo lose spustiti neku od linija do jerkovica ali nikako sve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614254#p614254:16iat7la je napisao(la):
Expert » Pet Apr 05, 2019 6:00 pm[/url]":16iat7la]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614241#p614241:16iat7la je napisao(la):
solecar » 05 Apr 2019 16:13[/url]":16iat7la]To što sam sebe vidiš kao budalu , ja tu ne mogu ništa.
Eto.
Evo šta sam napisao u celosti:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614241#p614241:16iat7la je napisao(la):
solecar » Pet Apr 05, 2019 5:13 pm[/url]":16iat7la]To što sam sebe vidiš kao budalu , ja tu ne mogu ništa. Ni u jednom trenutku te nisam smatrao budalom. Jedini problem je što vidimo određene stvari različito i što oko nekih stvari imamo različito mišljenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614263#p614263:2mrvrtp0 je napisao(la):
Рипањац 405 » Pet Apr 05, 2019 6:43 pm[/url]":2mrvrtp0]
Više nego ubeđen sam da bi liniju samo produžili do Avale i ostavili je sa jednim vozilom , čime se samo produbljuje problem.
Онда додати друго. Је ли 404 сада има једно возило? :?
I sad i pre je imao jedno vozilo.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614263#p614263:2mrvrtp0 je napisao(la):
Рипањац 405 » Pet Apr 05, 2019 6:43 pm[/url]":2mrvrtp0]
Takođe sam predlagao ranije i da linije 405 i 408 budu pretvorene u ekspres režim , a da linije 401 , 402 , 403 , 406 i 407 preuzmu teret putnika Jajinaca , čime bi se dobio veći broj polazaka sa postojećim brojem vozila , za početak , ali ni sa ovim se nisi složio.
Није баш да се нисам у потпуности сложио, јесам, али донекле, настала је конфузија око тога која стајалишта укинути. Могу и те како да се укину нека стајалишта, и сам сам то предлагао на свој начин, и ово могу да подржим. Могуће да сам превидео неке предности, дешава се. :wink:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614279#p614279:2mrvrtp0 je napisao(la):
88miki123 » Pet Apr 05, 2019 8:08 pm[/url]":2mrvrtp0]Sto se tice 405 u ekspres varijanti stanice koje bi trebalo ostaviti po meni su avala,kumbara,selo rakovica jedna od dve stanice jajinci ideja ,dom zdravlja i sve stanice na banjici.
Rešenje koje je predložio 88miki123 je ono što bi po meni bilo funkcionalno , jer ukoliko bi se ukinulo svega nekoliko stanica , i dalje bi smo imali situaciju da 405 bude prepun , a 402 zvrnda prazan , kao što je rekao Expert , a cilj nam je da 405 ne kupi i putnike iz Jajinaca , Rakovica sela , Avale , Belog potoka i Pinosave , pored putnika sa trase koju samo 405 opslužuje , već da to rade linije koje su znatno kraće.

88miki123":2mrvrtp0 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614254#p614254:2mrvrtp0 je napisao(la):
Expert » Pet Apr 05, 2019 6:00 pm[/url]":2mrvrtp0]
Kad smo kod organizacije linija 400, imam predlog koji košta i možda se neće mnogima svideti. Radi se o izmeštanju linija 400, 403, 405, 406, 406L, 407, 408 i 409 na okretnicu u naselju Braće Jerković. Predlažem i ukidanje linije 503 i preusmeravanje autobusa s nje na 50. Mislim da bi ovako u prednosti bili Kumodraž, Jajinci, Beli potok, Resnik i druga voždovačka naselja.
Mislim da ne bi bilo dobro trpati sve linije u jerkovic zbog uskog dela puta od pumpe na banjici pa sve do jerkovica upadali bi u guzvu bez potrebno ma da ne bi bilo lose spustiti neku od linija do jerkovica ali nikako sve.
Upravo tako. Ne znam da li se sećate , prošle godine je spominjano ukidanje okretnice Trošarina , na čijem mestu bi se gradio kružni tok , dok bi se linije preumerile na neku od okolnih okretnica (Banjica II , Stepa Stepanović , Braće Jerković / Medaković III). Takođe , spominjano je i da bi neka od linija mogla da ide do okretnice u Stepi preko nove saobraćajnice koja bi povezivala Vojvode Stepe sa kružnim tokom u Stepi.



