Šta je novo?

Drumsko železnički most Vinča-Pančevo

Pruga od rasputnice pred ulazak u tunel do stanice Beli potok predvidja dogradnju drugog koloseka na toj deonici od 3 kilometra.
 
Ono sto je najkriminalnije u svemu tome je sto niko nije trazio dozvolu od zavoda za zastitu spomenika i misljenje nasih arheologa, za most koji se gradi preko Vince a prolazi direktno kroz najstarije svetsko arheolosko nalaziste u Vinci i gazi trasom celokupno nalaziste u Stracevu.

Oni znaju da nikada po zakonu i legalno ovo ne mogu sagraditi i zato i grade ovako na muvanje ispod zita bez pola saglasnosti i mimo svake logike ili mozda referenduma za ovako bitno pitanje koje se po Ustavu Srbije mora odluciti na referedumu posto se tice svih gradjana Srbije a vezano je za unistavanje istorijske i arheoloske gradje i dokaza o nasem poreklu !

Ono sto me zabrinjava je izuzetno nepoznavanje sopstvene istorije i porekla naseg naroda koja je iznenadjujuca cak i kod akademskih gradjana. Pa otud i totalna indiferentnost i ni jedan komentar u javnosti ili na internet portalima na moguce unistenje nalazista najveceg grada - prve velike civilizacije Starcevo-Vinca koje datira iz 5 v.p.n.e sto je starije i od Mesopotamije za koju se do sada smatralo da je prva civilizacija.

Ko unistava nasu istoriju i poreklo i zatire sansu da otkrijemo nase pravo poreklo ne zasluzuje da sebe naziva Srbinom i zivi u ovoj zemlji !

Jedino sto je sigurno je da ce onaj koji stavi potpis na ovo i svi koji budu umesani, kada tada zaraditi dozivotne robije zbog unistavanja neceg sto je neprocenjivo tj. unistavanja dokaza o nasem poreklu.
 
Е пријатељу, становници Винче и Ритопека уништавају археолошке налазе последњих 20 година дивљом градњом и септичким јамама које се зидају ван прописа па нико никада на робију није отишао, а добар део те екипе су "вееееееееелики" Срби, православци ... па их боли дупе.

Масовна појава на том потезу је да се приликом копања темеља било чега долази до археолошких налаза које сами становници бацају у ђубре да не би морали да пријављују држави и тиме им она забрани градњу.
 
Стари Србине,
Железнички мост Батајница - Падинска скела решава тај проблем, а и много мање кошта.
 
Али не повезује Београд са луком Панчево што је по мени кључна ствар ако бисмо да макнемо луку и индустријску зону која је на 500 метара од Калемегдана.

Претпоставићу да ови ипак нису толики зликовци и да на задатој траси обилазнице нема археолошких налазишта.

Иначе,колико год то окрутно звучало небитно је шта ће се наћи у Винчи јер ће то и домаћа и поготово страна стручна и свака друга јавност изигнорисати.Као што се и игнорише па и дискредитује винчанско писмо уместо да се детаљно истражи.За то смо наравно ми сами највише криви.Ми игноришемо и историју сопственог народа која се своди на то да су дивљи Словени банули на Балкан у 7. веку,постали Срби и неким чудом асимиловали староседеоце који би јелте требали да имају доминантну,стару културу,обичаје,уређење,технологију итд. Да ствар буде још беднија нап најпознатији археолог и бивши професор на универзитету је сатанизован,протеран са факултета,дискредитован оног тренутка када је своја открића објавио и која из темеља обарау садашњу званичну а ужасно фаличну верзију ране српске историје. Да ствар буде занимљивија,нису га напали прво домаћи стручни кругови већ,погодићете - немачки. То добија још више на тежини када се у једначину убаци чињеница да управо по германским изворима Лужички Срби на "германском" простору битишу од 2. века, а од 5. имају и своју државу. А по логици ствари ако су још тада постојали Лужички Срби постојали су ако не пре њих онда барем у исто време и само Срби.Но научна истраживања тих података су просто забрањени и у Европи и код нас.Не знаима нас то - Пали смо с крупке у 7. веку и нема ти више шта да се прича! :roll:
 
Овај сектор обилазнице је најрентабилнији и просто ми је невероватно да се предлаже Батаја-Падињак. Сектор 6 је једнини на целој деоници који пролази између густо урбанизованих насеља, док остатак обилазнице пролази кроз вукојебине.

