Šta je novo?

Drumsko železnički most Vinča-Pančevo

Обилазница прелази преко старог Лештана где је већина кућа грађена у периоду 1950-1970.
 
@stf

Ocigledno ti imas koristi od ovog nakaradnog mosta kao izvodjac ili podizvodjac ili imas neku kombinaciju za zaradu tj. kradju.

To sto si naveo da se konstatno unistava ne treba da bude sada razlog da unistimo i ono sto je ostalo a ostalo je najbitnije. Najveci i prvi grad civilizacija u svetu !
Zbog takvih kao sto si ti i dolazi do unistenja i flasifikovanja istorije zarad nekih sitnih licnih interesa.

Uvek postoji nacin da se rese problemi i da se most sagradi na nekom drugom mestu. To sto pricas nema nikakve veze sa zivotom. Pa valjda je bitniji identitet jednog naroda i dokaz njegovog porekla kao i vere od nekog mosta koga danas ima a sutra nema.

@rasho62
Zaboravljas da Britanci nisu izvorni narod sa tog prostora i normalno je da ce iskorisitit svaku priliku da marginalizuju Kelte koji su drevni narod sa tih prostora i polazu sva prava na Britaniju i svoju veru kao vodecu na tim prostorima.

@Karlo Del Ponte
Deo mosta koji ce se graditi na lokalitetu Starcevo namerno i direktno prelazi bas preko stare ciglane i lokaliteta na kome je nastalo prvo nalaziste. Zapadno od njega od oboda samog naselja starceva pa preko njiva sve do reke prostire se nalaziste velikog grada koji je bio povezan sa Vincom i Belim brdom na drugoj strani reke. Kada bi se odradilo detaljno dubinsko snimanje za sta postoje uredjaji koji snimaju do 20m u dubinu i prave 3D sliku celog terena pri cemu tacno prikazuju materijale i nalaze onda bi se videlo sta je u pitanju. Drugo je pitanje zasto to nikada nije uradjeno pod izgovorom da nema novca. Izgleda da je sakrivanje dokaza od Srba daleko kompleksnija tema i utoliko vise cemo pritiskati sve da se to resi jer cutanjem i skretanjem pogleda necemo nista postici sem da izgubimo poslednji voz da otkrijemo ko smo mi zaista a ne ko smo mi kako nas drugi vide i kazu da smo.
Inace apropo tvoje konstatacije da je mnogo opasnije neznanje i jedna grupa izvora. Glavni zapisi o istoriji Starih Srba se mogu naci u zapisima monaha pravoslavne crkve u Rusiji, zatim jednog svestenika katolicke crkve putopisca, jednog arapskog putopisca, kao mnogi toponimi i arheoloska nalazista u Poljskoj, Nemackoj, cak i u Turskoj gde je prikazan nas jezik na obelisku starom 5000 godina i u milionima nalazista i radova na celoj teritoriji Srbije delovima rumunije i Madjarske.

I kakvi to arheolozi rade u "Centru za urbani razvoj"? Sta je to? Agencija za aminovanje unistavanja arheoloskih nalazista Srba? Samo ime im je jako sumnjivo a to sto su ti odgovorili je totalna laz! Razgovaraj ti sa ljudima koji rade direktno na terenu pa ce ti reci sta se tu nalazi. Dokaz da smo prva kultura i metropola u svetu sto nikome u svetu nece odgovarati bas kao sto im nije odgovaralo i dokaz da smo prvi imali rudnike i razvili metalurgiju zbog cega su cak i Kelti dolazili u nas kraj a sto je ubrzalo razvoj cele Evrope i pojavu ratova kao i velike seobe naroda sirom Evrope i Rusije. Ako mislite da je to nebitno to je vas stav. Ali mi koji mislim da je to bitno necemo dozvoliti da se to unisti ma sta vi mislili. Dosta je bilo lazi, prevara, onih koji se prodaju za sitan novac i sl. Doslo je vreme inteligentnijih i sposobnijih od Vas koji Vam nece dozovoliti vise da bilo sta zabrljate kada je u pitanju Srbija i nas narod !

Jadna nam je zemlja kada imamo ovakve zagovarace. Kao da zelite da unistite sve dokaze kako se ne bi znalo da mi brojimo godine od pre 7500 i neke a ne ko jevreji i hriscani od nulte. Nama konstanto nabacuju kako pre te nulte godine nismo ni postojali kao civilizacija i kultura a istina je u stvari obrnuta. Niko od njih nije postojao a mi jesmo. Cak smo imali razvijeniju kulturu i civilizaciju od Egipta koji je nastao 2000 godina kasnije. Osvestite se ljudi umesto sto se divite tudjem a ne gledate svoje !

Zar je moguce da jos uvek ima ljudi kod nas koji ne znaju osnovne cinjenice o nasoj pravoj veri, istoriji i kulturi, koji nisu procitali radove nasih arheologa i videli dokaze?
I vi sebe nazivate Srbima? Sramite se !