Takođe , od više ljudi sam čuo da je okretnica Braće Jerković nepogodna za okretanje linija iz pravca Kružnog puta , jer znaju da se stvaraju gužve kada iz okretnice autobus skreće levo ka Kružnom putu. Zato mislim da bi bilo koja linija da se produžava ka Braće Jerković , trebalo produžiti do okretnice u Medakoviću III. Po meni su najbolji kandidati za tako nešto 407 ili 503. Minibus linije 406L i 409 staviti na okretnicu Banjica , a ostale linije do Stepe.
 
Medaković 3 bi bilo odlično rešenje onda. Samo da se proširi okretnica.
 
Ne mora čak ni da se proširuje. Ako bi do nje išle 1 do 2 linije , postojeća okretnica bi to mogla da istrpi.
 
Linije 405 i 408 mogu da se skrate do okretnice "Banjica 2". Ili da se ostave na "Voždovcu".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=614310#p614310:mhkbgv4b je napisao(la):
Expert » Pet Apr 05, 2019 10:40 pm[/url]":mhkbgv4b]Linije 405 i 408 mogu da se skrate do okretnice "Banjica 2". Ili da se ostave na "Voždovcu".
Sta se tice 405 na osnovu cega si dosao do zakljucka da bi mogla da se skrati do Banjice ?
 
I sad i pre je imao jedno vozilo.
Хвала на одговору, ја сам све време мислио и живео у убеђењу да на 404 раде 2 возила, чак је то једно време чини ми се и писало на busevi.com.
Minibus linije 406L i 409 staviti na okretnicu Banjica
Како то, ако иду преко Кумодража? :?
 
409 je kružna linija , tako da bi umesto što čeka vreme na Voždovcu , čekala na Banjici II. Sve ostalo bi bilo isto. 406L se produžuje Save Maškovića , Neznanog junaka pa Paunovom do okretnice Banjica II.
 
Jedna od dve 406-ice ide preko Kumodraža, dok bi se 409-tka mogla okretati na Banjici. Iskreno, protiv sam da se ijedna linija poteza 400 okreće na okretnici Banjica II. Gube se bitna presedačka stajališta, što znači da ostaje samo 40-ica i 78-ica.

Što se tiče ekspres režima 405-ice, već sam pisao da baš i nisam siguran da je to dobro rešenje. Prvo, postoji dobra šansa da dve 405-ice ne bi više išle u pravilnim razmacima, a i avalski put je postao toliko opterećen da bi se prednosti ekspres linije često anulirale zbog stvaranja, ajde da tako kažem, vozića. Takođe, mislim da i Jajincima treba dati jednu pravu gradsku liniju do centra, što će reći liniju sa taktom na bar desetak minuta, možda podeliti 47-icu kao što sam pre predlagao, jer je to jedini način da se rasterete sve duže linije poteza 400, uključujući i lasitne linije, koje isto tako imaju dosta stajališta od Avale do Trošarine. Kad ljudi ulaze u jednu 470-icu koja ima svega osam polazaka dnevno, ne vidim razlog što bi izbegavali 405-icu koja u poređenju sa pre pomenutom ide svaki čas. U principu, šta prvo naiđe, trpi najviše, jer prosto ljudima nedostaje i kulture, a i ne informišu se između ostalog. Sad se bar lako može videti kad koji bus nailazi, a i sve prigradske linije idu strogo po redu vožnje. Ipak, treba malo i ispratiti, a ne samo izaći na stanicu i uleteti u prvi koji naiđe po svaku cenu.