Delija

Пролази преко једног налазишта диркектно, али цео тај приобални појас је налазиште, где год да ставиш трасу, иде преко налаза гарантовано. Не може да се избегне.
 
Предлаже се Батаја - Падињак само за железницу. До Луке Панчево се може и тако, као што може и друмским мостом преко Аде хује и СМТ-ом, који има једно 100 пута више смисла од моста код Винче и обилазнице Бубањ Поток - Банат, јер би га користило 100 пута више возила (можда претерујем, можда је 35 пута више, или чак 23 пута, како год).

А и веома ми је занимљив став да се тако олако преко Винче и винчанске културе прелази са шест трака и једним колосеком за превоз опасних материја. У Нанту су ових дана протести због најављене градње новог аеродрома, јер се нарушава природна средина (укључујући станишта неких птица), а да неко науми ово...

ЕДИТ: Бојим се да смо толико завукојебили да би онај напаљени клинац из Блока 45, онај што управља земљом, када би неко поменуо Винчу у том контексту, запенио као ономад због храста - "Неће ваљда да нам пропадне Београд на води, јер неко хоће да ископава старудију" и сл. :)
 
Taj deo može pažljivo da se prekopa i prouči pre izgradnje. A ovo nije prvi put da se tako nešto dešava u zemlji.
Površinski kopovi u kostolcu su tako lagano pojeli deo akvadukta. Onda se zaustavila proizvodnja na tom delu dok nisu ostatak akvadukta izvadili. E sad, podržavam očuvanje kulture, istraživanja i sve slično tome. Ali isto tako je tamo proizvodnja ugla jako bitna i ne može da čeka jer deo Srbije neće imati struju. Ovde obilaznica negde mora da prođe.
Mislim da je dobar kompromis da se pre toga lepo povadi šta može i sačuva. 3 trake ukupno neće mnogo upropastiti situaciju.

@Delija, iskreno se nadam da ne misliš na Deretića :)

I za kraj, referendum u opšte nije potreban. Pročitaj Ustav još jedared.
 
Деретић је продукт потребе да се та теорија релативизује. Стицајем околности тврди неке истините ствари али релативизује и ниподаштава труд стотина људи који се занимају нашом историјом.

Свакако је добар компромис Пантографов предлог. А помињало се овде да то не би била велика инвестиција, било је скица и запажања да делови пруге већ постоје као и индустријске зоне садашње и најављене будуће...
Када смо код густо насељених насеља, П.Скела има дупло више становника, мало преко дупло. А са Батајницом превазилази многоструко тамошња насеља бројем становника. Пораст броја у овом делу далеко је већи а прво суседно насеље има становника колико општина Гроцка.
Ту је и мања предност, не прелажења преко кључних момената светске историје :)
 
Борчанац":1o7sqe6g je napisao(la):
Када смо код густо насељених насеља, П.Скела има дупло више становника, мало преко дупло. А са Батајницом превазилази многоструко тамошња насеља бројем становника. Пораст броја у овом делу далеко је већи а прво суседно насеље има становника колико општина Гроцка.
Ту је и мања предност, не прелажења преко кључних момената светске историје :)
Покушаћу овај пут да се исконтолишем због превиђања неких урбанистичких стратегија старих преко 50 година....