@Borcinac
Puna podrska otporu gradnji ovog mosta. Mozete da pokusate da ga sagradite ali ga nikada necete zavrsiti. Ako zelite svi zajedno da trosite novac nema problema ali odmah da Vam kazem da je to uzaludan posao jer sve sto se sagradi preko dana preko noci se moze srusiti? I sta cemo sada pametnjakovici?
 
Ljudi vreme je da svi ulozimo maksimalni trud da se spreci izgradnja mosta preko Vince i Starceva koji ce unistiti najvece nalaziste prve civilizacije u svetu koja je starija i od Mesopotamije. Na tom neispitanom nalazistu se nalaze dokazi o poreklu Srba kao i celog Evropskog naroda. Od skoro je dokazano i ispistivanjem genetskog koda da gen koji imaju svi Evropljani pa i svi Rusi vuce poreklo sa ovih prostora tj. da svi mi poticemo od istih predaka samo sto najvise tog gena imamo mi Srbi.

Takodje je vreme da sve Srbe upoznamo sa svim arheoloskim nalazima sirom Srbije koji pokazuju koliko smo star narod. Da raskrinkamo zaveru Nemackih i Austrijskih istoricara i arheologa koji su servirali teoriju da su Sloveni naselili nase podrucje iz Nemacke i Poljske a u stvari je istina da su Stari Sloveni nastali mnogo pre seobom jednog dela Starcevackog i Vincanskog naroda na sever sto se moze videti i iz slicnosti njihove mitologije i religije i ponovni dolazak na nase podrucje kada su zajedno sa nasim narodom pokorili pola Evrope za sta postoje i dokazi u Poljskoj i Nemackoj (Arcona)

Treba preneti ljudima i da je Vizantija perfidno podmetnula religiju koja nema nikakve veze sa nama i nastala je od strane drugog naroda Jevreja kao zelja da se manipulise narodnim masama pa su to kasnije prihvatili i Rimljani i Vizantija kao jedini nacin da pokore neka plemena koja nikako drugacije nisu mogli. Srbe, Stare Slovene, Kelte, Gale i sl.
Crkva je falsifikovala nas jezik, unistila sva svetilista gradeci na njima svoje crkve, izmenila nase obicaje i slave u crkvene proslave, izvsila pogrom onih koji nisu zeleli da se odreknu svoje vere, falsifikovala nas kalendar koji je dokazivao da smo prva civilizacija i kultura koja je imala pismo i kalendar. Nas kalendar broji 7500 i neku godinu trenutno sto je najstarije na svetu.

Vreme je da ovaj narod sazna pravo poreklo i kakav smo veliki narod bili jer ... NAROD KOJI NE POZNAJE I NE CENI SVOJE POREKLO i NIJE NAROD i zato nam ovako lose i ide.

Svi koji ovo citate i mislite isto prenesite sva svoja saznanja na druge i sirite istinu narocito mladima.

Evo i dobrih izvora podataka:
http://www.academia.edu
http://scindeks.ceon.rs/
http://www.starisloveni.com

Radove mozete traziti trazenjem termina Vinca, Starcevo i sl.
 
Delija":2hhgwzsu je napisao(la):
Пантографе,ако не изграде мост преко Винче лука Београд заувек остаје у функцији што је мени неприхватљиво.

Зашто би остала? Зар је немогуће било коју тачку на левој обали Дунава повезати једноколосечном пругом са постојећом мрежом, а да се не прелази Дунав? Могуће је. А онда се возови преко Овче и Падинске скеле усмере ка Батајници и иду где хоћеш. Слично важи и ако је мост код Белегиша, или између Смедерева и Ковина.
Рећи ћеш - то све поскупљује вучу. Тачно, али ће цена градње пруге од Белог потока до Старчева учинити да се уштеда оствари после отприлике 2.500 година експлоатације (и овде уопште не преувеличавам).
Чак је и вуча тих неколико возова са опасним материјама дневно преко Новог Сада и Орловата економски више оправдана од трошења неколико стотина милиона евра за њихов пролазак (Симоновић ових дана рече да од једног теретног воза који превезе од Прешева до Хоргоша железнице зараде 6.000 евра, па ти сад види постоји ли студија оправданости која ће да оправда улагање мерено стотинама милиона евра, да би се уштедело неколико хиљада, или, чак, неколико стотина евра дневно).
Србија ће пропасти са оваквим пројектима. Већ је пропала.

Сада је, међутим, јасно да од плана који предвиђа рушење трећине (или четвртине, whatever) једног насеља нема ништа. Једноставно, неће им дати живи људи, ако се већ стари Винчанци не питају.Tреба само видети - шта уместо тога. Решења има сијасет, само треба развластити и најурити праисторијском мотком актуелну политичко-планерску секту.
 
Stari Srbin":1i8od27q je napisao(la):
@stf

Ocigledno ti imas koristi od ovog nakaradnog mosta kao izvodjac ili podizvodjac ili imas neku kombinaciju za zaradu tj. kradju.

