Nisam mislio na sadasnje finansije Tesle, nego ranije, trebale su odnekud velike investicije godinama dok nije pocela prodaja. Za baterije, mislim da Tesla ima svoju Megafactory, dal u Nevadi ili tako nesto.
Da, logicno je da ce se Nemci, Francuzi I drugi glavni u EU proizvodjaci truditi da zastite svoje pozicije, vec smo videli carina do cak 84% na kineske solarne panele, ali ta strategija pravljenja od cele EU dvoriste za nemacku ili francusku eksluzivnu prodaju nece uspeti. Jer EU ima puno zemalja, I svaka ce rado prigrliti kinesku ili neciju drugu (americku, japansku, indijsku...) investiciju da napuni svoj budzet I zaposli dosta ljudi sa dobrim platama.
Sto se tice cene kineskih elektrovozila, na nekoj od prethodnih strana sam stavio primer modela tipa Smart koji (doduse sa subvencijama) tamo kosta svega 7.500 evra, a ima baterije da predje oko 200km po jednom punjenju, znaci sedmicne poslove po gradu zavrsava sa jednim punjenjem.sedmicno, sasvim ok. Za skutere, neko ce vec bolje znati, ali cini mi se da se pominju Xiomi ili tako neki proizvodjaci mobilnih telefona. Dobro, sad bi tu mogli ici dalje u americki rat protiv Huaweija, mislim uglavnom zato sto su razvili najbolji 5G I sto bi time poremetili danasnje strukture prihoda od tehnologije mobilnih telefona gde 60% ide Amerima, 30% Kinezima, 10% Evropi, dok bi po novoj Huawei 5G Kinezima islo cak 60% (ovu pricu mi isprica jedan Kinez, ne razumem se tolko u to)... ali da stanem ovde.