Подсетићу да је због политичких егоманијака са чела Београда у последњих 10 година који су желели да буду "Тито после Тита" илити Бранко Пешић после Бранка Пешића и хтели да остварују предизборни памфлет звани "Београд 3" напрасно кренувши да граде мост Земун-Борча који је по свим стратегијама урбанизма био на најнижем месту приоритетних мостова ...

... А сада се оспорава сектор обилазнице кроз општину од преко 80 000 људи од којих је 70 000 са градом повезано мученим Смедеревским путем са профилом 1+1 ... ја не могу да верујем очима које будалаштине овде читам ... да додам ... за општину које нема никакве изгледа да у најдаљој будућности добије крак градске железнице ...

Да додам да је обилазница планирана кроз индустријску зону Лештане која се понајмање развијала од 2000 на овама управо због недостатка исте. Превиђа се колико ће обилазница значити овом крају града.

Можда је Батаја-Падињак грађевински јефтинија, али на дуже стазе, тешко да јесте.
 
Probajte da u razmisljanjima bidete manje pristrasni i lokal patriote. Izgleda svako misli da je njegova opstina, mesna zajednica najugrozenija i najvise zapostavljena, a cinjenica je da je to situacija sa gorovo celim gradom osim kruga dvojke i dela Novog Beograda.
Zato u razmisljanja i komentare idite manje srcem, a vise koristeci razum, znanje i analiticnost.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Што би се контролисао, пусти то из себе :) мислим отворено причамо.
Наравно овде изгледа као да свако вуче на своје, али није тако. Ја желим исти бољитак сваком крају колико и свом. :)
Превид си помињао. Превид је у томе да су урбанистичке стратегије старе преко 50 година. Сам си то рекао а не видиш ништа чудно у томе. Као да не примећујеш да су неке друге стратегије на снази, волео то или не. Ова област ближа је самом граду, није безначајна ни по постојећим инд. капацитетима а стално се најављују нове снаге. Општина Гроцка са 75 + хиљада, вероватно је већ мање насељена од насеља Борча ( стара процена на званичном сајту општине Палилула је преко 70 000, годинама стоји ) Остала насеља на Банатској и Сремској страни да и не помињем.
Као што би и овде пролазила ( пролази већ ) пруга кроз инд. зону у П.Скели, не кажем да није у реду и за Лештане исто. Али овде причамо о уштеди, о делу који се у пракси више умножио и има већу перспективу даљег развоја, као и обилажењу/чувању непроцењивог наслеђа. А не чији је тата јачи :) Тако да ни не узимам лично и толико страсно попут тебе.

На коју општину мислиш да нема шансе да добије крак градске железнице? Твоју или моју?
И који је его манијак увео у планове мост Земун - Борча 1950е, или који је его манијак изградио станове за 50+хиљада људи 70их и 80их само у Банатском делу предложене трасе. Мислим колико год те љутио 3БГД он је ту у много већем обиму него многи делови града, а далеко је ближи од многих истом.
Просто ће интерес вући своје у будућности, и ту се џабе једимо. Као што је реално да мељемо у празно, јер ће се овде градити у Винчи а не БАТ-ПС, па се ја трудим да то не схватам лично емотивно. :kafa:
 
И као последицу имамо просечног човека који не зна ништа о раној историји Срба али зна за лудог Деретића који се намерно ставља у први план како би целу ствар злобници дискрдитовали.
Gorstak89":2b65vcqg je napisao(la):
@Delija, iskreno se nadam da ne misliš na Deretića :)
Ђорђе Јанковић

http://sr.wikipedia.org/sr/%D0%82%D0%BE ... 0%B8%D1%9B

Магистар,бивши професор на филозофском факултету, бивши председник српског археолошког друштва... Скрајнут је и отеран у пензију кад се дигла немачка јавност против њега а потом и домаћа издајничка.

Но да не идемо даље у офф.
 
Па и није то офф. Релативизује се прелазак машина преко те приче. Није важна, није то тако, Деретић...
 
