Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Čovek vam lepo i jednostavno napisa i opet nije jasno ???
Postoje zakoni , postoje pravilnici i sve je lepo objašnjeno.
 
Svakako je potrebno pravno tumačenje. Međutim koliko ja znam u praksi se ionako retko sprovode zakoni za koje je očigledno da su teško sprovodivi, nerealni ili opasni. Zbog stanja naših ulica, slivnici su retko kada u nivou asvalta, a i on je retko kad ceo oko tih slivnika. Tako da je jedina bezbedna opcija da se bicikl vozi po samoj sredini saobraćajne trake. Međutim kod nas su takve gužve da bi izbila mala revolucija ili pobuna vozača kad bi bicikli postali popularniji, pa svi vozili po sred ulice, uključujuči i one koji nisu tako snažni, mladi ili brzi, ili su obrnuto, premladi. Koliko vremena i prostora treba starijoj ženi da krene kad se svetlo promeni? Šta sa vozačem koji ima 8 godina? Ili ćete u saobraćaj uvesti diskriminaciju? Pa je tamo gde nema staza potpuno isključenje biciklista sa trotoara nesprovodivo. A tek trotineta nije ni moguće, jer po specifikacijama oni imaju problema sa neravninama višim od 2 cm. A znamo kakav je naš asvalt. Dakle, u krajnjoj liniji je svejedno šta piše u zakonu ako nije ažuran, ako ne odslikava stvarno stanje ili ako se to što tamo piše ne može sprovesti.
 
po biciklistu nije bezbedno da se krece nasim ulicama, a nije ni za pesake bezbedno da se krecu biciklistickom stazom, zato i postoji trotoar, ljudi se sa pravom bune kad neka konjina vozi auto biciklistickom, zasto je onda voznja bicikla trotoarom drugacija? zakonski, a i logicki, dodje mu na isto

ako je guranje biciklista na ulicu diskriminacijha zbog njihove bezbednosti, onda je voznja bicikla po trotoaru diskriminacija pesaka zbog bezbednosti

postoji vrlo logican razlog zasto su ulica, biciklisticka staza, i trotoar odvojeni pojmovi, a to je bezbednost slabijeg

biciklisti je nelagodno kad prolaze kola pored njega, a meni je nelagodno kad prolaze biciklisti pored mene na uskom trotoaru, ne mozemo pravo na osecaj bezbednosti selektivno postovati

kao sto nije u redu da neko vozi auto po pesackoj stazi, ili da pesak ide iskljucivo automobilskim delom, jer tu gde pokusava da se krece (iz ovog ili onog razloga) nije predvidjeno da se krece, tako nije u redu ni da se biciklista krece tamo gde nije predvidjeno, jer ili ugrozava sebe kao pesak na putu, ili ugrozava druge kao auto na trotoaru
 
Sada je već diskusija prešla u drugo stranu u odnosu na ono zbog čega je započeta. Dart se protivio električnim trotinetima kao zamena za bicikl, a onda i argumentovao da električni trotineti ne smeju na trotoar. Što ima možda zakonskog smisla. Ali niko to ne gleda. U Beču je isto šatro zakonski da mora na biciklističke staze da se vozi, policajci zaustavljaju i upozoravaju, ali nikada ne kazne jer nikoga ne možete da ugroziti, pogotovo ako nema biciklističke staze u toj ulici i morate na trotoar. Svi ti trotineti su tamo ograničeni na brzinu od 20 km/h, izuzetno dobro koče i ja se nisam nikada osećao ugroženo ni kao pešak ni kao "vozač" trotineta. A s obzirom da u Srbiji bi itekako bio ugrožen da se trotinet vozi po ulici, mislim da je sasvim validno da neko kaže da je vožnja logična po trotoaru.
 
Ako se zakon već ne može dosledno sprovesti, onda se uspostavi praksa u kojoj se gleda šta je manje šteta. Ako biciklista zbog lošeg kolovoza na ulici padne pod točkove automobila, on će poginuti ili ostati invalid. Ako biciklista naleti na pešaka na trotoaru, sudar ne samo što se retko dešava nego i retko ostavlja trajne posledice. Zato se obično ide na to da oni voze po trotoarima ako nema posebne staze.
 
