Šta je novo?

Expo 2027

Ja sam se šalio za to da se pretvori interceptor u neki metro ili Bg voz jer je cev mnogo mala ne bi tu nista noglo da se progura od šinskih sistema.
 
Ja sam se šalio za to da se pretvori interceptor u neki metro ili Bg voz jer je cev mnogo mala ne bi tu nista noglo da se progura od šinskih sistema.
Схватио сам да је шала, само сам се надовезао сећајући се капиталног дела српске позоришне сцене и непоновљивог Радмиловића.
 
Ta izjava zvanicnika mi je tek nejasna
Svaka izjava Šapića je nejasna, a često i netačna. Evo, pokušajmo ovo analizirati
Završetkom velike saobraćajnice na Novom Beogradu, izgradnjom mosta i tunela, spajamo saobraćajem dva najudaljenija dela grada, zbog čega smo ovaj projekat nazvali „mali metro”.
 
Ako proguraju tramvaj kroz novi tunel onda da kazemo da to moze biti mali metro ma da niko nije spomenuo tramvaj?
За човека који никад није сео у трамвај од како има возачку дозволу (градоначелник Шапић) сваки тунел кроз град је метро.
 
Isplativost EXPO 2027?
Ako ubodeš da dobiješ organizaciju takvog događaja, čak i osrednji menadžer može iz njega da izvuče korist. Da bi poduhvat završio sa gubitkom, treba da budeš mnogo glup menadžer. Od onih koji su na mestu velikog pogušćavanja gradnje, umesto da je modernizuju ukinuli prugu (Savski amfiteatar), a za lokaciju EXPO nisu iskoristili ni jednu od postojećih dvokolosečnih pruga, niti postojeće velike sajamske hale, ne očekujem visok, pa ni srednji nivo zdravog menadžmenta u glavi.
Da li će da se do 2027 izgradi kapitalna investicija za masovan prevoz do lokacije u Surčinu?
Mnogo više razloga za sumnju nego da se poveruje. Od 2014. imaju vlast, a za 9 godina najveći gradski projekat im je upravo brzi put od Savskih blokova do Surčina. To je valjda jedan od razloga što tako forsiraju da se baš tamo sve to nešto super-novo-moderno što prvi put u istoriji imamo tamo gradi. Koka snela jedno malo jajce, ali kako kokodače... Već su uspeli da izbegnu "brzu prugu" (ako su u republičkim projektima nešto i uspešniji).
Vezano za prugu Novi Beograd - Aerodrom - Surčin
Ove godine bi u najboljem slučaju mogla da se izdvoje sredstva za projektnu dokumentaciju, a finansiranje bi moglo da se obezbedi u najboljem slučaju 2024. kao i makar ubrzani tender i početak gradnje. Čak i ako bi se projekat uprostio za prvu fazu, bez novih koloseka istočno od Železničke stanice Zemun. bio bi potreban tunel kroz lesnu zaravan od Puta za aerodrom u pravcu Ane Karenjine u Surčinu do zaravni Makiškog vodoizvorišta. Tunel bi zbog slabog terena morao da se gradi otvorenim iskopom, a to bi zahtevalo za ovu vlast najsloženiju moguću operaciju: eksproprijacija! Čak i mnogo sposobnije vlasti teško da bi takav projekat uspele da završe za tri godine. Ako se na štetu drugih projekata ovaj projekat ubrza, napredni plan ne predviđa nikakvu nadogradnju od strane istih osakaćenog kapaciteta za prelazak Save. Recimo, da na silu naprave 4 koloseka Zemun-Novi Beograd. Šta je sa ostalih 2/3 grada na desnoj obali, a gde je postojanje razvijene i guste železničke mreže još važnije? Ako bi i izgradili po njihovom planu, od Bloka 42 do lokacije EXPO i stadiona bi bila pruga dužine +/-23km, dok je autobusom to 13km. Kako prigradske železnice obično imaju srednju brzinu oko 50km/h, to znači da bi autobus sa srednjom brzinom 30km/h (vrlo moguće kada je preko pola linije van grada) bio konkurentan naprednom serpentina vozu.

U nekom trenutku sam mislio da bi bilo produžiti tramvaj do tog EXPO i na neki način ga ubrzati LRT-izovati. Mislio sam da je kod Ledina, ali kada su (prema informacijama forumaša) sve to smislili na dalekoj periferiji bliže obilaznici, shvatio sam da je to loša ideja.
 
