Šta je novo?

Gradske linije javnog saobraćaja - Predlozi, rešenja

49 deli trasu sa 94 od bazena na Banjici do Dragiša Mišovic.
A znaš kolko se potresam što deca neće da presedaju na 49 da bi došla do gimnazije? Isto kolko su se i ovi iz DJP potresli što je ljudima više koristila stara trasa preko Gazele , gde se brže stizalo u Zemun , gornji deo NBG , Bežanijsku kosu , Ledine , Surčin ... , kad već govorimo o situaciji.
I da , vrlo dobro znam koliko ljudi izlazi kod Buvljaka , a ulazi na potezu od Pet solitera do Dragiša Mišović. To kruženje koje ti spominješ je samo prividno , zato što je maltene identične dužine trasa od Dragiša Mišović do Super vera , preko Teodora Drajzera , kao što je preko Sava centra. Tako da , dal išao pravolinijski ili polukružno , isto mi se 'vata.
 
Po duzini jeste (cak je malo krace preko Gazele iz pravca NBG), vremenski nije, mnogo brze se stigne, manje su guzve.

Ne pricam o deci koja idu iz pravca Banjice, pricam od deci koja idu sa NBG iz Milutina Milankovica i dalje blokova.
Edit: Mada ta deca mogu i sa Skvera peske da se spuste, ako su isli "okolo".
 
Sole,da li mislis da je sada idealni trenutak da se jednom kruznom linijom povezu Rakovica,Knezevac,Vidikovac i Petlovo Brdo...obzirom da su gradski izbori u martu,a nadlezni izjavljuju da imaju to u planu sa linijom 502,da li je bolje da se tom linijom ta naselja povezu,a da se adekvatnom reorganizacijom neke od linija 503 ,504 ili 505 napravi bolja kruzna varijanta za potez Resnik,Avalski put,Miljakovac...
 
Puštanjem druge linije BG: voza , neminovno je da će morati okolna naselja da se povežu sa ŽS Rakovica. Pričali smo ovde o tome , pa ću iskopati predloge i staviti ih na jedno mesto. Bilo bi doblo da se u okolini ŽS izgradi okretnica. Što se tiče (re)organizacije 503 - 505 , i za to ima predloga. Kasnije ću detaljnije o svemu , kada budem imao više vremena.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494347#p494347:2urqnnkq je napisao(la):
solecar » 20 Nov 2017 09:43 pm[/url]":2urqnnkq]49 deli trasu sa 94 od bazena na Banjici do Dragiša Mišovic.
A znaš kolko se potresam što deca neće da presedaju na 49 da bi došla do gimnazije? Isto kolko su se i ovi iz DJP potresli što je ljudima više koristila stara trasa preko Gazele , gde se brže stizalo u Zemun , gornji deo NBG , Bežanijsku kosu , Ledine , Surčin ... , kad već govorimo o situaciji.
I da , vrlo dobro znam koliko ljudi izlazi kod Buvljaka , a ulazi na potezu od Pet solitera do Dragiša Mišović. To kruženje koje ti spominješ je samo prividno , zato što je maltene identične dužine trasa od Dragiša Mišović do Super vera , preko Teodora Drajzera , kao što je preko Sava centra. Tako da , dal išao pravolinijski ili polukružno , isto mi se 'vata.
Без обзира што имаш доста квалитетних аргумената за разматрање, није уљудно, ни логично набацивати "баш ме брига, нек преседају". Добро планирање јавног саобраћаја подразумева смањивање броја преседања, јер се њима увек губи време у већој или мањој мери. Повећавају компликацију и напор самог путовања, исто у већој или мањој мери.

