StaraMo
Advanced
Održavanje ni u kom slučaju ne može biti skuplje jer ga u principu i nema.I sama klasična auto industrija je u poslednje vreme prešla na duge servisne intervale(lifetime) pa se na primer zupčasti kaiš na tsi motorima menja tek preko 240.000km...To što se pominje da nema dovoljno obučenih servisera nije ništa novo ni u sadašnjosti, jednostavno školski sistem i sistem vrednosti je takav.Ev vozila imaju veću masu pa je logično da delovi trapa pre crkavaju ali nije nužno ako se pravilno projektuju.
Omiljena priča protivnika EV je uzimanje podatka iz 2019 recimo i poredjenje održavanja auta od 60kw sa autom od 250kw...Mešaju se babe i žabe i izvode neki zaključci.
Gac Ion V je firma i model za koju većina nije čula a danas su predstavili A480 punjač snage 480kw i uskoro predstavljaju svoju bateriju koja se puni za 5 minuta... Jednostavno napredak je neverovatno velik jer mi tek postavljamo punjače od 50kw po koridoru a najači koji imamo je 175kw.I da sve ovo bude marketinški balon ako ne ove,drugi će izaći sa svojim rešenjima sledeće ili za tri četiri godine.Neko će reći da ali ev kola postoje odavno,da ali karbidi silicijuma su omogućili neverovatno efikasne pretvarače,i svakim danom se sve više usavršavaju,baterije takodje.
Inače nas niko ništa ne pita i ne računa na naše marginalno tržište a takodje svetske politike kroje veliki pa hteli mi ili ne svet ide u pravcu koji su sami zacrtali.I poslednje svakako je jasno da mobilnost i energija ima svoju cenu i to visoku.Biznis modeli moraju biti održivi i naravno niko razuman ne gaji iluziju da će nama dole ikad nešto biti bolje ili jeftinije.
Omiljena priča protivnika EV je uzimanje podatka iz 2019 recimo i poredjenje održavanja auta od 60kw sa autom od 250kw...Mešaju se babe i žabe i izvode neki zaključci.
Gac Ion V je firma i model za koju većina nije čula a danas su predstavili A480 punjač snage 480kw i uskoro predstavljaju svoju bateriju koja se puni za 5 minuta... Jednostavno napredak je neverovatno velik jer mi tek postavljamo punjače od 50kw po koridoru a najači koji imamo je 175kw.I da sve ovo bude marketinški balon ako ne ove,drugi će izaći sa svojim rešenjima sledeće ili za tri četiri godine.Neko će reći da ali ev kola postoje odavno,da ali karbidi silicijuma su omogućili neverovatno efikasne pretvarače,i svakim danom se sve više usavršavaju,baterije takodje.
Inače nas niko ništa ne pita i ne računa na naše marginalno tržište a takodje svetske politike kroje veliki pa hteli mi ili ne svet ide u pravcu koji su sami zacrtali.I poslednje svakako je jasno da mobilnost i energija ima svoju cenu i to visoku.Biznis modeli moraju biti održivi i naravno niko razuman ne gaji iluziju da će nama dole ikad nešto biti bolje ili jeftinije.