laki72":1skef02e je napisao(la):
he, evo predlog za dusebriznike. Nek stvore lovu da se kompletno stanovnistvo u precniku 30km od lokaliteta preseli na drugu lokaciju sa adekvatnom kvadraturom stambenog prostora i zemljista i problem je resen.
Твој предлог, мада настао из цинизма, има више смисла од изградње моста и две обилазнице, друмске и железничке, обе са обимом саобраћаја да у наредних неколико стотина (у случају железничке обилазнице - неколико хиљада) година не могу да се исплате.
Треба ли да вас подсећам да је планерско-политичка секта осамдесетих помињала обилазницу Добановци - Бубањ поток? Знате ли да по пројекту Београдског железничког чвора по варијанти "Прокоп" нигде нема новог моста ка Банату, него је, напротив, нужност да се он гради био један од главних разлога да се одбаци варијанта "Аутокоманда"?
Зашто ли су тако радили, питам се? Зато што се штета најлакше прави корак по корак, километар по километар. И онда се једног дана пробудите и схватите да живите у земљи на нивоу Албаније. А екипа из "Тајванске канасте" одмара се на Кајманским острвима.
А сад, хајде да занемаримо да та Винча икоме ишта значи осим мени и неколицини замлата који би волели да једног дана њихова деца на "Хисторију" гледају емисије о Милоју Васићу, баш као што ми можемо да се дивимо лику и делу Еванса и Шлимана.
Са чисто саобраћајног аспекта, дакле, постоје два варијанте:
А) ДЖМ код Винче + 2 обилазнице, од којих се друмска великим делом преклапа с постојећим Кружним путем (велики поздрав за противнике "конверзије" трамваја у метро) и
Б) скромни једноколосечни мост Батајница - Падинска скела са недостајућом пругом између два места + друмски мост преко Аде Хује са делом Спољне магистралне тангенте до нишког аутопута.
Узмите мапу у руке и упоредите ефекте једног и другог решења. Заборавите "шестар-планирање", "логичне правце пружања саобраћајница" (шта то ког ђавола значи?) и сличне аргументе. Једини закључак који ћете моћи да изведете јесте да од варијанте Б) корист има највећи део (ширег и ужег) подручја Београда, да се њеном реализацијом саобраћај на Панчевачком мосту смањује можда и за трећину, да се, чак, смањује и гужва у Улици кнеза Милоша, у Теразијском тунелу и Булевару деспота Стефана итд.
Решење са друмском обилазницом преко Винче, у саобраћајном смислу, не доноси апсолутно никакву предност. За транзитни саобраћај, та деоница обилазнице је, изградњом моста Борча - Земун постала потпуно небитна (веза Ниш - Темишвар остварује се преко Ковина, све остало преко Борче и Земуна), а по градски и регионални саобраћај ефекти су, за разлику од варијанте (Б, равни презимену аустријског шефа дипломатије (Себастијан Курц).
Ефекти по железнички саобраћај су исти у обе варијанте, осим што се решењем Б) штеди баснословно велики новац (реда величине неколико стотина милиона евра).
Наградно питање за милион долара гласи: Шта треба градити?
Да смо у Аустрији, одговор би, наравно, био под Б); прибојавам се, међутим, да ће одговор у нашим условима бити: А). Помало сам и сигуран у то.
Дакле, Лаки, +1 за предлог од (пра)историјског Душебрижника.