Reporteri „Dnevnika” juče su se uputili na sremsku stranu Novog Sada kako bi na licu mesta videli koliko su napredovali radovi na gradilištima Fruškogorskog koridora. Uprkos povoljnim vremenism prilikama nismo zatekli mnogo radnika na mestu gde će biti tunel „Iriški venac” i mosta između između Ratnog ostrva i Petrovaradina, ali to ne znači da se sa poslom stalo. Sve izgleda da je spremno da bušenje tunela počne.
Osim mosta, jedan od najvažnijih i najupečatljivijih objekata na koridoru biće i tunel kroz Frušku goru u dužini od oko 3,5 kilometara. Prema proceni naših reportera utvrđivanje potpornog zida pred budućim tunelskim otvorom je završeno i urađene su pristupne saobraćajnice, a radilo se marljivo i sa iriške strane, te bi bušenje uskoro moglo da počne.
Teren je zahtevan, jer je bilo potrebno obuzdati fruškogorske padine i kosine, a kako je i ranije napomenuto, za izvođače radova bilo je važno da, pre nego što se počne s bušenjem tunela, priprema i stabilizaciija konstrukciije bude temeljno urađena, kako ne bi došlo do nepredviđenih problema tokom probijanja stene.
Prema planu ulaz u tunel biće na samom početku Iriškog venca, nedaleko od mesta gde se sada razdvajaju dva smera saobraćajnice. Uz glavni tunel, postojaće i dva pomoćna koja će služiti kao „put za bekstvo” pokvarenim kamionima, proširenja će se nalaziti na svakih 150 metara, prolazi za pešake na svakih 300 metara, a tunel će biti pokriven i kamerama, a njima će se upravljati iz kontrolnog centra u kom će se voditi pažnja i o zagađenju u tunelu. Rok za završetak svih radova na toj deonici je po ugovoru mart 2025. godine, ali izvođač radova „CRBC” obećao je da će nastojati da radove završi ranije.