Šta je novo?

Fotografije vozila Javnog Prevoza u Beogradu

Nešto iz moje arhive.
Nekadašnji Košavin Liaz sa CAT-ovim motorom na liniji 25. Bili su baš zapušteni, pogotovo pred kraj karijere.



Nešto iz perioda dok je Lasta žarila po Beogradu sa Ik-201. Fotke sam sačuvao, odavno sam preuzeo sa neta sa nekog sajta.
Nekadašnji Ikarbus 5831, s kojim sam se redovno vozao do škole (bio strogo zadužen na 17), iz perioda pre rekonstrukcije Gazele.



5814 sa 83. Bili su pojam u ono vreme, zbog njih sam i zavoleo bus i eto danas ih vozim.




5811 koji je zajedno sa 5807 i posle 5828 nosio Idea reklamu. Stalno su ga vozili na 95. Posle je završio u Kragujevcu kada je Lasta dobila posao u Šumadiji.



Liaz s kojim sam počeo karijeru, lepo sam se navozao i najmanje mi se kvario. Tehnički gledano savršen autobus za održavanje i posedovanje - klima itekako vredna (Konvekta) i efikasna, Kamins Euro 4 neuništiv (i danas jedan od najboljih motora), ZF Ecomat i doboš kočnice koje su kao i jastuci večni bili.



Legendarni Karaburmac 939 koji se pošteno naradio. Bio je i u Kosmaju neko vreme, i nosio Pepsu reklamu dugo na 31.





Standarno za Ikarbuse iz tog perioda na Karaburmi - redovno su bili bez ručica retardera i stanične kočnice.



Kokpit Volvo hibrida kog sam vozio sok sam bio zaposlen u Beobusu. Bio je pojam, ali baš se nije proslavio s pouzdanošću.



Ovaj Mađar je do nedavno radio, dobijen kao odšteta za prethodnika.



Sačuvao sam i ovaj isečak - prvi Ik-206 u gradskom br. 5832 na kom se polomio zglob na Šumicama dok je došao na 17 (jedna od mana - nije imao amortizere u okretnici kao posle niskopodni autobusi (Huber)). Posle je karijeru nastavio u Kragujevcu. Imao je baš moćan zvuk MAN D28 motora.



Prvi zglob koji sam vozio na liniji - Megabus i 511. Mogu reći bio je zanimljiv kao nov i do nekih 200.000 km, uživao sam vozeći ga tih dana. Na žalost Volvo motor je bio nepouzdan, često im je stradala glava motora (dva puta rađen remont), dizao je posle temperaturu i teško išao. Na kraju je nekako sklepan samo da odradi.



Volvo hibrid s kojim sam najviše vozao po garaži i do servisa. Nije se nešto proslavio i ostao je pokvaren.



Ostalo je još starijih fotki, ali treba iskopati raritete. A i da ne dužim post, nabacao sam dosta.
Sjajne fotke i stvarno si imao priliku da provozaš mnogo zanimljivih buseva, naročito Volvo hibrida. Takođe i Liazi iz te serije su po meni odlično odradili svoj posao i bili daleko čvršći i pouzdaniji od današnjih Turaka.
 
Evo neke slike:
Ikarbus IK 103 #15075 na 140L
Screenshot_20250314_112814_edit_397302076603283.jpg

Ikarbus IK 201 #5326 na 860
Screenshot_20250314_112418_edit_397384645215231.jpg

Otokar Territo U #58220 na 581
Screenshot_20250314_112843_edit_397498622836542.jpg

BMC Procity 18 #7901 na 491
Screenshot_20250314_112509_edit_397564877820892.jpg

Sor C12 #8157 na 465
Screenshot_20250314_112354_edit_397639667697061.jpg
 
Ikarbus IK-218M iz 2013, odnosno GB 366 živi nešto drugačije od ostale braće, trenutno je angažovan na Trolejbuskim linijama.
Ide jako fino, malo ofucan kao i svaki Zemunac, ali mora se priznati da ostavlja solidan utisak.

Prvo na 41 do Banjice. Iskoristio je šansu da se za vreme protesta uključi preko Admirala Geprata.
20250313_154052.JPG

20250313_154058.JPG


Danas i na 29.
20250317_170614(0).JPG


Njegov mlađi brat GB 3263 od skora na full zglobnoj liniji 15.
20250317_173528.JPG

20250317_173530.JPG
 
Ево и једна моја стара фотографија када је Соларис са рекламом ускочио као испомоћ на линију 73, 6. октобра 2017. године. Нажалост, не знам гаражни број.
1000066249.jpg
 
Malo Zemunskih solo M-ova, slikano je telefonom.

Ikarbus IK-112M GB 3240 ; Linija 78 Zemun / Novi Grad / - Banjica II

20250314_152427(0).JPG


Ikarbus IK-112M GB 3246 ; Linija 78 Zemun / Novi Grad / - Banjica II
20250321_173114.JPG



Ikarbus IK-112M GB 3231 ; Linija 78 Zemun / Novi Grad / - Banjica II
20250321_174103(0).JPG
 
Slike koje slede nisu sa očekivanog mesta, jer sledi premijera.