Zbog takvih kao sto si ti i dolazi do unistenja i flasifikovanja istorije zarad nekih sitnih licnih interesa.

Ма да, ја зарађујем од овог моста 67 милиона евра, моје њиве су на том потезу, ево баш је мој деда побацао у ђубре око 27 килограма археолошких налаза, држим фирму која увози челик па ћу се овајдити од посла, а наравно, челик продајем 4.2 пута скуплје од тржишне цене.

Уз то ме плаћају Ротшилди да затрем порекло небеског народа па сам као део источносибирске масонске ложе већ 60 година активно лобирао за овај мост јер је примарни циљ свтске мреже Илумината да затру порекло Срба, који су заправо кључни за настанак цивилизације дошавши из далеке галаксије Сервије .... :kk: :kk: :kk:

Stari Srbin":1i8od27q je napisao(la):
To sto si naveo da se konstatno unistava ne treba da bude sada razlog da unistimo i ono sto je ostalo a ostalo je najbitnije. Najveci i prvi grad civilizacija u svetu !
Најбитније налазиште Бело брдо са остацима најстаријег урбанизованог града на свету није угрожен овом трасом обилазнице. Угрожена су два од седам локалитета, а локалитет се разликује од налазишта по томе што је на локалитету пронађен по који артифакт (орући њиве) али нема никакве структуре да би се отворило налазиште. Налазиште је опипљива археолошка структура. Уосталом, окачио сам аеро снимак та два локалитета. Као што се могло видети - тамо нема ничег сем њива.

Пантограф":1i8od27q je napisao(la):
Сада је, међутим, јасно да од плана који предвиђа рушење трећине (или четвртине, whatever) једног насеља нема ништа. Једноставно, неће им дати живи људи, ако се већ стари Винчанци не питају.
Заправо, реч је о седмини или осмини насеља. Како год, становници нису против обилазнице већ против 500 метара једног дела и траже само релоцирање тог дела источније. Нико овде није луд да буде против целог пројекта.

Пантограф":1i8od27q je napisao(la):
Решења има сијасет, само треба развластити и најурити праисторијском мотком актуелну политичко-планерску секту.
??? актуелну политичко-планерску секту ???
Пријатељу, овај коридор обилазнице је још чика Јовин уцртао, каква актуелна политичко-планерска секта те спопала?
 
Па та секта, (и даље) актуелна, повампирена у последње време. Та којој је ово приоритет. Она иста која је планирала Прокоп, а кроз Србију трасирала аутопутеве тако да читаве (сиромашне) регије немају од њих никакву корист, као што ће се десити и са вашим крајем у овом случају.

Например: од Ниша до Грделичке клисуре не постоји ниједна бензинска пумпа, ниједан мотел, ниједна продавница - НУЛА радних места је за деценију постојања генерисао међународни аутопут! Зашто? Зато што је дебилно пројектован: стари Аутопут братство-јединство је тангирао Лесковац, нови га обилази у широком луку. Исто ће сутра да се деси Врању, да не причамо о местима у Грделичкој клисури.

И не само њима. Моја кума је одговорни пројектант на новом аутопуту за Источну Србију, у Институту за путеве у стечају. Питам је: "Какав ће да буде пут?" Одговор: "Тежак промашај". Нисам се занимао за детаље, од муке. Не пита се стручњак, него неки Мркоњић, неки Илић, неки Поледица, неки директор Института (по правилу сељачина или неелоквентни коњ). Инжењери стављају свој потпис, јер морају - да би примили минималац! По(с)ледица је Србија која гради инфраструктуру а не развија се. У таквој ће Србији живети и твоји унуци, ако се то настави, немој имати ни најмању дилему.
 
Пантографе ти си побркао неке ствари а сад видим да једноставно ни читаш шта други пишу на неким другим темама. Ово што пишеш ми је још невероватније имајући у виду да лично познајеш Јовина.

Као прво мост код Винче треба да буде приоритет.Затим,планиран је од 1950 године и то од стране Добровића као један од два кључна дела београдског железничког чвора који је у великој мери изведен.

Нико није планирао прокоп.Станица је планирана и започета на аутокоманди а онда је декретом врха власти станица померена у прокоп и то упркос противљењима струке тј Јовина и осталих.И за крај,железничка веза са леве стране Панчева није могућа.Погледај на мапи. Једино решење би могла да буде нека велика железничка обилазница око Панчева што би тада целу ствар учинило можда још скупљом него опција преко Винче.Притом Завршетак обилазнице око Београда која би прешла Дунав и тако повезала Панчево је ипак потребна колико год била мегаломанска у почетној замисли. Сад више нема назад.
 
