Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Da, Samsungove litijum-jon baterije, vrema punjenja 5-6 časova, standardna utičnica 220V.
 
Ja bih pre uzeo mi scooter 365 ili tako nešto, trotinet u suštini, takođe se spakuje ,410 evra je kod nas na KP puni se oko 5 sati, realni domet je oko 22km brzina isto oko 25kmh, motor je 500w ako sen e varam. Kad ne pada kiša za neke relacije do 15 km ja bih rekao gotovo idealno rešenje.
Ja bih rado time išao na posao. a potrošnja je daleko manja od auta, kao i zagađenje i sve ostalo. U svetu te spravice postaju dosta popularne, pogotovu za "last mile"
 
Zar nije bolji običan bicikl, može mnogo brže da ide, bolje podnosi rupe i ne troši ništa?
 
kad spominjete trotinete, da dodam, bas sam primetio zadnjih meseci dosta ljudi na raznoraznim elektricnim trotinetima, polako to pocinje i kod nas, sto uopste nije losa stvar

vuku uzbrdo itekako, jedan lik kojeg sam video je od fransa isao ka hramu, ne znam koji je model i proizvodjac, a lnije delovao nesto extra skupo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621550#p621550:2mxb14ow je napisao(la):
Dart » 10 May 2019 01:12 am[/url]":2mxb14ow]Zar nije bolji običan bicikl, može mnogo brže da ide, bolje podnosi rupe i ne troši ništa?
Zavisi za šta i za koga. Bicikl nije pogodan za fizički manje spremne i fleksibilne, za vožnju po totoaru, u velikim gužvama i ako puno puta treba krenuti i stati. Nema ravnotežu pri malim brzinama, stajanje je nezgrapno (na jednoj nozi i na vrhovima prstiju, ili previše nagnut u stranu), polazak je nezgrapan (opkoračivanje) i nestabilan, on sam je prlično veliki, a i veća skretanja zahtevaju puno mesta. Za razliku od njega, trotinet ne zauzima puno više mesta od samog čoveka, on na njemu stoji veoma nisko i u normalnom položaju za hodanje, pa može brzo menjati način kretanja. Polažaj tela u vožnji i pri stajanju je isti, težište je nisko. Znači, može ga voziti svako i pogodan je za gužve i vožnju po trotoaru. I na kraju, ne troši se sopstvena energija pa nema znojenja i mirisa, što može biti nezgodno ako se recimo ide na posao ili sastanak.

Evo recimo jednog na trenutno užasnoj raskrsnici kod Doma Omladine (i bicikliste levo od njega), pa uporedite kome je lakše i ko može brže da reaguje:

Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
I juniorska verzija bez motora :)


Inače, devojčica nosi ogromnu crnu kutiju sa violinom, ruksak, i pri tome vozi trotinet kroz jezivu gužvu kod Doma Omladine gde su svetla na semaforu sada više dobra namera nego nešto od koristi. Respekt.
 
Vec duze vreme se razmisljam da uzmem el trot vidjeh ih prosle god masovno u becu...
Juce odoh do win wina da pogledam nemaju ni jedan primjerak u radnji niti znaju kad ce dobiti uz prilicno neljubazno osoblje ....
 
Zuma":2ec8dazb je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621550#p621550 je napisao(la):
Dart » 10 May 2019 01:12 am[/url]":2ec8dazb]Zar nije bolji običan bicikl, može mnogo brže da ide, bolje podnosi rupe i ne troši ništa?
Zavisi za šta i za koga. Bicikl nije pogodan za fizički manje spremne i fleksibilne, za vožnju po totoaru, u velikim gužvama i ako puno puta treba krenuti i stati. Nema ravnotežu pri malim brzinama, stajanje je nezgrapno (na jednoj nozi i na vrhovima prstiju, ili previše nagnut u stranu), polazak je nezgrapan (opkoračivanje) i nestabilan, on sam je prlično veliki, a i veća skretanja zahtevaju puno mesta. Za razliku od njega, trotinet ne zauzima puno više mesta od samog čoveka, on na njemu stoji veoma nisko i u normalnom položaju za hodanje, pa može brzo menjati način kretanja. Polažaj tela u vožnji i pri stajanju je isti, težište je nisko. Znači, može ga voziti svako i pogodan je za gužve i vožnju po trotoaru. I na kraju, ne troši se sopstvena energija pa nema znojenja i mirisa, što može biti nezgodno ako se recimo ide na posao ili sastanak.

Evo recimo jednog na trenutno užasnoj raskrsnici kod Doma Omladine (i bicikliste levo od njega), pa uporedite kome je lakše i ko može brže da reaguje:

Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
I juniorska verzija bez motora :)


Inače, devojčica nosi ogromnu crnu kutiju sa violinom, ruksak, i pri tome vozi trotinet kroz jezivu gužvu kod Doma Omladine gde su svetla na semaforu sada više dobra namera nego nešto od koristi. Respekt.

Odakle ti ideja da motorno vozilo sme da se kreće trotoarom?
Takođe na tvojim slikama svi krše zakon, jer i vozila koja se pokreću snagom vozača moraju peške da se preguraju preko pešačkog prelaza...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621781#p621781:396cb4es je napisao(la):
:4Dart » 11 Мај 2019 087 am[/url]":396cb4es]Odakle ti ideja da motorno vozilo sme da se kreće trotoarom?

U jeee, odavno, ali odaaaaavno nisam video ovako zadrt stav... Što ne bi išao trotorarom? Bicikl sme da ide trotoarom gde nema biciklističkih staza, a može daleko veće brzine da razvije. Al vidim da je nekima bitna forma, a ne suština...
 