По тој основи, могли би и теби рећи "шта ће ти 94, када имаш БГ:ВОЗ, 40 и 41, а уз мало шетње 17, 18, 46 и 55? Малтене цео град покривен, а за оно што немаш, преседај!"
Линија 49 није високофреквентна, и најпунија је управо на тој деоници Д.М. - Б.Б. Доста људи је преседа са трамваја 3 на 94, ако бисмо говорили о потенцијалним губитницима. Али, по први пут подржавам враћање 94 преко Газеле, и то само због Прокопа! Ако би желели да смањимо губитак за део досадашњих корисника 94, може се увести 94Е, само радним даном на сваких 20 минута, преко Моста на Ади, и у Миљаковац 3.
 
Линија 94 нипошто не треба да се врати на Газелу, једино, можда, ако би се преусмерила на Бежанијску косу... :D

Са изузетком Бањице, повезивање крајева кроз које пролази 94 са Прокопом уопште није потребно, јер су постојећом трасом директно повезани са другом главном станицом, са Новим Београдом, а путници железнице из јужних делова града које покрива 94, за путовања возом ка југу ионако треба да се усмеравају на станицу Раковица.
 
Mislim da su ovim produžavanje 94 do Resnika ubili ovu liniju.
Zaista ne vidim logiku, sem predizbornih aktivnosti...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494508#p494508:4p2epxmg je napisao(la):
Пантограф » 21 Nov 2017, 12:31[/url]":4p2epxmg]Линија 94 нипошто не треба да се врати на Газелу, једино, можда, ако би се преусмерила на Бежанијску косу... :D

Са изузетком Бањице, повезивање крајева кроз које пролази 94 са Прокопом уопште није потребно, јер су постојећом трасом директно повезани са другом главном станицом, са Новим Београдом, а путници железнице из јужних делова града које покрива 94, за путовања возом ка југу ионако треба да се усмеравају на станицу Раковица.
Mirišem i ovde nadasve duboko protivljenje "Prokopu". :dil:
Šalu na stranu, slažem se za ovo da Rakovica mora da služi kao stanica za polaske prema jugu, i s tim u vezi, neophodno je srediti njen celokupni kompleks.
 
Добро ти ради чуло мириса... Али, није само то. Прокоп, наравно, треба опслужити аутобуским линијама, али нема потребе да се повезује са Раковицом, нити са савским блоковима.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494497#p494497:3otqx8bb je napisao(la):
Karlo del Ponte » November 21st, 2017, 1:06 pm[/url]":3otqx8bb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494347#p494347:3otqx8bb je napisao(la):
solecar » 20 Nov 2017 09:43 pm[/url]":3otqx8bb]49 deli trasu sa 94 od bazena na Banjici do Dragiša Mišovic.
A znaš kolko se potresam što deca neće da presedaju na 49 da bi došla do gimnazije? Isto kolko su se i ovi iz DJP potresli što je ljudima više koristila stara trasa preko Gazele , gde se brže stizalo u Zemun , gornji deo NBG , Bežanijsku kosu , Ledine , Surčin ... , kad već govorimo o situaciji.
I da , vrlo dobro znam koliko ljudi izlazi kod Buvljaka , a ulazi na potezu od Pet solitera do Dragiša Mišović. To kruženje koje ti spominješ je samo prividno , zato što je maltene identične dužine trasa od Dragiša Mišović do Super vera , preko Teodora Drajzera , kao što je preko Sava centra. Tako da , dal išao pravolinijski ili polukružno , isto mi se 'vata.
Без обзира што имаш доста квалитетних аргумената за разматрање, није уљудно, ни логично набацивати "баш ме брига, нек преседају". Добро планирање јавног саобраћаја подразумева смањивање броја преседања, јер се њима увек губи време у већој или мањој мери. Повећавају компликацију и напор самог путовања, исто у већој или мањој мери.

