Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=612668#p612668:3tws7sem je napisao(la):
biftek » 30 Мар 2019, 22:19[/url]":3tws7sem]Jel putnici treba da preskacu onaj ogroman natpis Beograd kada budu ulazili u trolu, pricam o pocetnom stajalistu troli?

заједничко је почетно и крајње стајалиште на истом месту (као што сам и написао на слици). кроз Краља Милутина само вози, нема стајања
 
Sve jedno, treba doci do zajednickog/pocetnog stajalista preko natpisa Beograd
 
Mladenović: Moguć veći broj autobusa

Druga faza radova na rekonstrukciji Trga republike počela je juče i tim povodom pomoćnik gradonačelnika Beograda Andreja Mladenović apelovao je na građane za strpljenje zbog eventualnih gužvi na pojedinim deonicama.
radovi,-trg-republike-stb

On je podsetio da su saobraćajni inženjeri pripremili proojekat zatvaranja pojedinih ulica i izmena režima saobraćaja.

– Kritične tačke „u špicevima” su Dečanska, Terazijski tunel, Bulevar despota Stefana i povremeno Slavija. Na ovim deonicama su i inače često gužve u određeno doba dana. Ipak, naši inženjeri su stalno na terenu i njima kao stručnjacima prepušta se da nađu dodatna rešenja, recimo, signalizacijom – naveo je Mladenović za TV Prva.

On je dodao da su rokovi precizirani, ali da se razgovara sa izvođačima da radovi budu i ubrzani. Insistiraće se da se narednih meseci radi 24 sata kako bi zatvaranje saobraćaja bilo što kraće.

Pomoćnik gradonačelnika je najavio da će tamo gde bude bilo potrebe novouspostavljene ili postojeće linije biti pojačane.

– Očekujemo da dobijemo prve analize sa terena, nakon čega bi broj vozila na pojedinim linijama mogao da bude povećan. Očekuje se takođe da će se gužve narednih dana smanjiti jer to je praksa u slučaju ranijih radova. Počela je podela flajera kako bi građani bili što bolje informisani o alternativnim pravcima – zaključio je Mladenović.

izvor: studio B
 
Шта мислите о томе да се 404 избаци из Беле реке и продужи до подножја Авале или скроз до Трошарине? Од Беле реке до жел. станице Рипањ буквално вози ваздух, није рентабилна, мало коме одговара! На тај начин би 405-ица била значајно растерећенија него што је сада.
 
Mislim da 404 treba da ostane lokal u ovom obliku vidjam ga u centru dosta ljudi izadje iz njega ,a dosta i udje ljudi u bus.Bg voz ce kada tad saobracati do Ripnja ili kroz Ripanj tada ce 404 jos vise dobiti na znacaju.
Akocemo realno na 405 je najveci problem cesto kvarenje buseva ,skidanje istih za potrebe drugih linija,kada bus ispadne ne postojanje zamene.Da nije toga 405 bi mnogo bolje funkcionisala .
 
За део од железничке станице ка Трешњи се слажем, ту је већ солидно попуњена. Али не и за део од Беле реке до железничке. Више ваздуха него путника.
Што се воза тиче - да, пустиће га за Рипањ. На Куково лето.
 