Борчанац":3awx3g8p je napisao(la):
Превид си помињао. Превид је у томе да су урбанистичке стратегије старе преко 50 година. Сам си то рекао а не видиш ништа чудно у томе.
Иста листа приоритетних мостова је постојала и после 2000 док се није појавио предизборни памфлет ДС-а звани "Београд 3" када је напрасно мост Земун-Борча са последњег дошао на друго место приоритета. О томе се на форуму већ више пута дискутовало.
Позиција моста и цела траса новог пута кроз "Београд 3" је изабрана као микс обилазнице и СМТ-а, а разлог је што ниједан пут засебно и даље није оправдан за изградњу, колико год Борча имала преко 70 000 људи.
Борчанац":3awx3g8p je napisao(la):
Као да не примећујеш да су неке друге стратегије на снази, волео то или не.
Да постоји било каква стратегија, па да прихватим. Урбанизам је упропаштен због ад хок предизборних памфлета. Нема ту никакве стратегије.

Борчанац":3awx3g8p je napisao(la):
Ова област ближа је самом граду, није безначајна ни по постојећим инд. капацитетима а стално се најављују нове снаге. Општина Гроцка са 75 + хиљада, вероватно је већ мање насељена од насеља Борча ( стара процена на званичном сајту општине Палилула је преко 70 000, годинама стоји ) Остала насеља на Банатској и Сремској страни да и не помињем.
Значи мање-више, хипотетичка "Општина Дунавски венац" и Гроцка имају сличан број становника
Борчанац":3awx3g8p je napisao(la):
Као што би и овде пролазила ( пролази већ ) пруга кроз инд. зону у П.Скели, не кажем да није у реду и за Лештане исто.
Кључну реч си сам написао. Пруга ВЕЋ ПРОЛАЗИ кроз инд. зону у Падињаку. Кроз Лештане не пролази. Свима нам је јасно да никакве иоле озбиљне инд. зоне нема без железнице.

Борчанац":3awx3g8p je napisao(la):
Али овде причамо о уштеди, о делу који се у пракси више умножио и има већу перспективу даљег развоја, као и обилажењу/чувању непроцењивог наслеђа.
Којој уштеди? Заправо нема уштеде, сем грађевинских трошкова и јајарења. Перспектива се ствара инфраструктуром а не обратно. Шта је битније сачувати? Могуће археолошко налазиште или сигурно квалитетну обрадиву површину?
Борчанац":3awx3g8p je napisao(la):
На коју општину мислиш да нема шансе да добије крак градске железнице? Твоју или моју?
На моју. За твоју су најавили увожење БГ:воза још раније. Имаћете услове после постављања другог колосека на Панчевцу. Ми ту перспективу немамо, јер нас нови БГ жел. чвор потпуно игнорише.
 
Ja kao neko ko nikako ne gravitira ni jednoj od "vase" dve lokacije moram da presudim da je zaista grad maceha prema juznom delu grada. Nije bolja situacija ni na jednom od perifernih pravaca, ali je izuzetno evidentno zapostavljanje naselja koka gravitiraju smederevskom putu.
I dok su se na ostalim potezima makar sporadicno desavale neke akcije i makar minimalni pomaci, zaista imam utisak da su zitelji ovih naselja zaboravljeni od grada i celnika grada.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Стф сам си закључио а ја се и сложио да постоји један дугорочни саобраћајно - "урбанистички" план који се спроводи и зове се БЕТРАС. ;)
 
Пантограф":32p86u1o je napisao(la):
Предлаже се Батаја - Падињак само за железницу. До Луке Панчево се може и тако, као што може и друмским мостом преко Аде хује и СМТ-ом, који има једно 100 пута више смисла од моста код Винче и обилазнице Бубањ Поток - Банат, јер би га користило 100 пута више возила (можда претерујем, можда је 35 пута више, или чак 23 пута, како год).

