Šta je novo?

Ekologija ...vazduh,voda,buka,zelenilo,...

Sekularnost gradskog zelenila na delu

homePopUp.jpg
 
:kk: Demokratskta stranka Srbije optužuje gradske vlasti da kupuju zelenilo za javne površine po nerealno visokim cenama, te da na taj način oštećuju budžet.
 
Генијално! :lol: :laugh:

Едит: Вучко, само му измени линк :)
 
DAN DUNAVA
Proslava Dan Dunava u subotu na Adi Huji
BEOGRAD, 13:16, 28.06.2012.Autor: E.P.K.


Pored promocije zdrave hrane, izložbi, interaktivnih radionica i muzičkog programa, održače se i dva okruga stola „Zelena oaza u centru grada” i „Dunav – reka saradnje 14 zemalja Evrope”

dan-dunava-decja-radionica-novi-sad-1328585176-101318.jpg

BEOGRAD - Proslava Dana Dunava biće obeležena u subotu, 30. juna, na Adi Huji u „Supernatural parku”, najavljeno je iz Sekretarijata za zaštitu životne sredine.

Dan Dunava u Srbiji se održava devetu godinu zaredom, a proslavlja ga i 14 evropskih zemalja potpisnica Međunarodne konvencije o zaštiti najveće evropske reke na čijem slivu živi 80 miliona ljudi.

Osim u Beogradu, Dan Dunava će biti obeležen u još 27 gradova u Srbiji, a cilj je da što veći broj građana, posebno najmlađih, razvije svest o tome koliko je važno čuvati i zaštititi ovu reku, čijem slivu pripada 92 odsto teritorije naše zemlje.

Pored promocije zdrave hrane, izložbi i interaktivnih radionica, u sklopu muzičkog programa nastupiće dečji hor „Čarolija”, a popodne i grupa „Naked i Marčelo & Filteri”.

Održaće se i dva okrugla stola „Zelena oaza u centru grada” i „Dunav – reka saradnje 14 zemalja Evrope”.

Sekretarijat za zaštitu životne sredine je partner u organizaciji od 2005. godine, a u realizaciji manifestacije pomažu i JKP „Zelenilo – Beograd”, JKP „Beogradski vodovod i kanalizacija”, JKP „Gradska čistoća” iGradsko saobraćajno preduzeće „Beograd”.

Autobusi GSP-a će zainteresovane građane prevoziti u subotu do Ade Huje od 9.30 do 14 časova i od 16.30 do 19.30 časova.

Vozila će kretati na svakih pola sata sa stanice 31 na Studentskom trgu i voziće do stanice Put za Adu Huju (bivša Kožara 32, 35, 202), gde će biti i polazna stanica za povratak u centar grada.

http://www.kurir-info.rs/proslava-dan-dunava-u-subotu-na-adi-huji-clanak-294969
 
KO GRADI GRAD 3
Kulturni centar Rex
11. 07. 2012 18:00


U sredu, 11. jula u 18h u Kulturnom centru REX (Jevrejska 16) održaće se drugi ovogodišnji radni sto u okviru u inicijative Ko gradi grad, koja se treću godinu za redom bavi učešćem građana u razvoju gradova. Radni sto će okupiti grupe građana koje su u svojim lokalnim sredinama stale u odbranu zajedničkih dobara koja su se našla pod udarom investitora i lokalnih vlasti. Šume na Zlatiboru i Zvezdari, izvor vode na Miljakovcu, javne zelene površine u naselju Aerodrom u Kragujevcu, Šumicama i Neimarskom parku, samo su neki od primera o kojima će se govoriti. Ideja samog okupljanja je da kroz razgovor vidimo šta su specifičnosti pojedinačnih slučajeva, a šta im je zajedničko, kao i na koji način bi trebala da reaguje svaka sledeća grupa koja se uhvati u koštac sa sličnim problemom.

http://www.kogradigrad.org/

Pa ko hoce neka navrne u sredu u 18h :)
 
Najzad kisa ! Posle vise od dva vrela i susna letnja meseca moci cemo da vidimo travu i poneki cvet u nasim parkovima i ostalim zelenim povrsinama na obalama, ostrvima , na ulicnim basticama i povrsinama oko zgrada.

Do danas smo mogli da vidimo samo suvo tlo i zutu slamu tu i tamo, predele koji mogu da se vide u indijskim serijama.

