Šta je novo?

Gradska magistralna saobraćajnica Novi Beograd - Surčin

Ima znak za prestanak naseljenog mesta nakon prvog semafora.

Dakle, nije dozvoljeno preticanje sa desne strane niti slobodno kretanje srednjom ili levom trakom. Izuzetak je kada se kolona vozila u jednoj traci krece sporije od kolone u drugoj, tada se moze proci sa desne strane. Kolona vozila je isto definisana zobsom i to je 3 i vise vozila.
Ovo je upravo situacija koju sam zapazio u sinoc. Svi jure brze od ogranicenja da sto pre stignu do semafora na kojem je crveno i kolone su u srednjoj i levoj traci na semaforu. Desna traka prazna. Ja lepo vozio desnom i dok sam stigao do semafora upali se zeleno i samo prodjem pored njih. U tom trenutku sam se zapitao je l' pravim neki prekrsaj, a sudeci po ovome nisam.
 
Ovo je upravo situacija koju sam zapazio u sinoc. Svi jure brze od ogranicenja da sto pre stignu do semafora na kojem je crveno i kolone su u srednjoj i levoj traci na semaforu. Desna traka prazna. Ja lepo vozio desnom i dok sam stigao do semafora upali se zeleno i samo prodjem pored njih. U tom trenutku sam se zapitao je l' pravim neki prekrsaj, a sudeci po ovome nisam.

Tреба наћи оптималну брзину за зелени талас (ако постоји), слично као на панчевачком путу, где је оптимална брзина за зелени талас 70 км/ч (иако је ограничење 60 км/ч). Не би ме чудило да овде оптимална брзина буде 90 км/ч. 😄
 
Tреба наћи оптималну брзину за зелени талас (ако постоји), слично као на панчевачком путу, где је оптимална брзина за зелени талас 70 км/ч (иако је ограничење 60 км/ч). Не би ме чудило да овде оптимална брзина буде 90 км/ч. 😄
Pa da, ne bi bilo loše čak i da piše to negde, kao onaj semafor u Kneza Milosa posle raskrsnice sa Nemanjinom. Ovako jurcaju iako vide da je crveno na semaforu, a ne kontaju da samo sporije prolaze zbog toga.
 
Pa kako ces znati pravila voznje ako nisi prosao tj video saobracajne znakove pored puta.

Konkretno si rekao coveku da moze preticati sa desne strane iako je to na tom putu zabranjeno.

Provalio si se za medalju ispao bu**** u drustvu i sad pokusavas da se izvuces trolovanjem o Sojicu i slicno.

Lepo se izvini coveku, reci pogresio sam i to je to.

Не, написао сам да не сме претицати здесна, што ћеш и сам моћи да провериш прегледом претходних страница (pwl:
Da li sam u prekrsaju ako obilazim (vozim) tu gospodu krajnjom desnom trakom na ovoj kategorizaciji puta?
Odgovor: Јеси.

Па чак и пре неколико дана, кад је била расправа на ту тему, исто сам написао (што је такође лако проверљиво).

Оно што сам превидео, то је та одредба да се мора "возити у колони" да би смео да прођеш нешто већом брзином поред онога ко вози у траци лево од тебе, без мењања траке. А заправо то увек и јесте та ситуација. Јбг, кад се престројиш у скроз десну траку на Газели, а ти број да ли их има 3 или више у средњој, да би могао да убрзаш на 80 јер је то званично "колона", ја нећу, јер није смисао безбедности вожње у формалностима - реално, исто је да ли су 2 или 4 аутомобила. Исто и овде: гледај, ако правилно успораваш, смањењем степена преноса до другог, ако их стоје двојица на семафору, да их не обиђеш здесна него кочи; ако их је, међутим, 3, додај гас. Какве глупости.

Нити се то спроводи у пракси, нити је ико кажњен за то, нити ће бити. Оно што сви, међутим, сведоче, то је да се прописи масовно крше, јер већина све време вози средњом траком, а то је без сумње забрањено.

(Ако се неки пропис масовно крши, онда обично има нешто и у пропису, али то је већ друга тема.)
 
