Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Nisam mislio na sadasnje finansije Tesle, nego ranije, trebale su odnekud velike investicije godinama dok nije pocela prodaja. Za baterije, mislim da Tesla ima svoju Megafactory, dal u Nevadi ili tako nesto.
Da, logicno je da ce se Nemci, Francuzi I drugi glavni u EU proizvodjaci truditi da zastite svoje pozicije, vec smo videli carina do cak 84% na kineske solarne panele, ali ta strategija pravljenja od cele EU dvoriste za nemacku ili francusku eksluzivnu prodaju nece uspeti. Jer EU ima puno zemalja, I svaka ce rado prigrliti kinesku ili neciju drugu (americku, japansku, indijsku...) investiciju da napuni svoj budzet I zaposli dosta ljudi sa dobrim platama.
Sto se tice cene kineskih elektrovozila, na nekoj od prethodnih strana sam stavio primer modela tipa Smart koji (doduse sa subvencijama) tamo kosta svega 7.500 evra, a ima baterije da predje oko 200km po jednom punjenju, znaci sedmicne poslove po gradu zavrsava sa jednim punjenjem.sedmicno, sasvim ok. Za skutere, neko ce vec bolje znati, ali cini mi se da se pominju Xiomi ili tako neki proizvodjaci mobilnih telefona. Dobro, sad bi tu mogli ici dalje u americki rat protiv Huaweija, mislim uglavnom zato sto su razvili najbolji 5G I sto bi time poremetili danasnje strukture prihoda od tehnologije mobilnih telefona gde 60% ide Amerima, 30% Kinezima, 10% Evropi, dok bi po novoj Huawei 5G Kinezima islo cak 60% (ovu pricu mi isprica jedan Kinez, ne razumem se tolko u to)... ali da stanem ovde.
 
Jeste Tesla ima Gigafactory u Nevadi, ali unutar te fabrike Panasonic proizvodi baterije, a na drugoj strani Tesla sklapa automobile. https://www.google.com/amp/s/www.thever ... es-model-3
Cilj im je bio da skrate logistiku i da ne drže bespotrebne zalihe. Već sam govorio o tome da se zalihe smatraju jednim od glavnih izvora neefikasnosti.

Što se tiče šaomija oni su proizvođači telefona, sve ostalo prave druge firme uključene u Xiaomi ecosystem.
Konkretno Ninebot pravi te električne skutere za Xiaomi. Takođe Ninebot prodaje električne skutere i pod svojim imenom, a kupili su i Segway prvenstveno zbog brenda.
https://www.bloomberg.com/news/features ... se-company
 
"Japanska Honda potvrdila je da će njen električni gradski model Honda E biti opremljen kamerama na vratima umesto konvencionalnim retrovizorima i to kao standardnim delom automobila....Honda je već počela da prima rezervacije, sa depozitom od 1.000 evra, a za automobil koji će očekuje u prodaji od proleća 2020. već je dobila više od 20.000 rezervacija širom Evrope, od čega skor trećina je iz Velike Britanije....Dugačak je 3.389 milimetara, širok 1.750 mm, a visok 1.495 mm, što ga čini kompaktnijim od BMW i3 i Renault ZOE. Zbog toga u kabini ima prostora za četvoro putnika, na zadnjoj klupi mogu da se smeste dve odrasle osobe. Honda tvrdi da će E imati autonomiju od oko 200 kilometara prema WLTP standardima, dok će se baterija pomoću brzog punjača puniti za 30 minuta do 80% kapaciteta.
https://www.b92.net/automobili/vesti.ph ... id=1547863
 
Onaj drugi je odlican, gde iz motocikla izvadis bateriju kao mali kofercic, odneses kuci, napunis i kad se vratis stavis nazad u motocikl. Ja zamisljam da bi tako svi motocikli trebali da imaju reseno stavljanje baterija, ne znam da li je to elektroskutera uobicajeno ili ne, ali trebalo bi biti. I konkretno kod ovog modela sa jednim punjenjem elektrocikl, prelazi 125 milja tj oko 200km sa jednim punjenjem. Cena 1600 dolara.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625790#p625790:e1k1hgdw je napisao(la):
Earthmoving » 29 May 2019 12:08 pm[/url]":e1k1hgdw]Onaj drugi je odlican, gde iz motocikla izvadis bateriju kao mali kofercic, odneses kuci, napunis i kad se vratis stavis nazad u motocikl. Ja zamisljam da bi tako svi motocikli trebali da imaju reseno stavljanje baterija, ne znam da li je to elektroskutera uobicajeno ili ne, ali trebalo bi biti. I konkretno kod ovog modela sa jednim punjenjem elektrocikl, prelazi 125 milja tj oko 200km sa jednim punjenjem. Cena 1600 dolara.

Taj model se i meni najviše dopao. Kad bi ga neko uvozio ovde, imali bi bar jednog sigurnog kupca :kk:

EDIT: Kymco izgleda već imaju ozbiljnu distribuciju kod nas tako da nije nemoguće da će da krenu sa električnim modelima u nekom trenutku:
http://www.kymco.rs/dileri.html
 
Super ako ima, nadam se da ce se ponuda kod nas prosiriti I na kineske solarne panele I elektrovozila. Jer u elektronici su Kinezi sad u svetskom vrhu, a cene su nize.
 