Pominjane su lasitne linije, a u poređenju sa 408-icom. Uvek pre 408 nego li bilo koja linija nekadašnjeg ITS2 sistema, bar što se poteza 400 tiče. Intervalski polasci, plus što postoje polasci i vikendom kod svih "gradskih" linija, dok se pojedine lasitne linije čak i ukidaju nedeljom, poput 474-tke. Kad se baci pogled na stajališni stub kroz Prnjavor, Trešnju ili Ralju, rekao bi čovek da čeka autobus na Slaviji po broju ispisanih linija, a od svih, samo 408 i 491 imaju pristojan broj polazaka, makar i radnim danima. 491 doduše, ima ponekad razmake na pola, a ponekad i na cela dva sata, ali bože moj, to je potpuno normalno za lasitne linije. 474 samo tri polaska dnevno, 470-ica i 450-ica po osam, a 451 tek četiri polaska. Vikendom je prevoz, najblaže rečeno, katastrofalan, pošto i 408-ica nedeljom ide na sat i osam minuta, a putnika i te kako ima, pogotovu tokom proleća i leta, pa i jeseni većim delom.

Jeste da i nije za ovu temu, ali sve pomenuto traži ozbiljnu reorganizaciju. Potez od skretanja za Zuce, pa do okretnice Ralja /Drumine/, ima i najveću razmenu putnika, pa stoga mislim da prevoz treba podrediti jednoj frekvetnoj liniji, u ovom slučaju 408-ici, na kojoj bi bez problema mogli raditi i zglobni autobusi sa četiri osovine dužine i preko 20m. Dobar put sa, i više nego prostranom okretnicom. Ostale linije organizovati kao lokale, a kombinacija ima nekoliko. Parcani i Stojnik bi se mogli povezati jednom lokalnom linijom, koja mora ići preko centra Ralje, a zahvata i železničku stanicu, i bez problema bi mogla ići na svakih sat vremena sa samo jednim vozilom. Malu Ivanča je, inače, malo razbacana da tako kažem, pa nemali delovi naselja nemaju nikakav prevoz. Kružna linija sa dva minibusa na relaciji Trešnja - Put za Malu Ivanču - Popović - Ralja - Trešnja. Podrazumeva se i suprotan smer od Trešnje prema Ralji, Popoviću i Maloj Ivanči, i naravno povratak na Trešnju putem za Malu Ivanču. Dva midibusa na svakih sat vremena, kombinovano na pola sata, što je, po mom mišljenju, daleko bolje rešenje u poređenju sa direktnom linijom do grada, koja ide na dva sata u proseku, a i ne pokriva celo naselje. 491 bi, takođe, mogao postati lokal sa svraćenjem u Sopot. Ima okretnica i u Ralji, i na Trešnji. Eventualno bi mogao i nastaviti do grada, ali da se redukuju polasci. Postoji i opcija produženja 408-ice do Sopota, što je deset minuta vožnje od Drumina. No, bila bi poželjna zglobna vozila na dvadesetak minuta tokom dana za 408-icu, eventualno petnaestak minuta u špicu. Subotom i nedeljom bi mogla ići u intervalu između 25 i 30 minuta.
 
U principu, šta prvo naiđe, trpi najviše, jer prosto ljudima nedostaje i kulture, a i ne informišu se između ostalog.
Управо тако. Веома јасно и исцрпно објашњење проблема. Као што рекох, главни разлог за то је, углавном, шверцовање. Никад нећу заборавити кад ме је, тако нека жена из Јајинаца, при уласку на једном од стајалишта, тако лепо напујдала само зато што носим ранац, јер јој ,,смета". Мислим да сам јој чак случајно стао на хаљину, која је била вансеријских габарита за улазак у возило јавног превоза, у оној гужви свако је могао да је нагази. Да не помињем да највероватније није ни имала карту, а ја сам је имао, што је изузетно ретка слика међу средњошколцима. Накотила се некултура само таква међу нама, част изузецима. Поједини контролори су остајали забезекнути када им покажем карту, не очекивајући то од мене као средњошколца!!! Ја сам, чак и када бих ризиковао кашњење у школу, обавезно избегавао да улазим у већ препуну 405-ицу, макар то било и у Рипњу. Ем сам на терету осталима, ем је потенцијално опасно по живот.
Пошто се такви никада неће научити памети, молим лепо, сва стајалишта у Јајинцима и селу Раковица да се укину за 405-ицу. Осим Спомен-парка Јајинци, зато што је у питању значајан историјски комплекс.
 
