Hvala svima na ovako velikoj podršci ! :shok:
Informacije koje su se našle na internetu nisu baš iz prve ruke, istinite su, ali i blago modifikovane.
Sada kada se sve malo stišalo mogu da imam realniji pogled na celu stvar.
U petak, 23.6.2012. aktivizam, zakoni i normalan razum su dobili jedan veliki udarac.
Tog dana u 17:15 sam na terminusu Zemun /Kej Oslobođenja/ vršio ciljanu akciju kontrole vozila sa linije 611. Čim je vozilo prevoznika „Lui Travel“ (poznatog po tome što je više dana njihovo vozilo na liniji 42 bilo u saobraćaju bez stakla na vratima, kao i po nedavnoj činjenici da im se u skorije vreme zapalio autobus u ulici Kneza Miloša) krenuo sam da ga fotografišem. Na vozilu su bila polupana stakla na oba krila prvih i trećih vrata. Tokom fotografisanja prišao mi je jedan vozač koji je uporno tvrdio kako ne smem da fotografišem vozilo i kako je to zabranjeno. Obzirom da nisam odustao od toga, on je pozvao vozača tog vozila da me otera odatle. Vozač „Lui Travel“-a, Radovanović Ilija je posle pretnji koje sam ignorisao i fizički nasrnuo na mene. Kada se vozač „Lui Travel“-a pribrao, otišao sam do kućice otpravnika (zaposlenog pri JKP GSP „Beograd“), kome sam ispričao da je došlo do incidenta i da reaguje opominjanjem vozača ili kontaktiranjem njegovog šefa. Na sve to otpravnik, Goran Kablar, samo odmahnuo rukom uz reči da on nema ništa sa tim i da ja lično kontaktiram prevoznika i žalim se. To sam i učinio. Ipak, dok sam telefonirao prišla su mi trojica vozača – oko mene vozač koji je prvi probao da me odvrati od fotografisanja prekršaja, vozač „Lui Travel“-a koji me je napao, a u sredini vozač GSP-a, Saša Paunović.
Posle ispitivanja ko sam i zašto tu fotografišem vozila, vozač GSP-a je zahtevao da se legitimišem. Kada sam to odbio snažno me je uhvatio za ruku vičući, a u jednom trenutku i rekavši „A da to nije onaj Vukša“. Iskoristio sam trenutak pažnje i istrgao sa iz stiska vozača. Trčao sam preko parka u smeru Glavne ulice, ali su mi noge popustile već posle 150 metara zbog nesnosne vrućine. Tada sam utrčao u dvorištre neke zgrade, nadajući se da ću u njoj uspeti da se sakrijem i izbegnem daljiu incident. Vrata na koja sam lupao i zvonio su bila zključana, Saša me je ubrzo stigao i otvorenim šakama iz sve snage pogeo da me udara u glavu. Krvi je bilo svuda. Policija je intervenisala nešto posle ovog obračuna u kom sam zadobio lakše povrede glave i nosa, kao i obilno krvarenje iz nosa. Neverovatnom srećom, sigurnosna kamera je sve snimila i postoje čvrsti dokazi. Sve se završilo na prekršajnoj prijavi protiv vozača GSP-a. U ponedeljak sam bio na sastanku u JKP GSP „Beograd“ povodom celog incidenta, gde su oni prikupili sve podatke i obećali brzu reakciju. Vozač GSP-a, Saša Paunović je u izjavi demantovao ceo događaj. Otpravnik GSP-a, Goran Kablar nije hteo da kaže ništa u izjavi o ovom dogođaju. Vozač „Lui Travel“-a je dao delimično skaz u kom je demantovao fizički napad sa svoje strane, ali ne i verbalni. Ipak, on je potvrdio da me je zaista vozač GSP-a kasnije napao.
Vozač „Lui Travel“-a je suspendovan po zahtevu Direkcije za javni prevoz. U GSP-u ni vozač, ni otpravnik nisu suspendovani, kažnjeni ili otpušteni zbog celog događaja i izjava u kojima se demantuje ili prećutkuje fizički napad, ali je interni postupak protiv njih još u toku.