Danas sam gledao video o putovanju od Praškog aerodrom do Praga gradskim prevozom i uporedio sam sa našim aerodromom.Shodno tome dajem predlog za reorganizaciju i uvođenje linija.Kao prvo stavio bi info šalter gde bi se mogla kupiti karta i dobiti informacije.Zatim bi sve linije spustio na stanicu A1.Onda bi na toj stanici stavio takođe još jedan info šalter.Uveo bi 72E Aerodrom - Autoput - Bulevar Zorana Đinđića - Slavija - Tašmajdan - Trg Republike - Zoo Vrt - Pristanište - Dorćol/SRC Milan Gale Muškatirović/.Cenu za A1 bi smanjio na 200 - 250 din. i uveo bi Lastin međugradski autobus.72 bio ostavio,ali bi tu bio neko ko bi objasnio da to ide preko naselja i ne ide direktno do centra,već mora malo da se prepešači.607 bi izbacio sa Aerodroma.Uveo bi Direkt-Bus linije(ideja iz pariza)To su autobusi koji staju samo na jednoj stanici,nešto slično A1.Bilo bi nekoliko linija koja bi kretale sa:Banjice,Banovog Brda,Konjarnika,Mirijeva 4 i logično završavale na Aerodromu.I na kraju bi uveo običnu linija Gradskog Prevoza koja bi išla od Aerodroma do Bg Voza(Žel. St. Batajnica) i bila bi usklađena sa Bg Vozom.Ovako bi Aerodrom bi sjajno povezan sa svim delovima grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613549#p613549:2ykxcgb2 je napisao(la):
Рипањац 405 » Sre Apr 03, 2019 6:14 am[/url]":2ykxcgb2]За део од железничке станице ка Трешњи се слажем, ту је већ солидно попуњена. Али не и за део од Беле реке до железничке. Више ваздуха него путника.
Што се воза тиче - да, пустиће га за Рипањ. На Куково лето.
Hoce ,hoce samo pitanje je kada .
Ako ne zbog nas onda zbog Mladenovcana
 
Pa Mladenovcu voz i nije toliko potreban. Imaju brzu vezu autoputem, odnosno, putuje se oko 50 minuta u proseku. Naravno, komfor bi bio na strani BG voza, a vreme bi se već teško moglo uštedeti, čak bi se putovalo, možda, i malo duže. S druge strane, značio bi i te kako Sopotu, Đurincima, Ralji, a Ripnju, verovatno, još i najviše. Tu su još i naselja duž avalskog puta, gde bi i 404 konačno mogao dobiti vrlo značajnu ulogu fider linije. Ovakva kakva je sad, linija 404 i nije baš adekvatno iskorišćena. Dok ne puste BG voz, mogli su i da je produže do Voždovca. Već sam i pisao predlog na tu temu. Ne bi bilo loše ni da ide od terminusa Ripanj groblje, dok bi se do Trešnje mogao produžiti i 534. Svakako da ima i mnogo boljih kombinacija i sa postojećim brojem vozila, ali nema ko da se time pozabavi izgleda.
 
Kesho prijatelju malo razmisli pre nego sto napises nesto nije fora da pises samo da bi pisao .Na osnovu cega si zakljucio da ljudima nesto nije potrebno? Jesi li zakljucak doneo na osnovu podataka procitanih negde ili koristis 493 pa znas ?Voz bi znacio svima nama od Mladenovca do grada i bio bi spas za sve nad. A sto se tice 404 on treba da ostane lokal i itekako ima svoju ulogu(povezi anje udaljenih naselja sa centrom ,sa domom zdravlja,apotekama,skolom,pijacom,prodavnicama,kaficima i tako dalje.)i sada ,i kasnije kao fider za voz.Da se razumemo ja jesam za sve sto bi nekom olaksalo zivot ,ali mislim da svako dalje produzenje 404 nikom nista nebi donelo samo bi upropastilo liniju,a isto bi jos 405 dodatno unakazili posto bi puseve verovatno sa nje skinuli.
Produzenje 534 tek ne dolazi u obzir to je jedna od linija koja bolje funkcionise u gradu i ti bi je upropastio bezsmislenim produzenjem .
 
@ 88miki123
Нигде нисам написао да треба да се склони са Трешње, где и треба да остане, него из Беле реке. Нека она остане локал, може и тако, немам ништа против локалних линија, АЛИ да јој се повећа сврсисходност тако што би била померена до подножја Авале онда. За померање на Авалу не треба никакво повећање возила. Морамо да схватимо да се гледа шта је у интересу већине, Бела река већ има 407 и 407Л, 404 је вишак у Белој реци. А и ГСП би профитирао измештањем 404 на Авалу. :kk:
 
A šta mislite o spajanju 407 i 404 u jednu liniju? Tri vozila , sa svraćanjem u Belu reku , i radom u ekspres režimu.
 