По тој основи, могли би и теби рећи "шта ће ти 94, када имаш БГ:ВОЗ, 40 и 41, а уз мало шетње 17, 18, 46 и 55? Малтене цео град покривен, а за оно што немаш, преседај!"
Линија 49 није високофреквентна, и најпунија је управо на тој деоници Д.М. - Б.Б. Доста људи је преседа са трамваја 3 на 94, ако бисмо говорили о потенцијалним губитницима. Али, по први пут подржавам враћање 94 преко Газеле, и то само због Прокопа! Ако би желели да смањимо губитак за део досадашњих корисника 94, може се увести 94Е, само радним даном на сваких 20 минута, преко Моста на Ади, и у Миљаковац 3.
Razlog zašto sam napisao "baš me briga, nek presedaju" , je upravo zbog onog što je sad urađeno sa 94. Zbog stava "Dobro planiranje javnog saobraćaja podrazumeva smanjivanje broja presedanja, jer se njima uvek gubi vreme u većoj ili manjoj meri." , koji se kod nas loše radi , imamo megalomanske linije poput 25P , 65 , 70 , 73 , 74 , 94 , 95 , 708 ... , koje upadaju u gužve , dolazi do poremećaja u redu vožnje , skraćivanja , ubrzavanja ... I od jedne pouzdane linije dobijamo nepouzdanu , zarad direktne veze. Ranije sam navodio neke primere slučajeva da se sa presedanjem brže stigne , nego da se ide direktno.
I nije ovde poenta u povezivanju naselja duž trase linije 94 sa Prokopom , kao što neki kažu , već sa Sava centrom. Mnogi su koristili 94 beš zbog brzog i jednostavnog presedanja kod Sava centra , i mnogi se i dan danas žale što su to izgubili , naročito stanovnici Miljakovca i Kanarevog brda , uz komentar kako sada moraju da kruže i kako duže putuju na posao...
Ako je u redu da se jednima oteža zarad olakšavanja drugima , onda povlačim sve što sam rekao.
Što se tiče povezivanja Prokopa , tu se slažem sa Pantografom.
 
У духу уљудне дискусије, да ја наставим да браним везу 94 са Прокопом. Управо Сава центар је важна тачка на којој се врше преседања и прерасподела токова путника, и веза Прокопа са истим се не може надокнадити са 40 или 41, или Новим Београдом. Најпре, наредне 3 године ћемо имати редукован чак и БГ:ВОЗ од Прокопа до Земуна, а после тога, питање колико ће возова са југа ићи на Нови Београд. Ако би овакве вратоломије радили са 17, 18, 88 или 601, изазвали би масовни гнев, а са 94 је најбезболније. На супротној страни качи Бањицу и Дедиње, те стимулише људе да користе БГ:ВОЗ на дестинацијама на подручју Општине Палилула. Генерално, оно што сам закључио причајући са људима из Срена и Мачве, рецимо, ако би се електрификовала пруга до Шапца, и увео Беовоз на Вуков споменик, то би био бум, људи би тамо заборавили шта је то аутобус. Такав воз сигурно не би стајао у Раковици, а могло би бити доста више примера возова који не би користили неку од важних железничких станица.

Опет, Сава центар, место где сада имамо важно чвориште.
 
Hajmo ljudi u rešavanje poteza 300 tj preraspodele linija na druge terminuse... Soletov predlog je očito završio u fiJoci... sa ovim produžavanjem linija lagano možemo 308 da preusmerimo do Prokopa/Mostara jer stajalište Vladimira Tomanovića svakako postoji a sa njim možemo skinuti teret sa linije 17/31(Konjarničani kukaju da im gušimo "njihove" buseve već na početnoj stanici) jer bi 308 ekspresno stizala odatle do Autokomande npr. 308 uzimam kao primer za brzo presedanje sa poteza 300 (najkraća linija) ka toj strani grada pošto nam 70 ni u ludilu neće dati da staje na Klenku..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494662#p494662:2np1qxx7 je napisao(la):
Karlo del Ponte » 21 Nov 2017 09:10 pm[/url]":2np1qxx7]У духу уљудне дискусије, да ја наставим да браним везу 94 са Прокопом. Управо Сава центар је важна тачка на којој се врше преседања и прерасподела токова путника, и веза Прокопа са истим се не може надокнадити са 40 или 41, или Новим Београдом. Најпре, наредне 3 године ћемо имати редукован чак и БГ:ВОЗ од Прокопа до Земуна, а после тога, питање колико ће возова са југа ићи на Нови Београд. Ако би овакве вратоломије радили са 17, 18, 88 или 601, изазвали би масовни гнев, а са 94 је најбезболније. На супротној страни качи Бањицу и Дедиње, те стимулише људе да користе БГ:ВОЗ на дестинацијама на подручју Општине Палилула. Генерално, оно што сам закључио причајући са људима из Срена и Мачве, рецимо, ако би се електрификовала пруга до Шапца, и увео Беовоз на Вуков споменик, то би био бум, људи би тамо заборавили шта је то аутобус. Такав воз сигурно не би стајао у Раковици, а могло би бити доста више примера возова који не би користили неку од важних железничких станица.

