Sa zvaničnog veb sajta Zaštitnika građana (veza: http://www.zastitnik.rs/index.php/lang- ... 0-12-21-42):
Ovde Zaštitnik građana konstatuje više bitnih propusta u radu Sekretarijata za inspekcijske poslove prilikom postupanja kod renoviranja stajališta na terminusu "Ustanička", gore je link ko želi da pročita celu preporuku sa obrazloženjem (na deset strana), ali citiraću samo neke delove, koji su možda i najbitniji:
Својевољно вршење инспекцијског надзора
Комунална инспекција Градске управе града Београда својевољно је преузела вршење инспекцијског надзора и кажњавање извршиоца прекршаја уместо инспекције градске општине, у чијој надлежности је оваква врста поступања, утврдио је Заштитник грађана.
Донета препорука:
http://www.zastitnik.rs/attachments/374 ... a%20fv.doc
Ovde Zaštitnik građana konstatuje više bitnih propusta u radu Sekretarijata za inspekcijske poslove prilikom postupanja kod renoviranja stajališta na terminusu "Ustanička", gore je link ko želi da pročita celu preporuku sa obrazloženjem (na deset strana), ali citiraću samo neke delove, koji su možda i najbitniji:
На основу члана 138. став 1. Устава Републике Србије („Сл. гласник РС“ бр. 98/06) и чланова 1. став 1. и 31. став 2. Закона о Заштитнику грађана („Сл. гласник РС“ бр. 79/05 и 54/07) у поступку контроле законитости и правилности рада Градске управе града Београда, поступајући по сопственој иницијативи, Заштитник грађана
У Т В Р Ђ У Ј Е
Градска управа града Београда - комунална инспекција, начинила је следеће пропусте у раду:
Комунална инспекција Градске управе града Београда је, као месно ненадлежан орган, извршила инспекцијски надзор над применом Одлуке о оглашавању на територији града Београда, а да пре тога, о потреби вршења инспекцијског надзора, није обавестила надлежни орган;
У спровођењу наведеног инспекцијског надзора комунални инспектор Градске управе града Београда, након што је утврдио да су средства информисања непрописно постављена, није наложио њихово уклањање, нити је поднео захтев за покретање прекршајног поступак, како то прописи налажу, већ је учиниоцима прекршаја издао прекршајни налог, иако за то нису били испуњени услови утврђени одредбом члана 168. став 1. Закона о прекршајима;
Спровођење инспекцијског надзора од стране комуналне инспекције Градске управе града Београда, као месно ненадлежног органа, на описан непрописан начин, представља тенденциозну, недоследну и селективну примену прописа, и повреду принципа добре управе (законитост и заштите права грађана и заштите јавног интереса) чиме су правна сигурност грађана и владавина права као основна претпоставка уставног уређења озбиљно доводе у питање.
На основу утврђених недостатака у раду, Заштитник грађана упућује Градској управи града Београда следеће
П Р Е П О Р У К Е
I
Градска управа града Београда ће предузети све потребне мере да се незаконито донет акт - прекршајни налог, који је удружењу „…“ и његовом оснивачу Ф. В. издао месно ненадлежан орган, супротно одредби члана 168. став 1. Закона о прекршајима, уклони из правног промета и обезбедити да инспекцијски надзор у конкретном случају изврши надлежни инспекцијски орган, у складу са законом и другим важећим прописима.
II
Градска управа града Београда ће се у свом будућем раду старати да њени органи (инспекцијске службе), увек поступају у складу са позитивним прописима и начелима добре управе, односно да доследно примењују одредбе прописа чију су примену надлежни да контролишу.
III
Потребно је да Градска управа града Београда пронађе начин и модел, да у свом будућем раду, остварује конструктивну и ефикасну сарадњу са свим лицима која се Градској управи обрате захтевом да својим активизмом и поступањем допринесу повећању степена остваривање права грађана.
Сагледавајући наведене прописе и податке до којих је дошао током спроведеног поступка контроле правилности и законитости рада Градске управе града Београда, Заштитник грађана је утврдио следеће:
• да је комунална инспекција Градске управе града Београда извршила инспекцијски надзор над применом одредаба Одлуке о оглашавању на територији града Београда, иако је према цитираним одредбама за то била надлежна комунална инспекција градске општине;
• да се пријава грађанке М. В. од 28.4.2014. године односи на неправилно обележен аутобус на линији број 33, а не аутобуско стајалиште, како се то наводи у акту достављеном Заштитнику грађана од стране Секретаријата за инспекцијске послове Градске управе града Београда;
• да је службена белешка о изјави грађанке М.В., којом је, како се наводи, именована по позиву инспектора уредила свој поднесак – пријаву и том приликом изјавила да је Ф.В. поставио „путоказе“ на терминусу „Устаничка“ сачињена 5. 6. 2014. године, а да је надлежни инспектор Градске управе града Београда извршио инспекцијски надзор 3. 6. 2014. године, дакле 2 дана раније;
• да казненим одредбама Одлуке о оглашавању на територији града Београда којa je билa на снази у време када је извршен наведени прекршај, није била предвиђена новчана казна у фиксни износу, те није био испуњен Законом утврђен услов да се учиниоцу радње изда прекршајни налог;
• да комунални инспектор, иако је утврдио да су предметни панои постављени непрописно, није наложио меру њиховог уклањања, односно отклањања последица које су учињене радњама противно одредбама наведене одлуке, као и да у тренутку одржавања састанка са представницима Заштитника грађана, дакле након више од пет месеци од сазнања надлежних органа Градске управе града Београда за учињени прекршај и промену изгледа стајалишних стубова јавног градског превоза, изглед истих није доведен у стање предвиђено техничким решењем о изгледу и одржавању истих.