Grad na dve velike reke i veliki strah da reke ne presuse ukoliko bi vodu iz njih koristili za zalivanje duz obala, na adama, Kalimegdanu...

Pumpe i creva, ekipa radnika, nekoliko cisterni za delove koji su dalje od reka i to je sve sto je potrebno, naravno i shvatanje da Sava i Dunav nece da presuse, ako im oduzmemo nesto vode za zalivanje zelenih povrsina naseg grada !
 
I meni je neshvatljivo da je zelenilo pored reka postalo žuto!!!

Kao što si rekao, par creva i cisterne bi to rešili.

Mene čudi da ove godine nije bilo nestašice vode u tradicionalno suvim podavalskim selima, a suša je bila duža nego prethodnih godina kada su bile restrikcije?
 
Среда, 19. септембар 2012.

Почела израда програма заштите животне средине града Београда

Почетак израде програма заштите животне средине у престоници, у периоду од најмање десет година, најављен је данас на стручном скупу који је организовао Секретариjат за заштиту животне средине града Београда.

Програм подразумева израду капиталниг пројекта, који ће обухватити низ мера из свих сегмената заштите животне средине (од ваздуха до земљишта), истакао је у уводном излагању ресорни секретар Горан Триван.

Он је учесницима првог радног састанка у Скупштини града најавио да се коначна израда очекује средином наредне године, док ће јавност током саме израде бити упозната са свим фазама пројекта, како би се дали предлози пре њеног усвајања у градском парламенту.

– Да би животна средина у престоници била боља, потребно је решити, пре свих, проблеме које имамо са отпадним водама и аерозагађењем као последицом саобраћаја. Београд ствара услове да се изградњом обилазнице и измештањем теретног саобраћаја са градских улица растерети саобраћај. Такође, прикључивање неких великих загађивача на градски топловод, попут хале „Пионир” и Богословије, допринеће чистијем ваздуху – најавио је Триван.

Он је подсетио да Београд и даље има проблем с квалитетом подземних вода, будући да поједини централни делови града, попут Сењака и Дедиња, и даље користе септичке јаме уместо градске канализације.

– Имамо проблеме које морамо да решимо. Они нису драматични, само је потребан систематичан приступ у њиховом решавању, али и шира подршка јавности, медија и невладиног сектора, без које ова стратегија не би била могућа – указао је градски секретар и захвалио својим претходницима, јер су својим радом допринели континуираном побољшавању квалитета животне средине у Београду.

Он је додао да је на изради стратегије деловања ангажован један од наших водећих института „Кирило Савић”, који ће уз помоћ стручњака са стране бити у стању да понуди реалан документ за побољшање квалитета живота у Београду.

Директор Завода за јавно здравље Слободан Тошовић истакао да овај задатак није нимало једноставан, јер је Београд веома сложена средина, која се не може посматрати јединствено у више сегмената.

Он је нагласио да је саобраћај главни загађивач животне средине у престоници, посебно када је реч о централном градском простору. Тошић је прецизирао да у Београду има око пола милиона регистрованих моторних возила, чији би број био и већи да не живимо у тешкој економској ситуацији. Он је, такође, указао да пошумљеност Београда износи свега 11,2 одсто, док на Старом граду износи нула процената. Стратегијом пошумљавања циљ је да у наредним годинама у центру тај ниво буде већи од 11,6 одсто. Он је ипак истакао да аерозагађење у Београду од 2004. године има благо опадање, што је је пре свега заслуга преласка великих система на колективно загревање на гас, што је, како је нагласио, позитиван искорак.

Скупу су присуствовали представници Градске управе и локалних самоуправа, као и представници јавних предузећа, министарстава и удружења грађана.
Izvor: Grad Beograd
 
astrodule":3oekif6a je napisao(la):
I meni je neshvatljivo da je zelenilo pored reka postalo žuto!!!

Kao što si rekao, par creva i cisterne bi to rešili.
Доказ да је то лако решиво питање су трамвајске баштице у Милутина Миланковића које су најзеленији део НБГ-а.
 
