Šta je novo?

GDS Petica Kompleks u Bloku 63

Ovde su glavni problemi - postojeći saobraćaj, ulazak i izlazak iz garaže neposerdno do već preopterećene raskrsnice, parkiranje automobila koji neće ući u garažu. Ima tu mnogo što šta da se spomene, a Belka je lepo opisao nehumanost i lošu rešenost novog kompleksa zgrada u tom delu 63-ćeg.

Običan Maxi ima oko 50 parking mesta na otvorenom. Tzv. Hipermarketi imaju po nekoliko stotina. U tekstu koji je Homer preneo se garaža ne spominje, mada se na renderu vidi nešto što liči na nadsrešnicu, a po položaju koji ima u odnosu na polukružni deo koji će se nalaziti na samoj raskrsnici, taj ulaz će biti prema saobraćajnici koja izlazi na Gandijevu.

Po proporcijama zgrade, a znajući dimeznije tog placa, rekao bih da planiraju da naprave parking uz tu malu saobraćajnicu ("iznad" neuređene zelene površine na slici). U samoj Gandijevoj krajnja desna je ozvaničena kao parking, tako da je do raskrsnice nategnuta kao 2+2+parking, a u smeru ka Savi i bloku 70, jedna traka produžava pravo, a dve skreću levo i sudaraju se sa kolonom koja ima pravo prvenstva iz pravca bloka 70.

http://imageshack.us/g/695/slika0783.jpg

Na lici se vidi standardna kolona koja skreće levo iz Gandijeve u Jurija Gagarina (srednja i leva). Ovako je prvo bilo u špicevima, a sada se to produžava na dobar deo dana. Pitanje je i kako su rešili prilaz onima koji iz Jurija Gagarina hoće da dođu do ove zgrade. Na pravcu koji nastavlja pravo u Jurija Gagarina godinama u nazad postoji "čep" kada su špicevi i stvaraju se kolone do prethodnog semafora, pošto samo jedna traka direktno produžava pravo - na raskrsnici dve skreću u blok 70 i Piramidu, srednja produžava pravo, a krajnju desnu koriste autobusi zbog stanice koja je odmah posle raskrsnice (i ispred ove nove zgrade) i svi koji skreću u Gandijevu. E, sada će tu krajnju desnu da koriste i svi koji koji idu u Merkator.

I da, svako "kreativno" regulisanje rada semafora će dovesti do još većih kolona na svakom od pravaca.
 
Bilo je samo pitanje dana kada ce i Novi Beograd da postane zakrcen. Toliko o tvrdnjama da ce sa novim mostom Novom Beogradu i Banovom Brdu biti "dobro" za neko vreme i da odatle ne treba pocinjati metro. Dodaj jos samo par ovakvih centara i pocinje pravi haos. Svejedno sto je tu metro u plitkom useku mnogo lakse dodati nego u drugim delovima grada, NE, mora da se pocne sa tunelom kroz Terazijski greben, iako ovuda i tako mora da prodje jedan krak zbog depoa...
 
Ovo nema mnogo veze sa mostom i metroom. Metro neće navesti postojeće vlasnike automobila da ih se reše, pa neće ni rešiti problem parking mesta.

Problem je to što se Novi Beograd (a i Beograd u svojim drugim delovima) ne razvija u širinu, već se popunjavaju postojeće neizgrađene i zelene površine, po sistemu "da je utopim sad ili nikad", ne uzimajući u obzir predhodna planiranja.
 
ne slažem se. treba popuniti sve rupe i to je sasvim logički red stvari. a to da se beograd ne širi u širinu nije tačno. širi se to i to u svim pravcima (osim iza naselja dr ivana ribara).


najbolje bi bilo uporediti gustinu naseljenosti londona ili pariza sa beogradom pa videti šta znači gusto naseljen grad.

elem sa neke druge teme prenosim post.

Arnorian":26r0i8kl je napisao(la):
MilisaV":26r0i8kl je napisao(la):
a zašto ne bi prvo popunili sve rupe u gradu kojih ima jako mnogo što bi ujendo bilo i najekonomičnija i najbolja varijanta.
Слажем се, ја бих прво попунио ово, па кренуо у ширење.

beograd2.png


pri tome ovo nisu sve rupe. ima u beogradu još kasarni, i fabrika koje ne rade, koje bi mogle da se pretvore u stambeno tkivo.
 
Zato su i planirane visoke zgrade na NBG jer je lako napraviti parking,odaljiti zgrade od ulice,a i ostaviti dovoljno zelenih povrsina.
 