Тужно је што се драгоцене њиве олако дају за неке садржаје који неће бити профитабилни на дуже стазе.
 
"Dragocene njive"?! . . a, šta to raste na tim njivama? . . Kukuruz ili korov?

Pogledaj na snimku šta uopšte može da raste u celom Surčinskom polju.
 
Па може да расте шта зсејеш. Житарице ће бити на цени будућих година с обзиром на глобалну ситуацију.
Сам ЕХПО ће бити манифестација за једну годину и после остају хале са трошковима за одржавање које ће можда бити искоришћене максимајно још за 2-3 Сајма годишње.
 
Тужно је што се драгоцене њиве олако дају за неке садржаје који неће бити профитабилни на дуже стазе.
u Srbiji ima 5 734 000 hektara obradivog zemljista.

Mislim da 200-300 haktara njiva ili 0.0000436% ne pravi razliku i ovaj argument je besmislen. Ajde da ga ne koristimo vise.
 
Па може да расте шта зсејеш. Житарице ће бити на цени будућих година с обзиром на глобалну ситуацију.
Сам ЕХПО ће бити манифестација за једну годину и после остају хале са трошковима за одржавање које ће можда бити искоришћене максимајно још за 2-3 Сајма годишње

Eh, ta priča kako ne treba da gradimo na "plodnom zemljištu"... Da su se slušali razno-razni stručnjaci oko Beograda bi sada bile neiskorišćene livade i polja. Daleko više možemo dobiti ulaganjem u agrotehničke mere na postojećem plodnom iskoristivom zemljištu, nego da se ovakva polja i livade konvertuju u obradivo zemljište. Mi nismo iskoristili ni blizu potencijal postojećeg obradivog zemljišta, tako da su to besmislene argumentacije...
 
Пази ок је када се гради уз постојеће насељено подручје, али овде има дистанца и од самог Сурчина. Али ок.
Хајмо о цифрама. Колико би коштале све потребне инвестиције? Пут имамо. Колико кошта изградња објеката? Колико кошта довођење остале инфраструктуре? Водовод, канализација, телекомуникације, пруга?
 
Pitao sam šta sada raste u Surčinskom polju? . . nisu to njive, već polje.

Postoji različit kvalitet zemljišta i ne može svuda da "raste šta zaseješ".
Ни паметан, ни осредњи, већ само глуп и штеточина може улагати тако:
1) Да се масовно уништава пољопривредно земљиште далеко од града, а истовремено које спада у јако мало тог земљишта у држави погодног за наводњавање и где је свака друга година сушна.
2) Да укине сајмиште на најпогоднијој локацији, и не искористи већ изграђене хале (којима би за ЕКСПО 2027 било довољно доградити само, рецимо, још две нове веће хале.).
3) Да укине сајмиште на укидањем пруге сада делимично осакаћеном чворишту јавног превоза, које је и даље једно од најјачих у граду.
4) Да до тог неког сајмишта планира масовни превоз који га директно везује само са истом обалом Саве на којој је тек 1/3 Београда, вијугавом трасом до те мере да ће ван шпица аутобус бити бржи од воза.
5) Да гради на водоизворишту.
 
Занимљиво како ће изгледати путовање нови сајам/ЕХПО - центар Београда:
нови БГ воз сајам-Земун/НБГ (причало се да ће бити само до Земуна, онда логично мора преседање на БГ воз макар још до НБГ) па у блоку 42 или трамваји 7, 9, 11 (зависно да ли се иде до Немањине/Београђанке/Таша, до Славије или до Кнез Михаилове) или аутобус 95. Значи у најбољем случају једно преседање у блоку 42. А ако се иде негде даље по граду онда сигурно и више.
 
Šinska veza Savskim nasipom:
Expo-Blok 45-Blok70-Sava Centar-Savamala-Trg Republike-Dorćol-Pančevački most.
Ovo bi bilo bolje i efikasnije nego mlataranje oko Zemuna, mada je i taj pravac potreban.

Prostora ima i većina zemljišta je u državnom vlasništvu, jedina većainvesticija bi bila tunel ispod centra, al to je preko potrebno sa ili bez Expoa.
 
Vrh