Kako mislis najmanje losa strategija... pa tek ce sad biti kolaps u Vinogradskoj i oko kruznog toka
Posmatrano iz ugla lokalnog stanovništva priključenje krakom na Vinogradsku kod Mausa i puštanje veze ka obilaznici svakako nije najbolja strategija, jer zaista će u tom kraju proizvesti saobraćajni čep tokom većeg dela dana, sve dok se ne realizije novi kružni tok i veza ka JG. TO stoji, tj. stoji da će taj haos u kraju duže trajati nego što bi trajao samo za realizaciju novog kružnog toka.
Ali, na žalost po lokalce, to nije jedini ugao iz koga se gleda. Postoji i širi interes. Po mom mišljenju, u prvom trenutku otvaranje kraka ka Mausu daje vreme da se sudski procesi oko rušenja preostalih kuća odvijaju svojim tempom, bez pritiska na one koji gube kuću da prodaju za onoliko koliko misle da je malo i bez pritiska na sud da stvari smandrlja na brzinu. To otvara prostor i za fer dogovor, bez ucena bilo koje strane.
Dodatno, daje vreme da se realizuje krak ka JG, očigledno iza bar grubih radova na kineskom TC (očajno loš plan, ali sada je već očigledno da je plan), a da cela saobraćajnica ne čeka ono što još nije ni započeto (bojim se ni pravno).
Greška naše reaktivne birokratije je to što umesto da VEĆ SADA rešava pitanje one kafane i perionice (tamo gde "šina savija" iz JG), ona sada snom pravednim spava. Pa će se probuditi i setiti potrebe, kada bude već trebalo da se radi. I onda opet ista situacija, u krug i u krug, dok život prolazi.
Naravno, sve ovo je pisano sa jednik aksiomom: da je širi društveni interes da nova veza ka A2 savskim poljem proradi što pre. Iz mog ugla to jeste aksiom, ali priznajem da se može o tome raspravljati. Stanovnici Vinogradske, Ledina i Surčina jednostavno ne mogu da izbegnu haos koji sledi dok se oba priključka ne realizuju kako treba, a bogami ni tada neće biti bajka (stara priča o vezi ka T6). To je nova realnost i bojim se da se to neće promeniti. Moj savet je da svu energiju usmere na pritisak i rešavanje čepa od Lidla do Grand kafe. Uz dobar pritisak ka gradu, to mogu sebi da reše. Da odlože ove radove, ne mogu.
Da se razumemo, meni se rešenje sa krakom ka Mausu i puštanje veze ka A2 kroz usku cevku Vinogradske ne sviđa. PRvenstveno zbog naše sklonosti da privremena rešenja potraju GODINAMA. Ali, u situaciji u kojoj smo (ni ašov poboden ka JG i nerešeno pitanje oko perionice i kafane), stvar mi deluje kao najmanje loša strategija. I nisam srećan sa tim.