Пантографе

Хајде да се сложим са тобом да нам обилазница има превелик пречник (нисам о томе размишљао али хајде да се сложим због даљег текста), не видим нити један разлог да се сада направимо паметни и заштедимо на најсмисленијем сектору исте - оном око којег се заиста налазе насеља која ће је користити ( око остатка обилазнице су ливаде, њиве, гудуре, кањони, партизанске шуметине и слична идила)
 
Аман људи,
Као прво - чему стално помињање Бране Јовина, као да је он човек који лично, главом и брадом, стоји иза свих пројеката насталих између 1960. и 1980. године? Није тако. Рећи ћу вам - Б. Јовин није никада био ентузијаста у вези са београдском обилазницом. Никада. Питајте га. Човек се, попут мене, залаже да се прво гради оно што ће служити што већем броју људи. Зато се и он и ја све време залажемо за метро.

У конкретном случају, Мост на Ади хуји има 30.000 возила дневно, а Мост код Винче - једно пет пута мање, а оба се налазе још у ГУП-у из 1972. Реците ми по којој логици треба прво градити Мост код Винче? По логици која постоји само у Србији и нигде друго. Немци би се смејали, Аустријанци би се смејали (јер су Немци), Французи не би веровали (показали у Паризу супротно), Казахстанци би одмахивали главом, а Бугари би климали, јер то у Бугарској значи исто што и у остатку света одмахивање - "не".

Кад говоримо о региону којем припадају Гроцка, Лештане, Винча, Заклопача, Врчин... он готово никакву корист од Винчанског моста неће имати. Нула. Крај аутопута којим пролази недовољан број возила, као и у случају деонице Ниш - Грделичка клисура, неће бити никаквих садржаја, ни радних места (поготову ако је у тунелу); штавише, реално је за очекивати да, услед смањења саобраћаја, буде угрожено оно што се налази на постојећем Кружном путу (који задовољава саобраћајне потребе на том правцу за наредних икс-ипсилон година, уз боље раскрснице).

А то с... ће коштати више од 400 милиона евра (?!). За те паре, од Коњарника до Гроцке може да се направи, рецимо, метро на стубовима. Па, сад, бирајте: у центру Београда за дупло мање времена (је л` да да је мала понуда послова у целом Београду?), или на Орловачи за пет минута краће. Бирајте, а после немојте да кукате.
 
Пантограф":1pvvkb55 je napisao(la):
У конкретном случају, Мост на Ади хуји има 30.000 возила дневно, а Мост код Винче - једно пет пута мање, а оба се налазе још у ГУП-у из 1972. Реците ми по којој логици треба прво градити Мост код Винче?
По којој логици је прво почето са градњом моста Земун-Борча који је по тим плановима из 1972 на последњем месту приоритета. Не спорим да је Ада Хуја приоритетнији од Винча-Панчево, али је дефинитивно Земун-Борча нејнекориснији од свих београдских изграђених и неизграђених мостова.

За те паре је могао да се сагради тај мост Ада Хуја који би био кориснији за цео Северни Београд од оног некорисног од ливаде до ливаде између ливада моста.
 
Па, ваљало би пребројати саобраћај и видети који је најкориснији. Нисам ти ја неки фан моста Земун - Борча, мада ми некако нема смисла да две од три географске целине на којима лежи Београд (Срем и Банат) остану неповезане.
 
Борчанац, а не Borcinac!!!
Љут сам на тебе, јер супротно најстаријем светском писму ( преко којег ће мост :( ) не користиш ћирилицу :)

А година је 7522.
Словени су исто рушење традиције, јер за све Словене назив је Срби :D
Вера нам није подваљена, налетећеш и на тај део приче. Сада када си кренуо да је склапаш, само терај даље Србине мој стари добри...


Стф, ако ћемо по плановима...
Где је та ситуација на овом из 1950? Ту је изгледа јасан приоритет. 74 је неку годину касније :D
http://www.urbel.com/img/ilu/velike/slika-10.jpg
Пантограф је постављао већ на другој теми
Такође, позиваш се и на то да се не треба ослањати на старе планове, када је писање на теми МЕТРО. Слажем се са тим (и ако ти је овде другачија логика) Б/З је најприоритетније морао да буде изграђен и то је изгледа и последњем пилећем мозгу било јасно, док су га покренули. То се десило у последњи час, буквално.

Мост Борча - Земун даје алтернативу за преко 100 000 Београђана овде а чини и некакав начин да се обиђе око града. Па ме и чуди што ти је најмање користан, мислим да ће се показати потпуно обрнуто од твоје прогнозе. Верујем да ће се доста људи сложити око тога
Ада Хуја је на истом правцу тако да свака блокада саобраћаја било где, застој неки...блокира оба. Зато је Б/З мост права алтернатива
 
Пантограф":333gnlhj je napisao(la):
Па, ваљало би пребројати саобраћај и видети који је најкориснији. Нисам ти ја неки фан моста Земун - Борча, мада ми некако нема смисла да две од три географске целине на којима лежи Београд (Срем и Банат) остану неповезане.
Ок,ај сад седи један.

И даље настављаш са нечитањем онога што ти други пишу а и изврћеш Јовинове ставове.

- Винчански мост је планиран од 1950. године а не од 1972 године.

- Онолико колико Јовин није био ентузијаста око друмске обилазнице толико јесте био ентузијаста око железничке облилазнице преко Винче,комплетирања чвора,раздвајања путничког и теретног саобраћаја и ослобађања СА.

