Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

I treba im dve godine da razmisle kako da prokopaju jarugu? Ovde je nesto drugo problem, a ne inzenjeri i planiranje. Sve ovo sto su uradili od maja prosle godine do sada moglo se zavrsiti na proslu jesen. Verovatno je i tim tempom zamisljen projekat. Sad se stoji iz razloga koji niko ne zeli javno da saopsti.
 
Nesto mi se ne poklapa sa trasom kod Loznice. Takdje, deo od mosta kod Sapca iz prostornog plana drugacije izgleda. NIsam siguran da je ova ucrtana trasa 100% precizna.
 
Koliko sam ja primetio većinom nisu tačne. Čak se ne poklapaju ni sa deonicama u izgradnji.
Ako se ne varam, trase se uzimaju sa open street gde entuzijasti sami unose trase.
 
nije dobro ucrtana trasa od onih jezera kod tabanovačke šljunkare, do Slepčevića. Mislim da trasa ne bi trebalo da prelazi prugu. Ili autor zna nešto što mi ne znamo, s obzirom da je baš u tom delu bilo protesta zbog eksproprijacije i rušenja kuća na početku Štitara. Šta bi s tim?
 
Sve spremno za bušenje tunela na Fruškoj gori

Reporteri „Dnevnika” juče su se uputili na sremsku stranu Novog Sada kako bi na licu mesta videli koliko su napredovali radovi na gradilištima Fruškogorskog koridora. Uprkos povoljnim vremenism prilikama nismo zatekli mnogo radnika na mestu gde će biti tunel „Iriški venac” i mosta između između Ratnog ostrva i Petrovaradina, ali to ne znači da se sa poslom stalo. Sve izgleda da je spremno da bušenje tunela počne.
Osim mosta, jedan od najvažnijih i najupečatljivijih objekata na koridoru biće i tunel kroz Frušku goru u dužini od oko 3,5 kilometara. Prema proceni naših reportera utvrđivanje potpornog zida pred budućim tunelskim otvorom je završeno i urađene su pristupne saobraćajnice, a radilo se marljivo i sa iriške strane, te bi bušenje uskoro moglo da počne.
Teren je zahtevan, jer je bilo potrebno obuzdati fruškogorske padine i kosine, a kako je i ranije napomenuto, za izvođače radova bilo je važno da, pre nego što se počne s bušenjem tunela, priprema i stabilizaciija konstrukciije bude temeljno urađena, kako ne bi došlo do nepredviđenih problema tokom probijanja stene.

Prema planu ulaz u tunel biće na samom početku Iriškog venca, nedaleko od mesta gde se sada razdvajaju dva smera saobraćajnice. Uz glavni tunel, postojaće i dva pomoćna koja će služiti kao „put za bekstvo” pokvarenim kamionima, proširenja će se nalaziti na svakih 150 metara, prolazi za pešake na svakih 300 metara, a tunel će biti pokriven i kamerama, a njima će se upravljati iz kontrolnog centra u kom će se voditi pažnja i o zagađenju u tunelu. Rok za završetak svih radova na toj deonici je po ugovoru mart 2025. godine, ali izvođač radova „CRBC” obećao je da će nastojati da radove završi ranije.

SLO_0268.JPG

SLO_0264.JPG


izvor: Dnevnik
 
IB Category State Road No.21 Novi Sad - Ruma Daube River Bridge, is an extradosed cable-stayed bridge, with two cable planes. The main bridge layout is 135m+235m+135m = 505m, the total length is 1.768 km including north and south approach bridges.

Contractor: China Road and Bridge Corporation (CRBC)
1662803595729.jpg
 
Ova Tomina demagogija mi stvarno deluje neuverljivo, pogotovo u današnje vreme i pogotovo kad dolazi od njega. Ali ima nešto između redova o čemu bismo trebali da se zabrinemo. S obzirom da u poslednje vreme većina izjava napominje kako mi ne stajemo dok je svugde u svetu prospast i rat me navodi na razmišljanje da li je to stvarno tako ili je stvar suprotna a oni se upinju svim snagama da nas ubede da to nije tako.
Usled inflacije i poremećaja lanaca snabdevanja, cene svega rastu, pa je upitno da je cena dogovorena pre godinu dana u Ugovoru sada validna ? Logično je da se mora korigovati na višu. Da li država može to da prati, ako stanovništvu pada standard (kroz inflaciju), poskupljuju energenti a zarad nekog socijalnog (vlastodržčevog) mira se neplanirano troši 1,5 mililjardi na uvoz električne energije? Hocu reći, sve su to neplanirani veliki troškovi i odlivi novca. Ako se ovako nastavi u jednom trenutku će se morati odustati od kapitalnih ulaganja. Mislim da su ova kašnjena na autoputevima u izgradnji, dobrim delom uzorkovana nedostatkom para ili ponovnim pregovorima o ceni.
 
Prolazio danas
1. Petlja ruma, buse sipove i sklonili su celu gomilu peska koja je bila tu nagomilana prethodnih godinu do dve.
2. Deo od petlje ka Jarku su nasuli sa peskom ali mi izgleda kao da ima jos dosta da se nasipa jer mi je neka merka zemlja koja je razgrnuta levo i densno. Mozda gresim.
3. Petlja Hrtkovci, saobeacaj je preusmerem ispod autoputa. Ali nista mimo toga nije krenulo. Jes danas nedelja i izgleda mi kao da je pre neki dan preusmeren saobracaj pa nije nista vidljivo oko daljeg spajanja.
 

Super fotka. Kaze Antic da se radi jos na pripremi terena. Rece da ce za probijanje biti potrebno 900 dana.

Kinezi kazu da rokovi nece biti probijeni. Ovo je potpuna laz jer se vec sad nazire gradnja trase od 6 godina, dakle probijanje roka za 100% tj duplo.
Kazu da je ukupno 300 radnika u ovom trenutku.


 
Poslednja izmena:
Ehm, da su mislili na ekologiju i zagađenju trasa bi bila drugačija. Ulazni portal tunela ne bi bio u granicama nacionalnog parka a trasa ne bi išla sadašnjom već bi išla istočnije. Tj. ne bi sekla S. Kamenicu na pola. Ili bi čak i izlazni portal tunela bio istočno od Iriga a ne zapadno kao što je sada.
Ali sada je kasno o tome.
 
Vrh