88miki123":36997og1 je napisao(la):
Kesho prijatelju malo razmisli pre nego sto napises nesto nije fora da pises samo da bi pisao .Na osnovu cega si zakljucio da ljudima nesto nije potrebno? Jesi li zakljucak doneo na osnovu podataka procitanih negde ili koristis 493 pa znas ?Voz bi znacio svima nama od Mladenovca do grada i bio bi spas za sve nad. A sto se tice 404 on treba da ostane lokal i itekako ima svoju ulogu(povezi anje udaljenih naselja sa centrom ,sa domom zdravlja,apotekama,skolom,pijacom,prodavnicama,kaficima i tako dalje.)i sada ,i kasnije kao fider za voz.Da se razumemo ja jesam za sve sto bi nekom olaksalo zivot ,ali mislim da svako dalje produzenje 404 nikom nista nebi donelo samo bi upropastilo liniju,a isto bi jos 405 dodatno unakazili posto bi puseve verovatno sa nje skinuli.
Produzenje 534 tek ne dolazi u obzir to je jedna od linija koja bolje funkcionise u gradu i ti bi je upropastio bezsmislenim produzenjem .

Ne vidim šta sam toliko strašno napisao, al ajde. Trudiću se da ne pišem tek onako ubuduće.

Elem, nigde nisam napisao da Mladenovcu BG voz uopšte nije potreban. Jednostavno, značio bi im svakako, al ne u tolikoj meri, kao naseljima pre Mladenovca, jer prosto nije moguće postići značajnije uštede u vremenu putovanja, dok bi se kapaciteti prevoza putnika već osetno povećali. Prvo, pitanje je dokle bi išla ta linija BG voza, jer ako bi to bio samo produžetak linije Ovča Resnik, svaki drugi polazak bi išao dalje od Resnika prema Mladenovcu, recimo, što opet i daje dosta dobre presedačke tačke, a i direktnu vezu sa nekim delovima grada, do kojih sigurno neće voditi nijedna autobuska linija direktno. Opet, ono što me brine, tiče se potrebnog vremena za relaciju Ovča Mladenovac, za šta je, pretpostavljam, potrebno više od 60 minuta. Pomenuti interval bi i bio dobar, ako bi se mogao postići, ali kao što rekoh, ako je potrebno preko 60 minuta, koliko bi se moglo ostvariti polazaka dnevno? Značio bi BG voz i sa intervalom nailaska i na svakih 90 minuta, da se ne lažemo. Ipak, linija 493 u špicu ide na 5 do 10 minuta, a i van špica, intervali nailaska nisu naročito dugi. Od Savskog trga, potrebno je oko 50 minuta, a od Franša četrdesetak, a to uopšte nije mnogo, imajući u vidu da do Mladenovca, ipak, treba preći preko 50 kilometara. Naravno, gužve na autoputu i oko mostarske petlje, mogu produžiti malo vreme putovanja, najčešće oko desetak minuta, ali i dalje je to sasvim pristojno vreme putovanja za tako dugu relaciju. Gužve jesu velike, ali to nije nešto što se ne može rešiti adekvatnijim autobusima, recimo, troosovincima low entry tipa dužine do 15m. Imala je Lasta i takve buseve, uvezene kao polovne iz Danske (VOLVO Aabenraa). Predviđeni za malo duže prigradske, ili kraće međugradske linije, sa adekvatnim sedištima, troja vrata, enterijerom predviđenim i za prevoz osoba sa invaliditetom, kao i dečijih kolica, a tu je, naravno, i prenos prilagođen većim putnim brzinama. Takav tip vozila je idealan za linije, kakve su 465 i 493.