MilisaV":2evoeivq je napisao(la):
ne slažem se. treba popuniti sve rupe i to je sasvim logički red stvari. a to da se beograd ne širi u širinu nije tačno. širi se to i to u svim pravcima (osim iza naselja dr ivana ribara).


najbolje bi bilo uporediti gustinu naseljenosti londona ili pariza sa beogradom pa videti šta znači gusto naseljen grad.

elem sa neke druge teme prenosim post.

Arnorian":2evoeivq je napisao(la):
MilisaV":2evoeivq je napisao(la):
a zašto ne bi prvo popunili sve rupe u gradu kojih ima jako mnogo što bi ujendo bilo i najekonomičnija i najbolja varijanta.
Слажем се, ја бих прво попунио ово, па кренуо у ширење.

beograd2.png


pri tome ovo nisu sve rupe. ima u beogradu još kasarni, i fabrika koje ne rade, koje bi mogle da se pretvore u stambeno tkivo.


Nije tačno da nije tačno.

A porediti Beograd sa gradovima koji imaju milionsko stanovništvo duže od 100 godina, koje su bili glavni gradovi imperija, duže od 100 godina imaju metro i sve vreme su sre razvijale oko metroa i sa metroom je logička greška.

Ovo je tema o placevima u bloku 63.
Blok 63 je prenatrpan zgradama i automobilima zbog neplanske rasprodaje zemljišta bez vođenja računa o tome - a šta posle?
 
Reljo,jos kada izgrade ceo Blok gde je IMT i nekako sprovedu saobracaj na omladinskih brigada,bice totalni sou.Vidim tu kruzni tok kao resenje.
 
vucko":1eo1i12s je napisao(la):
Reljo,jos kada izgrade ceo Blok gde je IMT i nekako sprovedu saobracaj na omladinskih brigada,bice totalni sou.Vidim tu kruzni tok kao resenje.

Jooj, Vučko, da znaš kako to izgleda oko 7-9 ujutru ili u 5-6 popodne. I napraviti kružni tok sa tramvajem po sredini....u ovom gradu? Ne znam...

A IMT je je budućnost...vizija :D
 
relja":me38gbgb je napisao(la):
... I napraviti kružni tok sa tramvajem po sredini....u ovom gradu? Ne znam...

Takav su kružni tok presečen tramvajem primenili na kritičnom čvoru na Ilidži u Sarajevu, a veruj mi, ne preterujem kad kažem da većina vozača tamo do skora nije znalo pravila na kružnim raskrsnicama jer ih nije ni bilo. Semafor koji prebacuje na crveno kad se tramvaj približi zaustavlja praktično sve a kad tramvaj prođe pali se zeleno i sve opet funkcioniše kao kružni tok. Tako su gužve bitno smanjene.
Bilo koja među varijanta kružnog toka je bolja od klasične semaforske raskrsnice.
 
Koliko je opterećena ta raskrnica?
Ne kažem da ne može, teško mi je da zamislim, a bilo bi super da može.
 
Ja imam fantazije da tramvaj ponire ispod kruznog toka.Takodje bi to moglo i na raskrsnici omladinskih brigada i UMP-a,a tu ni nema tramvaja.
 
Kruzni tok :kk:

jos kad bi napravili metro u plitkom useku ispod :kk: :kk:

Inace, sto se "rupa" tice, koliko li ih je samo oko Slavije i niz Bulevar...
 
e ovako....

novi beograd vapi za kružnim tokovima. ima mnogo pogodnih lokacija. prosto mi je žao da ih sve
nabrajam..

a dalje tramvaj ne mora da ide u rupe mogli bi da se naprave neki mini nadvožnjaci za njih. tek toliko da preskoče raskrsnice. neki tipski nadvožnjaci koje bi mogli da štancuju na svakoj raskrcni.

što se tiče raskrsnice gandijeve i jurija gagarina, ona je opterečena it razloga što iz tog dela bloka ako se neko zaputio ka centru grada najverovatnije ide u tom pravcu bilo da ide preko gazele bilo preko brankovog. jedina prava alternativa tome je tošin bunar koji je mnogo sporiji nego j. gagarina. pogotovu ako se ide u pravcu brankovog mosta......

smatram da bi se raskrnica mnogo rasteretila ako bi se napravila trasa kroz imt koja bi spojila blokove sa đ. stanojevića, UMP-om i omladinskim brigadama. to bi sigurno odnelo mnogo saobraćaja na tu stranu.
 
