Šta je novo?

Fotografije vozila Javnog Prevoza u Beogradu

Nešto iz moje arhive.
Nekadašnji Košavin Liaz sa CAT-ovim motorom na liniji 25. Bili su baš zapušteni, pogotovo pred kraj karijere.



Nešto iz perioda dok je Lasta žarila po Beogradu sa Ik-201. Fotke sam sačuvao, odavno sam preuzeo sa neta sa nekog sajta.
Nekadašnji Ikarbus 5831, s kojim sam se redovno vozao do škole (bio strogo zadužen na 17), iz perioda pre rekonstrukcije Gazele.



5814 sa 83. Bili su pojam u ono vreme, zbog njih sam i zavoleo bus i eto danas ih vozim.




5811 koji je zajedno sa 5807 i posle 5828 nosio Idea reklamu. Stalno su ga vozili na 95. Posle je završio u Kragujevcu kada je Lasta dobila posao u Šumadiji.



Liaz s kojim sam počeo karijeru, lepo sam se navozao i najmanje mi se kvario. Tehnički gledano savršen autobus za održavanje i posedovanje - klima itekako vredna (Konvekta) i efikasna, Kamins Euro 4 neuništiv (i danas jedan od najboljih motora), ZF Ecomat i doboš kočnice koje su kao i jastuci večni bili.



Legendarni Karaburmac 939 koji se pošteno naradio. Bio je i u Kosmaju neko vreme, i nosio Pepsu reklamu dugo na 31.





Standarno za Ikarbuse iz tog perioda na Karaburmi - redovno su bili bez ručica retardera i stanične kočnice.



Kokpit Volvo hibrida kog sam vozio sok sam bio zaposlen u Beobusu. Bio je pojam, ali baš se nije proslavio s pouzdanošću.



Ovaj Mađar je do nedavno radio, dobijen kao odšteta za prethodnika.



Sačuvao sam i ovaj isečak - prvi Ik-206 u gradskom br. 5832 na kom se polomio zglob na Šumicama dok je došao na 17 (jedna od mana - nije imao amortizere u okretnici kao posle niskopodni autobusi (Huber)). Posle je karijeru nastavio u Kragujevcu. Imao je baš moćan zvuk MAN D28 motora.



Prvi zglob koji sam vozio na liniji - Megabus i 511. Mogu reći bio je zanimljiv kao nov i do nekih 200.000 km, uživao sam vozeći ga tih dana. Na žalost Volvo motor je bio nepouzdan, često im je stradala glava motora (dva puta rađen remont), dizao je posle temperaturu i teško išao. Na kraju je nekako sklepan samo da odradi.



Volvo hibrid s kojim sam najviše vozao po garaži i do servisa. Nije se nešto proslavio i ostao je pokvaren.



Ostalo je još starijih fotki, ali treba iskopati raritete. A i da ne dužim post, nabacao sam dosta.
Sjajne fotke i stvarno si imao priliku da provozaš mnogo zanimljivih buseva, naročito Volvo hibrida. Takođe i Liazi iz te serije su po meni odlično odradili svoj posao i bili daleko čvršći i pouzdaniji od današnjih Turaka.
 
Evo neke slike:
Ikarbus IK 103 #15075 na 140L
Screenshot_20250314_112814_edit_397302076603283.jpg

Ikarbus IK 201 #5326 na 860
Screenshot_20250314_112418_edit_397384645215231.jpg

Otokar Territo U #58220 na 581
Screenshot_20250314_112843_edit_397498622836542.jpg

BMC Procity 18 #7901 na 491
Screenshot_20250314_112509_edit_397564877820892.jpg

Sor C12 #8157 na 465
Screenshot_20250314_112354_edit_397639667697061.jpg
 
Ikarbus IK-218M iz 2013, odnosno GB 366 živi nešto drugačije od ostale braće, trenutno je angažovan na Trolejbuskim linijama.
Ide jako fino, malo ofucan kao i svaki Zemunac, ali mora se priznati da ostavlja solidan utisak.

Prvo na 41 do Banjice. Iskoristio je šansu da se za vreme protesta uključi preko Admirala Geprata.
20250313_154052.JPG

20250313_154058.JPG


Danas i na 29.
20250317_170614(0).JPG


Njegov mlađi brat GB 3263 od skora na full zglobnoj liniji 15.
20250317_173528.JPG

20250317_173530.JPG
 
Ево и једна моја стара фотографија када је Соларис са рекламом ускочио као испомоћ на линију 73, 6. октобра 2017. године. Нажалост, не знам гаражни број.
1000066249.jpg
 
Vrh