Šta je novo?

Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd - Surčin

Da se nadovežem na moj prethodni post, čisto da ilustrujem situaciju, zaokružio sam sve "prilaze" prstenu auto puteva u Nirnbergu koji imaju minimalno 2+2 trake (regija na karti ima oko 600k) stanovnika i Beograda. Jednostavno redovno se vozam do Nirnberga pa mi je situacija poznata, u špicu je i dalje gužva ali podnošljiva je.

Nirnberg, 5 prilaza:
Bildschirm­foto 2023-04-03 um 10.20.19.png


Beograd koji je mnogostruko veći 6 prilaza sa minimalno 2+2 traka.

Bildschirm­foto 2023-04-03 um 10.23.25.png


U prevodu, nama će trebati sve više ovakvih prilaza kao na NBG da bi se kolaps uopšte makar malo smanjio. Tako da razumem komentare da je gužva, veliki pritisak na vojvođansku itd, ali ta vozila koja su se raspodelila tu, su se na drugim mestima smanjila.
 
Кад се направи Нови авалски друм, биће мало боље; таман је ту и највећа рупа између два прилаза.
 
Јеси ли ти то, Стево, уцртао и Ибарску? То ти је 1+1.
А и ово поред Нове Галенике је 2+2, али до бивше лакат кривине...
Јад и чемер.

I Vojvođanska je 3+3 samo do Zemunske, posle je 2+2, a u realnosti bude i 1+1, i još ima semafore na svakih 300 metara sve do Tošinog Bunara. Nisam siguran da je nešto mnogo dobijeno u uštedi u vremenu - povećano je vreme putovanja za stanovnike Blokova i Ledina ka centru NBG-a i BG-a, a minimalno smanjeno vreme putovanja za tranzit sa auto-puta. Bet T6 saobraćajnice ovakav projekat nije ni trebalo da se započinje. Za cenu od 70 miliona evra je malo dobijeno.
 
А без метроа није смео ни метар друма да се направи...
Тај резон нема смисла, јок.
 
Ako nekome nije dovoljno jasno, sproveden je saobraćaj sa auto-puta u gradske saobraćajnice koje su već bile začepljene u špicevima, to bi bilo isto kao kad bi cev od fi 200 sproveo u već začepljenu cev od fi 110. To se ne radi kad se izvodi kanalizacija, zašto bi se se to radilo kad se prave saobraćajnice? Sa T6 bi imali još jednu cev od fi 200.
 
Зато је главни правац требао да иде на ЈГ а кружни ток да буде бочна веза. Т6 је неопходан због самог Сурчина као и за везу транзита са југа преко обилазнице ка Банату.
 
Направиће се и Т6 једног лепог дана. Требало је пре 40 година, тачно. Да чекамо онда још 40 и да ништа не градимо.

Ево, на овој Стевиној мапи Ибарске у профилу 1+1. ено Смедеревца, Зрењанинца... то је тамо проблем деценијама, па се не шири, а Новобеограђани би ћорсокаке у профилу 3+3. Страшне гужве, једном пропустили фазу на семафору, ух, хуманитарна катастрофа.
 
Logični redosled bi bio prvo da se napravi T6 pa tek onda veza sa auto-putem, ali naravno, nije bitna logika, bitno je da se gradi.
 
Ako nekome nije dovoljno jasno, sproveden je saobraćaj sa auto-puta u gradske saobraćajnice koje su već bile začepljene u špicevima, to bi bilo isto kao kad bi cev od fi 200 sproveo u već začepljenu cev od fi 110. To se ne radi kad se izvodi kanalizacija, zašto bi se se to radilo kad se prave saobraćajnice? Sa T6 bi imali još jednu cev od fi 200.

Samo jedna korekcija - "sproveden je saobraćaj" nije adekvatan opis.

Naprotiv - ništa nije "sprovedeno" (jer to je prinudna radnja) nego je otvoren jedan novi pravac, ali ništa nije ukinuto i nije uvedena nikakva regulacija da neka saobraćajnica sme, a neka ne sme da se koristi.
I dalje je sve ostavljeno na volju vozača da izaberu koju varijantu će da koriste. Treba vremena da se svi naviknu i da se stanje u saobraćaju ustali i da se saobraćaj preraspodeli. A to je već do ponašanja, navika i iskustva vozača. (kamere bi dosta pomogle).
 
U toj koloni u kojoj se tiskaju obični ljudi naći će se i neko uticajan i blizak vlasti.Leteći automobili ne rade u Srbiji,veza u gužvi ne pomaže.Samim tim pojačaće se pritisak na centre odlučivanja i sigurno će T6 i J.G. pre doći na red nego što bi inače.

Šta god mi ovde tražili,pisali racionalno sagledavali to ostaje ovde na forumu a ekipu gore ne tangira previše.
 