Ovo je samo još jedan doka koliko su primitivizam i anarhija uzeli maha u javnim preduzećima i uopšte u celom birokratskom sistemu. Takođe se postavlja pitanje zašto Saobraćajna inspkcija Sekratarijata za inspekcijske poslove i Odeljenje za kontrolu Direkcije za javniu prevoz nisu valjano obavljali svoj posao i zašto su dozvolili da se brojni problemi akumuliraju? Zašto su sami dozvolili anarhiju u javnom prevozu time što nisu sprovodili adekvatne kaznene mere ? Umesto što se vozači trude da rasteraju aktiviste, umesto što se Inspekcija i Direkcija trude da pobegnu od nagomilanih prijava, a prevoznici izbegavaju da obavljaju svoj posao na način koji se od njih traži, mnogo bi bolje bilo da oni sarađuju sa aktivistima koji predstavljaju energetski motor za pokretanje inicijativa i rešavanje problema, jer oni to ne rade za pare, nego iz želje da nešto promene. Oni su najinformisaniji i najistrajniji, oni su velika nada za promene u našem društvu i okruženju.
I na kraju - možda je dobro što se ovo desilo baš meni. Jako me plaši činjenica da je moguće da ovo nije usamljen slučaj i pomisao na to šta bi se desilo da se sve ovo dogodilo nekome ko ne zna kako ceo taj sistem funkcijoniše i nekom ko nema kontakte šefova i nekih direktora u GSP-u koje može da alarmira. Ja ću, kao neko ko poznaje deo horor procedura ovog sistema stvar isterati do kraja i nadam se time makar delimično onemogućiti ponavljanje ovakvih događaja.
@dzonihsv
Potpuno si u pravu da možda to nije baš najprijatnija stvar kad se objavi vest o tako nemilom događaju, ali si potpuno u pravu - ili mediji ili kuliranje. Mora se izvršiti pritisak na GSP da odradi svoj deo posla.
@Homer Jay
Biće sve objavljeno tokom ove nedelje. Veliki je propust i u samom GSP-u gde maksimalno cure podaci o podnosiocima prijava. Ovaj vozač koji je napravio ceo problem ima popriličan interni dosije - višestruka prekoračenja brzine, otvaranje tahografa, i po mojoj prijavi nezaustavljanje vozila na stajalište. Ispunio je kvotu za otkaz i opet ga nije dobio. Po pravilnicima GSP-a vozač ne sme da ima informaciju o prijaviocu, što u ovom, a i mnogim drugim slučajevima nije slučaj. GSP-ovci te podatke dele protiv svih pravila, što je bilo očito u više slučajeva, a pri ovom slučaju je cela stvar samo pukla. Saša je otišao posle napada u dom dravlja gde mu je dijagnostikovano oboljenje F41 - anksiozno depresivni poremećaj, spada u red neuroza. Takve osobe ne bi trebalo da rade sa ljudima ili mogu raditi uz dosta pojačan nadzor zbog moguće nagle promene ponašanja (izvor: psihološki centar GSP-a).
@stf
Istina je da GSP tvrdi da vozač nije bio na radnom mestu, tj. iako je on imao GSP uniformu, iako se sve odigralo u zoni okretnice i u vezi vozila javnog prevoza, za njih on jednostavno nije bio na radnom mestu jer je po njima on tu čekao smenu, koja je počinjala 20 minuta posle ovog napada.
@BadMan
Verovatno najbolja izjava podrške ikad.
Hvala na tome !
@mekbejn
Najverovatnije ću podneti i privatnu tužbu oko cele stvari, paralelno sa policijskom prekršajnom prijavom protiv vozača. Ovako užasnim stvarima se mora stati na put.
@angry bird
Policija i sud takav snimak ne bi uzeli u obzir jer "nije snimljen od strane ovlašćenog lica", odnosno inspektora. Možeš ti i da snimiš nekoga kako te ubija ili pljačka banku, ali po rečima policije to ništa ne bi značilo za proces, jer si jednostavno ti kao građanin samo mala nebitna mrva koju niko ne zarezuje i čiji dokaz jednostavno neće vrednovati. Srećom priznaju snimke sigurnosnih kamera kao verodostojne.
Zaista još jednom VELIKO HVALA SVIM FORUMAŠIMA na podršci u ovolikom broju, upravo to je jedna od stvari koja neće dozvoliti da me ovo obeshrabri, već ću duplo jačim snagama nastaviti da se borim protiv javašluka i anarhije u javnim preduzećima i gradskoj upravi.
I za kraj konačno - fotografije razlupanog vozila "Lui Travel"-a, koje sam uspeo da načinim pre napada (vozilo P0814):