Ne kapiram ovo za drumski saobracaj. Kakve veze ima obilaznica i most preko Ade Huje? Pa necemo valjda spajati Bubanj potok i Adu Huju. Po svim planovima i starijeg i novijeg datuma obilaznica prelazi Dunav kod Vinče. Mislim da sem manjeg pomeranja trase u zoni Vince ne postoji ni jedan strucnjak iz oblasti urbanizma koji bi potpisao takav projekat.
 
@shumar
Спојићемо једном Бубањ поток и Аду хују свакако - исто као што сад имамо спојене петљу Батајница са мостом Земун - Борча, који је, према тој идеологији правилних кругова и вожње око града само право, без мењања трака и окретања волана, ваљда требало сазидати још неколико километара узводно, па да баш никоме не користи. И у Софији тренутно планирају (или већ граде, не знам) северну тангенту, јер им је обилазница на том делу исувише далеко од града. Таква је цела наша обилазница. Усрали смо колико се усрати може и то нећемо да признамо, него терамо даље, као са Прокопом. Само напред.

@Stf
Када је реч о Мосту код Винче, иако је реч о пројекту од националног а не од локалног значаја, овде бих учинио изузетак: дао бих народу Грочанске нахије да на референдуму одлучи да ли му треба:

А) шест трака аутопута који ће му скратити путовање до Орловаче и до Егејског мора за пет минута (добро, и до још неких одредишта) и једноколосечна пруга кроз Лештане и Болеч, или

Б) да не добију ту пругу (до Врчина већ иде воз), да ка Панчеву и Банату могу преко СМТ-а и Аде хује, да им се прошире Смедеревски и Кружни пут, а да се Заштићено подручје Винче прошири, да се прогласи за културну вредност од националног значаја и уреди као највећа археолошко-туристичка атракција Београда, Србије и - много већег дела света.

Онда нека ЦИП, Веља и остали гробари Србије узму да убеђују људе да ће процветати са индустријским колосеком до Лештана и са тунелима са шест трака од два километра са обимом саобраћаја за две траке, а ја ћу их убеђивати да су Винча и винчанска култура њихова највећа шанса. Поменућу неке фине аргументе - попут онога што сам нпр. чуо од једног старог француског антрополога из Клермон Ферана: "Да ми имамо Винчу, тамо би долазило више туриста него на Ајфелову кулу" (у Београду се, тренутно, пред посетиоцима хвалимо Брозовом криптом, Цецином кућом и рушевинама Генералштаба - то су наше Ајфелове куле).
И, победио бих на том гласању, зато што се народу ипак може понешто објаснити и зато што је народ паметнији од политичко-планерске секте која га деценијама економски, саобраћајно, а сада и културно гуши најидиотскијим пројектима које је индоевропски човек икада градио (и у поређењу са којима су, чисто да и то поменем, људи из студије "Бетрас" прави просветитељски, чак ренесансни генији).
 
Delija:

Сложили смо се, али чак и по тој стратегији, мост Земун-Борча је најнижи на листи приоритета. Дакле, политичари су успели да усеру и најусранију стратегију развоја саобраћаја.

Пантограф:

У великој си заблуди да би "победио" аргументима у Грочанској нахији. Јер, нећеш никако побећи од чињенице да је некоме пало на памет да "штеди" на коме ... па опет на том мученом истоку града. Прво, искључив си. Кажеш, или аутопут или проширен Смедеревац. Људи ће овде то сматрати за врхунску увреду, јер су оба пројекта неопходна.
А причу о "Светској атракцији Винчи" би дочекали на подсмехљив па чак и подругљив начин. Људи овде немају основну инфраструктуру (водовод) а ти им уместо ње потураш бајке о неким ископинама. Нема да прође три живота да живиш.

Опет долазимо на почетак приче. Овде се оспорава најрентабилнија и најоправданија деоница обилазнице јер једина пролази близу високоурбанизованих насеља. То је мени тотално лудило. Баш ту где је најоправданије, треба да се сетимо да штедимо.
 