Uslikano u 08:45. Pratio sam izmedju 08:30 i 09:00 promet. Manje vozila nego npr u nedelju popodne i predvece. Cini mi se da je u nedelju vise vozila prolazilo - verovatno znatizelja i ljudi koje se vracaju sa vikenda kuci na NBG.
Jutros oko 09:15 sam prolazio Ivana Ribara i raskrsnicom IR i J.Gagarina, standardan broj vozila za period dana.
20230403_085322.jpg
 
Najinteresantije od svega mi je da u sred Srema ova saobracajnica izgleda kao anakonda u smislu izgleda iz pticije perspektive. Umesto da bude u slovo G cirilicno ona zaobilazi brdo,pretpostavljam,veliki broj ilegalnih ili objekata sa privremenom nekom dozvolom. Ovo gde nije moglo tako,onda moralo da se rusi. E to je Srbija,nazalost...Vinogradarska ima pravac,skoro prava ulica.
 
U toj koloni u kojoj se tiskaju obični ljudi naći će se i neko uticajan i blizak vlasti.Leteći automobili ne rade u Srbiji,veza u gužvi ne pomaže.Samim tim pojačaće se pritisak na centre odlučivanja i sigurno će T6 i J.G. pre doći na red nego što bi inače.

Šta god mi ovde tražili,pisali racionalno sagledavali to ostaje ovde na forumu a ekipu gore ne tangira previše.
Ekipa "gore" ima jaku glasačku bazu u Surčinu... ako u Surčinu neće da se angažuju da se požuri sa nastavkom radova, onda...
 
U prevodu, nama će trebati sve više ovakvih prilaza kao na NBG da bi se kolaps uopšte makar malo smanjio. Tako da razumem komentare da je gužva, veliki pritisak na vojvođansku itd, ali ta vozila koja su se raspodelila tu, su se na drugim mestima smanjila.
Veliki pritisak na Surčinsku,koja su inace upropastili prethodno sa semaforizovanjem raskrsnice ka Bezanijskoj kosi pre x godina i usporili saobracaj toliko da su se momentalno pocele stvarati kolone od Ledina do raskrsnice.E a sad sa otvaranjem ovog dela ka Milosu Velikom,napravili su nam kolonu od Ledina do kruznog toka😠..Toliko smo ogorceni da nemam reci,videcemo sta cemo jer ovako ici svaki dan ,pri tom cesto nekoliko puta do Blokova,ne moze!
 
Sinoć radoznalosti radi iz TC Ušće zadam Obrenovac u GM. Dobit 0 min za veliku većinu stanovnika grada.. Pogotovo centar i uži centar.. Stari Grad, Dorćol, Vračar, Zvezdara 0 min. Blokovi na početku Novog Beograda ušteda 0-5 min. 5-10 min je ušteda blokovima levo i desno uz osu J. Gagarina. Pričam o prolaznosti odnosno uštedi vremena kada je sve prohodno. Teško je utvrditi kad su zastoji, gužve... verovatno su tada dobici malo veći. Svakako znači mnogo zbog nekih drugih stvari pomenutih ovde, ali prosečnom BG putniku za Ljig, Čačak ili CG ovaj izlaz na MV ne donosi ništa epohalno.

Ponavljam mnogo znači za komunu oko samog puta i za dalji razvoj putne infrastrukture u tom kraju.
Screenshot_20230402_174022_Maps.jpg
 
Najinteresantije od svega mi je da u sred Srema ova saobracajnica izgleda kao anakonda u smislu izgleda iz pticije perspektive. Umesto da bude u slovo G cirilicno ona zaobilazi brdo,pretpostavljam,veliki broj ilegalnih ili objekata sa privremenom nekom dozvolom. Ovo gde nije moglo tako,onda moralo da se rusi. E to je Srbija,nazalost...Vinogradarska ima pravac,skoro prava ulica.
Baš juče gledam ovu deonicu i Miloš Veliki na mapi i konstatujem kako baš dosta krivuda u odnosu na "stare" puteve. OK, kapiram, eksproprijacija, tip terena, ali baš su novi putevi krivudavi (ne oseti se to vožnji naravno)
 
JA sam negde citao da po nekim novim pravilima,auto putevi ne bi trebalo da budu pravi,nego vise da krivudaju,zbog samih vozaca,jel kada je samo pravo,tipa vozac se uspava,to jest opadne mu kancentracija.E sad,dal je to istina...nemam pojma.
 
Истина је, прави путеви су небезбедни и не пројектују се више.
Е, сад, овај је још мало више "кривљи" него што би морало, па није само до тога :)
 
Load balancing je ono što je benefit ovde(jbg nek neko napiše adekvatnu reč na srpskom).
Mislim da je "raspodela opterećenja" izraz koji tražiš, i stvarno se i radi o tome. Ali treba vremena da se sama od sebe uspostavi nova slika saobraćaja.

I ovde nije problem ovaj put, problem je što T6 i dalje ne postoji, što nisu od 2021 ni započeli vezu sa JG, što nisu predvideli bočnu vezu sa aerodromom... itd itd.
Da je bilo šta od ta tri već postojalo, ne bi smo pričali o ovolikoj gužvi kod Ledina.
 
Vrh