- Сам Јовин је експлицитно у више наврата изјавио да је велики криминал што је рађен прво кинески мост а не винчански (и сами Кинези су се чудили).За то понајвише криви Ђорђе Бобића.

- Кинески мост би био алтернатива за 100.000 становника да његово укључење на зрењансики пут а самим тим и на сва насеља није невероватних 9 километара далеко од Дунава. Овако је само још један у низу капиталних пројеката који је изведен на најгори могући начин чија је корисност минимизирана.Овако је дупло голо,ни градски булевар, ни обилазница а корисност се своди као и у случају фртаља умп-а само на сами мост.

- И још једном седи један. Све оно што не ваља у београдском квази-урбанизму последње три деценије је сажето у оном болдованоме горе.А ти размисли што није у реду са тим.
 
Па ево у старту си погрешио. Од дунава до ЗР. пута има између 6 и 7. 9 можда од лакат кривине до ЗР.пута. Постоји и веза за Борчу на пола тог пута, али не знам њен епилог. Можда буде ишла поред свих насеља.
http://www1.picturepush.com/photo/a/820 ... t00223.jpg

И сам мислим да је могао боље да се постави, али мислим да није могло да се одлаже никако.
 
Ок, Борчанац, није ми баш најјасније које душмане ти истерујеш када је мост који је теби потребан - скоро готов?
 
Борчанац":2xk1nh34 je napisao(la):
Па ево у старту си погрешио. Од дунава до ЗР. пута има између 6 и 7. 9 можда од лакат кривине до ЗР.пута. Постоји и веза за Борчу на пола тог пута, али не знам њен епилог. Можда буде ишла поред свих насеља.
http://www1.picturepush.com/photo/a/820 ... t00223.jpg
8.8км има од будуће зрењанинске петље до Панчевца. Та веза са Борчом се сада не прави колико знам тако да моја поента остаје. Без обзира на то потенцијално укључење траса СМТ-а је стравично много далеко од урбаног ткива чачача насеља па ће с тога и даље огромна већина грађана користити Панчевац.
 
Зашто тако постављаш ствар?
Вероватно је моја лична потреба за тим мостом, далеко мања него што можеш да замислиш. Исто не могу да замислим директну моју корист и да пруга прође кроз П.Скелу.
Извини, али не могу ја да не размишљам о томе, само зато што си ти острашћен на ову ствар а приметно негодујеш због самог постојања града са друге стране Дунава. Као да у томе има конкуренције. Можда и има, само не схватам себе као играча у таквој причи а и утицај нам је вероватно далеко мањи него што би волели, зар не.

Ја нешто напишем, ти се не обазиреш, као да ме штедиш нешто. Немој, не суздржавај се. Све што грешим ти оспори, мени што се учини погрешним и ја ћу, без љутње.

Није 9 већ 6-7 од ЗРпут-Дунав. 1950 је био потребан Б/З мост. Становништво тог дела Палилуле се у огромној већини не бави пољопривредом, већ захтева фирме за рад. Обе обале Дунава код Винче/Старчева су део такав да нема тачке на земљи код које би требали да будемо обазривији. Постоји део пруге који би уштедео градњу у ПС и тако даље...

Све што сам писао је део текућег разговора или је део одговора, исправке на оно што је писано. Има ствари на које и нисам одговарао. То је зато што се слажем, као када си написао да је делом штета за плодну земљу овде...јесте. Тачно је и слажем се. Ваљда више волим да распредамо оно око чега се не слажемо.

Ова твоја реченица, питање. Није некако комплетна, смислена, јасна... Када те читам на другим местима осетим пробој, јасноћу, дефинисаност. Често се позитивно изненадим проницљивошћу или избором речи за опис. А ово! Шта је тачно питање овде, или сугестија? Знам колико сам неозбиљан често, или плитак по негде, само то није одраз непоштовања или личне борбе неке. Не знам шта да закључим овде.
 
Delija":17uqije3 je napisao(la):
Борчанац":17uqije3 je napisao(la):
Па ево у старту си погрешио. Од дунава до ЗР. пута има између 6 и 7. 9 можда од лакат кривине до ЗР.пута. Постоји и веза за Борчу на пола тог пута, али не знам њен епилог. Можда буде ишла поред свих насеља.
http://www1.picturepush.com/photo/a/820 ... t00223.jpg
8.8км има од будуће зрењанинске петље до Панчевца. Та веза са Борчом се сада не прави колико знам тако да моја поента остаје. Без обзира на то потенцијално укључење траса СМТ-а је стравично много далеко од урбаног ткива чачача насеља па ће с тога и даље огромна већина грађана користити Панчевац.

Ето сад! Поента не остаје, јер си прво помињао раздаљину Дунав-Земунски мост :wink: Петља-Панчевац, ако си на то мислио јесте толико, али се губи контекст. :) Пошто се слажем да није пун ефекат за становнике чачача (ако ти је тако симпатичније ) што би требало да је суштина тог дела твог уписа, повлачим се из даљег исправљања кривих Дрина.
 
