Šta je novo?

Električna vozila i punjači


Брат и сестра Алис и Ксавијар Стивенсон желели су да испуне себи жељу и сазнају како је возити Теслу. Рентирали су Теслу за путовање од Орланда на Флориди до Вичите у Канзасу.

Пут од више од 2.200 километара показао се као тест стрпљења за обоје. Ксавијер Стивенсон је рекао за Бизнис инсајдер да се батерија електричног аутомобила веома брзо празни на путу током зиме.

Када су кренули на пут, могли су да се возе два и по сата без икаквих проблема – све док нису дошли у област екстремне хладноће. Касније су могли да возе само сат и по и морали су да чекају један до два сата док се електрични аутомобил пуни.

Када су на крају дана подвукли црту, испоставило се да су морали да пуне електрични аутомобил укупно шест пута, што је сваки пут коштало између 25 и 30 долара.

Теслу су иначе рентирали од компаније Хертз. Компанија је истог дана примила неколико притужби на Теслину батерију. Екстремна хладноћа у Америци очигледно није довољно упозорење корисницима електричних аутомобила...

Ево још једног примера. Бил и Џоан Милер су такође хтели да пређу пут дуг око 2.200 km, од Мичигена до Флориде, у електричном моделу Киа ЕВ6, али је пар морао да током путовања заустави свој аутомобил укупно 12 пута да би га напунио.

Електричном аутомобилу је требало између 20 и 55 минута на сваком од пуњача.
 
Ко жели, а потребно му је доставно електрично сокоћало, ето има да се пазари;) у продајном салону на зеленој пијаци у блоку 44. Возила су половна од немачких пошта.
IMG_20230213_142321_resized_20230213_075305951.jpg
 
Tako biva kad se stvari nakrivo nasade...Počinješ elektrifikaciju tako što praviš Audi Etron,Porše Tajkan,Humer,Teslu model S,Mercedes EQS....umesto Audi A1,VW Polo,Fabiju,itd.

Angažuješ duplo više resursa da bi pokretao duplo teže vozilo i napraviš proizvod koji koliko god bio dobar ipak zavisi od mreže brzih punjaca na koje imaš mali uticaj.Umesto da si snažno krenuo sa A I B segmentom uz ciljane subvencije za taj segment i polako dokažeš da postoji realna jeftinija alternativa ,navikneš ljude na nešto prostije pa onda polako u sledeći segment prateći razvoj.Za to vreme pratiš razvoj i gledaš da li stvar pije vodu.

Ovako kako sada stvari stoje ljudi su potpuno sludjeni,počinju veliki problemi sa servisima,nema obučenog kadra,rastu cene osiguranja i vozila.Struja sve skuplja,subvencije se smanjuju.

Naravno onda pocinju mediji sa ovakvim tekstovima kao naivnih a po meni dokonih ljudi koji pojma nemaju da bateije ne trpe hladnoću.Jadničci nemaju internet i mobilni telefon sa istom takvom baterijom i nikada im preko zime nije bilo čudno kako brzo iscuri ista pa iznajme auto na baterije za put od 2500km.

I nema ovde nevinih...Najpre bi uveo strogi test dometa koji bi morao biti jasno dostupan svakom kupcu a posebno renta kar kompanijama i voleo bih kada bi se kupci udružili i tužili sve proizvođače za prevaru i dovodjenje u zabludu,isto onako kako su tužili VW zbog dizelgejta.
 
Ко жели, а потребно му је доставно електрично сокоћало, ето има да се пазари;) у продајном салону на зеленој пијаци у блоку 44. Возила су половна од немачких пошта.
Pogledajte prilog 155188
Gago vidiš ta vozila je proizvodila Nemačka pošta i onda posle nekoliko godina je došlo do nekoliko požara tako da du svi povučeni iz upotrebe.Otkud sad kod nas voleo bih znati.
Nisam pratio dalji razvoj,možda su promenili nešto u medjuvremenu.Naziv im je bio Street Scooter.

 
Tako biva kad se stvari nakrivo nasade...Počinješ elektrifikaciju tako što praviš Audi Etron,Porše Tajkan,Humer,Teslu model S,Mercedes EQS....umesto Audi A1,VW Polo,Fabiju,itd.