Ja opet fino kazem da elektro trotinet ne potpada pod gore citiranu odredbu zakona i da moze bez problema da se vozi po ulici ...
 
A da li ces nam konačno reći na osnovu čega ne potpada?
 
Zakon je sasvim jasan i bitno je ono sto ZAKON kaze ne to kako neko to voli da tumaci u svoju korist.

Mozda definicija trotoara kao dela "prvenstveno" za pesake nije dovoljno striktna da na to 100% ukazuje ali svi drugi clanovi zakona jasno ogranicavaju gde SVE drugo sem pesaka moze da se krece.

Uostalom, ako je desna strana kolovoza (1m sirine) opasna za bicikliste, isto tako je i biciklista na trotoaru opasan za pesake, samim tim, pesak ima prednost, na trotoaru sidji s bicikla i guraj ga. Necija "slozenija" prava ne mogu da ugrozavaju necija OSNOVNA prava.
 
ZOBS je zakon koji se progurao na brzinu pod izgovorom da će poboljšati bezbednost a zapravo je nagurao lovu raznim nekim ljudima u džep. Tako da danas imamo jako puno nebuloza i nedefinisanih stvari.
Jedna od odredbi koja se našla u nacrtu pa ja hvala bogu izbačena je prelazak kolovoza na crveno van pešačkog prelaza. a bilo je još umobolnih odredbi.
Bicikla sa pomoćnim el motorom nije definisana jer je neko to zaboravio da uradi. Trotineti i ostalo naravno da nisu definisani kada nikome to ovde nije ni palo na pamet. E sad, ta odredba o mopedu realno potkačinje i bicikle i toritnete jer je tako nesrećno formulisana. Što znači da bi na mi scooter i na biciklu trebali da stavimo tablice, da platimo osiguranje i sve ostalo. Ali hajde neka neko proba to da uradi? ili evo, donirajte mi lovu ja ću pokušati da registrujem mi scooter :D čak ću i da tužim državu kad me odbiju.
Što se tiče praćenja zakona, ni policija ni mnogi drugi radnici nisu podučeni šta je sve zakon i kako se primenjuje. A i policija nije zainteresovana da se bavi time dok im neko ne naredi, i oni bi ljudi radije da bleje na raskrsnici ili u kafiću i da drndaju telefon.
Ja sam inače za to da se PSP uvede još u osnovne škole kao nešto stvarno korisno umesto nekih drugih debilnih stvari.
za kraj, trotoar, ta nesrećna odredba u suštini znači da na trotoaru može svašta da se radi ali da pešaci imaju prednost. To znači da ti možeš i kola da voziš po trotoaru, eksplicitno piše da možeš da se parkiraš na trotoaru i sl. Ako obradite pažnju videćete da na nekim trotoarima postje posebni znaci zabrana saobraćaja motornim vozilima, ili biciklama.
Na žalost mnogi novi zakoni (poslednjih 10tak godina) su loši i moraće da se menjaju ako želimo da stvarno normalno uredimo društvo tako da bude funkcionalno.
 
Sem toga osnovna razlika se pravi između vozila koja se pokreću posebnim motorom i samo ljudskom snagom. Ovde se očigledno ustvari misli na razliku u veličini pogonske snage vozila, ma odakle pogonska snaga dolazila, od pasulja, benzina ili struje. Ili možda na "impuls" (momenat sile, što zavisi od ukupne mase koja se kreće i brzine). Ali ako trotinet ima pogonsku snagu (ili impuls) uporediv ljudskom pogonu (odnosno pešaku koji se kreće) onda se raspada čitava osnova zakonske klasifikacije na dve po energiji bitno različite grupe "objekata koji se kreću".
 
U sta se svrstavaju invalidska kolica sa motorom na baterije ? Ima cetiri tocka i korisnik kolica upravlja sa njima. Masa oko 50 kg.
 
Invalidska kolica se svrstavaju u pešake...
 