Kesha":18itmcg0 je napisao(la):
Jedna od dve 406-ice ide preko Kumodraža, dok bi se 409-tka mogla okretati na Banjici. Iskreno, protiv sam da se ijedna linija poteza 400 okreće na okretnici Banjica II. Gube se bitna presedačka stajališta, što znači da ostaje samo 40-ica i 78-ica.
Mojim predlogom za 406L i 409 se ne gubi ništa , čak se ni okretnica na Banjici II ne opterećuje previše , jer su minibus vozila u pitanju.

Kesha":18itmcg0 je napisao(la):
Što se tiče ekspres režima 405-ice, već sam pisao da baš i nisam siguran da je to dobro rešenje. Prvo, postoji dobra šansa da dve 405-ice ne bi više išle u pravilnim razmacima, a i avalski put je postao toliko opterećen da bi se prednosti ekspres linije često anulirale zbog stvaranja, ajde da tako kažem, vozića. Takođe, mislim da i Jajincima treba dati jednu pravu gradsku liniju do centra, što će reći liniju sa taktom na bar desetak minuta, možda podeliti 47-icu kao što sam pre predlagao, jer je to jedini način da se rasterete sve duže linije poteza 400, uključujući i lasitne linije, koje isto tako imaju dosta stajališta od Avale do Trošarine. Kad ljudi ulaze u jednu 470-icu koja ima svega osam polazaka dnevno, ne vidim razlog što bi izbegavali 405-icu koja u poređenju sa pre pomenutom ide svaki čas. U principu, šta prvo naiđe, trpi najviše, jer prosto ljudima nedostaje i kulture, a i ne informišu se između ostalog. Sad se bar lako može videti kad koji bus nailazi, a i sve prigradske linije idu strogo po redu vožnje. Ipak, treba malo i ispratiti, a ne samo izaći na stanicu i uleteti u prvi koji naiđe po svaku cenu.

Pominjane su lasitne linije, a u poređenju sa 408-icom. Uvek pre 408 nego li bilo koja linija nekadašnjeg ITS2 sistema, bar što se poteza 400 tiče. Intervalski polasci, plus što postoje polasci i vikendom kod svih "gradskih" linija, dok se pojedine lasitne linije čak i ukidaju nedeljom, poput 474-tke. Kad se baci pogled na stajališni stub kroz Prnjavor, Trešnju ili Ralju, rekao bi čovek da čeka autobus na Slaviji po broju ispisanih linija, a od svih, samo 408 i 491 imaju pristojan broj polazaka, makar i radnim danima. 491 doduše, ima ponekad razmake na pola, a ponekad i na cela dva sata, ali bože moj, to je potpuno normalno za lasitne linije. 474 samo tri polaska dnevno, 470-ica i 450-ica po osam, a 451 tek četiri polaska. Vikendom je prevoz, najblaže rečeno, katastrofalan, pošto i 408-ica nedeljom ide na sat i osam minuta, a putnika i te kako ima, pogotovu tokom proleća i leta, pa i jeseni većim delom.