Опет, Сава центар, место где сада имамо важно чвориште.

Карло, веома малом броју путника из Шапца би одговарало преусмеравање линије 94 на Газелу. Оба крака линије су одлично повезана са станицом Нови Београд, у коју воз из Шапца (и сваки са Запада) стиже пре Прокопа, а у супротном смеру из ње касније полази. Једино би онима са Бањице било боље да линија покрива и Прокоп.
О Сава Центру: он је од Ж. ст. Нови Београд на 15 минута хода, а те две тачке повезују четири трамвајске линије и најфреквентнија аутобуска линија ГСП. Свим путницима железнице са леве стране треба обезбедити добру везу са Ж. ст. НБ и новим БАС-ом, не са Прокопом.

Наравно, све ово пишем за случај да се поштује логика функционисања новог железничког чвора; ако се, међутим, Прокоп буде користио као полазна станица ка југу, то је потпуно лудило и самоубиство железница, и тиме нећу да се бавим.

Сматрам да је прича са Прокопом досад до те мере измештена из система, да је најважније од свега да се у наредном периоду ради тачно оно што је неопходно, да би се спасло што се спасти може.
Конкретно, Прокоп приоритетно треба повезати са деловима града из којих је путовање са Прокопа једино или превасходно смислено. То су правци:

- Прокоп - Бањица - Браће Јерковић - Медаковић.
- Прокоп - Аутокоманда - Славија - Врачар - Звездара.
- Прокоп - Центар - Дорћол
- Прокоп - Борча.

Чини ми се да ће морати да се уводе и нове аутобуске линије. Плус довлачење приградских линија, попут горепоменуте 308, за које би било најбоље да покрију и Прокоп, и будући БАС.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494803#p494803:1dwuskmh je napisao(la):
Пантограф » November 22nd, 2017, 12:57 pm[/url]":1dwuskmh]Наравно, све ово пишем за случај да се поштује логика функционисања новог железничког чвора; ако се, међутим, Прокоп буде користио као полазна станица ка југу, то је потпуно лудило и самоубиство железница, и тиме нећу да се бавим.

Сматрам да је прича са Прокопом досад до те мере измештена из система, да је најважније од свега да се у наредном периоду ради тачно оно што је неопходно, да би се спасло што се спасти може.
Конкретно, Прокоп приоритетно треба повезати са деловима града из којих је путовање са Прокопа једино или превасходно смислено. То су правци:

- Прокоп - Бањица - Браће Јерковић - Медаковић.
- Прокоп - Аутокоманда - Славија - Врачар - Звездара.
- Прокоп - Центар - Дорћол
- Прокоп - Борча.

Чини ми се да ће морати да се уводе и нове аутобуске линије. Плус довлачење приградских линија, попут горепоменуте 308, за које би било најбоље да покрију и Прокоп, и будући БАС.
1. Fali ti veza Sajma sa Prokopom.
2. Kako je nekome iz Borče smisleno da putuje do Prokopa da bi došao do NBG? Izuzimam vezu sa međugradskim vozovima , zato što je ne bi koristili svakodnevno u toliko velikoj meri.
 