Е, баш лепо што си поменуо зеленило у Милутина Миланковића. Ево пар сличица од јутрос.
У питању је део између тротоара и колооза, испред нове болнице КБЦ, наспрам блока 23.
За оне који не знају, дивљи бувљак се са тротоара дуж картонских Теразија проширио и на овај потез.
Данас је понедељак, тако да бувљак не ради, али све је спремно за сутра.
ПС. Претпостављам да је комунална полиција у аутобусима, намиче кинту приватницима из БусПлуса.

wqr4et.jpg

2vv8jlt.jpg

2eevp7c.jpg

20uwil1.jpg
 
odlične fotke. Treba ih poslati komunalnoj policiji i gospodji Gorjani sa molbom da izadju malo iz ssojih čeri vozila, da se okanu Bus-Pljusa i svrate do buvljaka da rade ono zašta su pretpostavljamo i formirani.
 
Ubica vreba sa neba
V. C. S. | 08. novembar 2012. 20:59 | NOVOSTI

Vazduh prepun otrova, prete teški metali, a bliže zemlji opasne smese gasova. U Srbiji je atmosfera toliko zagađena da smo već i životno ugroženi i bez zaprašivanja o kojima se priča

dru-zaprasivanje.jpg


DA bi se pouzdano znalo šta nas sve truje iz atmosfere, Srbija bi morala da ima avion-laboratoriju iznad zemlje, odakle bi uzimala uzorke vazduha za ispitivanje, kažu za ”Novosti” u Agenciji za zaštitu životne sredine. A za to, naravno, država nema para.
Zato se i ne zna pouzdano šta nam sve stiže s neba. Ali, čak i podaci o tome šta na nas vreba neposredno iznad naših glava, zvuče više nego alarmantno! Iz izveštaja Agencije za prošlu godinu (ima 40 mernih stanica širom zemlje) vidi se da je zagađenje vazduha toliko da smo i bez hemijskih zaprašivanja o kojima se sve više priča - životno ugroženi.
Ocena Agencije, u najkraćem, glasi: u celoj Srbiji vazduh je prekomerno zagađen! Najveće je zagađenje smešom PM10 (mešavina dima, čađi, prašine, soli, kiselina i metala). U pojedinim gradovima ima i azot-dioksida i sumpor-dioksida. Najzagađeniji su Beograd, Bor, Novi Sad, Niš, Kosjerić, Smederevo, Pančevo...

UMESTO SEDIŠTA U AVIONU SKLADIŠTA NOVOSADSKI ekolozi su preko kolega iz sveta došli do fotografija unutrašnjosti aviona sa ugrađenim metalnim rezervoarima umesto putničkih sedišta, koji sadrže hemijska sredstva koja se raspršuju širom sveta, pa i iznad Balkana. Na pojedinim sajtovima čak se reklamiraju avio-kompanije koje nude usluge montiranja mlaznica raspršivača.

Na Hemijskom fakultetu u Beogradu podsećaju da je PM10 toliko opasan da su procene da je u EU zbog aerozagađenja život izgubilo najmanje 3,6 miliona ljudi. Reč je o sasvim malim česticama koje, ako dospeju u pluća, usporavaju razmenu kiseonika i ugljen-dioksida. To dovodi do poremećaja rada srca, teških oboljenja disajnih organa, bubrega, jetre... Naročito mogu oštetiti zdravlje dece, trudnica, starih.
Profesor Hemijskog fakulteta dr Ilija Brčeski smatra da je globalno zagađenje danas takvo da nijedna zemlja pojedinačno, a posebno ne tako mala kao što je Srbija, ne može bilo šta da promeni. On objašnjava da čak i obični, komercijalni avionski letovi, mogu biti veoma štetni, pre svega zbog emisije enormnih količina ugljen-dioksida, kao i ugljevodonika koji nisu potpuno sagoreli u motoru aviona, i koji utiču na globalno zagrevanje:
- Oni mogu da uzrokuju narušavanje kompaktnosti ozonskog omotača, odnosno povećanog prodora visokoenergetskog UV zračenja, pa su, samim tim, i začetnici katalitičkih reakcija, čije posledice nauka još ne poznaje potpuno.