Poslednja izmena:
Ovde su se nadležni zeznuli u obeležavanju, trebali su odmah posle ovog znaka:

1680531513368.png


da stave tablu ulaska u naselje sa ograničenjem od 80, onda ne bi bilo uopšte sporno da može da se pretiče i sa leve i sa desne strane. Ja doduše i bez tog znaka naselja kapiram da tu prestaje auto put i da je "put u naselju" i tako bi ga tretirao.
 
Moram da napišem nešto u vezi polemike o "preticanju". Kao prvo, s obzirom da je po mom mišljenju ovaj forum namenjen tome da čovek nešto sazna/nauči smatram da je veoma bitno da se ovde iznose tačni i provereni podaci.

Iz zakona o bezbednosti sobraćaja:

"preticanje je prolaženje učesnika u saobraćaju pored drugog učesnika u saobraćaju koji se kreće kolovozom u istom smeru"

"obilaženje je prolaženje učesnika u saobraćaju pored drugog učesnika u saobraćaju koji se ne pomera, objekta ili prepreke na kolovozu"

" naselje je izgrađen, funkcionalno objedinjen prostor, koji je namenjen za život i rad stanovnika i čije su granice obeležene odgovarajućim saobraćajnim znakom"

"kolona vozila je niz od najmanje tri vozila koja su zaustavljena ili se kreću jedno iza drugog istom saobraćajnom trakom u istom smeru, čiji je način kretanja međusobno uslovljen i između kojih ne može bez ometanja ući drugo vozilo"

Takođe,

"11. Preticanje i obilaženje

Član 53

Preticanje i obilaženje vrši se sa leve strane vozila koje se pretiče.

Preticanje mora da se vrši sa desne strane ako je vozilo na kolovozu zauzelo takav položaj i njegov vozač daje takav znak da se sa sigurnošću može zaključiti da to vozilo skreće ulevo.

Tramvaj koji se kreće po šinama postavljenim na sredini kolovoza sme da se pretiče samo sa desne strane, ako između njega i desne ivice kolovoza postoji saobraćajna traka.

Na putu na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, na kome su kolone vozila, brže kretanje vozila u jednoj traci od kretanja vozila u drugoj traci ne smatra se preticanjem.

Na putu u naselju na kome postoje najmanje dve saobraćajne trake namenjene za saobraćaj vozila u istom smeru, prolaženje sa desne strane vozila koje se ne kreće krajnjom desnom saobraćajnom trakom, ne smatra se preticanjem.

Dakle, na putu u naselju dozvoljeno je prolaženje (preticanje) vozila koje se ne kreće krajnjom desnom trakom.
Na svakom drugom putu to nije dozvoljeno, izuzev ako je reč o koloni vozila.
 
Ovde su se nadležni zeznuli u obeležavanju, trebali su odmah posle ovog znaka:

Pogledajte prilog 158248

da stave tablu ulaska u naselje sa ograničenjem od 80, onda ne bi bilo uopšte sporno da može da se pretiče i sa leve i sa desne strane. Ja doduše i bez tog znaka naselja kapiram da tu prestaje auto put i da je "put u naselju" i tako bi ga tretirao.
Стево, али није после овога знак за почетак насељеног места...

Ово је крај аутопута, па онда иде ванградска деоница... обичног пута, па тек онда градска деоница, доста касније.

Да, у праву си да је лако доћи у забуну да иза овог знака за престанак аутопута почиње градска саобраћајница. На овом месту би вероватно био користан знак да су средња и лева трака за претицање (имали Македонци некад давно, нисам другде обраћао пажњу).
 
Стево, али није после овога знак за почетак насељеног места...

Ово је крај аутопута, па онда иде ванградска деоница... обичног пута, па тек онда градска деоница, доста касније.

Да, у праву си да је лако доћи у забуну да иза овог знака за престанак аутопута почиње градска саобраћајница. На овом месту би вероватно био користан знак да су средња и лева трака за претицање (имали Македонци некад давно, нисам другде обраћао пажњу).
Mogli su da stave tu znak za moto put i bilo bi jasno da su srednja i leva za preticanje.

1680532660608.png
 
Mogli su da stave tu znak za moto put i bilo bi jasno da su srednja i leva za preticanje.