Naravno, uvek ću pre biti za širenje železnice gde god je to moguće, ali takav vid prevoza, po mom mišljenju, mora osetno skratiti vreme putovanja, kao glavnu prednost železnice pored visokog kapaciteta. Samo sam iz tog razloga rekao da voz Mladenovcu ne bi značio, u meri, u kojoj bi značio jednom Ripnju, Ralji, Sopotu (iako bliži u odnosu na Mladenovac, autoputem se mnogo kruži, a i prelazi se, moguće, neki kilometar više), Lazarevcu, Batajnici, Resniku itd. Kod svih pomenutih, moguće su značajne uštede u vremenu putovanja, dok to kod Mladenovca nije slučaj, nažalost. Iako, skoro pa duplo dalji u odnosu na centar Ripnja, Prnjavor ili Trešnju, neretko se pre dođe do Mladenovca, nego li do pomenutih naselja. Ne postoji način da se od Vukovog spomenika do Rakovice stigne za svega petnaestak minuta, sem BG vozom, a i do Resnika ne treba ni pola sata. Isto je i sa Batajnicom. Od Pančevačkog mosta, oko četrdesetak minuta, što uopšte nije mnogo.

Trebalo bi napomenuti da će linije 465 i 493, verovatno ići na Novi Beograd gde se planira izgradnja autobuske stanice. Time bi dobile još par bitnih presedačkih stanica, ali bez ulaska u centar grada doduše. To je i dobro i loše u isto vreme. Dobija se direktna veza sa Novim Beogradom, ali sa mogućnošću upadanja u velike gužve na Gazeli. Kakva god da je gužva na autoputu, od mostarske petlje se nekako i prođe, a kad se upadne u kolonu od Sava centra, izgubi se, neretko, baš mnogo vremena.

Što se 404-tke tiče, previše je retka za lokalnu liniju, a uvedena je prevashodno za potrebe ljudi na potezu između avalskog puta i centra Ripnja, gde nikakvog prevoza nije bilo do juče. Kao lokalna linija, trebala bi biti pogodna za presedanje, a ona to teško može biti sa intervalom od 70 minuta, tim pre što ni sa jedne strane ne nudi vezu sa ne znam kako frekventnom linijom. I tim ljudima je trebalo dati direktnu vezu sa perifernim delom grada, ili neka bude lokal, al nek ide bar na pola sata, eventualno 40 minuta. Lično sam je još i koristio dok je išla do terminusa Ripanj groblje, što za presedanje na 534, što za odlazak u Maxi. Od kako je produžena, još ni jednom nisam ušao u nju. Jednostavno, ne mogu se nikako uklopiti, a i nemam nameru da gubim sat vremena za posao koji ću kolima obaviti i za manje od pola sata. Kako reče Ripanjac 405, ni podnožje Avale nije tako loše rešenje, jer ipak je to stajalište daleko pogodnije za presedanje u poređenju sa Ripnjem, ili Prnjavorom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613719#p613719:1fuogkpa je napisao(la):
solecar » Sre Apr 03, 2019 7:33 pm[/url]":1fuogkpa]A šta mislite o spajanju 407 i 404 u jednu liniju? Tri vozila , sa svraćanjem u Belu reku , i radom u ekspres režimu.

Možda i nije loša ideja, ako od skretanja do Bele reke nije potrebno više od 5 do 7 minuta u jednom smeru. Nisam nikada zalazio u pomenuto naselje, pa ne znam koliko je tačno udaljeno od raskrsnice.

Nego, zaboravih da napomenem u prethodnom postu, da je 534 isprva i bio planiran da se produži do Trešnje, pa je naprasno odlučeno da se uvede potpuno nova linija. Da su dodali još jedan bus, 534-ka ne bi išla ništa ređe, a i nije da bi ušla u neke čepove, pa time postala nepouzdana. Taj lokalni put jeste problematičan kod većih snežnih padavina, al tada ni 404 ne ide tuda, pa bi se i 534 u takvim uslovima privremeno okretao u centru Ripnja. Sam put je solidan, premda malo uži, ali bi se bez problema mogao proširiti, jer kuće ipak nisu građene tik uz samu ulicu.
 