Jeste da i nije za ovu temu, ali sve pomenuto traži ozbiljnu reorganizaciju. Potez od skretanja za Zuce, pa do okretnice Ralja /Drumine/, ima i najveću razmenu putnika, pa stoga mislim da prevoz treba podrediti jednoj frekvetnoj liniji, u ovom slučaju 408-ici, na kojoj bi bez problema mogli raditi i zglobni autobusi sa četiri osovine dužine i preko 20m. Dobar put sa, i više nego prostranom okretnicom. Ostale linije organizovati kao lokale, a kombinacija ima nekoliko. Parcani i Stojnik bi se mogli povezati jednom lokalnom linijom, koja mora ići preko centra Ralje, a zahvata i železničku stanicu, i bez problema bi mogla ići na svakih sat vremena sa samo jednim vozilom. Malu Ivanča je, inače, malo razbacana da tako kažem, pa nemali delovi naselja nemaju nikakav prevoz. Kružna linija sa dva minibusa na relaciji Trešnja - Put za Malu Ivanču - Popović - Ralja - Trešnja. Podrazumeva se i suprotan smer od Trešnje prema Ralji, Popoviću i Maloj Ivanči, i naravno povratak na Trešnju putem za Malu Ivanču. Dva midibusa na svakih sat vremena, kombinovano na pola sata, što je, po mom mišljenju, daleko bolje rešenje u poređenju sa direktnom linijom do grada, koja ide na dva sata u proseku, a i ne pokriva celo naselje. 491 bi, takođe, mogao postati lokal sa svraćenjem u Sopot. Ima okretnica i u Ralji, i na Trešnji. Eventualno bi mogao i nastaviti do grada, ali da se redukuju polasci. Postoji i opcija produženja 408-ice do Sopota, što je deset minuta vožnje od Drumina. No, bila bi poželjna zglobna vozila na dvadesetak minuta tokom dana za 408-icu, eventualno petnaestak minuta u špicu. Subotom i nedeljom bi mogla ići u intervalu između 25 i 30 minuta.
Znači po tebi (tvojoj organizaciji) ispada da je bolje da 405 i dalje bude prepuna , a 402 i dalje zvrnda prazna. Da li sam to dobro razumeo ili negde grešim?
Ti si naveo ne pretvaranje linije 405 u ekspres režim zbog gubljenja takta u prsavilnim razmacima , dok Ripanjac405 , kao jedan od razloga , pored dugačke trase , navodi i šverc putnika. Ako sve ostane ovako kako jeste , čak i sa uvođenjem još jedne linije ka centru , i dalje će 405 biti prepun. Ovde je cilj da se rastereti 405 , a ne da i dalje bude nosilac sistema poteza 400 , koja je pritom , jedna od najdužih , a da linije koje su duplo kraće voze poluprazne.
 
Ovo je velik problem. Linije 401 i 402 rade prazne, zato što se kulturni ljudi iz Jajinaca, Rakovice sela i Belog potoka trpaju na liniju 405, jer žele da se švercuju, guraju i što manje čekaju. Zbog toga pod hitno prebaciti liniju 405 da ide Zemljoradničkom ulicom preko Kumodraža, ili ukinuti stajališta za tu liniju u Jajincima, Rakovica selu i Belom potoku. Drugog rešenja nema do dolaska novih autobusa.

Živim u Jajincima i čim mi naiđe relativno pun autobus na liniji 405, zaobiđem ga i sačekam drugi.
 
Nije moguće da ide Zemljoradničkom , ulica nije dovoljne širine za solo bus. Zato je i uvedena minibus linija tuda. A kada će i da li će uopšte biti proširena ulica , to je veliko pitanje.
 
Solecar, očigledno da ne razumeš o čemu pišem. I 401-ica i 402-jka i te kako mogu biti dobro popunjene, bar dok ne prođu Jajince. Misliš da "Ripanjci" ne presedaju na druge linije? Mali milon puta sam video kako i po petnaestak ljudi izađe na Avali iz 405-ice nebi li prešli u Lastu. Isto tako, poslednjih godina, stajalište Avala prepuno je putnika koji presedaju dalje prema Ripnju, Zucama, Prnjavoru, Trešnji itd. Jednostavno, neko koristi Lastu, a neko 401-icu do Avale, odnosno, 402-jku do Kumbare. Samo je pitanje kako se ko uklopi, i šta prvo naiđe, kako sam i pre već napisao. Malo ko je spreman da čeka u mestu autobus i pola sata.