Pogledajte prilog 158250

Не би то ништа променило. Чукарица - Остружница је мотопут, па се многи крећу левом траком, првенствено због тога што је десна трака пропала, а траке уске. А на Нови Београд - Сурчин имају шахтови у крајњој десној траци, те ће вероватно кад тад доживети судбину Чукарица - Остружница што се пропадања тиче. Не знам да ли се сад осећа прелазак преко шахтова. Такође, на Нови Београд - Сурчин нема ивичних линија. У принципу је све изграђено као да је градска саобраћајница, само је ван насељеног места.
 
Nisi. Imaš pravo da promeniš traku i da ga prođeš sa desne strane, ovo nije auto-put. Nije ni moto put, ovo se vodi kao bulevar tj. gradska saobraćajnica.
Možeš da prelaziš iz trake u traku samo da poštuješ pravila saobraćaja.
Neki neiskusan forumas procita ovaj post, i sta ce pomisliti ... kako samouvereno ovaj prica sigurno je u pravu moram ga poslusati.


A ono veze s vezom nema.
 
Pre bih rekao da nam je edukacija katastrofalna.
Generacije i generacije su sticale vozačke dozvole, a da ih osnovne stvari nisu naučili.
Bilo je u fazonu( ne znam za danas, mozda je i sad) "daj mi pare, uzmi papir....a sta ce posle biti, nije do mene".
 
@dumax
Е, па, мене је учио инструктор да у кружном току важи "правило леве стране" (?!). Вероватно је тако мислио и полицајац који је седео на испиту (већ је кратко време био "полицајац" 1996.). А ја га питао - како онда код Тријумфалне капије у Паризу предност имају ови који долазе здесна? Мислио да га тролујем, само што није била тад та реч.

Али, не, овај закон је очајно написан. Ово са "колонама" је добар пример: вероватно су се сетили те могућности кад се Газела закрчила, па су увели "колоне" као фактор. Чак мислим да дефиниција "претицања" није иста као што је била. Е, да - мене су учили да се, током претицања држи упаљен леви жмигавац (како је то онда пуко "пролажење поред возила"?) - е, сад, да замислимо да у поподневном шпицу цела лева трака на аутопуту кроз Београд има укључен леви жмигавац...

И онда дилема: да ли је неопходно да у обе траке буду колоне - пошто у закону пише да је услов "да се вози у колонама" - или је довољно да пребројиш у суседној траци три возила у видном пољу а да кажеш да не знаш да ли си био на челу колоне јер нису у том тренутку погледао у ретровизор, па да можеш да прођеш мимо споријег возила здесна? Због тога писменији адвокат овде, за добре паре, ослобађа од затвора и кад се деси катастрофа. Можда је зато то тако и написано.

Тако се закони не пишу. Али ми смо народ који потцењује оне који "филозофирају", па нам је ОК. Као и добрим адвокатима.

P. S. Браво за Русе:
  • Russia – Undertaking used to be known as "overtaking on the right" and was prohibited by the Road Rules until 2010. In 2010, a new term was introduced to the Road Rules, "passing", and applies to overtaking that does not make use of the oncoming lane. Therefore, undertaking was made legal, unless it would involve the use of the shoulder or sidewalk.
И за Американце:

United States – Undertaking is typically allowed on multi-lane roadways or to pass left-turning vehicles. State laws can vary as to the situations that permit undertaking.

И за Кинезе, где је, формално, лева трака "брза", са већим ограничењем брзине.
 
Poslednja izmena:
@Пантограф
Nadam se da je tvoj instruktor u penziji.😀
Zakoni su po prirodi takvi da su promenljivi, a isto tako i oni koji primenjuju te zakone i uče druge o njima " moraju biti u materiji" .

Ono sto mogu da ti kazem sa sigurnošću je da se svako slovo, znak interpukcije u zakonu gleda ( ne samo u ZOBS-u). Postoje adv.kancelarije koje se bave isključivo saobraćajnim nezgodama i uglavnom su ih angažovala "poznata lica" pa imamo sudske presude od kojih se svima nama diže kosa na glavi. A realnost je takva da se ti advokati drze svakog slova, tačke, zareza....
Navešću ti banalan primer.
Zakonom je definisano na kojoj visini se postavlja saobraćajni znak( vertikalna signalizacija)
Ako je znak na visini koja nije zakonska, " dobar advokat"( koji je u materiji) i saobraćajni veštak lako će ubediti sudiju da vozač taj znak nije mogao "dobro da vidi" i da zbog toga ima olakšavajuću okolnost prilikom izricanja presude....
 
Vrh