88miki123":36997og1 je napisao(la):
Kesho prijatelju malo razmisli pre nego sto napises nesto nije fora da pises samo da bi pisao .Na osnovu cega si zakljucio da ljudima nesto nije potrebno? Jesi li zakljucak doneo na osnovu podataka procitanih negde ili koristis 493 pa znas ?Voz bi znacio svima nama od Mladenovca do grada i bio bi spas za sve nad. A sto se tice 404 on treba da ostane lokal i itekako ima svoju ulogu(povezi anje udaljenih naselja sa centrom ,sa domom zdravlja,apotekama,skolom,pijacom,prodavnicama,kaficima i tako dalje.)i sada ,i kasnije kao fider za voz.Da se razumemo ja jesam za sve sto bi nekom olaksalo zivot ,ali mislim da svako dalje produzenje 404 nikom nista nebi donelo samo bi upropastilo liniju,a isto bi jos 405 dodatno unakazili posto bi puseve verovatno sa nje skinuli.
Produzenje 534 tek ne dolazi u obzir to je jedna od linija koja bolje funkcionise u gradu i ti bi je upropastio bezsmislenim produzenjem .
Ne vidim šta sam toliko strašno napisao, al ajde. Trudiću se da ne pišem tek onako ubuduće.
Elem, nigde nisam napisao da Mladenovcu BG voz uopšte nije potreban. Jednostavno, značio bi im svakako, al ne u tolikoj meri, kao naseljima pre Mladenovca, jer prosto nije moguće postići značajnije uštede u vremenu putovanja, dok bi se kapaciteti prevoza putnika već osetno povećali. Prvo, pitanje je dokle bi išla ta linija BG voza, jer ako bi to bio samo produžetak linije Ovča Resnik, svaki drugi polazak bi išao dalje od Resnika prema Mladenovcu, recimo, što opet i daje dosta dobre presedačke tačke, a i direktnu vezu sa nekim delovima grada, do kojih sigurno neće voditi nijedna autobuska linija direktno. Opet, ono što me brine, tiče se potrebnog vremena za relaciju Ovča Mladenovac, za šta je, pretpostavljam, potrebno više od 60 minuta. Pomenuti interval bi i bio dobar, ako bi se mogao postići, ali kao što rekoh, ako je potrebno preko 60 minuta, koliko bi se moglo ostvariti polazaka dnevno? Značio bi BG voz i sa intervalom nailaska i na svakih 90 minuta, da se ne lažemo. Ipak, linija 493 u špicu ide na 5 do 10 minuta, a i van špica, intervali nailaska nisu naročito dugi. Od Savskog trga, potrebno je oko 50 minuta, a od Franša četrdesetak, a to uopšte nije mnogo, imajući u vidu da do Mladenovca, ipak, treba preći preko 50 kilometara. Naravno, gužve na autoputu i oko mostarske petlje, mogu produžiti malo vreme putovanja, najčešće oko desetak minuta, ali i dalje je to sasvim pristojno vreme putovanja za tako dugu relaciju. Gužve jesu velike, ali to nije nešto što se ne može rešiti adekvatnijim autobusima, recimo, troosovincima low entry tipa dužine do 15m. Imala je Lasta i takve buseve, uvezene kao polovne iz Danske (VOLVO Aabenraa). Predviđeni za malo duže prigradske, ili kraće međugradske linije, sa adekvatnim sedištima, troja vrata, enterijerom predviđenim i za prevoz osoba sa invaliditetom, kao i dečijih kolica, a tu je, naravno, i prenos prilagođen većim putnim brzinama. Takav tip vozila je idealan za linije, kakve su 465 i 493.
Naravno, uvek ću pre biti za širenje železnice gde god je to moguće, ali takav vid prevoza, po mom mišljenju, mora osetno skratiti vreme putovanja, kao glavnu prednost železnice pored visokog kapaciteta. Samo sam iz tog razloga rekao da voz Mladenovcu ne bi značio, u meri, u kojoj bi značio jednom Ripnju, Ralji, Sopotu (iako bliži u odnosu na Mladenovac, autoputem se mnogo kruži, a i prelazi se, moguće, neki kilometar više), Lazarevcu, Batajnici, Resniku itd. Kod svih pomenutih, moguće su značajne uštede u vremenu putovanja, dok to kod Mladenovca nije slučaj, nažalost. Iako, skoro pa duplo dalji u odnosu na centar Ripnja, Prnjavor ili Trešnju, neretko se pre dođe do Mladenovca, nego li do pomenutih naselja. Ne postoji način da se od Vukovog spomenika do Rakovice stigne za svega petnaestak minuta, sem BG vozom, a i do Resnika ne treba ni pola sata. Isto je i sa Batajnicom. Od Pančevačkog mosta, oko četrdesetak minuta, što uopšte nije mnogo.
Trebalo bi napomenuti da će linije 465 i 493, verovatno ići na Novi Beograd gde se planira izgradnja autobuske stanice. Time bi dobile još par bitnih presedačkih stanica, ali bez ulaska u centar grada doduše. To je i dobro i loše u isto vreme. Dobija se direktna veza sa Novim Beogradom, ali sa mogućnošću upadanja u velike gužve na Gazeli. Kakva god da je gužva na autoputu, od mostarske petlje se nekako i prođe, a kad se upadne u kolonu od Sava centra, izgubi se, neretko, baš mnogo vremena.
Što se 404-tke tiče, previše je retka za lokalnu liniju, a uvedena je prevashodno za potrebe ljudi na potezu između avalskog puta i centra Ripnja, gde nikakvog prevoza nije bilo do juče. Kao lokalna linija, trebala bi biti pogodna za presedanje, a ona to teško može biti sa intervalom od 70 minuta, tim pre što ni sa jedne strane ne nudi vezu sa ne znam kako frekventnom linijom. I tim ljudima je trebalo dati direktnu vezu sa perifernim delom grada, ili neka bude lokal, al nek ide bar na pola sata, eventualno 40 minuta. Lično sam je još i koristio dok je išla do terminusa Ripanj groblje, što za presedanje na 534, što za odlazak u Maxi. Od kako je produžena, još ni jednom nisam ušao u nju. Jednostavno, ne mogu se nikako uklopiti, a i nemam nameru da gubim sat vremena za posao koji ću kolima obaviti i za manje od pola sata. Kako reče Ripanjac 405, ni podnožje Avale nije tako loše rešenje, jer ipak je to stajalište daleko pogodnije za presedanje u poređenju sa Ripnjem, ili Prnjavorom.