38) laki četvorocikl je motorno vozilo sa četiri točka, čija masa praznog vozila ne prelazi 350 kg, što ne uključuje masu baterija vozila sa električnim pogonom, čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, pri čemu radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa pogonom na benzin, ne prelazi 50 cm3, ili čija najveća efektivna snaga motora ne prelazi 4 kW kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem sa drugom vrstom pogonskog goriva ili čija najveća trajna nominalna snaga motora ne prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon
 
Stvarno je nejasno da li bi eltricni trotineti mogli da idu trotoarom i da se racunaju kao oprema pesaka (kao recimo kofer sa tockovima i sl) ako su ispod neke mase recimo 25kg, ali opet i to ako udari malo dete od 2 godine ili starije osobe pri nekoj brzini na trotoaru moze da ga povredi, i roditelji cak ni na trotoaru ne bi onda smeli pustati mali decu, a ionako ima malo prostora u gradu gde to mogu. Sa druge strane elektrotrotinet na ulicu je vrlo opasno, pa ispada da trotinet nije ni za trotoar ni za ulicu...
 
Odlicno, onda je ono sa slike laki cetvorocikl i treba da se vozi po kolovozu i sledi registracija pa pravo medju automobile.
To sto ce da ga vozi invalid (jer je pravljeno za invalide) nema veze i sto ne verujem da ide brze od 10 km/h.


Član 275.

Za vozila koja se registruju izdaje se jedna od sledećih vrsta registarskih tablica:

1) registarske tablice za motorna vozila, osim za motocikle, mopede, lake i teške tricikle, lake četvorocikle, traktore, radne mašine i motokultivatore,

2) registarske tablice za motocikle, teške tricikle,
3) registarske tablice za mopede, lake tricikle i lake četvorocikle,\

Strogo birokratski gledano i klasicna invalidska kolica sa elektromotorom su laki cetvorocik.
 
A šta sa rolšuama sa motorom? :lol:

Ili Segvej?

Ili recimo džoger od 120 kila na trotoaru? On ima veliki proizvod mase i brzine, pa time i energije kretanja. On će više povrediti malo dete koje istrči ispred njega nego klinac na električnom trotinetu.
 
Zaboravih... treba i kaciga :)

Član 91.

Vozač i putnik motocikla, mopeda, tricikla i četvorocikla moraju za vreme vožnje nositi na glavi zakopčanu homologovanu zaštitnu kacigu, na način propisan deklaracijom proizvođača kacige.

Vozač bicikla, mopeda, tricikla, odnosno motocikla, ne sme da prevozi lice koje je pod uticajem alkohola, odnosno psihoaktivnih supstanci ili iz drugih razloga nije sposobno da upravlja svojim postupcima.

Bliže propise o uslovima koje moraju da ispunjavaju zaštitne kacige koje koriste vozači, odnosno lica koja se prevoze na motociklu, mopedu, triciklu i četvorociklu, donosi ministar nadležan za poslove saobraćaja.
 
Nije korektno menjati post posle odgovora na isti. Sada ispada da si pitao nešto sasvim drugo iako toga nije bilo u prvobitnom postu.
Kao što rekoh kolica za invalide se svrstavaju pod pešake.

69) pešak je lice koje se kreće po putu, odnosno koje po putu sopstvenom snagom vuče ili gura vozilo, ručna kolica, dečje prevozno sredstvo, kolica za nemoćna lica ili lice u dečjem prevoznom sredstvu ili lice u kolicima za nemoćna lica koje pokreće sopstvenom snagom ili snagom motora

Imate zakon tamo vam sve lepo piše, nema potrebe za besmislenim teorijama.
Stvarno nemam više vremena, a ni živaca da ispravljam krive Drine.

Nego da se vratimo temi, u Nemačkoj otvoren prvi autoput sa električnom mrežom za kamione

http://mondo.rs/a1186004/Auto/Auto-Tech ... rafom.html

66ec7a8473b8d669a6071154e80f511a.jpg
 
Pa cela porica je oko toga sta moze ili ne da se krece po trotoaru tj. putu (bicikli trotineti segveji itd). I u tom kontekstu je i dopunjen post.
E sad cilj je da se sto vise koristi neki alternativni nacin prevoza umesto automobila bilo da je pogon na elektromotor ili snagu misica.
Inace ako bas idemo u detalje i trotoar je deo puta koji nije rezervisan samo za pesake vec prvenstveno za pesake (postoje pesacke staze koje su iskljucvivo za pesake). Kao sto je i kolovoz namenjen prvenstveno za vozila ali mogu i drugi ucesnici u saobracaju da ga koriste ako posebnim znakom nije drugacije regulisano.