Zašto smatram da nije pametno samo 405-icu pretvoriti u ekspres liniju, već sam i objasnio, al pokušaću malo detaljnije u daljem tekstu. Kao prvo, potez 400 je vrlo specifičan, ponajviše po tome što, faktički, ima samo jednu kako tako frekventnu liniju, a to je upravo 405. Kao što i veliki broj putnika koristi Lastu, iako to baš i ne mora da čini, da se preveze i do Jajinca između ostalog, tako će isto ući i u prvi bus koji se pojavi u pravcu Avale, kao i prema Banjici. Prosto, ne gledaju svi dal je autobus pun, pa čak ni koja je linija u pitanju ako im svaka odgovara. Nije da se to samo na potezu 400 dešava. U slučaju da im se uzme 405, mislim na Jajince naravno, kao najfrekvetnija linija, imaće popriličnih rupa u polascima nekoliko ne preterano čestih linija, ponaročito u kasnijim večernjim satima, a još više tokom vikenda, kao i tokom letnjih redukcija. Pogledaj malo redove vožnji svih linija poteza 400, kao i 503-jke, a bez lastinih linija. 402 se gasi već oko pola devet uveče, dok 401 ima smešno mali broj polazaka nakon devet sati uveče. I tokom dana se najčešće poklapaju, što je još jedan problem, dok jedino u špicu idu u intervalima ispod 20 minuta. Van špica je to 30+ minuta. 403 ide na 50 minuta od kasnijih popodnevnih sati, 407 ceo dan na 45 minuta i 408 na 47 do 48 minuta. 503 ide na 35 minuta radnim danima. E sad zamisli da se veći broj gore pomenutih linija poklopi u prolazu kroz Jajince, što se inače, dešava vrlo često. To bi značilo da autobusa ne bi bilo i po pola sata bez 405-ice. Dal je normalno da naselje, od centra grada udaljeno oko sedam do osam kilometara u proseku, a sa ne baš malim brojem stanovnika, ima tako neefikasan prevoz? Ili bi možda lasitne linije trebale da preuzmu i taj teret? Do jednog Resnika, autobus ide direktno čak od bloka 45, a tu je i Kumodraž, naselje koje je u ravni sa Jajincima, a imaju čak tri tipično gradske linije.

Elem, zato i predlažem da se Jajincima da neka linija do centra sa malo jačim taktom. To može biti i podeljena 47-ica, može i pojačana 401-ica, recimo. Tada bi se stvorili uslovi da i 403-jka, 405-ica, 407-ica i 408-ica budu u ekspres režimu. Potez 300 ima sličan problem, ali i veći broj vrlo frekventnih linija, pa opet, ni jedna ne radi u ekspres režimu. Lastine linije poteza 400 i ne bi morale da staju i na trenutno upisanim stajalištima od Avale do Trošarine, tim pre što verovatno neće doveka ići do centra.

A što se okretnice Banjica II tiče, nije dobro rešenje ni za jednu liniju poteza 400, a bilo je priče da će se na njoj okretati i Lasitne linije, jer prosto uskraćuje mogućnost direktnog presedanja na tramvaje, i veći broj autobuskih linija, kao što su 33, 47, 48, 49, 50, a u blizini su još i 42, 59 i 94. Sadašnja okretnica na Voždovcu je na dosta dobrom mestu, a ako i dođe do izmeštanja, treba tražiti adekvatnu zamenu, za šta već i imamo par predloga, ali Banjica II, bar po mom mišljenju, nikako nije dobro rešenje.
 