Delija":2473340a je napisao(la):
Пантограф":2473340a je napisao(la):
Па, ваљало би пребројати саобраћај и видети који је најкориснији. Нисам ти ја неки фан моста Земун - Борча, мада ми некако нема смисла да две од три географске целине на којима лежи Београд (Срем и Банат) остану неповезане.
Ок,ај сад седи један.

И даље настављаш са нечитањем онога што ти други пишу а и изврћеш Јовинове ставове.

- Винчански мост је планиран од 1950. године а не од 1972 године.

- Онолико колико Јовин није био ентузијаста око друмске обилазнице толико јесте био ентузијаста око железничке облилазнице преко Винче,комплетирања чвора,раздвајања путничког и теретног саобраћаја и ослобађања СА.

- Сам Јовин је експлицитно у више наврата изјавио да је велики криминал што је рађен прво кинески мост а не винчански (и сами Кинези су се чудили).За то понајвише криви Ђорђе Бобића.

- Кинески мост би био алтернатива за 100.000 становника да његово укључење на зрењансики пут а самим тим и на сва насеља није невероватних 9 километара далеко од Дунава. Овако је само још један у низу капиталних пројеката који је изведен на најгори могући начин чија је корисност минимизирана.Овако је дупло голо,ни градски булевар, ни обилазница а корисност се своди као и у случају фртаља умп-а само на сами мост.

- И још једном седи један. Све оно што не ваља у београдском квази-урбанизму последње три деценије је сажето у оном болдованоме горе.А ти размисли што није у реду са тим.


Види, ја сам написао две књиге на тему историје београдског урбанизма, две читане књиге, има их у свакој књижари, високо су оцењене од многих професора са АФ и од више академика архитектуре (укључујући Б. Ј.). Од њих сам, дакле, добио веома високе оцене (зато што су за много штошта први пут чули), као и од највиђенијих наших историчара, музеолога, просек у индексу ми је око девет (из стручних предмета око десет), у школи сам увек био одличан ђак, тако да јединице од твоје маленкости овом приликом нисам намеран примити.

Ја напишем да нисам фан Кинеског моста, а о чему ти онда пишеш? Расправљаш се са мном пљујући по Кинеском мосту. Напишем да Јовин није био ентузијаста због друмске обилазнице, ти кажеш "тачно", па онда пишеш о железничкој обилазници. Шта се у школи добија када се промаши тема?

И још ћу ти рећи - напримао си се (а ниси једини) на Ђорђа Бобића и његове савременике као да од њих почињу све глупости у развоју Београда, а није тако. Не би могао бити даље од истине. Највеће глупости почињене су знатно раније (почетак градње НБ у време глади и без икаквог знања и средстава, Добровићево иживљавање по центру Београда - на срећу краткотрајно, БЖЧ по варијанти Прокоп, укидање електричног саобраћаја у освит нафтног шока, градња луке узводно од Панчевачког моста, премали Клинички центар, обилазница лондонско-московских размера, рушење Прокопа да се игради плоча изнад Прокопа...).

Ако ћемо поштено, ни "Бобићи" се уопште нису прославили, напротив; али, сад почиње ново-старо доба, пали се временска машина; сад се дубоко завали у фотељу и гледај како расте Еурополис, како околина Лештана добија (на папиру) шире тунелске цеви од Холандовог тунела између Њујорка и Њу Џерсија, како возови зује без путника по Прокопу, и удри и даље по "фртаљу градског булевара", по једином смисленом саобраћајном пројекту у Београду од 1970. године и аутопута. Уживај док можеш, јер, сада смо негде у 1990, а после ње обично дође 1993.
 
Ја ти по трећи пут кажем - Станица није планирана нити започета у прокопу већ на аутокомнди па је декретом зликовачких комуњара са властти премештена у прокоп и то уз компромис да ће бити повезана ониме што данас називамо умп-ом са остатком града.Да виц буде још већи тај по теби једини смислени саобраћајни пројекат од 1970. године (све ми теже да те схватим озбиљно) је сада трасиран баш на аутокоманду. Не знам да ли да се смејем или плачем гледајући како нас на трагикомичан начин врте у круг трошећи малтене милијарде евра.

А јединицу од мене си добио због: "Па, ваљало би пребројати саобраћај и видети који је најкориснији" што је недопустиво у граду који од ћошка до ћошка има катастрофалне,импровизоване и нелогичне саобраћајне токове и "развојне лккације".