Ali ići dvotočkašom (bicikl, elektrobicikl, elektrotrotinet...) desnom stranom ulice u Beogradu je vrlo opasno jer vozila žustro voze, I preblizu dvotočkašima da lako mogu da ih udare. Verovatno je bolja situacija u mestima gde se prave šire ulice ali urbanisti Beograda su zadnjih pola veka glupi ljudi. Dete od svega 4 godine me juce pita, na Zvezdari, zasto je ulica tako uska, a ja mu kazem zato sto su to crtali neki ljudi gluplji od njega, I da bi deca, eto, to bolje iscrtala. Unapred da kazem da me ne interesuje njihovo naknadnno cvilenje na politicare, nikada nisu digli glas I protestvovali zbog loseg urbanizma, tj mesali se u svoj posao. Ukratko, saobracajnu katastrofu su drugi napravili, pa sad guraju vozace I pesake da se medjusobno svadjaju, dok oni sede sa strane kao da nemaju veze. Ja sam ranije imao ideju da se otvori nova tema "Stub srama beogradskih arhitekata I urbanista" gde bi odgovorni bili izlozeni imenom I prezimenom, kao I njihove "zasluge".
Juce sam video jednog sa elektroskuterom da piči šinama. Inace tih dana tuda nisu saobracali tramvaji zbog kvara, nego autobusi. Pa mozda ako mogu autobusi koji idu ulicama pored dvotockasa, mozda bi bar prostor medju sinama mogli dati elektroskuterima I elektrobiciklima, na mestima gde nema prostora kao na Nbg recimo. Ne kazem da sam za to, nemam konacan stav,ali eto cisto da otvorim ideju za razmisljanje.
 
Михаило":3g3hd14u je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621781#p621781 je napisao(la):
Što ne bi išao trotorarom? Bicikl sme da ide trotoarom gde nema biciklističkih staza, a može daleko veće brzine da razvije. Al vidim da je nekima bitna forma, a ne suština...
Suština je da ni bicikl ne sme trotoarom, jer prema zakonu ukoliko nema biciklističe staze bicikl treba da se kreće uz desnu ivicu kolovoza... Znaci trotoar je namenjen prvenstveno za pešake.
 
ja obozavam biciklu i nema sanse da bih njom na posao u bg. i nije tacno da je brza, ja da bih vozio 25 po gradu treba da budem gola voda. i teze se skladisti, trotinet savijes i unutra. a na ovim slikama trotinet sa crvenom trakom na zadnjem tocku je miscooter 410 eur na kp, odlicna stvar. i ima delova na ali ekspresu
 
Dart kad pominjes i pozivas se na neki zakon moras isti da citiras a ne da ga ovjde interpretiras u slobodnom stilu
Ja cu voznju elek trotoneta da podvedem pod zakonsku rupu i da ga vozim trotarom ...
 
Zakon o bezbednosti saobraćaja na putevima
Član 7
21) trotoar je posebno uređen deo puta pored kolovoza namenjen prvenstveno za kretanje pešaka

Član 40
Za vožnju bicikla, gde ne postoji posebna staza, odnosno traka, sme da se koristi kolovoz u širini od
najviše jedan metar od desne ivice kolovoza.
 
Super fino od tebe sto si citirao zakon . Tu se kao sto vidimo nigdje ne pominje trotinet a kamoli elektricni trotinet...
Za pjesake stoji prvenstveno ali ne znaci i jedino pjesake
Recimo ne pominju se ni roleri ni segveji ni skejtovi ....
 
Kad već voliš da tumacis zakone na svoju ruku,evo još jedan stav takođe član 7

34) moped je motorno vozilo sa dva točka čija najveća konstruktivna brzina, bez obzira na način prenosa, ne prelazi 45 km/h, pri čemu radna zapremina motora, kada vozilo ima motor sa unutrašnjim sagorevanjem ne prelazi 50 cm3, ili sa motorom čija najveća trajna nominalna snaga ne prelazi 4 kW kada vozilo ima električni pogon
 
Ne tumacim na svoju ruk jasam skloe neke zavrsio proso sam par puta pored pravmog faksa
Opet se elekt trotinet ni roleri ni segvej ne uklapaju u clan 7 stav 34 ni blizu nije brzina od 45km/h niti jacina od 4kw
Trotineti se svugdje krecu po trotaru ....
 
Valjda si u tim školama naučio da čitaš pošto piše ne prelazi 45km/h i snaga koja ne prelazi 4kw. U slučaju da pređe to je onda motocikli, a sve ispod je moped.

Roleri nisu motorno vozilo i imaju više od 2 točka tako da se ovaj član ne odnosi na njih.
 
Nije ni moped o tome se radi pravna praznina tj rupa u zakonu sto bi se reklo
Tako da trotiet eleticini segvej ne potpadaju pod tu odredbu ...
Mzes od narodne skupstie traziti autenticno tumacenje ili pkrenuti peticiu za izmjenu propisa i skupiti potpise podrske i predati ...
 
Na osnovu čega nije? Odgovara po svemu navedenom, a tebi ako se to ne sviđa slobodno piši peticiju.
 
Nije samo kod nas sporna ta kategorizacija oko elektricnih bicikala i trotineta u odnosu na moped/motocikl tako da zaista jeste diskutabilno. U njujorku su u jednom trenutku zabranili elektricne bicikle al su na kraju morali da popuste. Medjutim ama bas nigde nije diskutabilno da li bicikli smeju ili ne smeju da se voze po trotoaru.
 
Vrh