@ Kesha
Наравно да преседамо, истина. Додуше, ја лично то радим да бих избегао гужву, и никад, али никад не улазим у већ препун бус, на којој год линији био. :wink:
 
I ja izbegavam pune autobuse, pravo da ti kažem, pa čak i one koji me vode kući direktno, sem ako baš ne moram da čekam sledeći pola sata. Iskreno, ne mogu ni da razumem one koji će po svaku cenu ući u 470-icu, recimo, i to da bi se prevezli do doma zdravlja u Jajincima. Ok kad nema gužve, ali onemogućiti onom ko ima samo osam polazaka u toku dana da uđe u bus, odraz je velike nekulture i teške samoživosti. Lastine linije nisu rezervisane samo za one koji idu do krajnjih destinacija, naravno, i treba da ih koriste svi, ali isto tako, treba pokazati i malo razumevanja za one koji ne mogu da biraju. Lično, više volim da presedam nego da stojim u mestu, pa stoga koristim sve linije poteza 400, a pojaviše 401-icu i 402-jku, ali samo ako mogu normalno da uđem. Ne mogu reći da imam loš prevoz, kao stanovnik Trešnje, bar radnim danima, ali mi opet smeta prolazak i po tri autobusa jedan za drugim, pa onda imam rupe i preko pola sata, dok je nedeljom prevoz takav, da ne pamtim kad sam poslednji put ušao u bus pomenutim danom. Ništa bez kola. Subotom se još i može nekako.
 
Kesho na Avali se izlazi samo kada je 405-ica toliko puna da jedva ide .Sto se tice lastinih linija svi znamo da na potezu od avale do trosarine ne staju uglavnom nigde .Jedino podrzavam ovo sto si pisao o reorganizacij lastinih linija.
Sto se tice jainaca da se ne lazemo sasvim dovljno je da na svim stanicama staju 401,402,403,406,407,409,503.
 
Ne razumem u cemu je problem po mnogim ljudima ovde na forumu svaki benifit za Ripanjce i 405-icu je problem predlagao sam skracenje na delu kroz Ripanj problem,produzenje ka slavij umesto jedne od ove dve linije koje su produzene za mnoge problem ,sada 405 u ekspres rezimu opet problem.
 
Presedanje je OK , i ja to dosta praktikujem , jer do nekih delova grada se brže stigne presedanjem , nego direktnom linijom. Ali presedanje sa drugih linija koje opslužuju Jajince i Podavalska naselja na 405 , zbog ljudi koji žive na tom potezu , a guraju se u 405 , e to mi je besmisleno. Isto koliko i to da stanovnici Belog potoka imaju direktnu liniju do centra , al' samo do 20h , a posle toga na 403 kod Trošarine.
Već sam pisao o lošim efektima produženja linije 405 do Slavije , što mi je u rangu toga da se 309 produži do Vukovog spomenika. Više štete nego koristi. Sa druge strane , ako mogu linije za Sopot i Mladenovac , koje saobraćaju preko Avale , da rade u ekspres režimu bez problema , ne vidim zašto to ne bi bilo izvodljivo i za liniju 405 , pa čak i 408.
Male stvari za koje gotovo da i nije potrebno nikakvo ulaganje , a donosile bi višestruku korist. Ne samo što bi se olakšalo stanovnicima Ripnja , Glumčevog brda , Kragujevačkog puta , Trešnje i Ralje , nego bi se i sami autobusi manje akali , pa bi duže bili u ispravnom stanju.
 
88miki123":2w0d71zg je napisao(la):
Kesho na Avali se izlazi samo kada je 405-ica toliko puna da jedva ide .Sto se tice lastinih linija svi znamo da na potezu od avale do trosarine ne staju uglavnom nigde .Jedino podrzavam ovo sto si pisao o reorganizacij lastinih linija.
Sto se tice jainaca da se ne lazemo sasvim dovljno je da na svim stanicama staju 401,402,403,406,407,409,503.