Pade mi na pamet ideja u vezi ukinutih linija 28 i 41. Naime, zar nisu mogli da razvuku trolejbusku mrežu iz Makedonske levo u Dečansku pa kroz tunel do Ušća (okretnica 43) i u suprotnom smeru kroz Nušićevu i tako produže 28 i 41 do Ušća. Produženje nije mnogo i ne verujem da bi koštalo puno a i postavka ne bi dugo trajala a značila bi puno.
Druga varijanta bi bila pored skupštine (iz kneza miloša levo pa kroz Dečansku do tunela za 41) uz tendenciju širenja mreže ka Prokopu, Senjaku, Miljakovcu pa u krajnjem slučaju i ka Merkatoru i Zemunu odnosno čak i trasom 77 do KBC čime bi se ukinula ova linija.
 
Могли су, али их је мрзело и да мало претумбају жице да направе окретницу за троле на теразијама. А толико су могли за викенд. У суштини су требали да преусмере жице из Коларчеве да иду ка Македонској и да направе линију 41+21, а 19, 22, 28 и 29 да окрећу на Прокопу (можда и 22 да се споји са 28). Али просто из мрзи. Што се тиче радова, ево имамо слике како су пре 40 и више године одржали саобраћај у функцији и поред изградње тунела. У суштини су могли да оставе 2 од 4 траке у Коларчевој проходне за јавни превоз, па кад ураде те 2 онда пусте јавни превоз њима а раде друге две које су биле затворене.
 
Kako reče Ripanjac 405, ni podnožje Avale nije tako loše rešenje, jer ipak je to stajalište daleko pogodnije za presedanje u poređenju sa Ripnjem, ili Prnjavorom.
Тако је, на тај начин би 405-ица, а можда и 408-ица, биле у знатној мери растерећене.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613803#p613803:13as60ju je napisao(la):
newline » Čet Apr 04, 2019 7:00 am[/url]":13as60ju]Pade mi na pamet ideja u vezi ukinutih linija 28 i 41. Naime, zar nisu mogli da razvuku trolejbusku mrežu iz Makedonske levo u Dečansku pa kroz tunel do Ušća (okretnica 43) i u suprotnom smeru kroz Nušićevu i tako produže 28 i 41 do Ušća. Produženje nije mnogo i ne verujem da bi koštalo puno a i postavka ne bi dugo trajala a značila bi puno.
Druga varijanta bi bila pored skupštine (iz kneza miloša levo pa kroz Dečansku do tunela za 41) uz tendenciju širenja mreže ka Prokopu, Senjaku, Miljakovcu pa u krajnjem slučaju i ka Merkatoru i Zemunu odnosno čak i trasom 77 do KBC čime bi se ukinula ova linija.
Kako ovo nije veliko produženje? Pa oni nisu ko zna koliko dugo radili mrežu u Beogradu! Za ovo bi im trebalo godinu dana, pod uslovom da trole mogu kroz tunel...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=613702#p613702:1m0mlguq je napisao(la):
Рипањац 405 » 03 Apr 2019 17:32[/url]":1m0mlguq]@ 88miki123
Нигде нисам написао да треба да се склони са Трешње, где и треба да остане, него из Беле реке. Нека она остане локал, може и тако, немам ништа против локалних линија, АЛИ да јој се повећа сврсисходност тако што би била померена до подножја Авале онда. За померање на Авалу не треба никакво повећање возила. Морамо да схватимо да се гледа шта је у интересу већине, Бела река већ има 407 и 407Л, 404 је вишак у Белој реци. А и ГСП би профитирао измештањем 404 на Авалу. :kk:
Решење је спајање линија 407, 407л и продужење линије 404 до Хотела "Авала".
 
Vrh