Од железничких станица са даљинским саобраћајем, за становнике Борче има смисла коришћење Прокопа (мада до НБГ већ имају линију). Могао би 96 да се продужи кроз Дечанску и Кнеза Милоша до Прокопа. Тиме би била остварена и веза центра са Прокопом. 96 је прва линија коју бих послао тамо.

Везу Сајам - Прокоп бих остварио БГ:возом, градњом стајалишта Сајам на стубовима, што је, иначе, уцртано у Смарт план.
 
Да вратим мало фокус ове расправе око 94. На Сава центру путници из Миљаковца и са Дедиња имају погодну везу са 17, 18 и 88, а коју су изгубили пребацивањем на Мост на Ади. Оних 45% путника јавног превоза који преседају, то најрадије раде у систему високофреквентних линија, и тамо где то могу без преласка улице. То је главни разлог зашто су стајалишта попут Сајма, Сава центра, Карађорђевог парка, Општине Нови Београд... тако популарна за преседања. То је и један од важних разлога лошег коришћења трамваја у Јурија Гагарина.

Такво понашање путника није нека "накарадна особина нас примитиваца", или нека друга самовређајућа констатација које често користимо. Из властите радозналости, успео сам да дођем до податка да "Northstar Commuter Rail", 20% преседа на аутобус, 25% на неку од две линије ЛШС, а остали од те једне једине станице у центру пешке. У самом Амстердаму, ако трамвај иде средином улице, и аутобус стаје на исто стајалиште, а то је технички лако изводљиво направити. Већ имамо у Војводе Степе. Следећи Холандски изум су аутобуске станице са великим бројем пролазних перона, али са забрањеним приступом било ком другом моторном саобраћају, намењене управо путницима који преседају. Када их опслужује пролазна линија, обично дође 3-4 минута пре реда вожње за полазак, и чека на свом перону. Једино на такав начин, "монструозне" линије са краја на крај Београда могу функционисати тако да буду иоле поуздане и на крају своје трасе, као на почетку. Чекачки перони+колосеци за трамваје се налазе испред железничких станица Ротердам и Ден Хаг, односно њихових непријатеља развоја, који им не дају да дођу Арапски инвеститори, најбољи на свету. Следећи изум Холанђана је да када имаш железничку или метро станицу изнад булевара, оба колосека се помере на страну улице ближе степеницама, а трамвајски колосеци испод станице су жута трака за аутобусе.

Дакле, овде говорим о томе шта раде у земљама у којима поштују онога ко жели да унапреди систем превоза. Генерално, највећа мана холандског система јавног превоза је непримерено висока цена услуге, а са потискивањем тражње на тај начин, доводе се у питање мере попут повећања учесталости полазака и боље покривености мрежом линија. Појединачна карта кошта колико и индивидуална вожња колима, са изузетком релација где се плаћа паркирање. Ако вас двоје путује колима ка истој локацији, то вам је јефтиније од месечне карте.
 
Карло, то ништа није спорно. Али, преседање код Сава центра свакако не треба више форсирати - јер се станица налази на месту најсклонијем саобраћајном колапсу током саобраћајних шпицева, и ниједна линија која је опслужује не може да обезбеди квалитет превоза, било какав.

Код Сава центра највише преседају путници из Сурчина, јер 601 не залази ни код Општине НБ, нити у Омладинских бригада и, осим на Аутопуту, једноставна преседања су могућа тек у Тошином бунару. Али, то треба мењати, делом и због укидања окретнице код Штајге.

601 треба да вози Миланковићевим булеваром, да обезбеди везу са новим БАС-ом и Ж. ст. НБ, а затим да кроз Милентија Поповића и поред Хајата дође до окретнице на Старом сајмишту (Блок 20). Путници неће бити на штети: поузданост линије знатно ће се поправити, а веза са најужим центром града ће такође, заправо, бити боља.