Мени је савршено јасно да је врхунац тих академика и професора са иначе никад беднијег АФ (са изузетком Јовина и делимично Добровића) управо пребројавање путника и санирање постојећег стања (БЕТРАС,БЕЛАМ,Вукан-Ежис срамоћење) па отуда и овакав Београд данас. У озбиљном свету озбиљни урбанисти не робују тренутном стању нити граде тамо где су затекли "слепе путнике" већ граде тамо где те путнике и становнике желе да виде кроз 10-20-50 година како би били најкориснији средини,сами себи и целом друштву.
 
stf":2k49pyyh je napisao(la):
Најбитније налазиште Бело брдо са остацима најстаријег урбанизованог града на свету није угрожен овом трасом обилазнице. Угрожена су два од седам локалитета, а локалитет се разликује од налазишта по томе што је на локалитету пронађен по који артифакт (орући њиве) али нема никакве структуре да би се отворило налазиште. Налазиште је опипљива археолошка структура. Уосталом, окачио сам аеро снимак та два локалитета. Као што се могло видети - тамо нема ничег сем њива.

Vidi se koliko ne poznajes materiju a nisi se udostojio ni par radova arheoloskih sa tog lokaliteta da procitas ili istorijat samog nalazista.

Na prostoru ciglane je pronadjeno ne samo par artefakata vec gomila a sa daljim ispitivanjem ostalih njiva se nije ni islo zbog ko zna cijih interesa.
Sve je ponovo zatrpanao da bi se sacuvalo pa zato nista i ne vidis. Pitaj arehologe zasto zatrpavaju nalazista koja otkriju. Zato sto nema novca da se to pokrije, zastiti i nastavi sa iskopavanjima mada je to sve zajedno daleko jeftinije od jednog pisljivog mosta a vrednije je milijardu puta. Bas kao sto je uradjeno za Medijanu "Rimsko" nalaziste i kao sto se upucalo gomila novca za proslavu 600 godina ropstva Srba !

Raspitaj se za koliko se prodaju figurice Starcevacke kulture na velikim aukcijama u Njujorku i Londonu. Cifre se krecu izmedju 30-50000 $ I to su figurice koje su ilegalno iznete iz zemlje. Samo da napomenem da su odgovarajuce Rimske figurice prodaju za daleko nizu cenu. Pa iako stranci nisu priznali nasu kulturu jer nismo uradili iskopavanje kako treba u nekim krugovima ovi nalazi su od izuzetne vrednosti. Toliko o vrednosti Rimske kulture u odnosu na nasu.

Da ne pricam koliko bi zaradili od turizma i koliko bi se nas ugled u svetu podigao kada bi umesto u ovaj most novac ulozili u iskopavanja, pravljenje jednog ogromnog muzeja i marketing u svetu. Ova investicija bi se isplatila za nekoliko godina dok je most samo rupa bez dna.

stf":2k49pyyh je napisao(la):
Заправо, реч је о седмини или осмини насеља. Како год, становници нису против обилазнице већ против 500 метара једног дела и траже само релоцирање тог дела источније. Нико овде није луд да буде против целог пројекта.

Ti definitivno imas veze sa ovim projektom cim ga toliko branis. Da li si tako branio i most preko Ade na pogresnom mestu koji je povecao troskove izgradnjom glupavih prilaznica za 300 miliona EURa. Da li ste gospodine videli kakav i koliki most su Kinezi sagradili preko mora za isti novac, a to je mnogo kompleksnija gradnja bila?

Svi znamo ko radi u kojekakvim agencijama za planiranje i izmisljenim vladinim institucijama za aminovanje kradje i lopovluka i nebuloznih projekata. Tako da nema potrebe da se ti ljudi ovde brane.
 
Борчанац":34tgaeyg je napisao(la):
Борчанац, а не Borcinac!!!
Љут сам на тебе, јер супротно најстаријем светском писму ( преко којег ће мост :( ) не користиш ћирилицу :)

Izvinjavam se na gresci u spelovanju.
Hahaha. Ovde si me skecao. Pisem latinicom jer mi ide brze a i imao sam losa iskustva sa kojekakvim sajtovima i forumima na kojima se cirilica pretvarala u neke kvacice pa pisem ovako jer mi je bitno da svi vide i procitaju to sto sam napisao.


Борчанац":34tgaeyg je napisao(la):
А година је 7522.
Словени су исто рушење традиције, јер за све Словене назив је Срби :D
Вера нам није подваљена, налетећеш и на тај део приче. Сада када си кренуо да је склапаш, само терај даље Србине мој стари добри...

Ko je pomenuo da smo mi Sloveni? Oni poticu od nasih predaka bas kao i mi. A i kasnije smo se mesali jer su oni imali veliku selidbu natrag u prapostojbinu odakle smo zajedno osvojili pola Evrope. Zalim slucaj sto ce sada Eurofili da crknu od muke ali postoje nepobitne cinjenice, istorijski zapisi i arheoloski nalazi koji sve to dokazuju.