Angažuješ duplo više resursa da bi pokretao duplo teže vozilo i napraviš proizvod koji koliko god bio dobar ipak zavisi od mreže brzih punjaca na koje imaš mali uticaj.Umesto da si snažno krenuo sa A I B segmentom uz ciljane subvencije za taj segment i polako dokažeš da postoji realna jeftinija alternativa ,navikneš ljude na nešto prostije pa onda polako u sledeći segment prateći razvoj.Za to vreme pratiš razvoj i gledaš da li stvar pije vodu.

Ovako kako sada stvari stoje ljudi su potpuno sludjeni,počinju veliki problemi sa servisima,nema obučenog kadra,rastu cene osiguranja i vozila.Struja sve skuplja,subvencije se smanjuju.

Naravno onda pocinju mediji sa ovakvim tekstovima kao naivnih a po meni dokonih ljudi koji pojma nemaju da bateije ne trpe hladnoću.Jadničci nemaju internet i mobilni telefon sa istom takvom baterijom i nikada im preko zime nije bilo čudno kako brzo iscuri ista pa iznajme auto na baterije za put od 2500km.

I nema ovde nevinih...Najpre bi uveo strogi test dometa koji bi morao biti jasno dostupan svakom kupcu a posebno renta kar kompanijama i voleo bih kada bi se kupci udružili i tužili sve proizvođače za prevaru i dovodjenje u zabludu,isto onako kako su tužili VW zbog dizelgejta.
Apsolutno se slažem.

Moje iskustvo sa Teslom 3 od pre par sedmica je da joj je domet bio 200-250km. Temperatura oko ili malo iznad nule. Baterija je od 60kWh u vozilu. Pritom sam vozio 100-120km/h. Sreća je da se stvarno brzo puni na brzim punjačima, za dvadesetak minuta se napuni do 70-80%. Tih 20 minuta mižda izgleda puno, ali je zapravo samo malo više od običnog stajanja na pumpi sa odlaskom u toalet.

Sa druge strane, poslednjih par sedmica često vozim Fiat 500 sa baterijom od nekih 40kWh. Vozim ga po gradu isključivo i iskustva su odlična. Može da predje i do 200km. Za gradske potrebe struja je sasvim ok izbor.
 
Tako biva kad se stvari nakrivo nasade...Počinješ elektrifikaciju tako što praviš Audi Etron,Porše Tajkan,Humer,Teslu model S,Mercedes EQS....umesto Audi A1,VW Polo,Fabiju,itd.

Angažuješ duplo više resursa da bi pokretao duplo teže vozilo i napraviš proizvod koji koliko god bio dobar ipak zavisi od mreže brzih punjaca na koje imaš mali uticaj.Umesto da si snažno krenuo sa A I B segmentom uz ciljane subvencije za taj segment i polako dokažeš da postoji realna jeftinija alternativa ,navikneš ljude na nešto prostije pa onda polako u sledeći segment prateći razvoj.Za to vreme pratiš razvoj i gledaš da li stvar pije vodu.

Ovako kako sada stvari stoje ljudi su potpuno sludjeni,počinju veliki problemi sa servisima,nema obučenog kadra,rastu cene osiguranja i vozila.Struja sve skuplja,subvencije se smanjuju.

Naravno onda pocinju mediji sa ovakvim tekstovima kao naivnih a po meni dokonih ljudi koji pojma nemaju da bateije ne trpe hladnoću.Jadničci nemaju internet i mobilni telefon sa istom takvom baterijom i nikada im preko zime nije bilo čudno kako brzo iscuri ista pa iznajme auto na baterije za put od 2500km.

I nema ovde nevinih...Najpre bi uveo strogi test dometa koji bi morao biti jasno dostupan svakom kupcu a posebno renta kar kompanijama i voleo bih kada bi se kupci udružili i tužili sve proizvođače za prevaru i dovodjenje u zabludu,isto onako kako su tužili VW zbog dizelgejta.

20230301_165152.jpg


20230301_165037.jpg
 
Ova baterija je makar na papiru bolja od Tesline 4680 i u ta varijanta od 1000km će biti baš skupa i trenutno samo u premijum klasi.

Bitnije od toga je da će normalna vozila sa tom tehnologijum moći zaista i konačno da isporuče korisniku deklarisani domet i stabilno brzo punjenje kao i realni vek trajanja od 15 i više godine.