Vidi, kao neko ko putuje tim lastinim linijama svakodnevno, mogu ti reći da staju svi poslednjih par godina. Ja bar nisam naišao ni na jednog vozača Laste u skorije vreme, a da je ignorisao stajališta od Avale do Trošarine. Verovatno su pljuštale prijave, pa su ipak morali da se dovedu u red. Nisu samo 405-ice pune, imamo i mi poprilične gužve u špicu. Inače, putnici na Avali uglavnom čekaju Lastu i pored 401-ice koja ide na Slaviju, tako da se preseda i u nadi da će putovanje biti malo kraće, jer ipak, lastine linije zaobilaze Banjicu. U principu, može da se uštedi na vremenu, ali ne kao što je moglo pre pet šest godina. Možda pet do deset minuta maksimum. Koliko puta su se samo do sada 408-ica i 491-ica pratile od Trešnje, pa sve do Banjice. Teško da bi išta dobio produženjem 405-ice do Slavije. Veruj mi, više bih voleo pouzdan prevoz od Voždovca, nego konstanta kašnjenja autobusa koji ide iz centra. 408-ica ima mnogo manje oscilacije u vremenu u odnosu na Lastu, za koju su normalna kašnjenja i preko 15 minuta, ponajviše zbog Autokomande. Ispadaju i 401-ica i 402-jka često iz reda vožnje, pa znaju da krate trasu i pre kružnog toka na Autokomandi, tačnije, okrenu se u visini NIS-petrolove pumpe. Gužvu na Autokomandi prema gradu imaš čak i posle osam sati uveče. Zašto mislim da Jajinci ne bi mogli funkcionisati bez 405-ice, a da ne dobiju baš ništa u kompenzaciju, već sam obrazložio, a i sam sam imao prilike da se načekam autobusa u Jajincima.

Solecar

Posle deset, petnaest, a ponekad i celih dvadeset minuta, bilo koji bus da naiđe prvi, odvući će najviše putnika. Ljudi prosto nagrnu i ne gledaju mnogo. Veliki broj linija sa svega par polazaka po satu, jako je teško uskladiti. Zato i mislim da se problem ne može rešiti bez jedne frekventne linije za Jajince i Rakovicu /selo/. A sigurno da su 405-ica i 408-ica prvi kandidati za ekspresni režim.
 
Е па по тој логици, онда морамо гледати капацитет тренутне инфраструктуре... Ако Авалски пут испуњава да буде 2+2, онда је то лепо требало проширити за почетак до раксрнице за Бели Поток, колико разумем цела проблематика је у томе да од Аутокоманде је таква да 401 и 402 могу комотно до Бањице да стају у близини ФОНа и ФПНа... Евентуално да од Бањице стају само на фреквентнијим стајалиштима, али да рецимо сви 40Х и 503 стају на кључној станици дома здравља у Јајинцима, јер остало колико сам скапирао приче људи оданде малтене да 405 и 408, могу ићи по систему 401 и 402, малтене као пандан 704 и 707 и 706!
 
Pises ne realno i ja svaki dan putujem i svaki dan vidjam lastine linije koje ne staju nigde jedino staju ako neko hoce da izadje .Druga stvar lastine linije su problem opstine Sopot i opstine Mladenovac ako njihove opstine ne zele da rese problem prevoza na njihovim teritorijama ne moze im niko pomoci.I ne vidim kakve veze lastine linije imaju sa 405 Prepiskaje pocela na temu kako rasteretiti 405 koja je nosilac poteza 400
Sto se tice Jajinaca tvrdim da imaju sasvim dovoljno i bez 405 jednostavno gomila polu praznih buseva prolazi i staje i ne mislim da je tragedija cekati 10 ili 15 min u Jajincima to je inace maksimum cekanja.
Sto se tice linije specijalno za njih ako imas neki predlog linije napisi ma da licno mislim da to nema smisla .
I to je opet druga tema ta linija ne bi resila problem 405 idalje bi 405 bila prepuna ,a sve ostale uglavnom polu prazne ulljucujuci i tu novu.
A sto se tice produzenja 405 do Slavije dobilo bi se smanjenje presedanja i samim tim skracenje putovanja i cekanja ja licno svaki dan menjam 4 busa i meni bi to puno znacilo kao i vecini Ripanjaca najvise ljudi bi imalo benifit od toga 405 je najopterecenija na potezu i nosilac istog. Ali svestan sam da bi to imalo i prednosti ,a i mana .
 
Ako se linija 405 produži do Trga Slavija, biće pod još većim pritiskom Banjice, Jajinaca, Rakovice sela i Belog potoka.
 
Vrh