Kupio sam m365 scooter ali ova kiša mahom čini vožnju nepouzdanom. Sve u svemu, za ovo malo što sam ga vozio, 25kmh je veoma brzo za njega. Nije neudoban ali nije ni nešto posebno udoban. ima lepo ubrzanje i vuče mene od 90 uzbrdo. napisaću jedan duži post za nekih nedelju dana kad ga poštenije isprobam.
E da, interesantno mi bilo, nedavno sam negde video kako australija blokira dosta nekih stranih panela i uređaja za proizvodnju jer nalaze da su nepouzdani. videću da malo isčačkam šta su tačno zabranili i zašto
 
Bili su neki elektro skuteri ala vespe na mikseru na struju predstavljeni od 1600€ do 2500€ tako nesto
 
Koja je fora sa porastom broja električnih trotineta? Drugar mi reče da se dele uz neki paket kod jednog mobilnog operatera?

Deluju vrlo korisno i rzvijaju pristojnu brzinu.

Vozio neko?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=625913#p625913:2bpa9fqx je napisao(la):
direktor » 29 May 2019 09:27 pm[/url]":2bpa9fqx]Bili su neki elektro skuteri ala vespe na mikseru na struju predstavljeni od 1600€ do 2500€ tako nesto

Hvala na informaciji. Baš bih voleo da vidim koje su modele izložili.
 
Evo Gorstak je vozio pa nek kaze utiske kad ga malo detaljnije isproba :)
Ja ih nisam vozio ali ih vidjam sve vise po kraju iz dana u dan, juce sam ih video 3-4, iza jedne po ulicicama u kraju sam isao, neka zena na njemu isla ulicom, nisam hteo da je preteknem bas da snimim kako ide. Posto sam bio u kolima merio sam da je brzbina bila oko 20 km/h. Ako bi mi posao bio negde u centru mislim da bi se defininitivno isplatilo uzeti ga, posebno ako je kao kod mene u kraju lakse uci u istoriju nego u vozilo GSP-a.
 
Ja sam originalno bio zaljubljen u boosted board mini (tako nekako) ali tako mali točkovi kod nas ni na asfaltu ne bi preživeli a ne na trotoaru. m365 ide sasvim ok po trotoaru ali često moraš ili da baš usporiš ili da zastaneš jer malte ne ni jedan rad kod nas ne prođe bez oštrih ivica. ako mi gume budu pravile problem prećiću na punu gumu.
E sad ,videh neki bolji trotinet ali je i dosta skuplji, ima možda malo veći točak, osetno veću bateriju i amortizere i napred i pozadi.
moj plan je da ga koristim 800m do voza, pa onda vozom do nbg i onda odatle 2-3 km do posla. ući ujutru kod mene u 95 je skoro pa nemoguće. a imam i varijantu 100 i nešto do bogoslovije pa trotinetom do eko linije. to možda bude bolja opcija za povratak. sve u svemu, biće više informacija kada ga detaljnije isprobam. za sad mi i dalje deluje kao dobra stvar. autom sam juče od opštine nbg do krnjače išao sat i po vremena. trotinetom bez prevoza bih dosta brže stigao.
 
A sta mislis jel ok za prelaz preko Pancevca? Nece odskoci na trotoaru mosta, pa da se pri brzini padne s mosta?
 
Koji to operater uz paket daje trotinet opciju nesto necidjeh to ...
Sto se elektro skutera tice ala vespa ima neka radnja u despota stefana ...
Ima ograda na mostu tamo je trotoar uzasan ....
 
pančevački most ima kvazi trotoar koj ije ok za biciklu i za pešaka ali nije za trotinet. čak nije ni ceo taj put asfaltiran/izbetoniran. po svemu sudeći niko nikada i nije ozbiljno razmatrao da će ga prelaziti pešaci. E sad, sa druge strane nema mesta tome da ti preletiš ogradu i odeš u dunav.. samo postoji šansa da se nešto razdrnda na trotinetu ili da voziš previše polako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=626122#p626122:2f3gkj9y je napisao(la):
direktor » 30 May 2019 07:15 pm[/url]":2f3gkj9y]Koji to operater uz paket daje trotinet opciju nesto necidjeh to ...
Sto se elektro skutera tice ala vespa ima neka radnja u despota stefana ...
Ima ograda na mostu tamo je trotoar uzasan ....
Izgleda da VIP prodaje Xiaomijev trotinet, samo ne vidim da ima neku tarifu.
https://www.vipmobile.rs/privatni/dodat ... device=689

Izvinjavam se ako je protiv pravila ovakvo postavljanje link, da ne bude reklama slučajno.
 
Pise da je 60.000 din, tj 500 evra. Mislim da je realna cena 300-400 evra tj da ce sadasnja cena pasti narednih pola godine-godinu. Ja sam onaj dvotockas (kao skejt) na baterije platio pre godinu I po oko 250-300 evra, a ne vidim zasto bi skuter bio skuplji od njega.
Inace, sa ovim se ostvaruje ono sto smo nesto ranije pricali, da proizvodjaci elektronske opreme (u ovom slucaju mobilnih telefona kineski Xiaomi) ulaze na trziste elektrovozila. U ovom slucaju, on ima LG baterije, ali jasno da je to trend.
 
Gledam često po Beču da bez problema vuče po dve osobe. Tako da neki kraći usponi ne trebaju da budu problem, duži bi verovatno dobro iscedili bateriju.
 
Čini mi se da će u našim uslovima za trotinete glavni problem biti previše neravan, ispucao ili nedostajući asvalt. Pa će oni postati stvarno korisni tek kada se pojave pritupačni modeli sa nešto većim točkovima i debljim gumama.
 
Vrh