Osim komercijalnih, postoje i ciljani eksperimentalni letovi, sa težnjom da se umanji globalno zagrevanje, a koji emituju razne hemijske supstance.
- Svaki uticaj na atmosferu čini više štete nego da čovek smanji emisiju štetnih supstanci i pusti atmosferu da se sama oporavi - kaže Brčeski, i dodaje da delovanje na jonosferu može da se vrši i elektromagnetnim talasima različite energije, što je možda osnov HAARP sistema.
Pitanje hemijskog zaprašivanja iz atmosfere (hemtrejls), uskoro će biti otvoreno i pred srpskim parlamentom. Nikola Aleksić, prvi čovek Ekološkog pokreta Novog Sada, kaže da su lane na tu temu prezentovali rad na 15. Međunarodnoj naučnoj eko-konferenciji o zaštiti životne sredine pod pokroviteljstvom UN:
- Od potpisivanja sporazuma NATO Partnerstvo za mir, 2006. godine, na nebu iznad Srbije počeli su da se ocrtavaju drugačiji tragovi aviona i da se pojavljuju drugačiji oblaci. Šta god ti tragovi predstavljali, nisu u pitanju normalni kondenzacioni tragovi mlaznjaka.
Hemijski tragovi se ravnomerno raspršuju iza cele površine krila aviona, što ukazuje da se izbacuju iz raspršivača. Oni mogu imati nagle prekide, što takođe potvđuje da nije reč o tragovima mlaznih aviona. U hemijskim tragovima pronađeni su teški metali, bakterije, gljivice, pesticidi, mikoplazma, larve insekata nesvojstvenih lokaciji na koju se izbacuju, nanovlakna, koji su štetne po čoveka.
 
nikola011":2z15kdki je napisao(la):
dru-zaprasivanje.jpg

UMESTO SEDIŠTA U AVIONU SKLADIŠTA NOVOSADSKI ekolozi su preko kolega iz sveta došli do fotografija unutrašnjosti aviona sa ugrađenim metalnim rezervoarima umesto putničkih sedišta, koji sadrže hemijska sredstva koja se raspršuju širom sveta, pa i iznad Balkana.

:D :D Kakva komedija... Inostrani teoretičari zavere očekivano nalaze plodno tlo za svoje tvrdnje u ovoj našoj Srbijici...
Na veliku žalost poklonika Chemtrails mitologije, koji očajnički pokušavaju da nađu bar neki dokaz za svoje tvrdnje, na fotografiji se vidi samo unutrašnjost prototipa Boinga 777 (Boeing 777-200LR Worldliner) tokom testiranja ponašanja u letu. Ti mali tankovi su ispunjeni običnom vodom, kako bi se simulirao raspored opterećenja kada je avion pun putnika, a instrumenti u pozadini služe za monitoring leta i ponašanja svih sistema aviona.
Inside_Boeing__Building_the_777_-_Google_Book_Search-20090605-211713.jpg


Više informacija i ostalih fotografija ovog test-modela Boinga 777, kao i pojašnjenja još nekih fotografija koje Chemtrails fanovi koriste u propagiranju svojih teorija, imate na
http://contrailscience.com/contrail-or-chemtrail/
i na http://depletedcranium.com/are-these-chemtrail-planes-no/

A inače taj "Ekološki pokret Novog Sada" je poznat po svojoj "profesionalnosti" i ozbiljnosti, i sve su samo ne ekološka organizacija... Stavovi su im iskopirani od Dveri, 1389 i sličnih, i sličnim stvarima se i bave...
 
Hmm, onda mora da imas odgovor na to sto kod nekih aviona trag nestaje posle par sekundi, a kod nekih ostaje satima? Mozda nova vrsta goriva?
 
Jao, Feanore... :D :D Pa zar si i ti jedan od ljubitelja Chemtrails mitologije?

Pa daj informiši se makar malo o tome koliko variraju uslovi u atmosferi u zavisnosti od podneblja, doba dana, godine, vetrova, temperature, vlažnosti vazduha, itd, i koliko sve to utiče na "životni vek" i izgled kondenzacionih tragova koje motori aviona ostavljaju na nebu...

Za početak pročitaj ovo http://en.wikipedia.org/wiki/Contrail i ovo http://contrailscience.com/why-do-some-planes-leave-long-trails-but-others-dont/ ili ovo http://indianapublicmedia.org/amomentofscience/airplane-contrails-2/
 
Ne nisam od ljubitelja vec ne uzimam nista zdravo za gotovo, a nemam bas vremena da znam odgovor na svako pitanje... Video sam da se razumes i pitao sam te nesto sto me oduvek zanimalo...

Ozbiljno pitam, sta je sve to sa pricom o geoinzenjeringu koji naucnici predlazu kako bi se planeta "ohladila" i nekim analizama zemljista po americi koje prijavljuju ogromne skokove teskih metala? Sve namesteno?
 
Vrh