1000007034.jpg

1000007050.jpg

1000007040.jpg


1000007047.jpg


Otokar kent C 12 CNG
Linija 74 Bežanijska Kosa - Mirijevo 3
GB П93738 (3738)

Zamućene su slike ljudi sa razlogom!
Recenzija otokara:
Lep autobus, lepo vuče, ne čuje se autobus puno kao plavi zglobni bmc.
Ovaj primerak nema problem sa panelima kao njegov kolega otokar 3741 na 37.
Ima puno sedišta, čist.
Mane su mi pozicija srednjih vrata, ovo mi je više sumnja da je Otokar lično tako napravio kako bi "štedeli" pri serijskoj proizvodnji, manje mesta za stajanje u sredini zbog sedišta i sporije zatvaranje vrata.
Po meni je mnogo bolje što je došao u pogon Kosmaj, kao što sam i mislio da će biti, za linije 25 i 26 je možda i odlična opcija (ne znam u trenutku pisanja da li je neki pušten na te dve linije).
Neka je otokarima sa srećom i mogli bi da budu bolji od kineskih Higera.
 
Slike koje slede nisu sa očekivanog mesta, jer sledi premijera.


Pogledajte prilog 233683
Pogledajte prilog 233684

Pogledajte prilog 233685

Pogledajte prilog 233687

Otokar kent C 12 CNG
Linija 74 Bežanijska Kosa - Mirijevo 3
GB П93738 (3738)

Zamućene su slike ljudi sa razlogom!
Recenzija otokara:
Lep autobus, lepo vuče, ne čuje se autobus puno kao plavi zglobni bmc.
Ovaj primerak nema problem sa panelima kao njegov kolega otokar 3741 na 37.
Ima puno sedišta, čist.
Mane su mi pozicija srednjih vrata, ovo mi je više sumnja da je Otokar lično tako napravio kako bi "štedeli" pri serijskoj proizvodnji, manje mesta za stajanje u sredini zbog sedišta i sporije zatvaranje vrata.
Po meni je mnogo bolje što je došao u pogon Kosmaj, kao što sam i mislio da će biti, za linije 25 i 26 je možda i odlična opcija (ne znam u trenutku pisanja da li je neki pušten na te dve linije).
Neka je otokarima sa srećom i mogli bi da budu bolji od kineskih Higera.
Ne kapiram i dalje oznake novih vozila sa P, a GSP su... Nekad se lepo znalo šta je šta, sada kako se kome ćefne.

Mogli su da ostave samo 4 broja, zna se i na aplikaciji da je P9 oznaka za autobus.
 
To P nema nikakve logike. Neko reče da znači "prevoznik". Koja je onda poenta da ga lepe, ako ne postoji ništa drugo. Mislim, ako su svi "prevoznici", zašto se ističe? Niko nema odgovor. To interno označavanje je postojalo i pre, samo niko nije bio dovoljno glup da ga ističe na vozilima.
 
Poslednja izmena:
Moja kratka poseta Batajnici, zaista nisam puno ni planirao da fotkam, ali ispalo je par finih fotografija.
Jako lepo mesto, dosta mesta za široke kadrove, nažalost nisam upoznat sa linijama, pa sam samo fotkao u okolini stanice, sledeći put će biti i više fotki. :)

ASP Strela Obrenovac Mercedes Conecto Hybrid III P 70260 ; Linija 700 Batajnica Železnička stanica / kružna /
DSC_6314.JPG


ASP Strela Obrenovac Mercedes Conecto Hybrid III P 70338 ; Linija 703 Zemun / Kej Oslobođenja / - Batjnica / Železnička Stanica / - Ugrinovci
DSC_6311.JPG


ASP Strela Obrenovac Mercedes Conecto Hybrid III P 70292 ; Linija 702 Batajnica / Železnička stanica / - Busije / Crkva /
DSC_6295.JPG


ASP Strela Obrenovac Mercedes Conecto Hybrid III P 70344 ; Linija 706 Zeleni Venac - Batajnica
DSC_6306.JPG


ASP Strela Obrenovac Mercedes Conecto Hybrid III P 70357 ; Linija 703 Zemun / Kej Oslobođenja / - Batajnica / Železnička stanica / - Ugrinovci
DSC_6313.JPG


ASP Strela Ub Mercedes Conecto G P 70126 ; Linija 73 Novi Beograd / Blok 45 / - Batajnica / Železnička stanica /
DSC_6300.JPG


I u povratku P 70126 ka Novom Beogradu.
DSC_6308.JPG


Citaro u selu. :)
ASP Strela Obrenovac Mercedes Citaro C2 G Hybrid P 70525 ; Linija 706 Batajnica - Zeleni Venac
DSC_6303.JPG


I za kraj, nešto baš interesantno, sećate se Knez Petrolovih Švedskih MAN-ova?
Igrom slučaja ih pronađoh u Batajnici.:)
20250325_153447(0) (1).JPG
 
Novatronic displej koji je "bolji" od polarisa mi zadaje ozbiljne probleme kada fotkam autobus. Evo onaj gore otokar je čak ispao ok, a slikao sam jedan ugao (prednji deo) više puta i ono gore je ispalo najbolje što je moglo.
Fotoaparat ili mobilni telefon registruje treptanja, a golo oko ne.
Svakako odlične fotke mercedes autobusa.

EDIT: Bez obzira na tu manu, preferiram novatronic u odnosu na polaris displej.
 
Poslednja izmena:
Novatronic displej koji je "bolji" od polarisa mi zadaje ozbiljne probleme kada fotkam autobus. Evo onaj gore otokar je čak ispao ok, a slikao sam jedan ugao (prednji deo) više puta i ono gore je ispalo najbolje što je moglo.
Fotoaparat ili mobilni telefon registruje treptanja, a golo oko ne.
Svakako odlične fotke mercedes autobusa.

EDIT: Bez obzira na tu manu, preferiram novatronic u odnosu na polaris displej.
Колико мрзим Поларис дисплеј да не могу да вам опишем, Новатроник закон. Волим возила која имају ћирилични дисплеј.
 
Vrh