21)trotoar je posebno uređen deo puta pored kolovoza namenjen prvenstveno za kretanje pešaka.

Ako vec citiras ZOBS onda bar citiraj ceo tekst.
69)pešak je lice koje se kreće po putu, odnosno koje po putu sopstvenom snagom vuče ili gura vozilo, ručna kolica, dečje prevozno sredstvo, kolica za nemoćna lica ili lice u dečjem prevoznom sredstvu ili lice u kolicima za nemoćna lica koje pokreće sopstvenom snagom ili snagom motora ili lice koje klizi klizaljkama, skijama, sankama ili se vozi na koturaljkama, skejtbordu i sl. (zbog onog na kraju i slicno)

A ne masimo temu pisuci o elektricnim trotinetima, biciklima i njihovom mestu na putu.
 
Omaklo se kontroli, zakon je nesrećan.
a miscooter moraš da poguraš nogom da bi krenuo tako da bi se uklopio u pešaka jer samo svojom snagom ne može osim ako je nizbedica. e sad, to što posle ide bez ikakvep omoći je*******ga.
 
Da zakljucimo elektro trotinet moze da se vozi po trotaru
Postoji rupa u zakonu koja to omogucava
Jer su mozgovi koji su pisali zakon to lose napisali i definisali dosta toga lose kako bi se uzimale pare ...
 
U zakonu piše da se pogoni motorom, ali nigde ne piše isključivo motorom tako da i ta sumanuta teorija pada u vodu.
Možeš ti i automobil paliti na gurku, ali opet ti treba dozvola i registracija za isti... Pa i sam moped u izvornom smislu te reči ima pedale https://en.m.wikipedia.org/wiki/Moped , ali pod zakonsku definiciju potpadaju i benzinski skuteri bez pedala. Ne vidim razlog zašto ne bi važilo i za električne skutere. Novim zakonom u definiciju je upravo nov elektro pogon, nisu valjda iz dosade to dodali?
 
razlika izmedju trotineta i invalidskih kolica i bicikla je ogromna, na biciklu kad se krece previe sporo vozac mora da balansira tako sto iznenadno skrece levo desno, na trotinetu samo spusti nogu 5 cm, znaci nema nikakvog nepredvidivog i nekontrolisanog skretanja

@zuma slazem se da je manja steta da biciklista udari pesaka nego auto buciklistu, ali opet mu to ne daje za pravo da vozi gde ne sme, opet cemo analogijom, recimo stave kralja milana za pesacko tramvajsku zonu, i sad neko hoce kolima da vozi tuda, mozes da kazes da je manja steta da on vozeci 5 na sat zakaci pesaka nego tramvaj da ga baci na pesake pri 50 na sat i da je zato bezbednije da mili trotoarom, ali zar ti ne bode oci da je bolesno da se vozi auto tamo gde je zabranjeno?

kao sto auto ne moze na trotoar i treba kazniti svakog prekrsioca, tako ne moze ni bicikl, zakon je jasan i nedvosmislen
 
Zakon ne može biti neka nerealna apstrakcija koja nema veze sa životom. Mislim da se to čak u nekim opštim pravnim principima i eksplicitino navodi. Ako je nešto zabranjeno, nešto drugo, realno i ostvarljivo, mora biti dozvoljeno (a u najmanju ruku tolerisano). Ovde to znači da savremena tehnologija "potpomognutog" kretanja zahteva treću vrstu posebnih staza, sem trotoara za pešake i kolovoza za masivna vozila. Ako ih nema, onda se bira manje zlo, jer je dužnost onoga ko zabranjuje da stvori mogućnost postojanja potrebnih staza, odnosno pretpostavke sprovođenja svog zakona. Ako zakonodavac to nije uradio, ne može očekivati ni da se njegov zakon sprovodi do kraja. Zakoni su neka vrsta društvenog ugovora u kome svi strane imaju i prava i dužnosti. Vožnja bez debelog metalnog "oklopa" po kolovozu je previše opasna, pa oni koji su ranjivi silom prilika moraju voziti tamo gde nema tolikog rizika. Tek pošto se naprave posebne biciklističke staze, počinje da postoji moralno pravo da se sprovodi jedan takav zakon.
 
Vrh