Па, види, да се онима у Херцеговини није појавила Госпа, тамо би живели горе него у Заклопачи; овако су богати људи (иако су примитивни). Али ти Хрвати, `бем га, морали су да измишљају (чуј, малим пастирима се јавила Богомајка и пола света у то поверује?!), а ми овде немамо шта да измишљамо, све нам је ту, под ногама. Прва европска урбана цивилизација, надомак милионског града. Ситница. То је баш, онако, тешко комерцијализовати. Толико је тешко, да би мање способни од тога направили милионе, а способнији, на средњи рок, милијарде чистог дохотка.

Ако је ово о чему пишем мања развојна шанса од везе Лештана са железницом, и ако би неповољно утицало на могућност проширења мреже водовода, онда ништа...
 
stf":2y00sm6a je napisao(la):
Борчанац":2y00sm6a je napisao(la):
Превид си помињао. Превид је у томе да су урбанистичке стратегије старе преко 50 година. Сам си то рекао а не видиш ништа чудно у томе.
Иста листа приоритетних мостова је постојала и после 2000 док се није појавио предизборни памфлет ДС-а звани "Београд 3" када је напрасно мост Земун-Борча са последњег дошао на друго место приоритета. О томе се на форуму већ више пута дискутовало.
Позиција моста и цела траса новог пута кроз "Београд 3" је изабрана као микс обилазнице и СМТ-а, а разлог је што ниједан пут засебно и даље није оправдан за изградњу, колико год Борча имала преко 70 000 људи.
Борчанац":2y00sm6a je napisao(la):
Као да не примећујеш да су неке друге стратегије на снази, волео то или не.
Да постоји било каква стратегија, па да прихватим. Урбанизам је упропаштен због ад хок предизборних памфлета. Нема ту никакве стратегије.

Борчанац":2y00sm6a je napisao(la):
Ова област ближа је самом граду, није безначајна ни по постојећим инд. капацитетима а стално се најављују нове снаге. Општина Гроцка са 75 + хиљада, вероватно је већ мање насељена од насеља Борча ( стара процена на званичном сајту општине Палилула је преко 70 000, годинама стоји ) Остала насеља на Банатској и Сремској страни да и не помињем.
Значи мање-више, хипотетичка "Општина Дунавски венац" и Гроцка имају сличан број становника
Борчанац":2y00sm6a je napisao(la):
Као што би и овде пролазила ( пролази већ ) пруга кроз инд. зону у П.Скели, не кажем да није у реду и за Лештане исто.
Кључну реч си сам написао. Пруга ВЕЋ ПРОЛАЗИ кроз инд. зону у Падињаку. Кроз Лештане не пролази. Свима нам је јасно да никакве иоле озбиљне инд. зоне нема без железнице.

Борчанац":2y00sm6a je napisao(la):
Али овде причамо о уштеди, о делу који се у пракси више умножио и има већу перспективу даљег развоја, као и обилажењу/чувању непроцењивог наслеђа.
Којој уштеди? Заправо нема уштеде, сем грађевинских трошкова и јајарења. Перспектива се ствара инфраструктуром а не обратно. Шта је битније сачувати? Могуће археолошко налазиште или сигурно квалитетну обрадиву површину?
Борчанац":2y00sm6a je napisao(la):
На коју општину мислиш да нема шансе да добије крак градске железнице? Твоју или моју?
На моју. За твоју су најавили увожење БГ:воза још раније. Имаћете услове после постављања другог колосека на Панчевцу. Ми ту перспективу немамо, јер нас нови БГ жел. чвор потпуно игнорише.

Лепо си то по ставкама, али мени се не да да одвајам па прати хронолошки.

Први пасус, слажемо се. Одатле и полазим прихватајући о рук политику као једину у пракси доказану.