MilisaV":onz50peb je napisao(la):
a dalje tramvaj ne mora da ide u rupe mogli bi da se naprave neki mini nadvožnjaci za njih. tek toliko da preskoče raskrsnice. neki tipski nadvožnjaci koje bi mogli da štancuju na svakoj raskrcni
Nisam baš stručnjak u toj oblasti ali čini mi se da tramvaji baš i nemaju neku zavidnu mogućnost uspona, možda max nekih 8%, što znači za visinu od 4.5m bi im trebalo čitavih 56 metara da se popnu i još 56 da siđu nazad. :/
 
Da li ima negde u svetu takvih uspona tramvaja iznad raskrsnica? Ja se ne secam da sam igde video, a ako nema bas nigde onda to puno govori o izvodljivosti ideje.
 
Трам на +-0.00 а аутомобилска раскрсница под земљу. Таквих примера већ има по свету.
 
Frajla":165ltnou je napisao(la):
Immo centar, Delta City, Piramida... Samo jos merkator fali... Pa ako i robnu kucu srede i pocne da radi, milina jedna, ima da bude opsti haos... Sve go ludak boga im poljubim...
Samo da potvrdim, gradi se mercator, pre neki dan sam pitao radnike sto postavljaju ogradu za gradiliste i oni su mi potvrdili sto sam i odavno znao...Ali najveca "zurka" ce da bude ako budu izgradili akva park u 44-om, tu ce da nas sahrane totalno. Ako to bude selim se na Ledine sa kevom i caletom, pravim kucu.
 
Nekako mi ide sa ovim "uskromljavanjem" rendera. Naime, mozda sam se prevario sa prethodnim postom jer sam slucajno naleteo i na ovaj render na netu:

merkatornb.jpg


Pise samo "TC Mercator. Novi Beograd - idejni projekat, glavni projekat"

Izvor Zugay

Naravno, ovo ne mora da znaci da je ovo projekat za Blok 63, ali nije da se ne uklapa u cosak. Ipak, koliko sam skontao, "M centar" je i investitor objekta, tako da za sada drzim njihove informacije relevantnijim.
 
Vise mi se svidja ovaj od prethodnog koji je ipak malo kicast.
 
NebojsaG":bqz9t5kp je napisao(la):
Samo da potvrdim, gradi se mercator, pre neki dan sam pitao radnike sto postavljaju ogradu za gradiliste i oni su mi potvrdili sto sam i odavno znao...Ali najveca "zurka" ce da bude ako budu izgradili akva park u 44-om, tu ce da nas sahrane totalno. Ako to bude selim se na Ledine sa kevom i caletom, pravim kucu.

Divota... Akva park sumnjam da ce skoro, toliko vec cami tamo onako nesrecno nezavrsen da bi bilo pravo cudo da ga naprave...
 
Valjda je gotova ta prica sa akva parkom. Mnogo bolje bi bilo da se napravi kompleks otvorenih i zatvorenih bazena. Pametnije i korisnije od akva parka koji ipak trazi vecu povrsinu a dosta ih se gradi u poslednje vreme, ne mora bas sve da bude u BG-u. Toliki NBG a nema bazena, stvarno sramota. Samo 11. April koji vise ne radi no sto radi.
 
Ja sam dobio informaciju da tu skoro nece nista da bude... Ogradjivanje je samo da bi se parcela dovela u red. Mislim da je Merkator digao ruke od prvobitnog plana, kome je to ustupio i sta ce tu biti pod znakom je pitanja.
 
Neverujem da je u pitanju nekakvo dovodjenje u red jer ta parcela vec godinama tako izgleda. Za sad nema nikakve table, ako je uskoro ne postave onda je vrlo moguce.
 
Parcela obrasla korovom u sred bloka 63, sa suprotne strane Gandijeve u odnosu na Immo centar, je i javno ponuđena na prodaju - bilo kome ko želi da je kupi.

Pre neki dan radnici su na toj parceli postavili veliki čelični bilbord okrenut ka Immo centru, a juče je na njemu osvanuo oglas kojim se parcela oglašava "FOR SALE", i kontakt telefon. U zaglavlju je naziv prodavca (tj. verovatno samo posrednika) Atrium Consulting doo Beograd.

Ova parcela je inače određena za izgradnju "KOMERCIJALNIH/ MALOPRODAJNIH OBJEKATA". Još jedan tržni centar? :rolleyes:

Postavljanje bilborda je najverovatnije posledica nepostojanja kupca za ovu lokaciju, jer je Atrium još u maju oglasio prodaju ali očigledno bez uspeha:
http://www.ekapija.com/website/sr/page/431196
 
Znaci izbljuvacu se... Aman hoce li ostati neko parce zelene povrsine u ovim nesrecnim blokovima...
 
Vrh