[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=768447#p768447:22s166g0 je napisao(la):
MC_ » 23 Aug 2020 12:07 pm[/url]":22s166g0]
Realno, virus postoji, nisi raumeo ironiju. ali ponasanje ljudi je za kategorija Volje. Vodja odluci i ljudi se ne plase. Ponasanje ljudi, a i institucija vezuje se za neko opste misljenje. Strani virolozi su pisali o tome, ne samo "struka".
Razumeo sam i odgovorio ti, ali očigledno da ti nisi razumeo:
"Autoritet modifikuje samo percepciju mase, ne stvarnost."
Kada se reaguje na prirodnu pojavu postoje posledice koje nemaju veze sa percepcijom naroda (šta je to što se dešava i kako vrednovati posledice). Zemljotres izaziva štetu i ljudske žrtve, ali da li će oni videti kao nužna posledica mesta gde se živi ili ogromna katastrofa koja je posledica nedovoljnih standarda građenja, zavisi od percepcije. Epidemija ubija ljude, ali da li će se te žrtve videti kao nužne, zbog čega posebni napori u odbrani nisu opravdani, ili kao sasvim nepotrebna tragedija koja je mogla biti izbegnuta, takođe zavisi od percepcije. To je ono što autoriteti mogu da nametnu. Ja želim da kažem da je prvi korak u izbegavanju podložnosti takvim manipulacijama jasno razlikovanje objektivnog od subjektivnog, šta se stvarno desilo (činjenice, faktografija), od nečije interpreracije značenja i vrednosti tog dešavanja, što zavisi od nametnutog sistema vrednosti, a to može biti VEOMA pogrešno. To je elementarni prvi korak u svačijem obrazovanju i osnovna pretpostavka izvesnog imuniteta u odnosu na sveprisutne laži. Ljudi moraju da sami procene da li je ubijanje starih ljudi opravdano "zato što bi ionako uskoro umrli". To je nemoguće ako pre toga ne razlikuju stvarnost kakva jeste (nauka), od neke posebne vrednosne interprentacije te stvarnosti, ali i šta im je nametnuto kao vrhunska društvena "vrednost", od toga što bi ona trebala da bude. Kad i to razlikovanje počne masovno da se gubi, a TO se dešava kod nas, onda imamo veći problem i od zemljotresa i od epidemije.
Ono sto zelim da ti kazem, je da nauka u svojoj svojoj racionalnosti postaje iracionalna. Nauka je instrument represije establismenta. Ako je nekada razvoj nauke bio korelisan sa "dobrobiti" zajednice, on to danas nije. Nauka je danas 90% zelja da se objavi rad, tu nema vise radoznalosti. Naucnici su danas najpodlije sluge i agenti Sistema. Naucnici su ograniceni ljudi, primorani da se tokom skolovanja fokusiraju na usko polje rada, oni se gube u Celini. Prinudjeni da budu poslusni mentorima postaju naviknuti na poticinjavanje.
Razvoj nauke nije bio u stanju da resi svetske glavne probleme. Jos nauke, jos "sholastickog" razuma, ucinilo je da problemi postanu jos gori.
Iz anauke, iza razuma, krije se zelja za spaljivanjem vestica.
Ovde je pomešano mnogo sasvim različitih stvari koje se ne smeju mešati. Nauka i tehnologija nisu isto. Istraživačke laboratorije koje su deo komercijalnih preduzeća su nešto sasvim različito od univerziteta recimo. Postoji ogromni politički pritisak desnih političkih partija da se finansiranje univerziteta smanji (i obrazovanja uopšte), a on prevori u komercijalnu firmu kao svaka druga, koja na tržištu prodaje znanje kao običnu robu onome ko ima para. Zbog toga deo njihovog rada zavisi od komercijalnih ugovora, a deo ne. Iako nije moguće odvojiti bilo koju oblast društva od preovlađujućih politika, to ne znači da se nauka i umetnost ikada svode samo na to, da i dalje po pouzdanosti i vrednosti nisu za čitave klase iznad proizvoljnih mišljenja na Internetu. Da Vinči je prodavao nacrte za vojne mašine, Bah je pisao po crkvenim narudžbinama, a veliki slikari su crtali portrete bogatih trgovaca da bi preživeli. A ipak su uspevali da iza sebe ostave neponovljiva remek dela. Uticaj postoji, ali nije dominantan. Jedno je pitanje šta je od veoma skupih istraživanja kapital voljan da finansira, ali je nešto sasvim drugo tvrdnja da naučnici sada masovno lažu o svojim nalazima. Takođe, rešenje glavnih svetskih problema zaista ne zavisi od nauke. Prvo oni koji u ovakvom sistemu imaju najveću moć treba da ŽELE da ih reše, zatim oni treba da daju pare i za osnovna istraživanja i za razvoj tehnologije. Kakve veze sa tim imaju naučnici? Tvoja vizija nauke je drastično selektivna, nerealna i pogrešna. Kakvo crno spaljivanje veštica!