Зрењанински пут је најоптерећенија, црна тачка у граду. у 2013 највише погинулих, да не улазим у остале трагичне статистике. Значи да потреба ипак постоји и за обилазницом и за градском саобраћајницом, поготово што се то не односи само на Борчу. Крњача је нарасла као и Батајница, на пример, пописано је 23 000 а има сигурно далеко више... Сигуран сам да си се ти питао, да си се професионално бавио тиме, одлучио би исто, јер је то прескакање прастарих а у ничему остварених планова, нужда била. То сам живот тера, џаба редослед у старим плановима и ти би из хуманих разлога променио приоритете, сигуран сам. Да си само више упознат и укључен у ситуацију овде.

Хипотетичка општина ( чије се најава већина грози, сем ЛДП и региона ) и Гроцка немају сличан број, већ једно насеље и Гроцка као општина су за поредити. Пруга пролази али је не постојећа, мислим да је било речи да се не користи. Пантограф ће потврдити.
Нешто друго је битније, структура становништва. Њихов начин живота. Овде +95% људи живи градским животом, немају људи имања већ станове или породичне куће на 3-5 ари. Много је важно да имају снажне фирме у којима ће да раде јер нема друге алтернативе. Десетине је хероин однео, без икаквог претеривања, само у улици у којој сам живео као клинац, све их знам од малена. Мора се створити нека перспектива за део града са највише деце. Толико ако смо до потреба...

Овде сам већ кажеш да су уштеде једино у грађевинских трошкова, и само то је довољно за почетак. За перспективу исто мислим, ствара се инфраструктуром. А на питање о малом простору ораница и светској сензацији, мислим да не треба да се изјашњавам.

Ако на БГвоз мислиш на будућу станицу на ободу Крњаче, хехе. Боље перспективе од тога већ постоје. Па станица П.Мост је ближа, бржа и успут. Постојала је и нека у Овчи али људима је то даље него НБГ у пракси. Значи од тога нема ништа, бар не конкретно.

Опет кажем, све ће се дешавати код вас. То је реалност. Али овако мени изгледају ствари по овом питању. У свему осталом се слажем са Пантографом, баш ни реч не бих додао, БРАВО.
 
@Pantograf
На последњем састанку Удружења љубитеља железнице (са којег си оправдано одсуствовао), закључили смо да је у овом тренутку и систуацији вероватније да ће нас озбиљно схватити ако предложимо унапређење Винчанског решења, него ако га потпуно оспоримо. То није толико повезано са тиме да ли је рационалније спојити Банат преко Батајнице или Винче, колико са нашом стварном политичком моћи као удружења грађана и колики стварно углед имамо међу стручњацима.

Наравно, овакву одлуку, као члан увек можеш да доведеш у питање.

Тренутно је у припреми саопштење под називом: И ВИНЧА ЗАСЛУЖУЈЕ БГ:ВОЗ.
Наравно, у њему примедбе које сам раније изнео.
 
Ono sto je najkriminalnije u svemu tome je sto niko nije trazio dozvolu od zavoda za zastitu spomenika i od arheoloskog durstva, za most koji se gradi preko Vince a prolazi direktno kroz najstarije svetsko arheolosko nalaziste u Vinci i gazi trasom celokupno nalaziste u Stracevu.

Za ovo oni znaju da nikada po zakonu ne mogu dobiti dozvolu i zato je nisu ni trazili od Zavoda za zastitu spomenika.

Ono sto me zabrinjava je izuzetno nepoznavanje sopstvene istorije i porekla naseg naroda koja je iznenadjujuca cak i kod akademskih gradjana. Pa otud i totalna indiferentnost i ni jedan komentar u javnosti ili na internet portalima na moguce unistenje nalazista njaveceg grada - prve velike civilizacije Starcevo-Vinca koje datira iz 5 v.p.n.e sto je starije i od Mesopotamije za koju se do sada smatralo da je prva civilizacija.

Ko unistava nasu istoriju i poreklo i zatire sansu da otkrijemo nase pravo poreklo ne zasluzuje da sebe naziva Srbinom i zivi u ovoj zemlji !
 
Vrh