Valjda Kina "ne sme" da stane, jer su odlučni da smanje uvoz nafte i zagađenje u gradovima.da li je trend nezaustavljiv? nadam se da jeste, ali ako stane Kina, onda ništa
![]()
BYD je izjavio, da će na svim mestima za megavatne punjače,na kojima nema dovoljnih elektroenergetskih kapaciteta, instalirati baterije,koje će se puniti na postojećoj infrastukturi koja nije megavatna.BYD u Kini počinje da pravi punjačke stanice gde je snaga punjenja po automobilu 1MW ! Takvo punjenje traje svega 5 minuta. Čime otpada i jedna od dve glavne zamerke električnim automobilima. Bar teorijski.
Nažalost u praksi ne mogu ni da zamislim koliko bi koštala mreža dalekovoda, trafoa i drugih razvodnih postrojenja potrebnih da punjačke stanice od 1MW budu dovoljno česte. Možda kad bi svaka punjačka stanica imalo veliko lokalno solarno postrojenje sa baterijama za skladištenje energije, pa da nema potrebe vući toliku snagu iz razvodne mreže. Što znači da opet sve zavisi od brzine razvoja tehnologije baterija. Jeste i to skupo, ali bi zato energija za utrošena za transport postala zanemariva stavka u bilansu. Onda su troškovi samo početne investicije i amotrizacije mreže punjačkih stanica.
BYD je izjavio, da će na svim mestima za megavatne punjače,na kojima nema dovoljnih elektroenergetskih kapaciteta, instalirati baterije,koje će se puniti na postojećoj infrastukturi koja nije megavatna.
Povodom ovog dana i jedna vest:Данас је светски дан електричних сокоћала
Данас се обележава Светски дан електричних возила
Овај дан обележиће бројне радионице, предавања као и тест вожње широм света
https://www.politika.rs/scc/clanak/696684/danas-se-obelezava-svetski-dan-elektricnih-vozila
Budućnost dolazi sa istokaGood morning with good news: Plug-in EVs hit 55% of China's auto sales in August. They are 51% for January-August 2025.Full electric (BEV) was 34% of August sales and up 17%, compared to August 2024. Plug-in hybrid sales fell 7%.Will 2030 be 90% EV? https://cleantechnica.com/2025/09/20/byd-down-21-phevs-down-7-yoy-august-2025-china-ev-sales-report/
To je trenutno jedini održivi način za punjače gde nema dovoljno instalisane snage.Ništa drugo još nije izmišljino,osim solarnih panela u sadejstvu sa baterijama na lokaciji punjača.Kod nas ima takvo jedno rešenje,i naplata je po potrosenom kilovatu solarne energije.Potpuno samoodrživo i obnovljivo rešenje,za razliku od nafte i ostalih energetsko sintetičkih kerefeka.To ne reševa problem. Tako se samo koristi razlika između najveće i najmanje potrošnje u mreži, koja je ionako sve manja. Sem toga, proizvodni kapaciteti su dimenzionisani za situaciju u kojoj pikovi potrošnje ne traju dugo, a ne da pik traje 24 časa dnevno. Do sada su u pikovima države recimo uvozile struju, ili aktivirale reverzibilne elektrane ili aktivirale gasne. Ako nestane dnevna varjabilnost potrošnje čitav sistem takve optimizacije proizvodnih kapaciteta postaje neodrživ.
Лако Кинезима кад имају струју. Камо ЕУ?Povodom ovog dana i jedna vest:
Budućnost dolazi sa istoka
I za njih me zabole. Nije struja glavni problem ovdeЛако Кинезима кад имају струју. Камо ЕУ?
I za njih me zabole. Nije struja glavni problem ovde
Људи су идиоти. Зелена агенда је одличан филтер за малоумност.