У међувремену сам читао још али ова обавезно:
Жан Бодријар "Симулакруми и Симулације"
Е кад то усвојих, онда мало тежа храна:
Ги де Бор "Друштво Спектакл" у ствари, не занм како су га и ако су код нас превели оригинал: "La Societe du Specatle" тип је мрачан до бола и јако је конфузан. Почео је као ултра комуниста, али је временом очвруснуо у идеји и раскринкао је свет у коме је он живео (нажалост, убио се 1994), то је свет у коме сада живимо ми.
У међувремену свима који нису гледали, топло препоручујем филм "Wag the dog" са Робертом де Ниром и Дастином Хофманом. Све је увезано и кад се прочитају књиге и одгледа филм, у глави се деси страшна бура, после које следи просветљење.
1. U društvima u kojima preovlađuju moderni uslovi proizvodnje,
život je predstavljen kao ogromna akumulacija prizora. Sve što je neka-
da bilo neposredno doživljavano, udaljeno je u predstavu.
2. Slike odvojene od svih aspekata života stapaju se u jedinstveni
tok stvari, u kojem prethodno jedinstvo života više ne može ostva-
riti. Fragmentarno opažana stvarnost regrupiše se u novo, sopstve-
no jedinstvo, kao odvojeni lažni svet, predmet pûke kontemplacije.
Specijalizacija slika sveta dostiže vrhunac u svetu nezavisnih slika, koje
obmanjuju čak i same sebe. Spektakl je konkretizovana inverzija života,
nezavisno kretanje neživota.
3. Spektakl se u isto vreme ispoljava kao sâmo društvo, kao deo druš-
tva i kao sredstvo objedinjavanja. Kao deo društva, to je fokusna tačka
naše vizije i svesti. Sâma činjenica da je reč o odvojenom sektoru govori
o tome da se nalazimo u domenu obmane i lažne svesti: jedinstvo koje
spektakl postiže nije ništa drugo do zvanični jezik opšteg razdvajanja.
4. Spektakl nije samo skup slika; to je društveni odnos između ljudi
posredovan slikama.
5. Spektakl se ne može shvatiti samo kao vizuelna obmana koju stva-
raju masovni mediji. To je pogled na svet koji se materijalizovao