U februaru tender za „Beogradski sajam“
Autor: Marija Škrbić | 17.01.2008 - 06:00
Novi vlasnik Sajma poznat na leto
Tender za privatizaciju „Beogradskog sajma“ biće raspisan do kraja februara ove godine. Do sada je završeno oko 95 odsto privatizacione dokumentacije, a u toku je definisanje tenderskih uslova prodaje. Obzirom da će rok za prijave trajati oko 60 dana, ko će biti novi vlasnik Sajma znaće se tokom leta - kaže za „Blic“ Anđelko Trpković, direktor „Beogradskog sajma“.
Kako je „Beogradski sajam“ društveno preduzeće, postoji samo jedna formula za njegovu prodaju.
- Na tenderu će biti ponuđeno 70 odsto kapitala. Preostalih 30 odsto kapitala biće raspoređeno na dva dela, 15 odsto je namenjeno zaposlenima i bivšim zaposlenim Sajma, a drugih 15 odsto će otići u Privatizacioni registar i biti podeljeno građanima Srbije - kaže Trpković.
Ipak na kolika je procenjena vrednost Sajma, za sada ostaje tajna.
- Procena jeste završena, međutim ni ja sam ne znam na koliko. To je interni podatak između Privatizacionog savetnika kompanije „CES Mecon“ i Agencije za privatizaciju, u koji mi sa Sajma nemamo nikakav uvid - objašnjava Trpković.
Prema njegovim rečima za kupovinu Sajama za sada su zainteresovane tri kompanije: „Rid egzibišn“ čije je sedište u Londonu, a koja godišnje organizuje oko 460 sajamskih manifetscija u svetu, zatim „Rimini Fiera SPA“ treći po veličini sajam u Italiji i jedan od najlepših u Evropi, i francuska kompanija „GL Event“ sa sedištem u Lionu, koja upravlja sa 25 sajamskih prostora i organizuje 120 sajamski manifestacija.
- Pored ovih kompanija za kupovinu Sajma zainteresovano je i nekoliko Investicionih fondova. Međutim, kako je naš interes da nosilac konzorcijuma uvek bude neko ko se bavi sajamskom industrijom, a ne neko ko sa sobom donosi samo novac, oni će morati da pronađu partnera - kaže Trpković.
Iako tenderski uslovi prodaje ovog preduzeća još uvek nisu u potpunosti definisani, Trpković kaže da će oni biti prilično oštri.
- Zajednička želja Sajma, Ministarstva trgovine, Privatizacionog svatenika i Agencije za privatizaciju, jeste da se omogući ne samo dalji razvoj Beogradskog sajma i sajamske industrije, nego i da Sajam zauzme lidersku poziciju u regionu - objasnio je poslednji direkto
Planovi potencijalnih kupaca
Početkom prošle godine predstavnici italijanske kompanije „Rimini Fiera SPA“, najavili su da će ukoliko oni postanu novi vlasnici Sajma, od postojećih objekata zadržati samo Halu 1 koju će rekonstruisati, dok će preostale hale porušiti i na njima izgraditi nove. Nasuprot njima čelnici „Rid egzibišna“ najavili su da će ukoliko kupe Sajam, oni izgraditi 40.000 kvadrata modernog i funkcionalnog izložbenog prostosra dok bi postojeće hale zadržali kao pomoćni prostor i magacine.
Lična karta Sajma
Broj hala 14
Ukupno kvadrata 106.000
IzloŽbeni prostor 40.000
Zemljište u arima 2.399,38
broj zaposlenih 240