Veliki prodor ledenog arktičkog vazduha u SAD se po prvi put poklopio sa situacijom da se dešava negde gde su električni automobili već prodrli u znatnom procentu. Pa je to bio zanimljiv praktični eksperiment o tome kako su se električna vozila pokazala pri ovako hladnom vremenu i šta svi možemo očekivati kada njihov procenat postane još veći.
Nisam odgledao ceo razgovor, ali prema onome što sam video verujem da su ovo glavne poruke. Zaista je bio veliki problem, međutim dobra vest je da oni nisu vezani za neoklonjive nedostatke iste tehnologije. Izvor problema je hemija trenutne verzije baterije. Pri niskim temperaturama one rade lošije. Srećom, proizvođači su taj problem rešili tako što baterije u kolima imaju sopstvene grejače. Kod Tesle je to sjajno rešeno tako što se otpadna toplota motora vidi ka toplotnoj pumpi gde se povećava temperatura, pa se zatim time greju baterije onda kad je to potrebno. Tako se troši manji deo korisnog kapaciteta baterije. Pri hladnom vremenu izvor problema su pre svega ljudi koji još nisu naučili da i pre putovanja i pre odlaska na punjač treba desetak minuta ranije uključiti grejanje baterije (što kao što pri tako niskim temperaturama treba prvo ugrejati i običan motor, tj razna ulja u motoru sa unutrašnjim sagorevanjem). Ovo je inače problem samo onima koji nemaju svoju garažu, tj. drže kola na ulici, odnosno ne koriste period kada ne voze da napune baterije jer je onda grejanje automatski. Kad je baterija hladne onda je i punjenje bitno sporije, au samom može da bude i nemoguće ako je temperatura baterije ispod nekog minimalnog nivoa. Tako se onda povećava vreme zadržavanja kola na punjačima, pa broj punjača koji je pri većim temperaturama za neki grad dovoljan, postaje nedovoljan pri niskim temperaturama (tj povećava prosečno zadržavanje kola na punjaču). Isto tako se pri jako hladnom vremenu privremeno smanjuje kapacitet baterije, pa je za isti kilometar potrebno češće punjenje (što opet pravi problem sa brojem punjača). Srećom najveći deo ovih problema može se izbeći tako što se u retkim trenucima zaista hladnog vremena baterije dovoljno zagreju pre polaska, tj ako se u njima uvek čuva deo energije za tu svrhu, a istovremeno se pri tom vremenu treba manje nego oslanjati na javnu mrežu. punjača, a više na punjenje kod kuće. I to je sve. Druga bitne mane električnih vozila pri zaista hladnom vremenu nisu uočene.