Једино, за везу са линијама 17, 18, 88 код Сава центра, мораће да пешаче 200 метара; али, онога коме то смета, ја сматрам размаженим, и то до коске.
 
Preuzeto sa FB stranice "Opstina Rakovica"

23736034_10155815517958490_4543542440299012134_o.jpg


НОВА ЛИНИЈА 502 У РАКОВИЦИ

У Раковици ће у суботу 25. новембра са радом почети нова линија градског превоза 502, која ће саобраћати од насеља Миљаковац 1 до Видиковца. Нова линија градског превоза уведена је на иницијативу Градске општине Раковица којој се обратио велики број грађана са захтевом да се успостави линија градског превоза која би омогућавала директну везу већег дела становника општине до новоотвореног дома здравља на Лабудовом брду.
Аутобуси на линији 502 у смеру ка терминусу Видиковац кретаће се следећом трасом: Миљаковац 1 (окретница у Борској) – Борска – Мишка Крањца – Вијадукт – Пилота Михаила Петровића – Маричка – Славка Родића – Кнежевачка – 17. октобра – Опленачка – 11. крајишке дивизије – Патријарха Јоаникија – Видиковац (окретница).
У смеру ка терминусу Миљаковац 1, аутобуси на линији 502 ће се кретати следећом трасом: Видиковац (окретница) – Патријарха Јоаникија – 11. крајишке дивизије – Опленачка –17. октобра – Кнежевачка – Славка Родића – Маричка – Пилота Михаила Петровића – Вијадукт – Мишка Крањца – Борска – Челебићка – Прве шумадијске бригаде – Петра Коњовића – Српских ударних бригада (Дом здравља Канарево брдо) – Српских ударних бригада – Борска – Миљаковац 1 (окретница). Новоуспостављена линија повезаће неке од најпрометнијих тачака у општини, као и три објекта Дома здравља Раковица која се налазе у близини стајалишта линије 502 (дом здравља на Канаревом брду, дом здравља у Старој Раковици и дом здравља на Лабудовом брду).

Ne znam sta da mislim, mislim da je ovo moglo pametnije, ukljuciti Miljakovac 3..
 
Видећемо колики ће бити спас за Кнежевац, занима ме ко ће радити.
 
По путањи којом ће се кретати аутобуси могу да стигну за 30 мин што са 4 возила даје такт од 15 мин, само је питање који погон ће је одржавати.

Sent from my D6503 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494874#p494874:oiplm6vo je napisao(la):
hiavata » November 22nd, 2017, 4:50 pm[/url]":oiplm6vo]Preuzeto sa FB stranice "Opstina Rakovica"

23736034_10155815517958490_4543542440299012134_o.jpg

Ne znam sta da mislim, mislim da je ovo moglo pametnije, ukljuciti Miljakovac 3.
Mislim da sa ovim žele da ubiju dve muve jednim udarcem , da reše višegodišnje probleme i molbe stanovnika Kanarevog brda , Kneževca i Kijeva za boljim prevozom i još jednom linijom.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494889#p494889:oiplm6vo je napisao(la):
igor989 » November 22nd, 2017, 5:27 pm[/url]":oiplm6vo]По путањи којом ће се кретати аутобуси могу да стигну за 30 мин што са 4 возила даје такт од 15 мин, само је питање који погон ће је одржавати.
Ako bude zaista ovako , onda bi nešto ovako moglo da dođe u obzir (preuzeto sa gspbeograd.net):
Linija 37 bi mogla da se preusmeri od mosta u Rakovici trasom 504 do Miljakovca 1.
Linija 54 Miljakovac 3-Makiš dok bi lin.
Linija 504 bi mogla da ide na relaciji Cerak Vinogradi-Resnik žel.stanica (ili do Banovog brda).
Pored doma zdravlja "Kanarevo brdo" mogla bi se preusmeriti linija 34 i pojačati sa 2 vozila.
 
Vrh