Šta je novo?

Energetika

Данас ћу проћи поред Перућког језера па ћу сликати да се види ниво, на Заовинама је катастрофално низак, спашавали су цели март том водом!
 
DSC_0050.JPG
DSC_0051.JPG
DSC_0052.JPG
DSC_0053.JPG

Галерија САНУ.
 
Toplo vreme, pala potrošnja za 1000MW, ali ima tu stalnog pretakanja - na jednoj strani se uvozi, na drugoj izvozi... Verovatno balansiraju širi prostor komšiluka.
A pumpu su morali jer na Zaovinanama vode nema. A kad je došlo da je uključuju po dnevnoj struji, sve je jasno
 
Априлилили 3м испод уобичајеног нивоа, ХЕ је радила пуном паром!
photo_2022-04-01_22-20-55.jpg
 
Требало би да имају детекторе....и некога ко је задужен за исте!
 
За почетак треба да заврше реконструкцију пута преко Јабуке, 500 тона дневно је 182.500 тона годишње.....и тако!
 
kakva dostava za termoelektrane kamionima, to što ceo dan doteruješ TENT sprži za par sati. I gde nađoše ove cifre što se ne poklapaju.
 
А пруга мало мало па не ради

Јел угаљ мало калоричнији него онај наш глинени?
 
Inženjer iz EPS priča da lignita ima dovoljno nego da je došlo do gomile propusta u eksploataciji uglja na kopovima ali propusta velikih razmera.
 
Pošto nigde nije navedeno kako će se ugalj transportovati, računam da ide do kraja kamionom. Od pljevalja do Tent je okruglo 300km drumom. Ako je šleper nosivosti 25 tona, potrebno je 20 šlepera za 500 tona dnevno. Obzirom da je pola trase planinska vožnja, računamo da konvoj ide 5+ sati do tenta. Potrošnja kamiona u normalnim uslovima je 35 litara, u planinskim može da bude 50. Znajući obračune prošle a i buduće vlade, računam da je tender za transport namešten i da će kilometar biti mnoooogo skuplji nego klasični transport.

Blaži slučaj je da se ugalj transportuje do stanice Prijepolje Teretna i da se onda utovara na vozove i u većim količinama doprema. Ne sećam se da li pomenuta stanica ima neku mašineriju koja bi utovarala veće količine.

Da li je isplativo organizovati toliku logistiku za 500 tona? Koliko bi koštao kilovat iz tog uglja.
 
Blaži slučaj je da se ugalj transportuje do stanice Prijepolje Teretna . . .
Naravno da će prevoz uglja šleperima biti samo do Teretne ž.stanice Ratajska, koja je oko 5km južno od Prijepolja. Nekad je već tako bio prevoz ugalja za TE Morava.
IMG_20220405_042702.png

Pretpostavljam da se ovo radi kako bi se smanjila upotreba mazuta, pogotovo sada kada ga je i pored veće cene teško nabaviti i dopremiti iz uvoza. A, cena el.energije na berzi je toliko porasla da je sada isplativo kupovati ugalj iz Pljevlja bez obzira na prevoz do TENT-a.
 
Odlicno znam linije transporta tu, to je moj zavičaj. Tu stanicu svi zovemo Kolovrat, prvi put čujem za Ratajska :D
Inače za ovu godinu je odavno planiran početak rekonstrukcije barske pruge koja je na nivou užasa i koja će trajati godinama tako da ili neće biti rekonstrukcije ili neće biti uglja.
 
Na mapi se prvo pojavilo naselje Ratajska a ne Kolovrat, pa sam tako nazvao tu teretnu ž.stanicu. Ali to nije toliko bitno, već da se od nje može prevoziti ugalj.

Pruga bi trebalo da se rekonstrujiše, ali ona je i sada u upotrebi za teretne vozove, nap. rudnik iz Bora prevozi rudu i bakar do luke Bar. Znači da će moći da se prevozi i ugalj iz Pljevlja do TENT-a.
 
Na stanici Kolovrat (žwleznički Prijepolje teretna) postoji veliki prostor koji je nekada služio za deponovanje i pretovar uglja. Nekoliko poslednjih godina izdat je lokalnoj fabrici peleta koja tu deponuje i melje drvo i odvozi na preradu. Nisam siguran da ostali prostor ima kapacitet za pretovar tolike dnevne količine koja je za prevoz iz Pljwvalja ogroman logistički problem, a u Tentu bi se izgubio u njihovim hiljadama tona.
A sa druge strane, i pljevaljski kop poslednjih godina ima problema sa kvalitetom - mnogo kamena i zemlje.
Ne gledam u pasulj, karte, već odlično poznajem ovaj kraj Srbije
 
Evo ove godine aktuelne su ove naše drinsko limske akumulacije. Postavljao sam slike Zlatarskog jezera negde u februaru, a @branik je pisao o "izletima" kolima na ostrvo kod "krsta", gde se šeta, poneko peca, roštilja. Ljudi su zatiželjni jer je slika nekako nadrealna. Mislim da je jezero još više "oseglo", što se može videti na fotografijama.
20220405_181215.jpg

20220405_181221.jpg

Međutim manje od deset kilometara nizvodno lepša slika. Akumulacija Radonjskog jezera puna i to je jako bitno jer je to jezero akumulacija za HE Bistrica, najveću hidroelektranu limsko uvačkog sistema sa snagom od 105 MW. Ispod ove akumulacije praviće se nova akumulacija za reverzibilnu HE Bistrica 2 neobičnog imena "Klak". Pozdrav iz NV
20220405_180017.jpg
20220405_180023.jpg
 
Vrh