Znači uz jedno punjenje od pola sata prosečan BG vozač će bez problema dobaciti bilo koje letovalište na Halkidikiju.
 
Tesla zapravo nije proizvođač baterija, koriste upravo CATL i Panasonik zavisno od modela.
 
Ipak jeste, jer u okviru Tesla Giga fabrike baterije pravi Panasonik.

Kinesku fabriku snabdeva CATL, a oni su trebali i ovu u Nemačkoj
Niko ne spori saradnju Tesle i Catl i Pansonica i velika ulaganja u proizvodnju i zajednički biznis ali baterijsko pakovanje je složen sklop i nije samo ćelija u pitanju a pošto se pravi i dizajnira u fabrici na čijem krovu piše Tesla ja ću to baterijsko pakovanje zvati Teslino
 
Niko ne spori saradnju Tesle i Catl i Pansonica i velika ulaganja u proizvodnju i zajednički biznis ali baterijsko pakovanje je složen sklop i nije samo ćelija u pitanju a pošto se pravi i dizajnira u fabrici na čijem krovu piše Tesla ja ću to baterijsko pakovanje zvati Teslino
Najveći Teslin asset nisu ni kvalitet, ni domet, ni komfor, već ta mreža punjača. Kaošto je @milaki990 i rekao, a nadam se da će uskoro i demonstrirati tako što će ga voziti od Berlina ovamo i nazad. U letnjim uslovima imaće 300-400 km autonomiju. Brzina 100-120 je ionako ona koju postižemo kao maksimalnu i sa SUS motorima kad je gužva na autoputu.
 
Teslinu mrežu u Evropi su otvorili za ostale a sada to rade i u Americi tako da su kupci Teslinih vozila prilično namagarčeni.
Ne samo što im drugi uzimaju slobodno mesto već i po dva se blokira jer džek je svaka fabrika stavila gde joj se svidelo a kablovi na Teslinim punjačima du prilično ograničeni.

Upotreba električnog auta i strah od dometa je potpuno i dijametralno suprotan iz ugla jednog Milenijalca programera koji zuji tu po gradu a vikendom ode do Fruške gore,nekog salaša ili Kosmaja i jednog Turskog gastrbajtera koji je otišao u Švedsku i samo jednom godišnje u vreme najvećih gužvi i na putevima i pumpama treba da predje put od 5.000km u jednom pravcu sa porodicom i prtlljagom.
 
Najveći Teslin asset nisu ni kvalitet, ni domet, ni komfor, već ta mreža punjača. Kaošto je @milaki990 i rekao, a nadam se da će uskoro i demonstrirati tako što će ga voziti od Berlina ovamo i nazad. U letnjim uslovima imaće 300-400 km autonomiju. Brzina 100-120 je ionako ona koju postižemo kao maksimalnu i sa SUS motorima kad je gužva na autoputu.

Kao što reče @StaraMo otvorili su punjače za sve sada. Velika prednost im je i pouzdaniji softver za planiranje putovanje od konkurenata. Što se tiče puta za Srbiju, ja se ne bih još uvek upuštao u tu avanturu. Morao bih da stajenm bar 5-7 puta i da pazim na brzinu. A voziti 110 na primer je samo malo brže od kamiona.
 
Naravno da su otvorili i za ostale, to im je i bio cilj jer je iskorišćenost tih punjača jako mala a 120 kWh ih i dalje čini brzim punjačima. Imai bržih ali je većina sporija. Zamisli koliku su prednost ovako stekli nad npr Mercedesom i BMW-om jer su im nametnuli svoj sistem sad. A tek će ugrađivati punjače i širiti mrežu.
 
Prikljucak u Eu je isti tj CCS Combo,cena za Roming korisnike nisam siguran kolika je ali mislim da je skuplja u USA su dodali adaptere na kućištu punjača koji se otkljucavaju posebnim delom u aplikaciji i omogucavaju da se i i ostali pune na njihovim punjacima posto u Usa Tesla ima drugaciji konektor...Inace pored CCS u Evropi se koristi Chademo(Nissan i Mitsubishi) a u Kini opet imaju svoj potpuno drugaciji konektor.
 
Vrh