“When it comes to weather risk, wind power is and remains the central risk factor for the power systems in the winter months. That is because the range of possible wind power outcomes is quite wide,” said Francisco Gaspar Machado, senior power analyst at LSEG, adding that hourly prices could hit
montelnews.com
Каквом енергетском миксу у производњи електричне енергије тежимо таква ће нам и цена бити.
Velika je greška napravljena što su sa uvodjenjem elektro automobila propustili ekspanziju V2G sistema.
Propis je morao zahtevati obavezan V2G izlaz na svakom novoproizvedenom vozilo
I da stvar bude gora Japanci su prepoznali potencijal i njihov Chademo priključak je predvidjen za biderikcionalno punjenje.
CCS kakav koristi većina vozila u EU još nema definisan standard za V2G.
Po nekom okvirnom proračunu za peglanje pika od 17 do 18 h bilo bi dovoljno oko 250-300.000 vozila na sistemu sa prosečnim izlazim od 3,5kw po vozilu.
Primera radi u ovom trenutku Nemačka ima oko 1.500.000 registrovanih ev vozila.
Taj pik nasataje jer ljudi tada dolaze sa posla i ali upravo tada im i auti miruju i tih sat dva ne bi bio problem da se od svakog od njih uzme od 4 do 10 kwh što bi im realno umanjilo domet za 30 do 80km.
Svako ko bi bio u tom programu morao bi biti animiran i nagradjen da kada dodje kući prikači kabal ali ako živi u zgradi moralo bi mu biti zagarantovano parking mesto sa priključkom na V2G punjač.
Drugi deo njegovog učešća u tom progamu bi moralo biti povoljno dnevno punjenje kad ima struje sa solara u izobilju ili kasnije noću kada potrošnja pada.
Tako bi praktično vozač čija je dnevna rutina odlazak na posao u 8h,povratak u 16h eventualno većernji izlazak posle 19h mogao značajno da podrži mrežu.Budimo realni većina tako živi
Naravno ništa ne ide bez ulaganja ali jedino bi ovakav pristup tranziciji ka elektro imao smisla
Umesto toga zakonodavci su svesno ili nesvesno nastavili klasičan model prodaje i promocija auta.
Kupiš,puniš i voziš što je potpuno pogrešan pristup.
Ovakovom alokacijom bi se rešio i problem opterećenja mreže prenosa jer su vozila parkirana tu negde gde se i troši tako da se ne mora značajno menjati prenosna mreža.
Nešto slično ovome su i prozjumeri rasporedjeni tamo gde se proizvodi tu se i troši
Sama baterija ne bi bila značajno pogodjena jer bi se praznila ravnomerno.
Takodje veliki potencijal u V2G su i komunalna vozila,recimo smećare,cisterne razne pa čak i autobusi i razni kiperi i kamioni za razvoz kojima je u bateriji ostalo od dnevne vožnje sigurno 10 do 20kwh lufta a i njima odgovara punjenje kasnije u toku noći a lakše ih je organizovati da budu prikačeni na V2G punjač kad se vrate sa ture.
Naravno neko će reći da ima troškova ovakvog sistema,ali po mom mišljenju ulaganje ima smisla ako donosi opipljiv rezultat i pritom menja svest ljudi.
Ovako imamo gomilu auta za koje se daje subvencija a vozač subvencije koristi za metalik boju,lajsne od hroma itd a sutra se odmah kači na elektroenergetski sistem koji se polako raspada