Vizantija je poslala 2 svestenika prvo u Bugarsku njihovom tadasnjem vladaru gde su veoma brzo obrlatitli istog i ubrzo je ceo narod presao u Hriscanstvo. Zatim su ti isti ljudi presli na dvor naseg tadasnjeg vladara (jednog od trojice brace koji je vladao Srpskim delom, drugi je vladao Bosanskim a treci Dalmacijom). Kada su pridobili vladara slatkom pricom krenuli su da pokrstavaju pagane kako su ih oni tada zvali. Na njihovim svetilistima su gradili crkve i zatirali tragove. Oni koji nisu hteli da predju u drugu veru su bili ubijani a sacica je ostala jer su se povukli u sume i na planine i nepristupacne delove. Narod Vlasi posebno sa prostora Bora su primer dela Srba koji su uspeli da sacuvaju neke stare obicaje i u svojim obicajima imaju jos uvek koirscenje magije i lecenje travama.

Inace do svega ovoga je doslo zbog velikog problema Vizantijskog cara da odbrani hriscanske primorske gradove koje su pagani pre toga sve do jednog zauzeli a ni jedan vojni pohod nije im uspeo pa su smislili ovu perfidnu prevaru. Uostalom svi znamo ko je vazio u svetu za najvece spletkare. Naravno Vizantijski dvor.

A vera jeste podvaljena jer nasa rodna vera je mnogobozacka, verovanje u prirodu i njene moci i propagira zivot u prirodi i u sadejtvu sa istom a ne njeno unistavanjea koje se trenutno obavlja sirom Srbije pod izgovorm ulaganja i razvoja.

Inace da napomenem osnovnu razliku izmedju pozitivnih rodnih vera i negativnih jednobozackih. Za Stare Srbe bozanstva su bila planete i pojave na koje nisu mogli uticati jer su prirodne. Za hriscanstvo i ostale jednobozacke religije bozanstvo je u vidu coveka, njegov izaslanik je covek i svestenici koji Vam daju savete kako da budete pokorni su takodje ljudi koji prenose bozije reci. Ma nije nego ! A mi smo svi veverice.

Jos jedna izuzetno negativna konotacija ovakvih vera je sto predstavljanjem boga i njegovog izaslanika u vidu coveka dolazimo sada do apsurdne situacije da su neki ljudi umislili da su bogovi i igraju se sa prirodom menjajuci je i time unistavajuci celu planetu. Takodje tu su i oprosti i iskupljenja za najgore grehove.

Ako je tako kao sto kazes zasto su morali da:

1. Uzmu nas jezik i malo ga promene a onda kazu da su nas oni opismenili
2. Promene nas kalendar ovim novokomnovanim unistavajuci sve moguce zapise naseg kalendara i ponistili 5000 godina Srpske istorije i kulture
3. Ukinu sve nase obicaje proslava dolaska proleca, leta i jeseni i mnoge druge a nas obicaj slava zamenili svojim slikovitim apostolima i svetcima.
4. Uniste sva nasa svetilista pod izgovorom da su bezboznicka ?! Pa valjda je vera koja je nastala pre njihove duzna postovanja a ne istrebljenja.
5. Se drze uz vlast svih ovih godina umesto uz narod ako su vera ovog naroda? Pre ce biti da su samo obicna privatna firma koja ne placa porez.

Da si malo proucavao Rimsko carstvo i Vizantiju shvatio bi koliko su perfidne bile njihove zavere. Skoro kao i danas samo sto tada nisu imali TV vec proroke i svestenike da obmanjuju stado.

Inace hriscanstvo je poznato po tome da sve sto su radili su od nekog preuzeli, da ne kazem ukrali jer to bi bio greh a onda bi njihova vera bila odmah bazirana tj. postavljena na grehu i ne bi vise pila vodu ? Sam krst je u stvari Egipatski simbol za boga sunca a oni su prvo krst sa krugom promenili u samo krst. Slicne flasifikate su radili jos mnogo puta tokom istorije. Toliko o veri koja nema nikakvih dodirnih tacaka sa nasim narodom jer je nastala i pisana je od strane drugog naroda za njihove potrebe.

I jos jednom da porucim svima. Dzaba polemisete oko ovog mosta.

Od te gradnje, kako stoje stvari, nece biti nista ... barem ne na ovoj lokaciji ...
 
stf tajkun.


navodi vodu na svoju vodenicu. ko zna kolko će da bude dobar. i ko zna koliko je platio političare da tuda proteraju most.

verovatno više od ovih sa leve obale save.

a stf, šta je sa 5000 godina starom srpskom istorijom sa ovih prostora, za to te baš briga....


uvek si mi bio sumnjiv da si tajkun.
 
Stari Srbin":1f7g0kwa je napisao(la):
Na prostoru ciglane je pronadjeno ne samo par artefakata vec gomila a sa daljim ispitivanjem ostalih njiva se nije ni islo zbog ko zna cijih interesa.
Sve je ponovo zatrpanao da bi se sacuvalo pa zato nista i ne vidis.
Налазиште Лепенски вир је комплет пресељено због ХЕ Ђердап. Приликом градње трасе се врше ископавања, артефакти се конзервирају и складиште у музејске депое а уколико се наиђе на комплетну структуру, она се једноставно - пресели.
Stari Srbin":1f7g0kwa je napisao(la):
Ti definitivno imas veze sa ovim projektom cim ga toliko branis.
Да имам, живим овде.
 
Vrh